Volgens mij heb je het wel gelezen!quote:
Niet dagboek, stressboek en bloedoverdrukregistratieboekquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:16 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Lief dagboek.
Ik denk dat ik maar in Duitsland ga wonen...quote:
Ja, nu nog wat paints erbij...quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:22 schreef Apuleius het volgende:
Ik leef met je mee, maar het was erg leuk om te lezen.
Toen klikte ik dit topic pas aan jaquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:21 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het wel gelezen!
Je antwoord nl. na 2 min.![]()
Pff van dat korte stukje? Wat een faalquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:40 schreef pl4kkie het volgende:
me ogen zijn aan slaap toe na het lezen van je lief dagboek verhaal.
Klacht: helemaal mee eens
Goed antwoord.quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef switchboy het volgende:
Zodra het teveel van de standaard afwijkt wordt het te moeilijk en gaat het mis. Hoe groter het bedrijf hoe strakker de standaarden hoe moeilijker daarvan af te wijken. Zo'n grote organisatie zou onwerkbaar worden als ze met iedere pietluttige eis van een klant rekening gaan houden. Dus zijn er procedures ontwikkeld. Als daarvan afgeweken wordt dan gaat het vaak fout. Omdat niemand in dat bedrijf het op die manier gewent is.
Het eerste voorbeeld van TS is duidelijk een fout in de aanvraag procedure voor die werkzaamheid. Na contact met die derde partij had er terug gecommuniceerd moeten worden. Wat ook kan is dat de standaardprocedure in dat bedrijf is dat de klant gebeld wordt zodra het product klaar is. Dan zit het niet in de standaard procedure van diegene die contact heeft met de 3de partij om even met de klant contact op te nemen. Immers het is niet erg dat het langer duurt, want klant wordt gebeld wanneer klaar. Maar aangezien hij een toezegging van vrijdag had zal dat wel niet. Tenzij diegene die die toezegging heeft gedaan van de standaard procedure is afgeweken. En dus TS een toezegging heeft gedaan die hij niet had kunnen maken.
Het tweede voorbeeld is een bedrijf waar de standaardprocedures blijkbaar niet erg human error proof zijn. Waarbij er een opeenstapeling is van langs elkaar heen werken. Menselijke fouten en een falend aantekeningen systeem. Komt misschien ook omdat het bedrijf een contract heeft met huurbaas (en wss met geen enkele particulier) en dus waarschijnlijk schijt heeft aan TS omdat ze toch wel betaald worden.
neequote:Op zaterdag 12 december 2009 22:05 schreef Babblefish het volgende:
Even een vraag:
?
Is het de moeite waard om te lezen?
Hee gast, ik heb wel 50 km voor nop gereden en 1,5 uur van mijn tijd vernaggeld omdat die lui te beroerd zijn om me even te bellen en zeggen dat het ding niet klaar is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:00 schreef Yreal het volgende:
Het eerste geval. Ga huilen, serieus. de Garage heeft het druk en loopt een dag uit. Meid, leer er mee omgaan
Beide firma's en nog een hele vloot firma's in NL zijn kankerfaalbedrijven.quote:En die glaszetters zijn gewoon kankerfalers
Welk merk TV? Soms is via de fabrikant nog h.e.e.a. (soms tegen een vergoeding) te regelen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:36 schreef skattebaut het volgende:
Afgelopen week kreeg ik mijn laptop ongerepareerd retour, moest wel 100 euro betalen.
Ook afgelopen week is mijn tv kaduuk gegaan (1700 euro...) leeftijd 14 maanden.
Bij Mediamarkt antwoord: doei, geen garantie...
Serviceverlening in NL is gewoon vreselijk slecht en de medewerkers van bedrijven zijn hondsbrutaal en meer tegenwerkende dan meewerkend.
Ongekend gewoon.
Maar wel ook nog grof laten betalen voor alle faaldiensten.
Ik ook, maar ik wil zeggen: die glazenzetters zijn echt kankerdomquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:10 schreef Ensaf het volgende:
Ik heb het helemaal gelezen en wil daarom hier posten, ook al heb ik inhoudelijk niets te melden.
Sony, en die hebben nu een 2 jaar garantieperiode, voor 1 april dit jaar 1 jaar..quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:06 schreef switchboy het volgende:
[..]
Welk merk TV? Soms is via de fabrikant nog h.e.e.a. (soms tegen een vergoeding) te regelen.
Dank voor het medeleven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:10 schreef Ensaf het volgende:
Ik heb het helemaal gelezen en wil daarom hier posten, ook al heb ik inhoudelijk niets te melden.
Hahaha, idd. ik verwacht teveel voor zoiets onnozels als geld.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:07 schreef PeZu het volgende:
TS stelt veelste hoge eisen en is een zeiksnor
ja tochquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:56 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Hahaha, idd. ik verwacht teveel voor zoiets onnozels als geld.
Pfff, ik dacht al dat het bouwvakvolk alleen een hekel aan mij had, maar jouw moeten ze ook hebben blijkt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:58 schreef Apuleius het volgende:
Wij betrokken het huis hier zo'n 8 jaar geleden, de lijst tot nog toe bij onderhoud en verbouwingen:
Lekkage toilet beneden, gang vol water, vloerbedekking naar de kloten
Leiding niet aangesloten; resultaat, slaapkamer incl. matras vol water
Gasleiding lek in spouwmuur, bleek doorgerot
Verbouwing badkamer; Tegels fout gezet, knappen spontaan
Schilderwerk buiten; glas kan je best meeschilderen, dat hoeft niet zo netjes. Kan ook prima in het najaar...
Nieuwe ramen zetten, (na schilderwerk natuurlijk...) Lederen stoel naar God geholpen door lompe lul die glas aan z'n reet had hangen.
Nieuwe keuken gezet; Gigantisch gat in muur ernaast, wat je achteraf blijkbaar zelf dicht mag maken
Nieuwe verwarmingsketel plaatsen; waarom de buizen in de vloer verwerken als je het ook lekker goedkoop OP de vloer kan schroeven met een paar beugeltjes.
Het lijkt een hoop, maar is een gemiddelde van 1 klacht per jaar, dat moet toch kunnen.Ik vermaak me gek in dit theatertje.
Ligt niet aan mij, komt door mijn vriendin.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:58 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Pfff, ik dacht al dat het bouwvakvolk alleen een hekel aan mij had, maar jouw moeten ze ook hebben blijkt.
Is die lelijk en gaf ze geen koffie elk uur?quote:Op zondag 13 december 2009 00:01 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ligt niet aan mij, komt door mijn vriendin.[ afbeelding ]
Nee, andersom, ik kreeg ze niet aan het werk en met geen stok de deur uit.quote:Op zondag 13 december 2009 00:02 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Is die lelijk en gaf ze geen koffie elk uur?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:10 schreef Ensaf het volgende:
Ik heb het helemaal gelezen en wil daarom hier posten, ook al heb ik inhoudelijk niets te melden.
Ik kan van mijn KPN ADSL pauper abonnement overstappen naar een andere soort, kost me 10 cent meer en dan komt de snelheid stukken hoger te liggen. Voor nieuwe aanmelders geldt dat ze voor 15 euro (1e half jaar, daarna ¤ 25 p/m) een hogere snelheid krijgen dan ik nu heb met het huidige KPN pauper abo.quote:Op zondag 13 december 2009 04:35 schreef maartena het volgende:
KPN is ook zo'n voorbeeld.
Wellicht dat dat nu veranderd is, maar toen ik nog in Nederland woonde en ik een ISDN aansluiting wilde voor meerdere telefoonlijnen, dan kon dat dus niet 's avonds of in het weekend, er wordt van je verwacht dat je een vrije dag neemt.![]()
In elk normaal land kunnen ze dat soort zaken gewoon 's avonds afspreken, en er zijn ook veel mensen die zonder problemen 's avonds willen werken bijvoorbeeld. Maar niet in Nederland, en niet bij de KPN.
En dan neem je vrij, dan komen ze ook nog gewoon niet langs. "Planning van gisteren flink uitgelopen". In plaats van dat je dan de vorige AVOND - want toen wisten ze dat al - even belde dat het niet doorgaat, maar ik herhaal me zelf: 's avonds werken ze niet.
Een andere klacht is dat zo'n beetje elk service nummer, althans de gene die ik dan toevallig nodig had, een 0900 nummer was a lat 20 eurocent per minuut, en waar je altijd minstens 10 tot 15 minuten aan de telefoon moest hangen.
Wederom, servicenummers en helpdesken zijn in de meeste andere landen gewoon gratis te bereiken. Maar niet in Nederland.
En alhoewel ze daar dan wel weer s' avonds kunnen werken is dat ook meestal tot 21:00 of zo, en 24/7 servicelijnen zijn in Nederland ook niet mogelijk.
Verder: "Service" van de Blokker![]()
V&D is ook erg slecht, maar dat verhaal heb ik ook al 10 keer verteld.![]()
Ik heb drie keer gevraagd of ie dan klaar was, en dat zou zo zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 10:47 schreef Infinti het volgende:
Waarom had je niet van te voren naar het revisie bedrijf gebeld, het is maar een kleine moeite en dat kan je een hoop frustratie besparen.
Omdat ik graag in een normaal huis wil wonen misschien?quote:Op zondag 13 december 2009 12:21 schreef Fortitudo het volgende:
waarom klus je zoveel in een huurhuis?
meidquote:Op zondag 13 december 2009 12:24 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Omdat ik graag in een normaal huis wil wonen misschien?
De verhuurder weigert het in een direct bewoonbare staat op te leveren.
Heb 5! jaar moeten wachten op een normaal huis.
Zo makkelijk is e.e.a. dus niet.
Gast, ik probeer zo concreet mogelijke afspraken te maken en houdt mezelf daaraan.quote:Op zondag 13 december 2009 12:18 schreef Yreal het volgende:
MEID !!!
Groei godverdomme eens wat ballen manen leer gewoon onderhandelen met die toko's en krijgen wat je wilt. Oe en als de anarchie uitbreekt gaat het echt niet beter worden
leer er mee omgaan, autistquote:Op zondag 13 december 2009 12:26 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Gast, ik probeer zo concreet mogelijke afspraken te maken en houdt mezelf daaraan.
Anderen NIET.
Dat heeft niks meer met onderhandelen vandoen, wel alles met kut-mentaliteit.
Wat nu weer met meid?quote:
Wat autist?quote:
Dat is me over de jaren wel duidelijk geworden.quote:Op zondag 13 december 2009 03:38 schreef FB14 het volgende:
In nederland kennen ze geen service
? ik moet gewoon het volle pond overal betalen, waar slaat dit antwoord op?quote:Op zondag 13 december 2009 00:28 schreef Adames het volgende:
tl;dr
maar je wilde vast en zeker voor een dubbeltje op de eerste rij zitten
Telecombedrijven en internetproviders met hun diensten wil ik het niet eens over hebben in dit topic, dat is een ander hoofdpijnverwekkend avontuur.quote:Op zondag 13 december 2009 09:29 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik kan van mijn KPN ADSL pauper abonnement overstappen naar een andere soort, kost me 10 cent meer en dan komt de snelheid stukken hoger te liggen. Voor nieuwe aanmelders geldt dat ze voor 15 euro (1e half jaar, daarna ¤ 25 p/m) een hogere snelheid krijgen dan ik nu heb met het huidige KPN pauper abo.Dus als ik zou downgraden, dan heb ik een hogere snelheid én het kost ¤ 10 minder per maand. Natuurlijk geven ze je die optie niet bij hun website.
Van jouw gaat ook zo'n dreiging uit dat ze snel geld terug terug geven om maar van je af te zijn...quote:Op zondag 13 december 2009 12:53 schreef Yreal het volgende:
Iemand ligt op de grond onder de security
Laatste keer dat ik klaagde kreeg ik me geld terug
Dat denk ik wel ja!quote:Op zondag 13 december 2009 13:01 schreef Yreal het volgende:
Denk je nou echt serieus dat die gast zo word aangepakt omdat ie iets komt terug brengen?
Nee. Jij kan ook beveiliger worden, je moet alleen wat breder zijn en een mooie truitje met een V erop dragen.quote:Op zondag 13 december 2009 13:14 schreef Yreal het volgende:
op basis waarvan denk je dat beveiligers deze rechten niet hebben?![]()
![]()
![]()
Dat mogen ze dus echt wel he als ze ervoor zijn getraint
Dat zijn dan ook vaak BOA's en geen standaard 'v-pikkies' waar het in bovengenoemd filmpje om gaatquote:Op zondag 13 december 2009 13:33 schreef Yreal het volgende:
het standard V pikkie mag dat inderdaad niet, maar moet jij is gaan rellen in een tram of iets dergelijks, kijken hoe snel je dan buiten op straat ligt met 3 man op je
De Vtjes mogen dat wel. Als daar iemand op heterdaad wordt betrapt en wegrent.quote:Op zondag 13 december 2009 13:42 schreef Yreal het volgende:
omdat ze deze gozer toch echt wel hardhandig aanpakken, en Vtjes zijn dom maar ook weer niet ZO dom dat ze dingen doen die ze hun baan kost
ditquote:Op zondag 13 december 2009 13:46 schreef Daeron het volgende:
TS laat gewoon te makkelijk over zich heen lopen
Ik was allang uit dat huurhuis vertrokken als het in zo'n slechte staat was
En die garage, sja, volgende keer niet meer langsgaan bij zo'n beunhaas.
Laat eens niet zo makkelijk over je heen lopen, maak ze duidelijk dat jij de klant bent en dat ze je moeten helpen en dat je anders naar de concurrent gaat
Dat is tevens wat de meeste mensen niet weer weten, dat jij het geld niet bij hun hoeft uit te geven, je kan ook naar een andere zaak gaan.
Echt niet!quote:Op zondag 13 december 2009 13:14 schreef Yreal het volgende:
op basis waarvan denk je dat beveiligers deze rechten niet hebben?![]()
![]()
![]()
Dat mogen ze dus echt wel he als ze ervoor zijn getraint
Man, man, man,quote:
Nou goed doorzoeken dan tot je Bedrijf G vind dat het wel doetquote:Op zondag 13 december 2009 14:47 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Man, man, man,
Wat heeft het voor nut om van slecht bedrijf A naar slecht bedrijf B te gaan?
Ik vind bijna nergens meer klantgerichte behandeling.
Beveiligingsmedewerkers hebben 0 (nul) meer rechten dan gewone burgers.quote:Op zondag 13 december 2009 13:37 schreef Yreal het volgende:
en nu krijgen we dus het babbeltje dat dat opsporingsambtenaren zijn
bewijs maar dat die knakkers dat niet zijn
Het gaat er tussen neus en lippen even over wat een beveiliger mag, naar aanleiding van tot wat een slechte service allemaal kan leiden.quote:Op zondag 13 december 2009 14:47 schreef Yreal het volgende:
praten we hier nog steeds over dat halfbakken filmpje?
je ziet niet wat die gozer heeft geflikt, en blijkbaar was het nogal wat
Ik heb nergens ooit bordjes boven een deur zien hangen, "goed bedrijf/slecht bedrijf"quote:Op zondag 13 december 2009 14:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou goed doorzoeken dan tot je Bedrijf G vind dat het wel doet
In het geval dat jij schade leidt door hun onkunde sta jij in je recht om schadevergoeding te eisen, en die zal je echt ook nog wel krijgenquote:Op zondag 13 december 2009 15:02 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik heb nergens ooit bordjes boven een deur zien hangen, "goed bedrijf/slecht bedrijf"
Daar wordt je pas mee geconfronteerd NA dat je er klant bent geworden.
Dan is het te laat.
Hoef dit toch niet verder toe te lichten?
Die bordjes hangen inderdaad niet bij de zaken op, maar die kan je wel vinden op internet.quote:Op zondag 13 december 2009 15:02 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik heb nergens ooit bordjes boven een deur zien hangen, "goed bedrijf/slecht bedrijf"
Daar wordt je pas mee geconfronteerd NA dat je er klant bent geworden.
Dan is het te laat.
Hoef dit toch niet verder toe te lichten?
Met andere woorden: je woont in een krot, wat je zelf hebt uitgekozen, en dan nog is anderen hun schuld dat je woongenot wordt verknald?quote:Op zondag 13 december 2009 12:01 schreef skattebaut het volgende:
Hmmm nog wat zaken die me te binnen schoten toen ik vanmorgen door het huis liep.
(en het is een huurhuis...)
Ja, die reviews zijn zaligmakend...quote:Op zondag 13 december 2009 15:27 schreef Daeron het volgende:
[..]
Die bordjes hangen inderdaad niet bij de zaken op, maar die kan je wel vinden op internet.
Dat heet een review, is vaak een onderdeel van vele prijsvergelijkingssites.
En daarnaast een stukje persoonlijke ervaring, mijn ervaring heeft me iig geleerd dat je bij eenmanszaken vaak een veel betere service krijgt dan bij grote ketens.
A: Ik woon niet in een krot, het wordt echter om mij onduidelijke redenen niet als directquote:Op zondag 13 december 2009 15:46 schreef zovty het volgende:
[..]
Met andere woorden: je woont in een krot, wat je zelf hebt uitgekozen, en dan nog is anderen hun schuld dat je woongenot wordt verknald?
Niks uitkeringstrekker, ik heb een eigen installatiebedrijf.quote:Op zondag 13 december 2009 15:58 schreef Yreal het volgende:
ik moet toch eens vragen wat skattebout doet dagelijks, en waardoor hij zo zuur is
Uitkeringstrekker?
Wat ik hierboven beschrijf over het motorenrevisiebedrijf en hoe deze mensen handelen levert mij alleen veel ongemak en nare omstandigheden op.quote:Op zondag 13 december 2009 15:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
In het geval dat jij schade leidt door hun onkunde sta jij in je recht om schadevergoeding te eisen, en die zal je echt ook nog wel krijgen
Ik maak A geen versprekingen die ik niet waar kan maken, en B laat ik een klant ruim van te voren weten dat iets een probleem gaat vormen.quote:Op zondag 13 december 2009 16:34 schreef Yreal het volgende:
Aah en jou bedrijf haalt altijd standaard elke deadline
Enige dat ik doe is klagen over verblindende en verkeerde verlichting waar hele volksstammen doelbewust mee rond rijden.quote:Ik vind het trouwens wel grappig dat jij topics hebt waarbij je huilt op mensen met kut verlichting
Ik denk dat je hier nu een link legt naar waarschijnlijk ergens een klacht van mij over de prioriteitstelling van de politie? dat ze liever op kapotte fietslampjes controleren dan echte criminelen aan te pakken?quote:en topics waarin je de politie afzeikt omdat ze boetes geven voor onverlichte fietsers
Maar waar gaat het je nu om?quote:
Oke, dus jij snapt hoe je met je klanten om moet gaan. Zoek een bedrijf dat dat ook doet. Leer daarbij wat je rechten zijn en zeik bedrijven net zolang af tot ze doen wat jij wilquote:Op zondag 13 december 2009 16:45 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik maak A geen versprekingen die ik niet waar kan maken, en B laat ik een klant ruim van te voren weten dat iets een probleem gaat vormen.
Daarom zijn klanten tot nog toe altijd tevreden met mijn werk en wijze van aanpak.
[..]
Enige dat ik doe is klagen over verblindende en verkeerde verlichting waar hele volksstammen doelbewust mee rond rijden.
[..]
Ik denk dat je hier nu een link legt naar waarschijnlijk ergens een klacht van mij over de prioriteitstelling van de politie? dat ze liever op kapotte fietslampjes controleren dan echte criminelen aan te pakken?
Anders kan ik je post voor nu niet opvatten.
[..]
Maar waar gaat het je nu om?
A: mij als een zeikzak af te schilderen terwijl ik het over aantoonbaar slechte service van
NL bedrijven heb?
B: Inconsistentie in mijn antwoorden vinden?
C: Standaard bullshit plempen om wat te doen te hebben?
Idd, ik snap hoe ik met mijn klanten om moet gaan.quote:Op zondag 13 december 2009 16:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oke, dus jij snapt hoe je met je klanten om moet gaan. Zoek een bedrijf dat dat ook doet. Leer daarbij wat je rechten zijn en zeik bedrijven net zolang af tot ze doen wat jij wil![]()
Oh en een Deel a, een deel C
Sorry hoor, ik weet niet waar je heen wilt met deze post.quote:Op zondag 13 december 2009 17:01 schreef Yreal het volgende:
en oja, fietsers zonder licht moeten sterven. Volkomen terecht dat ze daar een blik 1 strepen agentjes op knallen
Dat die 1 strepers prima geschikt zijn voor deze klusjes , boeven vangen kunnen die broekies toch nietquote:Op zondag 13 december 2009 17:16 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik weet niet waar je heen wilt met deze post.
Ik heb hier inderdaad ook al op monteurs van Ziggo zitten wachten die gewoon niet kwamen.quote:Op zondag 13 december 2009 17:36 schreef Repeat het volgende:
Stuk voor stuk terechte klachten.
Wat me het meest irriteert zijn die lui die niet op komen dagen als je speciaal thuisblijft voor die inflexibele bedrijven
nee dat is een terechte klachtquote:Op zondag 13 december 2009 19:01 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik heb hier inderdaad ook al op monteurs van Ziggo zitten wachten die gewoon niet kwamen.
Dat is een totaal disrespect voor je klanten.
Schijnbaar ben je een zeikerd als je daarover klaagt...
Precies. Ik wil er geen "In de VS is alles beter" topic van maken, want er zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat niet zo is..... maar wat ze wel kunnen in de VS is dienstverlening.quote:Op zondag 13 december 2009 17:36 schreef Repeat het volgende:
Wat me het meest irriteert zijn die lui die niet op komen dagen als je speciaal thuisblijft voor die inflexibele bedrijven
Eens!quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:22 schreef Apuleius het volgende:
Ik leef met je mee, maar het was erg leuk om te lezen.
Ik zie het verband niet met onnodige slechte dienstverleneing?quote:Op zondag 13 december 2009 20:58 schreef Mr.K het volgende:
Wat hebben we het toch slecht in Nederland...
t kan altijd slechterquote:Op zondag 13 december 2009 21:12 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet met onnodige slechte dienstverleneing?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |