abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:13:45 #1
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75560119
Af en toe word ik helemaal gek van de werkwijzen van veel NL bedrijven.

Voorbeeld:

Afgelopen week ging mijn auto kapot. (koppakking gescheurd)
Om dit te repareren heb ik de cilinderkop uitgebouwd en donderdag naar een motoren-revisiebedrijf gebracht om deze te laten vlakken en afpersen.

Op mijn vraag, hoe lang gaat e.e.a. duren? kreeg ik het stellige antwoord: Morgenmiddag is ie klaar.

Ik zeg nog tegen die eigenaar: Oh mooi, dan kan ik hem dit weekend weer terug inbouwen en heb ik volgende week gelukkig weer mijn auto ter beschikking.
Ja! zegt ie nog.

Dus ik gistermiddag naar dat bedrijf om dat ding op te halen(25 km), ligt die cilinderkop gvd nog steeds op de plek waar ik hem zelf had neergelegd...

Ik vragen waarom ie niet klaar was.
Antwoord: Vanwege drukte elders zijn we er nog niet aan kunnen beginnen.... (glashard)

Ja, maar, ik wilde hem dit weekend in elkaar zetten?

"jammer voor jouw! dat gaat niet lukken"

Waarom zei je dan dat ie vanmiddag klaar zou zijn?

"Ja, dat dacht ik..., maar niet dus"

En waarom bel je me dan niet even dat ie niet klaar is?

Stilte...

Wanneer is hij nu dan wel klaar?

Ja, we beginnen er maandag pas aan, dus dinsdag...middag

Prettig weekend!!!! (not mf'ers)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voorbeeld 2:

Enkele maanden geleden stond er opeens water tussen de 2 ramen van een dubbel glas in mijn keuken.
I.v.m. condensatie etc. niet echt een mooi gezicht.

Daarom belde ik de verhuurder en gaf de klacht door.
Ik veronderstelde dat er wel iemand contact zou opnemen door even te bellen i.v.m. maken afspraak?
Not.
Na een week belde ik de verhuurder nogmaals met dezelfde mededeling.
Ja, hij was het vergeten, maar wilde eerst komen kijken of het wel echt erg was...?

Ben ik een hele morgen moeten thuis blijven om die gast het raam te laten zien.
Na 1seconde kijken: JA, daar moet een nieuw raam in. doei.

Weer een week later vind ik een briefje in mijn brievenbus van een glazeniersbedrijf.

Wij waren bij u aan de deur, u was niet thuis, maak a.u.b. telefonisch een afspraak.

Ik weer bellen: Ja, over drie weken kunnen we weer komen meten.
Meten? pas over drie weken???
Ja, eerder hebben we niemand beschikbaar.
Maar, ik kan u de maten geven!
Nee, meten doen we alleen zelf.
Kan dat dan op zaterdag dat meten?
NEE! we werken hier niet op zaterdag.
Hmmmz.

Ik thuis blijven die morgen, komt er gvd niemand...
Weeer bellen, ja sorry onze monteur is ziek. , heeft net pas afgebeld.
We nemen nog contact met u op.
NOTTTTTT
Ik na 1 week weer bellen, wanneer komt u het glas meten?
Oh Ja, is over 2 weken zaterdag goed?

WTF? eerst kon het niet op zaterdag, nu stelt u het zelf voor???
Goed, over 2 weken op zaterdag meten.
Gast nu wel gekomen, meten 3 seconden, doei!

Ik vraag hem nog hoe lang het nu gaat duren voor het glas komt.
over een maand tot 6 weken, doei!
6 weken???

Effin, 6 weken later, weer briefje in de bus, wij waren bij u aan de deur, niet thuis, bla bla.
Ik weer bellen.
Ja, volgende week vrijdag (gister dus) zou het glas dan geplaatst komen, tussen 9 en 12h.

Om 8.00h totaal onverwacht, triiiiing telefoon.
Onze monteur is net bij u geweest, u was niet thuis... blabla.
Ja maar, ik ben wel thuis en hier heeft nog niemand gebeld?
Bovendien zou er iemand komen tussen 9 en 12???

OK, dan laat ik de monteur terug komen...
Goed, ik wacht.

Vijf min. later wordt er gebeld.

Hallo, ik kom het GLAS INMETEN!

WAT??? U komt vandaag hier glas plaatsen!

Dat gaat niet, ik heb geen ruit bij me, op mijn bon staat inmeten...

Ja, maar, de ruit is tig weken geleden al ingemeten?

Ja, dan rijd ik nu naar de zaak en ga de ruit zoeken.
Ik bel u zo meteen op over hoe het zit met de ruit, doei!!

NOT!
Ik weer bellen: Hallo, er stond hier net een monteur om in te meten terwijl de ruit geplaatst zou worden?
Ja, sorry, foutje verkeerde bon mee gegeven blabla.
Maar wanneer komt er nu iemand?
Vandaag nog!
Ja wanneer?
Kunnen we niet zeggen.
Kunt u de monteur laten bellen voor hij deze kant op komt?
Dan zorg ik dat ik thuis ben op dat moment.
OK, ja, OK!

Hele middag onderweg geweest, geen telefoontje...

Kom ik thuis, ligt er alweeeeer een briefje, blabla niet thuis blabla bel...

Ik weer bellen, nu woedend!
Ja meneer, ik bel hem dat hij NU naar u komt.
OH!
Gaat de bel, komt er weer een andere gast... parkeert de hele straat dicht met zijn schijt busje.
Ik zeg nog tegen hem, zou je dat zo wel laten staan?
Waarom niet?
Nou, misschien omdat er niemand meer langs kan?
Ja en?
OK (idioot)
Vent hakt lijsten eruit en zaagt kit kapot, en stoot met zaag ook meteen oude raam kapot ...

Hij trekt het oude raam eruit en wil meteen een nieuw erin zetten.
Ik zag echter dat het kozijn helemaal vol lag met splinters hout glas verf kit etc.
Vraag hem: zou je dat niet schoon maken voor je het nieuwe erin zet?
Ach, das niks en hij veegt arrogant met zijn vingers de rommel van het houten kozijn.
Dat deed ie maar tot halverwege, toen hoorde ik AAAAUW KUT!

Ik zeg nog sarcastisch, wat? daar lag toch niets?
Geen antwoord, wel bloeden als een rund.
Wil je keukenrol/handen wassen/pleister? NEE NEE NEE!

Ondertussen zat alles onder het bloed, kozijn, ruit, deur, gereedschappen....
Effin, gast schiet groot aantal spijkers met een tacker in de glaslatten en kit de zooi af.
Grist zijn gereedschap bij elkaar en wil vertrekken.
Ik vraag hem hoe het zit met het totaal vernaggelde verwerk?
Dat is niet mijn pakkie an, laat maar een schilder komen.
Ik die vogel zijn bon getekend, en hij weg.
Bij de deur zie ik nog net een boel HEEEL boze bestuurders staan wachten!

Ga ik naar buiten alle teringzooi van die gast opruimen, staat de oude ruit er nog!!!!

Ik weer bellen: Ja, ik stuur monteur meteen terug.
NOT
Ik weer bellen, hallo waar blijft hij?
Ja, hij is onderweg, hij komt later.
Goed, Ik zet de ruit buiten, voor bij de voordeur.
Ja, is goed, dan pikt hij hem daar wel op.
Doei!

Wil ik weg gaan en de deur af sluiten, doet het slot het niet meer!!!!

Heeft die klungel een spijker door het kozijn geschoten, net op de plek waar de schoot van het slot in moet vallen...
Kon ik dat ook nog gaan fixen.

Ik gefrustreerd verder met mijn eigen programma, kom ik om 18.00h weer thuis.
Staat die fokking ruit er nog steeds!!!!

Weer bellen, ja was ie vergeten.... zucht.

Echt ongelofelijk wat bedrijven allemaal paraat maken.
Volgende ruit blijft gewoon kapot zitten in kozijn.
Ik ben echt bang iemand te bellen.

NL bedrijven

Lang postje, maar moest het vandaag toch even aan jullie kwijt.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_75560195
Ja dat ga ik dus niet lezen he
pi_75560245
Lief dagboek.
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:21:24 #4
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75560403
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:15 schreef Kravist het volgende:
Ja dat ga ik dus niet lezen he
Volgens mij heb je het wel gelezen!
Je antwoord nl. na 2 min.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:22:45 #5
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75560447
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:16 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Lief dagboek.
Niet dagboek, stressboek en bloedoverdrukregistratieboek
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_75560452
Ik leef met je mee, maar het was erg leuk om te lezen.
pi_75560460
Vroeger was alles beter
pi_75560499
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:30:48 #9
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75560712
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:23 schreef snellejelle het volgende:
Vroeger was alles beter
Ik denk dat ik maar in Duitsland ga wonen...
Volgens mij maak je daar zoiets niet mee.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:31:39 #10
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75560734
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:22 schreef Apuleius het volgende:
Ik leef met je mee, maar het was erg leuk om te lezen.
Ja, nu nog wat paints erbij...
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_75560855
Zodra het teveel van de standaard afwijkt wordt het te moeilijk en gaat het mis. Hoe groter het bedrijf hoe strakker de standaarden hoe moeilijker daarvan af te wijken. Zo'n grote organisatie zou onwerkbaar worden als ze met iedere pietluttige eis van een klant rekening gaan houden. Dus zijn er procedures ontwikkeld. Als daarvan afgeweken wordt dan gaat het vaak fout. Omdat niemand in dat bedrijf het op die manier gewent is.

Het eerste voorbeeld van TS is duidelijk een fout in de aanvraag procedure voor die werkzaamheid. Na contact met die derde partij had er terug gecommuniceerd moeten worden. Wat ook kan is dat de standaardprocedure in dat bedrijf is dat de klant gebeld wordt zodra het product klaar is. Dan zit het niet in de standaard procedure van diegene die contact heeft met de 3de partij om even met de klant contact op te nemen. Immers het is niet erg dat het langer duurt, want klant wordt gebeld wanneer klaar. Maar aangezien hij een toezegging van vrijdag had zal dat wel niet. Tenzij diegene die die toezegging heeft gedaan van de standaard procedure is afgeweken. En dus TS een toezegging heeft gedaan die hij niet had kunnen maken.

Het tweede voorbeeld is een bedrijf waar de standaardprocedures blijkbaar niet erg human error proof zijn. Waarbij er een opeenstapeling is van langs elkaar heen werken. Menselijke fouten en een falend aantekeningen systeem. Komt misschien ook omdat het bedrijf een contract heeft met huurbaas (en wss met geen enkele particulier) en dus waarschijnlijk schijt heeft aan TS omdat ze toch wel betaald worden.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:35:34 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75560862
Terechte klacht.
Wat sommige bedrijven weten te presteren...
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75560887
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:21 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het wel gelezen!
Je antwoord nl. na 2 min.
Toen klikte ik dit topic pas aan ja
pi_75561028
me ogen zijn aan slaap toe na het lezen van je lief dagboek verhaal.

Klacht: helemaal mee eens
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_75561431
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:40 schreef pl4kkie het volgende:
me ogen zijn aan slaap toe na het lezen van je lief dagboek verhaal.

Klacht: helemaal mee eens
Pff van dat korte stukje? Wat een faal
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:56:21 #16
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75561530
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 21:35 schreef switchboy het volgende:
Zodra het teveel van de standaard afwijkt wordt het te moeilijk en gaat het mis. Hoe groter het bedrijf hoe strakker de standaarden hoe moeilijker daarvan af te wijken. Zo'n grote organisatie zou onwerkbaar worden als ze met iedere pietluttige eis van een klant rekening gaan houden. Dus zijn er procedures ontwikkeld. Als daarvan afgeweken wordt dan gaat het vaak fout. Omdat niemand in dat bedrijf het op die manier gewent is.

Het eerste voorbeeld van TS is duidelijk een fout in de aanvraag procedure voor die werkzaamheid. Na contact met die derde partij had er terug gecommuniceerd moeten worden. Wat ook kan is dat de standaardprocedure in dat bedrijf is dat de klant gebeld wordt zodra het product klaar is. Dan zit het niet in de standaard procedure van diegene die contact heeft met de 3de partij om even met de klant contact op te nemen. Immers het is niet erg dat het langer duurt, want klant wordt gebeld wanneer klaar. Maar aangezien hij een toezegging van vrijdag had zal dat wel niet. Tenzij diegene die die toezegging heeft gedaan van de standaard procedure is afgeweken. En dus TS een toezegging heeft gedaan die hij niet had kunnen maken.

Het tweede voorbeeld is een bedrijf waar de standaardprocedures blijkbaar niet erg human error proof zijn. Waarbij er een opeenstapeling is van langs elkaar heen werken. Menselijke fouten en een falend aantekeningen systeem. Komt misschien ook omdat het bedrijf een contract heeft met huurbaas (en wss met geen enkele particulier) en dus waarschijnlijk schijt heeft aan TS omdat ze toch wel betaald worden.
Goed antwoord.
Maar van bedrijven die met particulieren als klant werken verwacht ik enige flexibiliteit, eigen verantwoording monteur, en dat soort zaken.
Dat lijkt bij veel bedrijven compleet afwezig.
Vooral de verspreking "ik bel u", dat kun je helemaal vergeten.
9 van 10 belt gewoon NIET terug.
En dan alle andere niet nakomingen van beloftes, eigengereide verschuivingen, niet afbellen, etc.
Daarboven ook nog lomp, brutaal, slecht werk leveren, en allerhand dingen vergeten.
Organisatorische puinhoop.
Nog eens daarboven op zowat 3 maanden doen over het plaatsen van die ruit.
En het is niet eens een groot bedrijf....
Als ik daar de planning moest doen waren ze allemaal inmiddels ontslagen op staande voet.
Dat zweer ik.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_75561690
Het eerste geval. Ga huilen, serieus. de Garage heeft het druk en loopt een dag uit. Meid, leer er mee omgaan

En die glaszetters zijn gewoon kankerfalers
pi_75561815
Even een vraag:
?
Is het de moeite waard om te lezen?
Ik lijd aan hevige stemmingswisselingen, gelieve daar rekening mee te houden.
pi_75561858
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:05 schreef Babblefish het volgende:
Even een vraag:
?
Is het de moeite waard om te lezen?
nee

het systeem is schandalig en blabalbalbla
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:28:12 #20
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75562556
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:00 schreef Yreal het volgende:
Het eerste geval. Ga huilen, serieus. de Garage heeft het druk en loopt een dag uit. Meid, leer er mee omgaan
Hee gast, ik heb wel 50 km voor nop gereden en 1,5 uur van mijn tijd vernaggeld omdat die lui te beroerd zijn om me even te bellen en zeggen dat het ding niet klaar is.
quote:
En die glaszetters zijn gewoon kankerfalers
Beide firma's en nog een hele vloot firma's in NL zijn kankerfaalbedrijven.

Toen ik deze woning kreeg bijv, zo'n 3 jaar terug.

De bouwvakkers die hier werkten (woonde hier nog niet) pisten met z'n allen alle dagen in de kelder.

Ondertussen stalen ze mijn zand die ik had gekocht voor de tuin te egaliseren.
Toen ik daar een klacht over indiende stelde de leidinggevende van dat bedrijf dat ik dat dan maar moest bewijzen. (de zandsporen liepen tot aan hun truck... )

De elektricien die mij de stroom buiten aangesloten zou laten, knipte de kabel over voor hij naar huis ging op vrijdagmiddag.

De cv monteurs hakten een gat in het asbest dakbeschot en lieten het asbestafval gewoon op de zoldervloer liggen.

De loodgieters liepen de hele dag de grofste scheldwoorden tegen elkaar te roepen.

De stopcontacten vielen spontaan uit de muren toen de elektricien weg was.
Door zijn sleuven-hakwerk zit alle stuckwerk los.

Timmerlieden hebben de deuren zo onder spanning afgehangen dat deze altijd spontaan weer 15 cm open springen.

Koplatten kozijnen ontbraken.

Tuin was een grote krater.

Door hele huis lagen stukken cv buis. en slijpvonken ingebrand in tegels.

De ophangpunten voor de lampen zitten 2 meter vandaan waar lampen normaal hangen.

Stopkraan water lekte.

Wc bril kan niet omhoog blijven staan.

Kozijn voordeur compleet verneukt door inbouw nieuw slot.

WC beneden stonk continu, bleek rubber manchet scheef te zijn gezet...

Latex van plafond slaapkamer bladerde na week al weer af.

Oh ja, tijdens de verbouwing was iemand op de gasmeter gaan staan waardoor deze af brak voor hoofdkraan...en het huis acuut ontruimt moest worden en gasbedrijf met spoed moest komen.

Het keukenblok zo scheef gemonteerd dat de kastjes spontaan open sprongen.

Verder wat ik nog allemaal vergeten ben.

Bij NL bedrijven werken zowat alleen maar hufters.
Logischerwijs krijg je dan ook hufterwerk geleverd.

Na intrek zijn alle bedrijven dus nog een keer terug moeten komen om e.e.a. te herstellen

Huis zag uit als een varken nadat ze allen weg waren.

Is zelfs een reinigingsbedrijf moeten komen om met chemicaliën de pislucht uit de kelder te verwijderen.

Hou op Hou op.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
  zaterdag 12 december 2009 @ 22:36:37 #21
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75562874
Afgelopen week kreeg ik mijn laptop ongerepareerd retour, moest wel 100 euro betalen.

Ook afgelopen week is mijn tv kaduuk gegaan (1700 euro...) leeftijd 14 maanden.
Bij Mediamarkt antwoord: doei, geen garantie...

Serviceverlening in NL is gewoon vreselijk slecht en de medewerkers van bedrijven zijn hondsbrutaal en meer tegenwerkende dan meewerkend.
Ongekend gewoon.
Maar wel ook nog grof laten betalen voor alle faaldiensten.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_75563624
Wij betrokken het huis hier zo'n 8 jaar geleden, de lijst tot nog toe bij onderhoud en verbouwingen:

Lekkage toilet beneden, gang vol water, vloerbedekking naar de kloten
Leiding niet aangesloten; resultaat, slaapkamer incl. matras vol water
Gasleiding lek in spouwmuur, bleek doorgerot
Verbouwing badkamer; Tegels fout gezet, knappen spontaan
Schilderwerk buiten; glas kan je best meeschilderen, dat hoeft niet zo netjes. Kan ook prima in het najaar...
Nieuwe ramen zetten, (na schilderwerk natuurlijk...) Lederen stoel naar God geholpen door lompe lul die glas aan z'n reet had hangen.
Nieuwe keuken gezet; Gigantisch gat in muur ernaast, wat je achteraf blijkbaar zelf dicht mag maken
Nieuwe verwarmingsketel plaatsen; waarom de buizen in de vloer verwerken als je het ook lekker goedkoop OP de vloer kan schroeven met een paar beugeltjes.


Het lijkt een hoop, maar is een gemiddelde van 1 klacht per jaar, dat moet toch kunnen.Ik vermaak me gek in dit theatertje.
pi_75563870
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:36 schreef skattebaut het volgende:
Afgelopen week kreeg ik mijn laptop ongerepareerd retour, moest wel 100 euro betalen.

Ook afgelopen week is mijn tv kaduuk gegaan (1700 euro...) leeftijd 14 maanden.
Bij Mediamarkt antwoord: doei, geen garantie...

Serviceverlening in NL is gewoon vreselijk slecht en de medewerkers van bedrijven zijn hondsbrutaal en meer tegenwerkende dan meewerkend.
Ongekend gewoon.
Maar wel ook nog grof laten betalen voor alle faaldiensten.
Welk merk TV? Soms is via de fabrikant nog h.e.e.a. (soms tegen een vergoeding) te regelen.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:07:22 #24
138448 PeZu
Suspended animation
pi_75563922
TS stelt veelste hoge eisen en is een zeiksnor
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:10:30 #25
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_75564053
Ik heb het helemaal gelezen en wil daarom hier posten, ook al heb ik inhoudelijk niets te melden.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')