Dan heb je dus een groot probleem aangezien dat geregeld moet zijn. Aangezien je ook geen afwijzigingen van tenminste 3 hypotheekverstrekkers hebt kun je dus niet hard maken dat je de financiering niet rond krijgt en ben je dus 10% van de prijs verschuldigd als boete. Kortom: Doe wat je moet doen om van die lening af te komen. Wel btw dom om je zelf een strop om je nek te doen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat denk je, dat ik 2 maanden terug niets heb geregeld?
Even voor de duidelijkheid:
2 maanden terug gesprek gehad bij de hypotheker, bleek dat ik van die lening af moest.
Ex gebeld, die zou de hele lening overnemen. In de tussentijd sprak hij met mensen die vonden dat onzin -uiteraard vertelde hij er nl niet bij dat het ZIJN lening was-
Hele tijd gediscussieerd, uiteindelijk overeengekomen dat ik een klein deel zou betalen en dat hij t contract zou overzetten, afijn, afgesproken, nu komt hij zijn afspraken niet na, ik zit er flink achteraan, krijg alleen te horen dat het niet zijn probleem is en als ik nog meer druk ga zetten hij ruzie komt zoeken. Ben ik dus niet mee geholpen,
Die rente over de bouwperiode moet je zowieso betalen, dat staat volgens mij los van het al dan niet verkrijgen van de financiering (nouja, als je die financiering niet rond zou krijgen, gaat de koop natuurlijk niet door). Die 10% zal waarschijnlijk het boetebeding zijn: als je na het aflopen van de ontbindende voorwaarde de koop nog wilt ontbinden, ben je die mogelijk verschuldigd aan de verkoper. Als de ontbindende voorwaarde nog niet verlopen zijn, en je hebt van een aantal (!) geldverstrekkers een afwijzing liggen vanwege die lening, dan kun je nog onder de koop uit zonder verdere boete. Dat is misschien wel de veiligste optie.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:16 schreef Cassandra87 het volgende:
De notaris zegt dat ik extra rente moet betalen over de eerste bouwperiode, en elders hoor ik dat ik 10% van t aankoopbedrag moet betalen.
dit wil ik dus vooral wetenquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:33 schreef anboni het volgende:
[..]
Op zich zitten er aan het verlopen van de ontbindende voorwaarde geen directe gevolgen, volgens mij.
Nee, behalve dan dat de overeenkomst niet meer (zonder vergoeding) ontbonden kan worden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:33 schreef anboni het volgende: Op zich zitten er aan het verlopen van de ontbindende voorwaarde geen directe gevolgen, volgens mij.
Als je maar zeker weet dat je dan wel de financiering rond krijgt, of het niet rond krijgt, maar dan met voldoende bewijzen komt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Dus als ik verlenging van de financieringstermijn kan aanvragen en toegekend krijg is dit zo ook opgelost?
Dan zal dat de woningbouwvereniging zijn ja. Overigens een prima partij om tegenover je te hebben; die worden een stuk minder zenuwachtig dan een particulier.quote:De verkoper, welke partij is dit, de woningbouw? Want ik heb getekend bij de makelaar, de woningen zijn van de woningbouwvereniging
Er valt geen akte te passeren zolang jij je financiering niet hebt geregeld.quote:en ik heb nog te maken met de notaris die weer in afwachting is van de woningbouw voordat er uberhaupt een akte kan passeren..
Als het goed is staat er in de koopakte die je bij de makelaar hebt getekend exact benoemd wie de verkoper is. Je had het over bouwrente, dus best kans dat de verkoper de projectontwikkelaar is o.i.d. Zoals hierboven al gezegd, dat is in ieder geval in dit geval een gunstige tegenpartij, dus die zullen mogelijk wel vrij schappelijk kunnen zijn met die financieringstermijn. Maar daar zul je denk ik je makelaar over moeten bellen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Dus als ik verlenging van de financieringstermijn kan aanvragen en toegekend krijg is dit zo ook opgelost? De verkoper, welke partij is dit, de woningbouw? Want ik heb getekend bij de makelaar, de woningen zijn van de woningbouwvereniging,
Dat komt pas in een heel laat stadium. Als ze al aan het bouwen zijn, kan het zijn dat je al een akte tekent voor de grond (tenzij het een appartement is, waarschijnlijk). De rest kan in ieder geval pas als jij de financiering rond hebt (maar staat daar niet ook een datum voor in de koopakte?)quote:en ik heb nog te maken met de notaris die weer in afwachting is van de woningbouw voordat er uberhaupt een akte kan passeren.. En dat is ook nog niet rond.
Tja, 'zoek maar op' is inderdaad niet een hele klantvriendelijke benadering. Moet wel gezegd worden dat er heel wat bronnen op internet te vinden zijn voor dit soort info. Je zou bij de VEH kunnen kijken (www.eigenhuis.nl), die hebben redelijk wat info online staan en je kunt er de nodige brochures bestellen.quote:Sorry, misschien blond, maar elke keer als ik de notaris of de makelaar bel krijg ik een heel verhaal met dingen die ik niet begrijp en ik word serieus elke keer afgescheept met, 'zoek het maar op'. Onbegrijpelijk, ik zal vast niet de enige zijn die voor t eerst een huis gaat kopen..
Je verandert van baan? Ook van werkgever? Indien ja op de laatste vraag: dan zou het weleens de vraag zijn of je de hypotheek rond krijgt. Je gaat dan immers weer een proeftijd aan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Hypotheek is onder voorbehoud rond (ik geloof dat een salarisstijging binnen een x aantal maanden ook meegenomen kon worden, verander per 1-3 van baan en in dat geval kan de lening mee genomen worden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |