Lees het Rapport Voorwerk nog eens voor je zo stellig allerlei beweringen doetquote:Op zaterdag 12 december 2009 21:52 schreef Man_of_Aran het volgende:
[knip]
Ik ben ook geen jurist, maar het stuk is prima leesbaar. Klikken en lezen dusquote:Op zondag 13 december 2009 12:44 schreef stylz het volgende:
Hi Elisa,
Ik ben geen jurist..dus ehh..wat staat er eigenlijk kort samengevat in dat Rapport?
Thanks!
Ernstig geval kan-nie-lezen hier. Het gaat puur om een incasso bureau-tje aanmaningskosten. Het is nog helemaal niet voor het kantongerecht geweestquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:55 schreef anboni het volgende:
[..]
Ernstig gevalletje klok-klepel hier. Google maar 'ns op Voorwerk 2, bij de eerste hit zit ook een staffeltabel die kantonrechters kunnen hanteren. 700 euro (ex.btw) bij een vordering tot 10k.
Het gaat in het geval van TS toch ook alleen om de buitengerechtelijke kosten?! Ik heb het idee dat jij niet helemaal goed leestquote:Op zondag 13 december 2009 13:29 schreef Man_of_Aran het volgende:
Ernstig geval kan-nie-lezen hier. Het gaat puur om een incasso bureau-tje aanmaningskosten. Het is nog helemaal niet voor het kantongerecht geweest
Wat een kutadvies. Je bent hier een beetje je eigen rechtsregels aan het verzinnen, omdat je je verveelt of zo, ik wil het motief niet eens weten. Maar als TS het opvolgt heeft die een probleem.quote:Op zondag 13 december 2009 01:36 schreef mgerben het volgende:
[..]
Jammer dat je gereageerd hebt met een terugbetalingsvoorstel.
Weet je hoe dit klinkt?
Als een onredelijke termijn (3000 euro in 2 dagen) die ze met opzet zo kort hebben gemaakt dat je hem niet kunt halen, om zo een 'rechtvaardiging' te krijgen om die toezegging van de helft terug te draaien.
In jouw geval had ik een brief teruggestuurd dat ik me eerst moest beraden - maar in geen geval hadden ze in 2 dagen een toezegging gekregen van welke aard dan ook.
Bij elk voorstel heb je recht op bedenktijd. De termijnen hier zijn met opzet onredelijk kort om jou op te jagen.
Je wordt hier genaaid. Ze proberen je bang te maken en het lukt ze.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit beter af is bij de rechter, echt waar.
Waarom? Omdat je je op dit moment laat leiden door je angst.Die papieren toezegging van de helft heb je in je zak. Die kan trekt echt niet ingetrokken worden! Het gaat dus niet over 7000, alleen over de resterende 3000. En die is je kwijtgescholden. Een rechter zal vragen waarom ze 2.5 jaar niets gedaan hebben. Dat is een zwaar punt. Die 3000 kan best nog eens minder worden!
Ik zou ze op dit moment een briefje sturen met "dus uw client wil niet meer wat we hiervoor overeengekomen zijn?" - letterlijk zo, en opzettelijk vaag. Als ze 'ja' antwoorden trek je onmiddelijk je toezegging voor die 3000 in. En dan laat je ze lekker naar de rechter gaan.
Laat je niet bangmaken. Jouw angst kost jou geld, dat ze willen gebruiken om de gaten te dichten in een bedrijf dat niet goed op de crisis was voorbereid. Niet jouw schuld en niet jouw probleem.
quote:Op zondag 13 december 2009 13:29 schreef Man_of_Aran het volgende:
Ernstig geval kan-nie-lezen hier. Het gaat puur om een incasso bureau-tje aanmaningskosten. Het is nog helemaal niet voor het kantongerecht geweest
Lees je wel wat er geschreven wordtquote:Op zondag 13 december 2009 16:09 schreef stylz het volgende:
Bottom line?...Kan een wederzijds akkoord gewoon zomaar eenzijdig worden gewijzigd?? In dit geval de deurwaarder zonder dat er sprake is van niet naleven van de afspraken?
quote:Op zondag 13 december 2009 17:53 schreef stylz het volgende:
Het enige wat ik wil weten is of ze een eerder gemaakte afspraak zomaar terug kunnen draaien. Thats it. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk afgehandeld hebben omdat ik zin heb ik een rustige en ontspanne kerst. Dit soort negatieve energie hak er best wel in. daar zit niemand op te wachten toch?
Echt....quote:Op zondag 13 december 2009 17:53 schreef stylz het volgende:
Het enige wat ik wil weten is of ze een eerder gemaakte afspraak zomaar terug kunnen draaien. Thats it. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk afgehandeld hebben omdat ik zin heb ik een rustige en ontspanne kerst. Dit soort negatieve energie hak er best wel in. daar zit niemand op te wachten toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |