abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75587755
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ken je Dennis Bergkamp nog? Zeer relevant.

:[˛
Je had het over islamschofferende islamieten in Marokko die op de een of andere manier vergelijkbaar waren met de gewoonte om in Marokko te gaan staan voor de rechtbank, wat dus niet tegen de islam inging maar niet relevant was omdat de man die weigert beleefd te zijn uit Suriname komt.
Ik vind het nog steeds zeer relevant dat men dat in Marokko doet, voor de rechtbank gaan staan dus, omdat daarmee bewezen is dat het niet tegen de islam ingaat.
pi_75587821
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niemand hoefde te wijken voor hem. Hij moest wijken voor de persoonlijke denkbeelden van de deken. Sterker nog, hij mocht zijn beroep niet eens uitoefenen omdat de deken vond dat het hoorde dat je opstond voor de rechter.
En die Enait vindt dat iedereen zich maar moet aanpassen aan zijn norm.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 19:52:22 #253
249559 crew  Lavenderr
pi_75587907
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niemand hoefde te wijken voor hem. Hij moest wijken voor de persoonlijke denkbeelden van de deken. Sterker nog, hij mocht zijn beroep niet eens uitoefenen omdat de deken vond dat het hoorde dat je opstond voor de rechter.
En ik denk dat elk beschaafd mens uit zichzelf opstaat voor de rechter.Gewoon, omdat het hoort.
  zondag 13 december 2009 @ 20:07:07 #254
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75588544
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ik vind het nog steeds zeer relevant dat men dat in Marokko doet, voor de rechtbank gaan staan dus, omdat daarmee bewezen is dat het niet tegen de islam ingaat.
Nee dus, niet alles wat in Marokko gebeurt is in overeenstemming met de Islam. Veel dingen die daar gebeuren gaan juist tegen de Islam in, een aantal voorbeelden:

- (lichte) buiging voor de koning
- corruptie (ook onder rechters)
- Verkoop alcohol
- Overspel
- Opname van sokkengeur ter bedwelming van de geest (high)

Marokko is dus op geen enkele manier een maatstaf.

˛

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 13-12-2009 20:14:45 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 13 december 2009 @ 20:08:44 #255
13462 BansheeBoy
pi_75588609
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En ik denk dat elk beschaafd mens uit zichzelf opstaat voor de rechter.Gewoon, omdat het hoort.
Ik vind van niet. We hebben beiden een andere mening, dus wat is dan bepalend? Juist ja, de (kaders van) de wet. En tedere Enait maakt hier gebruik (van zijn rechten).

˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_75588980
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het hoort. De wetgever vond het in ieder geval niet belangrijk, want die heeft van alles en nog wat geregeld over de gang van zaken in de rechtszaal, opstaan hoorde daar niet bij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75589726
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee dus, niet alles wat in Marokko gebeurt is in overeenstemming met de Islam. Veel dingen die daar gebeuren gaan juist tegen de Islam in, een aantal voorbeelden:

- (lichte) buiging voor de koning
- corruptie (ook onder rechters)
- Verkoop alcohol
- Overspel

Marokko is dus op geen enkele manier een maatstaf.

˛
Dus opstaan uit beleefdheid gebeurt daar ook tegen de islam in?

Dat laatste punt is trouwens zeer indrukwekkend.. De tijd van je meesterlijke essays is dus nog niet voorbij
  zondag 13 december 2009 @ 21:02:30 #258
8875 Mdk
Smart-ass
pi_75591255
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind van niet. We hebben beiden een andere mening, dus wat is dan bepalend? Juist ja, de (kaders van) de wet. En tedere Enait maakt hier gebruik (van zijn rechten).

˛
Ja dus blijkbaar moeten zulke zaken ook in de wet worden opgenomen. Aangezien personen als Enait schijt hebben aan de normen, waarden, tradities en gewoonten van Nederland. Helaas is hij daarin niet de enige. Krijgen we nog dikkere wetboeken en nog meer bureaucratie.

De hypocrisie druipt er weer vanaf. Wel respect eisen en verwachten dat mensen zich aanpassen aan zijn geloof maar zelf in geen enkele vorm respect voor anderen tonen.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 21:04:24 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_75591343
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

˛
Onze mening is niet bepalend. De kaders van de wet wel. En jammer genoeg heeft die wet Enait gelijk gegeven. Waardoor een gewoonte die normaal is in een beschaafd land nu ineens wordt overgelaten aan het fatsoen van de mensen die de rechtszaal frequenteren.

En 'tedere' Enait
  zondag 13 december 2009 @ 21:05:10 #260
13462 BansheeBoy
pi_75591367
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus opstaan uit beleefdheid gebeurt daar ook tegen de islam in?
Wat ik slechts wil zeggen is dat als het al gebeurt in Marokko die niets wil zeggen over het Islamitische oordeel hierover. Ik zeg dit nu slechts voor de 3de keer. Of ik geduldig ben? Jazeker.

˛
  zondag 13 december 2009 @ 21:11:43 #261
13462 BansheeBoy
pi_75591743
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:02 schreef Mdk het volgende:
De hypocrisie druipt er weer vanaf. Wel respect eisen en verwachten dat mensen zich aanpassen aan zijn geloof maar zelf in geen enkele vorm respect voor anderen tonen.
Hij toont respect op zijn eigen manier, een manier die volgens de wet mag. Wat is je probleem? Voel je je teder?

˛
  † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 21:15:13 #262
137949 Disana
pi_75591941
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Voel je je teder?

teder
kwetsbaar, broos, delicaat, fijn, gevoelig, teer, zacht
hartelijk, innig, liefdevol, liefhebbend, toegenegen

Gebruik jij wel het goede woord?
  zondag 13 december 2009 @ 21:17:10 #263
8875 Mdk
Smart-ass
pi_75592067
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hij toont respect op zijn eigen manier, een manier die volgens de wet mag. Wat is je probleem? Voel je je teder?

˛
Ja nogal lekker makkelijk excuus, respect tonen op je eigen manier. Gelukkig doet niet iedereen dat, aangezien het in sommige culturen ook gewoonlijk is om te boeren als teken van respect.

Helaas zijn we hier in Nederland zo naief geweest om er vanuit te gaan dat iedereen wel het fatsoen heeft om zich aan te passen aan het land waarin zij (gaan) wonen. Ondertussen is gebleken dat dat niet werkt, dus ben ik ervoor om ook gewoontes en tradities in een apart wetboek op te nemen, om dit soort gedoe in de toekomst te voorkomen.
pi_75592270
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Onze mening is niet bepalend. De kaders van de wet wel. En jammer genoeg heeft die wet Enait gelijk gegeven. Waardoor een gewoonte die normaal is in een beschaafd land nu ineens wordt overgelaten aan het fatsoen van de mensen die de rechtszaal frequenteren.
Die is altijd overgelaten aan mensen die de rechtszaal frequenteren. Daarom is het ook fatsoen, dat is per definitie iets wat je uit vrije wil doet. De deken wilde zijn fatsoensidee verplicht opleggen alsof het wet was, terwijl het geen wet was.

Als je mensen dwingt tot fatsoen is het ook geen fatsoen, dan is het gewoon het volgen van de opgelegde regels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 13 december 2009 @ 21:30:52 #265
13462 BansheeBoy
pi_75592924
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:17 schreef Mdk het volgende:

[..]

Ja nogal lekker makkelijk excuus, respect tonen op je eigen manier. Gelukkig doet niet iedereen dat, aangezien het in sommige culturen ook gewoonlijk is om te boeren als teken van respect.
Het is geen excuus, het is de werkelijke reden, dit geeft Enait aan. Ik denk dat we hier in Nederland maar eens moeten wennen aan het feit dat de samenleving zowel degelijk als multicultureel is. In simpele taal: er is niet meer één begroeting zoals er niet slechts één gerecht is. Ik zie vaak Nederlanders die een broodje Döner in de holle kies stoppen ter appetijt. Dus kom, neem de lusten én de lasten. En zo lastig vind ik een hand op de borst als teken van respect niet eens. Nee? Nee.

˛
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 21:33:41 #266
249559 crew  Lavenderr
pi_75593108
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die is altijd overgelaten aan mensen die de rechtszaal frequenteren. Daarom is het ook fatsoen, dat is per definitie iets wat je uit vrije wil doet. De deken wilde zijn fatsoensidee verplicht opleggen alsof het wet was, terwijl het geen wet was.

Als je mensen dwingt tot fatsoen is het ook geen fatsoen, dan is het gewoon het volgen van de opgelegde regels.
Dan maar regels. Wel heel erg dat voor zoiets wat járenlang vanzelfsprekend was regels nodig zijn.
Enait wordt bedankt. Weer een stukje fatsoen weg. Maar wel zelf eisen dat hij respect krijgt voor zijn ongemanierdheid.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 21:35:22 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_75593214
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is geen excuus, het is de werkelijke reden, dit geeft Enait aan. Ik denk dat we hier in Nederland maar eens moeten wennen aan het feit dat de samenleving zowel degelijk als multicultureel is. In simpele taal: er is niet meer één begroeting zoals er niet slechts één gerecht is. Ik zie vaak Nederlanders die een broodje Döner in de holle kies stoppen ter appetijt. Dus kom, neem de lusten én de lasten. En zo lastig vind ik een hand op de borst als teken van respect niet eens. Nee? Nee.
˛
Wiens hand op wiens borst?
  zondag 13 december 2009 @ 21:35:39 #268
13462 BansheeBoy
pi_75593231
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan maar regels. Wel heel erg dat voor zoiets wat járenlang vanzelfsprekend was regels nodig zijn.
Enait wordt bedankt. Weer een stukje fatsoen weg. Maar wel zelf eisen dat hij respect krijgt voor zijn ongemanierdheid.
Wat is de volgende stap? Het eten van stampot of het dragen een boerekiel opnemen in de wet. Rationeel? Neen.

Lay-out zin.

˛
  zondag 13 december 2009 @ 21:36:52 #269
13462 BansheeBoy
pi_75593304
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wiens hand op wiens borst?
De hand van Enait op zijn eigen (ruwe?) torso.

˛
  zondag 13 december 2009 @ 21:56:34 #270
8875 Mdk
Smart-ass
pi_75594344
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

˛
Het respect tonen aan een rechter is juist wanneer je je aanpast naar de tradities en gewoontes die in de rechtszaal heersen. Het zich niet houden aan de tradities van Enait toont daarom juist het disrespect van zijn kant.

Wettelijk gezien heeft hij ook gelijk, nergens staat dat je respect moeten hebben en nergens staat dat je moet opstaan voor de rechter. Vandaar dat ik nu pleit om gewoonten en tradities ook te bundelen in de boekje. Wellicht niet als dwingend recht maar meer als guidelines. Want blijkbaar schijnt dat nodig te zijn in dit land.
pi_75596403
Wat een dikke loser die Enait.
pi_75596550
Kennen ze dat niet in de Islam, vraatzucht als hoofdzonde?
  zondag 13 december 2009 @ 22:57:59 #273
13462 BansheeBoy
pi_75597624
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:35 schreef JohnLocke het volgende:
Kennen ze dat niet in de Islam, vraatzucht als hoofdzonde?
Geen enkele mens is zonder zonde. Maar vraatzucht is niet een hoofdzonde, dat zijn in de islam o.a. de volgende:

- rente
- moord (uiteraard afhankelijk van de reden)
- deelgenoten toekennen aan God
- overspel
- het onterecht van overspel beschuldigen van een vrouw
- valste getuigenis

Vraatzucht is meer een ziekte. Ik gun elke solide vraatzuchter een vorm van genezing. Ja, daadwerkelijk.

˛
pi_75598728
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

˛
Wou je zeggen dat ze in Marokko high worden van sokkengeur?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75598915
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geen enkele mens is zonder zonde.

˛
Dat is zonder meer waar, maar daarom is het ook zo krom dat hij, pardon the expression, zich voordoet als roomser dan de paus. En waarom ook dit punt? Volgens mij zijn er weinig Islamitische theologen die hier ook zoveel waarde aan hechten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')