Je had het over islamschofferende islamieten in Marokko die op de een of andere manier vergelijkbaar waren met de gewoonte om in Marokko te gaan staan voor de rechtbank, wat dus niet tegen de islam inging maar niet relevant was omdat de man die weigert beleefd te zijn uit Suriname komt.quote:Op zondag 13 december 2009 19:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ken je Dennis Bergkamp nog? Zeer relevant.
:[˛
En die Enait vindt dat iedereen zich maar moet aanpassen aan zijn norm.quote:Op zondag 13 december 2009 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niemand hoefde te wijken voor hem. Hij moest wijken voor de persoonlijke denkbeelden van de deken. Sterker nog, hij mocht zijn beroep niet eens uitoefenen omdat de deken vond dat het hoorde dat je opstond voor de rechter.
En ik denk dat elk beschaafd mens uit zichzelf opstaat voor de rechter.Gewoon, omdat het hoort.quote:Op zondag 13 december 2009 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niemand hoefde te wijken voor hem. Hij moest wijken voor de persoonlijke denkbeelden van de deken. Sterker nog, hij mocht zijn beroep niet eens uitoefenen omdat de deken vond dat het hoorde dat je opstond voor de rechter.
Nee dus, niet alles wat in Marokko gebeurt is in overeenstemming met de Islam. Veel dingen die daar gebeuren gaan juist tegen de Islam in, een aantal voorbeelden:quote:Op zondag 13 december 2009 19:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vind het nog steeds zeer relevant dat men dat in Marokko doet, voor de rechtbank gaan staan dus, omdat daarmee bewezen is dat het niet tegen de islam ingaat.
Ik vind van niet. We hebben beiden een andere mening, dus wat is dan bepalend? Juist ja, de (kaders van) de wet. En tedere Enait maakt hier gebruik (van zijn rechten).quote:Op zondag 13 december 2009 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ik denk dat elk beschaafd mens uit zichzelf opstaat voor de rechter.Gewoon, omdat het hoort.
Ik zie niet in waarom het hoort. De wetgever vond het in ieder geval niet belangrijk, want die heeft van alles en nog wat geregeld over de gang van zaken in de rechtszaal, opstaan hoorde daar niet bij.quote:Op zondag 13 december 2009 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ik denk dat elk beschaafd mens uit zichzelf opstaat voor de rechter.Gewoon, omdat het hoort.
Dus opstaan uit beleefdheid gebeurt daar ook tegen de islam in?quote:Op zondag 13 december 2009 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee dus, niet alles wat in Marokko gebeurt is in overeenstemming met de Islam. Veel dingen die daar gebeuren gaan juist tegen de Islam in, een aantal voorbeelden:
- (lichte) buiging voor de koning
- corruptie (ook onder rechters)
- Verkoop alcohol
- Overspel
- Opname van sokkengeur ter bedwelming van de geest (high)
Marokko is dus op geen enkele manier een maatstaf.˛
Ja dus blijkbaar moeten zulke zaken ook in de wet worden opgenomen. Aangezien personen als Enait schijt hebben aan de normen, waarden, tradities en gewoonten van Nederland. Helaas is hij daarin niet de enige. Krijgen we nog dikkere wetboeken en nog meer bureaucratie.quote:Op zondag 13 december 2009 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind van niet. We hebben beiden een andere mening, dus wat is dan bepalend? Juist ja, de (kaders van) de wet. En tedere Enait maakt hier gebruik (van zijn rechten).˛
Onze mening is niet bepalend. De kaders van de wet wel. En jammer genoeg heeft die wet Enait gelijk gegeven. Waardoor een gewoonte die normaal is in een beschaafd land nu ineens wordt overgelaten aan het fatsoen van de mensen die de rechtszaal frequenteren.quote:Op zondag 13 december 2009 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind van niet. We hebben beiden een andere mening, dus wat is dan bepalend? Juist ja, de (kaders van) de wet. En tedere Enait maakt hier gebruik (van zijn rechten).˛
Wat ik slechts wil zeggen is dat als het al gebeurt in Marokko die niets wil zeggen over het Islamitische oordeel hierover. Ik zeg dit nu slechts voor de 3de keer. Of ik geduldig ben? Jazeker.quote:Op zondag 13 december 2009 20:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus opstaan uit beleefdheid gebeurt daar ook tegen de islam in?
Hij toont respect op zijn eigen manier, een manier die volgens de wet mag. Wat is je probleem? Voel je je teder?quote:Op zondag 13 december 2009 21:02 schreef Mdk het volgende:
De hypocrisie druipt er weer vanaf. Wel respect eisen en verwachten dat mensen zich aanpassen aan zijn geloof maar zelf in geen enkele vorm respect voor anderen tonen.
tederquote:
Ja nogal lekker makkelijk excuus, respect tonen op je eigen manier. Gelukkig doet niet iedereen dat, aangezien het in sommige culturen ook gewoonlijk is om te boeren als teken van respect.quote:Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij toont respect op zijn eigen manier, een manier die volgens de wet mag. Wat is je probleem? Voel je je teder?˛
Die is altijd overgelaten aan mensen die de rechtszaal frequenteren. Daarom is het ook fatsoen, dat is per definitie iets wat je uit vrije wil doet. De deken wilde zijn fatsoensidee verplicht opleggen alsof het wet was, terwijl het geen wet was.quote:Op zondag 13 december 2009 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Onze mening is niet bepalend. De kaders van de wet wel. En jammer genoeg heeft die wet Enait gelijk gegeven. Waardoor een gewoonte die normaal is in een beschaafd land nu ineens wordt overgelaten aan het fatsoen van de mensen die de rechtszaal frequenteren.
Het is geen excuus, het is de werkelijke reden, dit geeft Enait aan. Ik denk dat we hier in Nederland maar eens moeten wennen aan het feit dat de samenleving zowel degelijk als multicultureel is. In simpele taal: er is niet meer één begroeting zoals er niet slechts één gerecht is. Ik zie vaak Nederlanders die een broodje Döner in de holle kies stoppen ter appetijt. Dus kom, neem de lusten én de lasten. En zo lastig vind ik een hand op de borst als teken van respect niet eens. Nee? Nee.quote:Op zondag 13 december 2009 21:17 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ja nogal lekker makkelijk excuus, respect tonen op je eigen manier. Gelukkig doet niet iedereen dat, aangezien het in sommige culturen ook gewoonlijk is om te boeren als teken van respect.
Dan maar regels. Wel heel erg dat voor zoiets wat járenlang vanzelfsprekend was regels nodig zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die is altijd overgelaten aan mensen die de rechtszaal frequenteren. Daarom is het ook fatsoen, dat is per definitie iets wat je uit vrije wil doet. De deken wilde zijn fatsoensidee verplicht opleggen alsof het wet was, terwijl het geen wet was.
Als je mensen dwingt tot fatsoen is het ook geen fatsoen, dan is het gewoon het volgen van de opgelegde regels.
Wiens hand op wiens borst?quote:Op zondag 13 december 2009 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is geen excuus, het is de werkelijke reden, dit geeft Enait aan. Ik denk dat we hier in Nederland maar eens moeten wennen aan het feit dat de samenleving zowel degelijk als multicultureel is. In simpele taal: er is niet meer één begroeting zoals er niet slechts één gerecht is. Ik zie vaak Nederlanders die een broodje Döner in de holle kies stoppen ter appetijt. Dus kom, neem de lusten én de lasten. En zo lastig vind ik een hand op de borst als teken van respect niet eens. Nee? Nee.˛
Wat is de volgende stap? Het eten van stampot of het dragen een boerekiel opnemen in de wet. Rationeel? Neen.quote:Op zondag 13 december 2009 21:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan maar regels. Wel heel erg dat voor zoiets wat járenlang vanzelfsprekend was regels nodig zijn.
Enait wordt bedankt. Weer een stukje fatsoen weg. Maar wel zelf eisen dat hij respect krijgt voor zijn ongemanierdheid.
De hand van Enait op zijn eigen (ruwe?) torso.quote:
Het respect tonen aan een rechter is juist wanneer je je aanpast naar de tradities en gewoontes die in de rechtszaal heersen. Het zich niet houden aan de tradities van Enait toont daarom juist het disrespect van zijn kant.quote:Op zondag 13 december 2009 21:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is geen excuus, het is de werkelijke reden, dit geeft Enait aan. Ik denk dat we hier in Nederland maar eens moeten wennen aan het feit dat de samenleving zowel degelijk als multicultureel is. In simpele taal: er is niet meer één begroeting zoals er niet slechts één gerecht is. Ik zie vaak Nederlanders die een broodje Döner in de holle kies stoppen ter appetijt. Dus kom, neem de lusten én de lasten. En zo lastig vind ik een hand op de borst als teken van respect niet eens. Nee? Nee.˛
Geen enkele mens is zonder zonde. Maar vraatzucht is niet een hoofdzonde, dat zijn in de islam o.a. de volgende:quote:Op zondag 13 december 2009 22:35 schreef JohnLocke het volgende:
Kennen ze dat niet in de Islam, vraatzucht als hoofdzonde?
Wou je zeggen dat ze in Marokko high worden van sokkengeur?quote:Op zondag 13 december 2009 20:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
- Opname van sokkengeur ter bedwelming van de geest (high)˛
Dat is zonder meer waar, maar daarom is het ook zo krom dat hij, pardon the expression, zich voordoet als roomser dan de paus. En waarom ook dit punt? Volgens mij zijn er weinig Islamitische theologen die hier ook zoveel waarde aan hechten.quote:Op zondag 13 december 2009 22:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geen enkele mens is zonder zonde.˛
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |