Nope, hij mocht opnemen, maar niet publiceren.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Patrick van der Eem was deelnemer aan die gesprekken en hij mag dat dus publiceren.
Hij mag het ook publiceren. Dat Peter R er voor betaald heeft is verder niet relevant.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:53 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nope, hij mocht opnemen, maar niet publiceren.
Verder heeft hij ze gemaakt in opdracht van Peter R. de Vries en er betaling voor ontvangen dus is Peter een heler.
Patrick mag het niet publiceren tenzij er heel dwingende redenen zijn als bijvoorbeeld bedreiging. Verder is de vraag of Patrick zelf die gesprekken opgenomen heeft of dat ze door de productiemaatschappij van Peter R. de Vries opgenomen werden. De auto en apparatuur waren voor zover mij bekend slechts beschikbaar gesteld aan Patrick. Dan zou dus een derde het gesprek opgenomen en gepubliceerd hebben en dat is vanzelfsprekend strafbaar.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij mag het ook publiceren. Dat Peter R er voor betaald heeft is verder niet relevant.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Patrick mag het niet publiceren tenzij er heel dwingende redenen zijn als bijvoorbeeld bedreiging. Verder is de vraag of Patrick zelf die gesprekken opgenomen heeft of dat ze door de productiemaatschappij van Peter R. de Vries opgenomen werden. De auto en apparatuur waren voor zover mij bekend slechts beschikbaar gesteld aan Patrick. Dan zou dus een derde het gesprek opgenomen en gepubliceerd hebben en dat is vanzelfsprekend strafbaar.
Dat vraag ik me in juridische zin juist af. Verder is het niet zo relevant omdat Patrick de opnames ook al niet mocht uitzenden. Dat heeft hij ook niet gedaan dus, dat heeft Peter R. de Vries gedaan. Heling.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
De apparatuur zal door de productiemaatschappij van Peter R. de Vries geleverd zijn, maar het opnemen in juridische zin is gedaan door Patrick.
hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:15 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat vraag ik me in juridische zin juist af. Verder is het niet zo relevant omdat Patrick de opnames ook al niet mocht uitzenden. Dat heeft hij ook niet gedaan dus, dat heeft Peter R. de Vries gedaan. Heling.
Sorry Halcon, maar je citaat bevestigt wat ik zeg, dus ik snap je conclusie niet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;
Het punt heling gaat in elk geval sowieso niet op.
en het politieverhoortape dan ?? of is het pas heling als peter r de vries ze weer verkoopt ???quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;
Het punt heling gaat in elk geval sowieso niet op.
Nee, je begrijpt het niet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:47 schreef voyeur het volgende:
[..]
Sorry Halcon, maar je citaat bevestigt wat ik zeg, dus ik snap je conclusie niet.
De politieverhoortape moet je me even toelichten.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:58 schreef duikkie het volgende:
[..]
en het politieverhoortape dan ?? of is het pas heling als peter r de vries ze weer verkoopt ???
want de lek bij politie,wist natuurlijk dat het nog geen misdrijf was, iets opnemen is geen misdaad ??
het pikken van de tapes dat is misschien een misdrijf ??
ik denk dat paul van der sloot wel verstandiger is dan aanklagen. het is namelijk maar meer media aandacht en dat is schadelijker.
Nee, het is een van drie. Ofwel Patrick nam ze op en publiceerde ze wat niet toegestaan is, maar volgens mij ook niet gebeurd. Of Patrick nam ze op en Peter publiceerde ze: heling. Of Peter had een zetbaas, Patrick, die de gesprekken voerde, maar Peter nam ze op. Dat is strafbaar zelfs zonder publicatie.quote:Op zondag 20 december 2009 00:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het niet.
Jij stelt dat de opnamen illegaal zijn, aangezien deze door Peter R c.s. zijn gedaan en niet door Patrick. Dan kan het geen helen zijn, want je kunt niet iets helen dat je zelf onrechtmatig hebt verkregen.
Of de opnamen zijn wel door Patrick gedaan en dan is het m.i. geen gestolen goed. Patrick was deelnemer aan die gesprekken en Patrick mag die gesprekken dus vastleggen.
Optie 1 kunnen we uitsluiten. Peter R heeft duidelijk vermeld dat hij de auto van Patrick heeft geprepareerd en het lijkt me geen discussie dat Patrick dit niet zelf heeft geproduceerd en heeft afgeleverd bij Peter R. Patrick werd ook geinstrueerd door Peter.quote:Op zondag 20 december 2009 00:55 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, het is een van drie. Ofwel Patrick nam ze op en publiceerde ze wat niet toegestaan is, maar volgens mij ook niet gebeurd. Of Patrick nam ze op en Peter publiceerde ze: heling. Of Peter had een zetbaas, Patrick, die de gesprekken voerde, maar Peter nam ze op. Dat is strafbaar zelfs zonder publicatie.
In ieder geval heeft Peter een strafbaar feit gepleegd en mijn verbazing bljft dat niemand daar over miept.
het is natuurlijk maar de vraag of de tapes verkocht zijn ??? , schenken aan een goed doel van een tape strafbaar ?? peter heeft niet gezegd dat hij ze gekocht heeft , in het bezit zegt hij. het is ook maar de vraag of hij ze wel heeft, effe lenen en dan netjes terug op zijn plaats leggen. zou hier verstandig zijn..copyright ???quote:Op zondag 20 december 2009 00:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
De politieverhoortape moet je me even toelichten.![]()
Tot die tijd kan ik er globaan op ingaan: iets opnemen is geen misdaad, mits je zelf deelnemer bent aan de bijeenkomst. Het pikken van tapes is natuurlijk wel een misdrijf en het doorverkopen van gepikte tapes is heling.
Graag gedaan Bassie.quote:Op zondag 20 december 2009 23:42 schreef bastibro het volgende:
Hmmm, 8 feb van dit jaar jaja.
Dus de uitkomst van dat onderzoek is al bekend bij het OM op Aruba.
Interessant OF, bedankt. Ik had het nog niet gelezen.
Nee, Croes heeft geen opdracht gegeven, dat is dus het misverstand.quote:Op maandag 21 december 2009 17:32 schreef bastibro het volgende:
Dat klopt ja, Croes gaf zelf toch opdracht to zo`n onderzoek?
Zelf zou ik erg zijn gerustgesteld wanneer zo`n onderzoek was uitgevoerd door onze Rijksrecherche.
Ik vind dat Brinkman bijv. hier een sterk punt heeft(de slager die zijn eigen vlees keurt).
Maar ja OF, naar mij luisteren ze niet
Haha gaan we reclame maken OF??quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:43 schreef OUWEFIETS het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)and.dhtml#reageerTag
Maar je hoeft hem niet te kopen hoor. Hier kun je de film gratis downloaden:
http://greatestmoviecolle(...)9-based-on-true.html
Reclame?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:39 schreef bastibro het volgende:
[..]
Haha gaan we reclame maken OF??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |