Wat een fantastische vriendin ben je trui!

Ik word er helemaal emo van, zeker door jouw post weer Moonah, om het nu hier in het openbaar te lezen. Zo echt. Bij mij was het zo anders. Ik snap het nog steeds niet. Binnen een week van de huisarts bij de psychiater. En toen het na het afbouwen mis ging, weer heel snel.
Veel tips zijn al gegeven, wat ik nog wil zeggen: spreek d'r niet tegen, luister wel. Niet zeggen dat ze geen slechte moeder is, niet zeggen dat ze geen rotmens is, niet zeggen dat ze geen gelijk heeft. Dat maakt de slechte wereld die er nu is ook nog eens kapot. Bevestigen hoeft (natuurlijk!!) ook niet, maar accepteer dat ze zo denkt en voelt. Ben niet bang voor wat ze denkt en zegt, dat is er nu eenmaal, door de ziekte. En dat gaat weg, maar nu is het zo. Als je een paar keer te horen krijgt dat je glashard zit te liegen, laat je het wel om later bij iemand aan te kloppen.
En om te doen, wat concreter: af een toe een kaartje, een smsje, een berichtje, iets kleins. Om te laten weten dat je aan d'r denkt en er bent. Ook al kan ze het niet aan zelf contact te zoeken, zoiets komt wel binnen.
En voor hem: bespreek de optie van mantelzorgondersteuning. Op het eerste gezicht niet het eerste om aan te denken, maar vaak een kortere wachtlijst en zo iemand kan veel doen, het kan heel wat druk van de ketel nemen. Via mezzo.nl kun je adressen vinden. Kan soms extra uitleg vergen voor een aanmelding. Als je daar meer van wilt weten, hoor ik het wel.

Nogmaals: fantastisch dat je dit wilt doen. Maar let ook op jezelf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*