abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:44:24 #51
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_22495196
Me gustaría reservar una mesa para 12 personas a las dos, para este viernes el 8 de octubre.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 18:45:17 #52
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_22495211
Hmm, het is vandaag 8 oktober dus een beetje te laat
De Madrid al cielo
  Moderator maandag 11 oktober 2004 @ 10:30:44 #53
45833 crew  Fogel
pi_22549042
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:45 schreef La_Guiri het volgende:
Hmm, het is vandaag 8 oktober dus een beetje te laat
Maar toch bedankt! We zijn er gewoon zonder reserveren heen gegegaan, en het is helemaal goed gekomen

Madrid is een mooie stad, maar we hebben niet echt de kans gehad om alles goed te bekijken (beetje lastig als je 10 man aan 'bezoek' bij je hebt en maar 3 dagen de tijd hebt). We gaan dus zeker een keer terug om in alle rust met zijn tweeen te bekijken wat Madrid te bieden heeft.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_30769850
Wat een prachtige stad! Ik k0m net terug en heb er 5 heerlijke dagen beleefd! Heerlijk weer...heerlijk eten...prachtige dingen gezien!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_30772322
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:52 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wat een prachtige stad! Ik k0m net terug en heb er 5 heerlijke dagen beleefd! Heerlijk weer...heerlijk eten...prachtige dingen gezien!
Wat heb je zoal gedaan?
pi_30782121
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat heb je zoal gedaan?
Reina S0fia bez0cht met haar prachtige m0derne kunst!!!; lange wandeling gemaakt en gepicknickt in Retir0 Park (prachtig!); veel gewandeld d00r de stad en pleintjes en kerken bez0cht (waar0nder de kerk v00r de zieken waar we t0evallig binnenliepen maar die erg bijz0nder bleek te zijn); Mercad0 San Miguel; Paleis Real en de kathedraal ernaast; natuurlijk in tapasbarretjes gegeten en sangria gedr0nken; bust0ur d00r de stad en heerlijk 0p terrasjes gezeten! Dat waren gel00f ik wel de meeste dingen
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 21 september 2005 @ 18:24:17 #57
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_30797961
Leuk!
De Madrid al cielo
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:58:30 #58
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31952461
*sgopje...

Uitgaan in Madrid! Wat is leuk, wat is niet leuk? In het bijzonder met oud&nieuw...
Ik zoek: Gezellige barren en leuke plekken om te dansen. Geen beukende house, geen karaoke, geen bejaarden, geen pubers (eind 20-begin 30 is ideaal), geen überhippe scene maar gewoon gezellige tenten met leuke mensen...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:17:23 #59
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31970898
Rond Puerta del Sol liggen wel een aantal leuke bars en andere uitgaansgelegenheden. Vooral het stuk tussen Puerta del Sol, het Koninklijk Paleis en het Plaza Mayor zit vol met leuke barretjes en eventueel discotheken. Iets meer naar het noorden vind je de ietwat ranzig homobuurt
Verder is er nog de wijk vlak achter de Arc de Triomphe waar je leuk kunt uitgaan. Verschil met het Puerta del Sol gebied is dat het hier een stukje goedkoper is, en de gelegenheden zijn over het algemeen wat kleiner.
pi_31971403
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:17 schreef Douwe het volgende:
Rond Puerta del Sol liggen wel een aantal leuke bars en andere uitgaansgelegenheden. Vooral het stuk tussen Puerta del Sol, het Koninklijk Paleis en het Plaza Mayor zit vol met leuke barretjes en eventueel discotheken. Iets meer naar het noorden vind je de ietwat ranzig homobuurt
Verder is er nog de wijk vlak achter de Arc de Triomphe waar je leuk kunt uitgaan. Verschil met het Puerta del Sol gebied is dat het hier een stukje goedkoper is, en de gelegenheden zijn over het algemeen wat kleiner.
Sol staat inderdaad wel zo'n beetje bekend als het uitgaansdistrict van Madrid. In Malasaña zit ook het een en ander.

Die Arce de Triomphe heet overigens de Puerta de Alcalá.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:38:10 #61
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31971489
Ergens wist ik dat ik fout zat
pi_31971580
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:38 schreef Douwe het volgende:
Ergens wist ik dat ik fout zat
Ach, het is allemaal hetzelfde concept. In Barcelona heb je ook al een Arco del Triunfo.

Het beessie heeft alleen steeds een andere naam.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:53:27 #63
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31971880

Ter illustratie

Elke zichzelfrespecterende stad lijkt wel een Arc te hebben... zo snel uit mn hoofd weet ik ook New York en Rome nog, die er een hebben
pi_31972046
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:53 schreef Douwe het volgende:
[afbeelding]
Ter illustratie

Elke zichzelfrespecterende stad lijkt wel een Arc te hebben... zo snel uit mn hoofd weet ik ook New York en Rome nog, die er een hebben
Rome heeft er meerdere, maar zo raakt het off topic.
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:04:19 #65
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_31976174
Ik zou ook voor Malasaña of Sol gaan.

Verder heb je nog Alonso Martinez, Arguelles/Moncloa maar dat zijn meer studenten. En Chueca inderdaad, de gay wijk.
De Madrid al cielo
  zaterdag 6 mei 2006 @ 11:28:53 #66
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_37598074
Volgend jaar 4,5 maand naar deze wereldstad
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_37622009
Ik zou wel eens naar dat nieuwe vijf sterren hotel willen, waar elke verdieping door een andere toparchitect ontworpen is.

Nadeel is wel dat het waarschijnlijk reteduur is en je dan nog maar één kamer ziet van al die verschillende. Of op elke verdieping ergens aankloppen, 'mag ik uw kamer 'ns zien? ook niet als u dan de mijne mag zien?'
pi_37708333
Is er wel eens iemand met de auto naar Madrid gereden? Ik zit erover te denken...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_37765856
hmmm niemand blijkbaar... Het is een kleine 2000km rijden.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:01:15 #70
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_37781003
wat gaan drinken in xxx bar!

Zit omde hoek bij Gran Via, op de Calle del Clavel of de Calle de Victor Hugo

Heb daar in de kleine week dat ik er wasregelmatig met mijn moeder een drankje gedaan
pi_37790496
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:06 schreef highway101 het volgende:
hmmm niemand blijkbaar... Het is een kleine 2000km rijden.
M'n vriend is een tijdje geleden met een busje + aanhanger naar Madrid gereden. 's Middags weg gegaan, overnacht in een hotel in Frankrijk waar ze de volgende ochtend vroeg weggingen en toen waren ze 's avonds laat in Madrid .
amokaapjeeh O+
pi_38928478
Ik ga een half jaar in Madrid wonen!!!
Iemand nog tips over in welke wijken dat je het best kunt wonen, goede bars etc etc

alles is welkom
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:27:05 #73
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_38932000
Alle wijken rondom Sol, ik zel ben niet zo'n fan van de wijken: Lavapies, Legazpi etc. Arguelles en Moncloa daar wonen veel studenten, leuke buurt vind ik.
Ventas is iets goedkoper, maar ook prima en dan heb je nog Plaza Castilla, Retiro, Atocha die ook wel goed zijn.
De Madrid al cielo
pi_39584231
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:37 schreef highway101 het volgende:
Is er wel eens iemand met de auto naar Madrid gereden? Ik zit erover te denken...
Gewoon omdat je graag met de auto wilt? Anders kan ik je aanraden een vlucht te boeken (bijvoorbeeld via Virgin-express (.com) of Vueling (.com), die zijn heel goedkoop namelijk.

Nog een paar dagen, en dan ga ik ook een paar dagen naar Madrid!
Ik begrijp dat een van de musea daar de moeite waard is, iemand nog tips voor aparte/bijzondere kerken/kathedralen of andere gebouwen die erg de moeite waard zijn?
En misschien iets van een tram of bus die door een groot deel van de stad gaat?
Is de dierentuin de moeite waard?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_39587994
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:01 schreef Elefes het volgende:

[..]

Gewoon omdat je graag met de auto wilt? Anders kan ik je aanraden een vlucht te boeken (bijvoorbeeld via Virgin-express (.com) of Vueling (.com), die zijn heel goedkoop namelijk.

Nog een paar dagen, en dan ga ik ook een paar dagen naar Madrid!
Ik begrijp dat een van de musea daar de moeite waard is, iemand nog tips voor aparte/bijzondere kerken/kathedralen of andere gebouwen die erg de moeite waard zijn?
En misschien iets van een tram of bus die door een groot deel van de stad gaat?
Is de dierentuin de moeite waard?
Ik vond het koninklijk paleis erg mooi!
En het Thijssen Bornemisza museum.
En verder is het een geweldige stad om in rond te dwalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')