Als hij 19 % int en maar 6 % afdraagt met een aangepaste factuur .. Lucratieve business heeft meneer dan :-)quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef erikkll het volgende:
Het kost ze overigens niets hoor, 6%BTW ipv 19%. Zij moeten dat bedrag namelijk sowieso rechtstreeks aan de belastingdienst afdragen. Ik denk dus niet dat er opzet in het spel is.
Mijn huis is ongeveer in 1915 gebouwd en voor huizen die ouder dan 15 jaar zijn geldt die regeling al sinds 2000. Maar goed, zal wel gewoon een foutje zijn geweest.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:01 schreef Brad het volgende:
Niets bijzonders. De schilder zal een foutje gemaakt hebben. Het zijn nu niet echt boekhouders van beroep...
De regeling voor schilderen van woningen ouder dan 2 jaar is ook pas geldig per 15 september 2009.
http://www.eigenhuis.nl/V(...)/Laag+BTW-tarief.htm
Ja, dat dus.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:30 schreef Dlocks het volgende:
Is dit gewoon een kwestie van even bellen met de aannemer en zeggen dat hij even een nieuwe factuur moet opstellen? En dat hij -indien nodig- van mij een verklaring kan krijgen dan mijn huis uit ca 1915 ouder dan 2 jaar is?
Nou, zo simpel is het nou ook weer niet. Als de aannemer 6% in rekening brengt terwijl hij 19% in rekening had moeten brengen, kan ie bij een controle van de fiscus een leuke naheffingsaanslag voor het verschil tegemoet zien. Daar kan gerust een paar jaar tussen zitten. En ik denk niet dat hij die 13% dan nog met succes kan claimen bij TS.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef erikkll het volgende:
Het kost ze overigens niets hoor, 6%BTW ipv 19%. Zij moeten dat bedrag namelijk sowieso rechtstreeks aan de belastingdienst afdragen. Ik denk dus niet dat er opzet in het spel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |