De ingebouwde en een firewall in mijn modem.quote:Op maandag 28 december 2009 09:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat voor firewall gebruiken de win 7 users hier eigenlijk? Ik gebruikte altijd sunbelt Personal firewall maar die hebben (nog?) geen 64 bitsversie.
Ik heb al verschillende firewalls geprobeerd maar ze leveren of gezeik op met sommige programma's (P2P, ingame browser in een MMO etc..) of ze hebben zo vaak mijn aandacht nodig dat ik niks anders doe dan toestemming geven
Die gebruik ik nu dus ook, icm met Windows 7 Firewall control. Een tooltje wat je wat meer controle over de firewall geeft. Nog steeds niet ideaal aangezien het ding het nodig vindt al het geblockte verkeer te melden. Vrij irritant.quote:Op maandag 28 december 2009 10:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
De ingebouwde en een firewall in mijn modem.
de ingebouwde firewall en die van m'n router. meer dan genoeg lijkt me. andere firewalls is alleen maar memory overhead en extra ruimte op m'n hd.quote:Op maandag 28 december 2009 09:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat voor firewall gebruiken de win 7 users hier eigenlijk? Ik gebruikte altijd sunbelt Personal firewall maar die hebben (nog?) geen 64 bitsversie.
Ik heb al verschillende firewalls geprobeerd maar ze leveren of gezeik op met sommige programma's (P2P, ingame browser in een MMO etc..) of ze hebben zo vaak mijn aandacht nodig dat ik niks anders doe dan toestemming geven
blijkbaar. voel je je toch niet veilig genoeg ?quote:Op maandag 28 december 2009 11:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
MAW: niemand gebruikt een third party firewall op Win7?
Nee, een firewall behalve die op je router is absolute onzin... Ook die service woor Windows Firewall zet ik standaard uit, mijn modem/router filtert dat allemaal voor mij.quote:Op maandag 28 december 2009 11:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
MAW: niemand gebruikt een third party firewall op Win7?
Ik zet nogal eens poorten open op mijn router, dan is dat zeker geen overbodige luxequote:Op maandag 28 december 2009 11:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, een firewall behalve die op je router is absolute onzin... Ook die service woor Windows Firewall zet ik standaard uit, mijn modem/router filtert dat allemaal voor mij.
ik zet hem niet standaard uit, tenminste niet op m'n laptop, want die komt nog wel eens in netwerken van klanten terecht, maar op een destkop die gewoon thuiszit lijkt het me geen probleem, zeker niet als je niet een gedeelde internet verbinding hebt.quote:Op maandag 28 december 2009 11:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, een firewall behalve die op je router is absolute onzin... Ook die service woor Windows Firewall zet ik standaard uit, mijn modem/router filtert dat allemaal voor mij.
maar die routeren toch gewoon naar een machine waar je dat graag voor wil gebruiken ?quote:Op maandag 28 december 2009 11:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zet nogal eens poorten open op mijn router, dan is dat zeker geen overbodige luxe
Bij klanten beheren we ook de internetverbinding en het Cisco modem/router, dus ook daar kan ik mijn firewall gewoon uitzettenquote:Op maandag 28 december 2009 11:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik zet hem niet standaard uit, tenminste niet op m'n laptop, want die komt nog wel eens in netwerken van klanten terecht, maar op een destkop die gewoon thuiszit lijkt het me geen probleem, zeker niet als je niet een gedeelde internet verbinding hebt.
Verder vind ik het wel fijn om controle te hebben over welk programma wel of niet naar huis telefoneert.quote:Op maandag 28 december 2009 11:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar die routeren toch gewoon naar een machine waar je dat graag voor wil gebruiken ?
nou ja, uiteraard kan het zo zijn dat de applicatie die je host die gebruikt maakt van die port te kraken is ofzo.
maar evt. interne whizzkidsquote:Op maandag 28 december 2009 11:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Bij klanten beheren we ook de internetverbinding en het Cisco modem/router, dus ook daar kan ik mijn firewall gewoon uitzetten
maar dat kan ook gewoon met de ingebouwdequote:Op maandag 28 december 2009 11:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Verder vind ik het wel fijn om controle te hebben over welk programma wel of niet naar huis telefoneert.
http://www.askvg.com/how-(...)ox-in-windows-vista/quote:Op maandag 28 december 2009 18:45 schreef BluesRebel het volgende:
Als je software wil verwijderen krijg je een schermpje met 'weet je het zeker.......' Ik heb per ongeluk 'Dit bericht niet meer weergeven' gekozen. Kun je zoiets ook herstellen? Niet zo'n groot probleem natuurlijk maar ik heb me zoiets altijd al afgevraagd want je kunt bij heel veel berichten die optie kiezenIemand enig idee waar je dat weer kunt verwijderen?
Nope, werkt niet.quote:Op maandag 28 december 2009 19:31 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
http://www.askvg.com/how-(...)ox-in-windows-vista/
even een tvp op deze vraagquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:32 schreef Incolumis het volgende:
windows xp/7 dualboot, werkt dat ook als je eerst 7 installeert en dan XP? of moet je eerst XP doen en dan 7?
Als regel om een dual boot installatie te maken geldt eigenlijk altijd dat oudste besturingssysteem eerst geïnstalleerd moet worden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:32 schreef Incolumis het volgende:
windows xp/7 dualboot, werkt dat ook als je eerst 7 installeert en dan XP? of moet je eerst XP doen en dan 7?
waarom zou je dat willen ? voor het geval je toch terug wil naar ouwe zooi ?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:32 schreef Incolumis het volgende:
Ik zou ook geen reden kunnen bedenken om een dual boot te maken. Of je hardware moet 7 niet zo goed aankunnen, maar dan zou ik sowieso geen Windows 7 gekocht hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen ? voor het geval je toch terug wil naar ouwe zooi ?
nee ik draai al lange tijd 7, maar ik heb hier een midi mixer die niet draait op 64bit, en sowieso is het erg veel gekut met audioinstellingen in Vista/7 want de midi mixer heeft een eigen ingebouwde geluidskaart. in Vista kreeg ik het vorig jaar ook al niet aan de praat, dus puur voor het mixen wil ik een dualboot makenquote:Op dinsdag 29 december 2009 16:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen ? voor het geval je toch terug wil naar ouwe zooi ?
Ik heb er ook regelmatig last van. De freezes zijn vaak wel maar tijdelijk, na een minuut of 2 reageert de boel soms weer. Bij mij komen ze bijna alleen voor als ik lang van de pc ben weggeweest en het beeldscherm is uitgeschakeld. Zodra ik de muis aanraak start het beeldscherm en vaak hangt de boel dan ineens na een paar seconden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:10 schreef Saekerhett het volgende:
Ik had de laatste tijd nogal wat last van freezes in Windows 7 op de raarste momenten. Soms tijdens Modern Warfare 2 (maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan het spel zelf, als je op internet zoekt, zie je dat heel veel mensen dit hebben), een enkele keer tijdens PES 6, een enkele keer tijdens het kijken van een WMV-video (AVI deed prima...) en vanmiddag dus gewoon tijdens het surfen. En met freeze bedoel ik dan ook echt FREEZE, alleen de resetknop is dan nog een mogelijkheid.
Nu kwam ik op het geniale idee om na het stresstesten van hardware (dat allemaal ok lijkt) om AVG 9 eens te verwijderen. Ik kwam dit bv. tegen: http://forums.avg.com/ww-en/avg-free-forum?sec=thread&act=show&id=51549
Heb er nu Avira op zitten, hoop dat dit helpt. Geen zin om uit te zoeken wat de boosdoener is.
Meer lui last van AVG 9 en Windows 7?
Edit: ik merk nu trouwens ook dat Winamp bijvoorbeeld veel sneller start zonder AVG. Nu start Winamp gewoon binnen de seconde op, met AVG was dit toch al gauw een seconde of 5.
Ja, ook last van gehad.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:10 schreef Saekerhett het volgende:
Ik had de laatste tijd nogal wat last van freezes in Windows 7 op de raarste momenten. Soms tijdens Modern Warfare 2 (maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan het spel zelf, als je op internet zoekt, zie je dat heel veel mensen dit hebben), een enkele keer tijdens PES 6, een enkele keer tijdens het kijken van een WMV-video (AVI deed prima...) en vanmiddag dus gewoon tijdens het surfen. En met freeze bedoel ik dan ook echt FREEZE, alleen de resetknop is dan nog een mogelijkheid.
Nu kwam ik op het geniale idee om na het stresstesten van hardware (dat allemaal ok lijkt) om AVG 9 eens te verwijderen. Ik kwam dit bv. tegen: http://forums.avg.com/ww-en/avg-free-forum?sec=thread&act=show&id=51549
Heb er nu Avira op zitten, hoop dat dit helpt. Geen zin om uit te zoeken wat de boosdoener is.
Meer lui last van AVG 9 en Windows 7?
Edit: ik merk nu trouwens ook dat Winamp bijvoorbeeld veel sneller start zonder AVG. Nu start Winamp gewoon binnen de seconde op, met AVG was dit toch al gauw een seconde of 5.
Die emulatie functie kan géén, ik herhaal, géén direct 3d emuleren. Of er work-arounds voor zijn weet ik niet maar out of the box moet je qua games nauwelijks iets verwachten van die XP-mode in Win7.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:03 schreef Cynix ® het volgende:
Of zou het verstandig zijn te upgraden van Home Premium naar Professional met de Back-to-XP functie?
en wat voor problemen heb je dan met die spelletjes ?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:00 schreef Cynix ® het volgende:
Erg veel oudere spelletje (en dan bedoel ik spellen uit 1999-2002) werken niet meer onder Windows 7 en dat verbaast me toch wel wat, daar elk van die spellen probleemloos draaide onder Vista en Windows 7 juist een betere ondersteuning zou bieden. De compatabiliteitsopties bieden (zoals verwacht) in géén van de gevallen een oplossing, dus ik zal vermoedelijk nu eens écht afscheid van een aantal van mijn favoriete spelletjes moeten nemen.
Voor mij trouwens wel een reden een tweede, wat oudere, PC met XP operationeel te houden. Ik denk er zelfs over daar op de een of andere manier Win98SE op te gooien.
wat voor foutmeldingen ? want ik heb daar helemaal geen last van.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:04 schreef Stuart het volgende:
Hoewel ik blij ben met mijn Windows 7 Pro vind ik de foutmeldingen in Explorer 8 na opstarten irritant
Elke keer als ik opnieuw heb opgestart krijg ik het verhaal dat IE niet goed zou zijn afgesloten. Dat is het enige waar ik last van heb eigenlijkquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat voor foutmeldingen ? want ik heb daar helemaal geen last van.
ik zou eens wat add-ins uitschakelen via de manage add-ons in het tools (of extra) menu.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:40 schreef Stuart het volgende:
[..]
Elke keer als ik opnieuw heb opgestart krijg ik het verhaal dat IE niet goed zou zijn afgesloten. Dat is het enige waar ik last van heb eigenlijk
Heb bovenstaande al eens gedaan (niet het 2e deel though) en zal eens kijken of ik over wil gaan tot een reset. Heb net alles netjes op orde maar blijkbaar zit er toch een foutje in denk ikquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik zou eens wat add-ins uitschakelen via de manage add-ons in het tools (of extra) menu.
het menu roep je op door de linker alt toets een keer in te drukken.
en uiterste oplossing is een algehele reset van IE, door in het menu ook weer naar tools (of extra) te gaan en dan internet options en dan bij advanced (of geavanceerd) een reset uit te voeren.
Ze willen niet opstarten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:26 schreef het_fokschaap het volgende:
en wat voor problemen heb je dan met die spelletjes ?
mja, het lijkt erop dat dat programma iets met 32 bit wil doen. vaak werken 32 bit programma's wel, maar dit programma doet blijkbaar iets wat zeker niet gaat werken op 64 bit. Dus even een 64 bit versie van het spel zien te krijgen of windows 7 in 32 bit installeren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ze willen niet opstarten.
[ afbeelding ]
Dat gaat héél lastig worden met spellen uit 1999-2002 vermoed ikquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, het lijkt erop dat dat programma iets met 32 bit wil doen. vaak werken 32 bit programma's wel, maar dit programma doet blijkbaar iets wat zeker niet gaat werken op 64 bit. Dus even een 64 bit versie van het spel zien te krijgen of windows 7 in 32 bit installeren.
Is dat spel nog ergens te downloaden? Ik wil het wel ff proberen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ze willen niet opstarten.
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, het lijkt erop dat dat programma iets met 32 bit wil doen. vaak werken 32 bit programma's wel, maar dit programma doet blijkbaar iets wat zeker niet gaat werken op 64 bit. Dus even een 64 bit versie van het spel zien te krijgen of windows 7 in 32 bit installeren.
DK1 is prima in dos box/vmware/virtual pc te spelenquote:Op dinsdag 29 december 2009 20:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja.
Probeer maar eens van bv Dungeon Keeper 1 of 2 een 64bit versie te krijgen.
Ik wens je zeer veel suc6.
Heb zojuist IE gereset. Hou je op de hoogte of het hiermee is opgelostquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik zou eens wat add-ins uitschakelen via de manage add-ons in het tools (of extra) menu.
het menu roep je op door de linker alt toets een keer in te drukken.
en uiterste oplossing is een algehele reset van IE, door in het menu ook weer naar tools (of extra) te gaan en dan internet options en dan bij advanced (of geavanceerd) een reset uit te voeren.
MS heeft een tooltje om W7 vanaf usb stick te installeren?quote:Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef lyolyrc het volgende:
Teringzooi, schone installatie van W7 blijft hangen!![]()
Hij geeft de melding "CD/DVD driver missing". Maar de DVD wordt wel afgelezen, want de installatie begint. Uiteindelijk blijft hij hangen bij "Expanding Windows files" op 0% met de mededeling: "Windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available and restart the installation."
Weet iemand wat ik kan doen om ook W7 geïnstalleerd te krijgen? Ik heb al gezocht naar een driver voor mijn DVD drive (Matshita UJ-860S), maar die zijn niet beschikbaar. Upgrade advisor had ik van tevoren al laten draaien, maar die zag geen belemmeringen, ook niet met de DVD-drive.
Ik kom een hoop verschillende (vermoedelijke) oorzaken tegen. De meeste zeggen dat het een gedownloade versie is en dat je hem nog een keer moet branden op lagere snelheid of ander type DVD. De 2e is:quote:Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef lyolyrc het volgende:
Teringzooi, schone installatie van W7 blijft hangen!![]()
Hij geeft de melding "CD/DVD driver missing". Maar de DVD wordt wel afgelezen, want de installatie begint. Uiteindelijk blijft hij hangen bij "Expanding Windows files" op 0% met de mededeling: "Windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available and restart the installation."
Weet iemand wat ik kan doen om ook W7 geïnstalleerd te krijgen? Ik heb al gezocht naar een driver voor mijn DVD drive (Matshita UJ-860S), maar die zijn niet beschikbaar. Upgrade advisor had ik van tevoren al laten draaien, maar die zag geen belemmeringen, ook niet met de DVD-drive.
Voor de rest:quote:The issue has to do with AHCI and optical (not hard) drives (and only applies to a clean installation).
Switching the controller back to IDE mode in the BIOS (which won't affect any drive or the data thereon) fixes the issue.
Ik had de DVD al gekopieerd naar een USB-hard disk, maar dan start hij niet daar vandaan op (opstartvolgorde heb in de BIOS heb ik aangepast).quote:Op woensdag 30 december 2009 05:46 schreef mschol het volgende:
MS heeft een tooltje om W7 vanaf usb stick te installeren?
Ik heb de DVD niet gebrand, maar gekocht via Surfspot. Ik mag toch aannemen dat ik dan een goede DVD heb.quote:Op woensdag 30 december 2009 06:49 schreef Godtje het volgende:
Ik kom een hoop verschillende (vermoedelijke) oorzaken tegen. De meeste zeggen dat het een gedownloade versie is en dat je hem nog een keer moet branden op lagere snelheid of ander type DVD. De 2e is:
[..]
Nog maar even doorgaan met proberen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |