Eens met ditquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef fs180 het volgende:
Kansspel waar ervaring je beter kan maken.
Omdat de dealer aan jouw neus ziet hoeveel potjes al hebt gespeeld en je dus betere/slechtere kaarten geeft?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef fs180 het volgende:
Je zin is kapot, doe er wat aan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:13 schreef Trannellius het volgende:
"Ook met slechte kaarten win je"
Klacht: mensen die epr uur veel te veel kosten, menen zich uren over deze kwestie heen te moeten buigen, etrwijl ik eht allang opgelost heb.
Tuurlijk, hoe meer ervaring je hebt, hoe meer kans dat je betere kaarten krijgtquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef fs180 het volgende:
Wtf? Ik begrijp hier echt niks van.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:13 schreef Trannellius het volgende:
"Ook met slechte kaarten win je"
Dat kán inderdaad. Maar het is een grotere kans dat de 50% kans dat de hoogste hand wint dan de lagere hand.
"Ja, maar als het een kansspel is, hoe kunnen mensen er dan daadwerkelijk goed in worden?"
Omdat sommigen wél voor het geluk geboren zijn.
Je kunt met goede argumenten aankomen wat je wilt, maar een loterij is meer een kansspel"
Aha! Daar gaan de mensend e fout in met hun redenaties!
Wanneer de ene keer de jackpot in een loterij op een lot zoals GB 3468724 valt, is er 1/100e kans dat die de volgende keer op eindcijfer 23 of 25 valt. en (1/100)^12 op eindcijfer 36. Dus je kunt je eigen kans beinvloeden (door logische eindcijfers te kiezen), ergo geen kansspel.
Klacht: mensen die epr uur veel te veel kosten, menen zich uren over deze kwestie heen te moeten buigen, etrwijl ik eht allang opgelost heb.
Ja, dat geeft dat juist aan. Als je eenmaal voor het geluk geboren bent, is dat niet in ene weeg hoor.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:22 schreef Knuck-les het volgende:
Hoe verklaar je dit dan TS?
[ afbeelding ]
Gast is gewoon "met geluk geboren" de afgelopen Twee miljoen handen?
Whoops, ik haalde een verkeerde kansspeltheorie door dewar met de goede.quote:
quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ja, dat geeft dat juist aan. Als je eenmaal voor het geluk geboren bent, is dat niet in ene weeg hoor.
Kerel, we zijn inmiddels bijna in 2010, het wordt tijd dat je je oogkleppen af doet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:25 schreef patatmetfriet het volgende:
Idd, loterijtrekkingen zijn onafhankelijk van elkaar, dus die berekening is echt
Werkt dat zo? Worden die cijfers niet gewoon random bepaald onafhankelijk van voorgaande trekkingen? Leg eens uit.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:25 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Whoops, ik haalde een verkeerde kansspeltheorie door dewar met de goede.
100 verschillende eindcijfers, dus 50% kans op elk eindcijfer. Als de ene keer 23 valt, is de kans dat de volgende keer 22 of 24 valt 50% ^ 1. Maar, 24 cijfers verder (zoals lotnummer 47) geeft dus een kans van 50% ^47, wat veel minder is.
Ik ook nietquote:
En je snapt zelf niet dat je zelf geen invloed hebt over of een ander bluft of niet, en dat dus ook in de kans betrokken wordt?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:26 schreef Aestivate het volgende:
Je weet dat je met poker kunt bluffen en niet iedereen de ideale pokerstijl speelt en onder andere hierdoor al jouw argumenten nergens op slaan?
Ben je serieus? Dit moet een trolltopic zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:28 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En je snapt zelf niet dat je zelf geen invloed hebt over of een ander bluft of niet, en dat dus ook in de kans betrokken wordt?
Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggenquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Werkt dat zo? Worden die cijfers niet gewoon random bepaald onafhankelijk van voorgaande trekkingen? Leg eens uit.
Voordat je zo'n uitspraak doet moet je eerst definiëren wat een kansspel is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:30 schreef sitting_elfling het volgende:
Poker is wel degelijk een kansspel.
Erg duidelijk ja.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:31 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen
Eerste keer wordt 56 getrokken.
Om 57 te gooien, heb je 50% kans.
Maar, om 63 te gooien, meot je 7x hoger gooien, dus 50% ^7
Ik denk dat je hiermee wel de spijker op de kop slaat...quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef fs180 het volgende:
watquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:31 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Vreemde benadering.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:31 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oh, omdat ze een titel hebben, hebben ze per definitie gelijk?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:32 schreef _dirkjan_ het volgende:
TS, haal je kop eens uit het zand
Een vergelijking van de behendigheid in spelen met een kanselement
door Prof.dr. B.B. van der Genugten (hoogleraar Waarschijnlijkheidsrekening en Mathematische Statistiek) en Dr. P.E.M. Borm (universitair docent speltheorie).
Goede kaarten staan niet garant voor succes, dus de kans is niet enkel van de kaarten afhankelijkquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:18 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Omdat de dealer aan jouw neus ziet hoeveel potjes al hebt gespeeld en je dus betere/slechtere kaarten geeft?
Hoezo wil je een bron?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:33 schreef deepart het volgende:
[..]
Vreemde benadering.
Kom eens met een bron als wiki
1. Met wat gooi jij? Een dobbelsteen heeft maar zes vlakken. Een dobbelsteen met 100 kanten lijkt me vrij onhandig.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:36 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Hoezo wil je een bron?
Het klopt toch gewoon wat daar staat?
Als je 56 hebt gegooid, en je wilt 57 gooien heb je 50% kans.
Dus, als je ipv 57, 63 wilt gooien moet je 50%x50%x50%x50%x50%x50%x50% = 50% ^7 doen.
Niet zo heel lastig, lijkt mij.
Dus je zegt zelf dat de kans van nóg meer, onvoorspelbare afctoren af hangt, maar houdt tegelijkertijd vol dat het geen puur kansspel is?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
Goede kaarten staan niet garant voor succes, dus de kans is niet enkel van de kaarten afhankelijk
Elk proces, die berust op een resultaat dat wordt bereikt door 1 of meer variabelen is een kansspel.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voordat je zo'n uitspraak doet moet je eerst definiëren wat een kansspel is.
1. Een dobbelsteen hoeft niet 6 vlakken te hebben. Je kunt er ook een van 100 hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. Met wat gooi jij? Een dobbelsteen heeft maar zes vlakken. Een dobbelsteen met 100 kanten lijkt me vrij onhandig.
2. Waarom heb je 50% kans op 57?
3. Ben je een troll of doe je alsof?
Vriend, prima om me persoonlijk aan te vallen, en mensen die zich er jarenlang in verdiept hebben beschuldigen van het bedenken van 'vage theoriëen', maar geloof je werkelijk dat dezelfde mensen áltijd geluk hebben? Waarom wint dan niet altijd dezelfde persoon de staatsloterij?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oh, omdat ze een titel hebben, hebben ze per definitie gelijk?
Leer voor jezelf na te denken ipv klakkeloos vage theorieën aan te hangen. Je leven zal er beter op worden.
Het is heel simpel. Een spel is een kansspel als de winnaar wordt bepaald door kans, in plaats van door tactiek van de spelers. Je kunt niet goed of slecht zijn in een kansspel.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voordat je zo'n uitspraak doet moet je eerst definiëren wat een kansspel is.
En wat de KANS is dat de ander in jouw bluf trapt?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:28 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En je snapt zelf niet dat je zelf geen invloed hebt over of een ander bluft of niet, en dat dus ook in de kans betrokken wordt?
1kun·nen kon, h gekund 1 in staat zijn, bij machte zijn: hij kon niet meer spreken; tegen iets ~ iets kunnen verdragen; erop aan ~, ervan op aan ~ iets kunnen vertrouwen; ermee door ~ voldoende zijn 2 mogelijk zijn: dat kan niet 3 hulpww van wijze: hij kan wel ziek zijn || je kan me wat je kan zeggen, doen wat je wil, ik trek me er niets van aanquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:20 schreef Sakura het volgende:
[..]
Tuurlijk, hoe meer ervaring je hebt, hoe meer kans dat je betere kaarten krijgt![]()
Nee. Het gaat er niet om of kans een rol speelt, het gaat erom of kans de winnaar bepaalt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Elk proces, die berust op een resultaat dat wordt bereikt door 1 of meer variabelen is een kansspel.
Heb je dat zelf verzonnen want dit slaat echt nergens op.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:38 schreef Trannellius het volgende:
[..]
1. Een dobbelsteen hoeft niet 6 vlakken te hebben. Je kunt er ook een van 100 hebben.
2. Je moet 1 getal hoger gooien. 50% kans per definitie.
3. Een wat?
Daar gaat niemand intrappen, maak een andere, minder cijfers meer woorden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:25 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Whoops, ik haalde een verkeerde kansspeltheorie door dewar met de goede.
100 verschillende eindcijfers, dus 50% kans op elk eindcijfer. Als de ene keer 23 valt, is de kans dat de volgende keer 22 of 24 valt 50% ^ 1. Maar, 24 cijfers verder (zoals lotnummer 47) geeft dus een kans van 50% ^47, wat veel minder is.
Een goede speler wint meer dan een slechte speler. Dat bewijst dat het geen kansspel is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:39 schreef Fliepke het volgende:
Boh, het is absoluut een kansspel. Soms win je, soms verlies je.
50/50
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |