Eens met ditquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef fs180 het volgende:
Kansspel waar ervaring je beter kan maken.
Omdat de dealer aan jouw neus ziet hoeveel potjes al hebt gespeeld en je dus betere/slechtere kaarten geeft?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef fs180 het volgende:
Je zin is kapot, doe er wat aan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:13 schreef Trannellius het volgende:
"Ook met slechte kaarten win je"
Klacht: mensen die epr uur veel te veel kosten, menen zich uren over deze kwestie heen te moeten buigen, etrwijl ik eht allang opgelost heb.
Tuurlijk, hoe meer ervaring je hebt, hoe meer kans dat je betere kaarten krijgtquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef fs180 het volgende:
Wtf? Ik begrijp hier echt niks van.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:13 schreef Trannellius het volgende:
"Ook met slechte kaarten win je"
Dat kán inderdaad. Maar het is een grotere kans dat de 50% kans dat de hoogste hand wint dan de lagere hand.
"Ja, maar als het een kansspel is, hoe kunnen mensen er dan daadwerkelijk goed in worden?"
Omdat sommigen wél voor het geluk geboren zijn.
Je kunt met goede argumenten aankomen wat je wilt, maar een loterij is meer een kansspel"
Aha! Daar gaan de mensend e fout in met hun redenaties!
Wanneer de ene keer de jackpot in een loterij op een lot zoals GB 3468724 valt, is er 1/100e kans dat die de volgende keer op eindcijfer 23 of 25 valt. en (1/100)^12 op eindcijfer 36. Dus je kunt je eigen kans beinvloeden (door logische eindcijfers te kiezen), ergo geen kansspel.
Klacht: mensen die epr uur veel te veel kosten, menen zich uren over deze kwestie heen te moeten buigen, etrwijl ik eht allang opgelost heb.
Ja, dat geeft dat juist aan. Als je eenmaal voor het geluk geboren bent, is dat niet in ene weeg hoor.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:22 schreef Knuck-les het volgende:
Hoe verklaar je dit dan TS?
[ afbeelding ]
Gast is gewoon "met geluk geboren" de afgelopen Twee miljoen handen?
Whoops, ik haalde een verkeerde kansspeltheorie door dewar met de goede.quote:
quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ja, dat geeft dat juist aan. Als je eenmaal voor het geluk geboren bent, is dat niet in ene weeg hoor.
Kerel, we zijn inmiddels bijna in 2010, het wordt tijd dat je je oogkleppen af doet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:25 schreef patatmetfriet het volgende:
Idd, loterijtrekkingen zijn onafhankelijk van elkaar, dus die berekening is echt
Werkt dat zo? Worden die cijfers niet gewoon random bepaald onafhankelijk van voorgaande trekkingen? Leg eens uit.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:25 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Whoops, ik haalde een verkeerde kansspeltheorie door dewar met de goede.
100 verschillende eindcijfers, dus 50% kans op elk eindcijfer. Als de ene keer 23 valt, is de kans dat de volgende keer 22 of 24 valt 50% ^ 1. Maar, 24 cijfers verder (zoals lotnummer 47) geeft dus een kans van 50% ^47, wat veel minder is.
Ik ook nietquote:
En je snapt zelf niet dat je zelf geen invloed hebt over of een ander bluft of niet, en dat dus ook in de kans betrokken wordt?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:26 schreef Aestivate het volgende:
Je weet dat je met poker kunt bluffen en niet iedereen de ideale pokerstijl speelt en onder andere hierdoor al jouw argumenten nergens op slaan?
Ben je serieus? Dit moet een trolltopic zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:28 schreef Trannellius het volgende:
[..]
En je snapt zelf niet dat je zelf geen invloed hebt over of een ander bluft of niet, en dat dus ook in de kans betrokken wordt?
Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggenquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Werkt dat zo? Worden die cijfers niet gewoon random bepaald onafhankelijk van voorgaande trekkingen? Leg eens uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |