quote:
Op maandag 9 juni 2008 02:56 schreef Zulon het volgende:Het valt me op dat je donkere meisjes minder vaak met een blanke jongen ziet dan andersom. En dan heb ik het niet zozeer over halfbloedjes, maar over de echt zwarte meisjes. Natuurlijk zie ik wel eens zulke stelletjes, maar de meerderheid van de 'gemixte' koppels die ik zie bestaat toch uit een donkere man en een blanke vrouw.
Hoe kan dit? Ligt het aan een aangeboren kwestie van smaak bij veel zwarte vrouwen en/of blanke mannen? Zo ja, waarom is deze smaak dan anders bij zwarte mannen en blanke vrouwen?
Of komt het omdat vrouwen, ongeacht hun afkomst, over het algemeen vallen op een assertieve/dominante man, en zwarte mannen gemiddeld nou eenmaal assertiever/dominanter zijn dan blanke?
Of is het een kwestie van cultuur, dat er bij een zwart meisje vaak vanuit wordt gegaan dat ze met een zwarte jongen thuiskomt? Dit zou dan anders zijn in het geval van 'Nederlands' opgevoede meisjes.
Persoonlijk vind ik donkere meisjes wel aantrekkelijk, maar ik merk ook dat veel van mijn vrienden dat niet vinden. Meer kans voor mij zou je denken, maar ik heb soms het idee dat die meisjes niet zoveel van blanke jongens moeten hebben, en dat vrienden en familie het zouden afkeuren als ze wat met zo'n kaaskop zouden hebben.
(Met het gevaar dat er nu veel voorspelbare vooroordelen en clichés volgen, gooi anders het topic maar weer dicht.)
Dat valt wel mee, hoor.
Ik ben een donkere meid, en in mijn familie komen er ook meerdere interraciale relaties voor.
Het hangt er maar net van af met wie je een klik voelt. Daar zou een huidskleur toch niet tussen moeten kunnen komen?
Ik val persoonlijk op persoonlijkheid, niet op uiterlijk, en ik zou dus op iedereen wel verliefd kunnen worden. Mensen die alleen binnen een bepaald ras daten, vind ik maar vaag. Maar goed, als zij dat willen.
Het is per persoon verschillend. Ik vind het fijn om te lezen dat er mannen als jij bestaan, die zich niet laten tegenhouden door zoiets futiels als huidskleur.
O ja, en mijn ouders maakt het niet uit met wie ik tegenkom, hoor. Al zouden ze het niet leuk vinden als ik ineens thuiskwam met een man van 40 of zo (ik ben 17 =P) maar zij willen gewoon dat ik gelukkig ben. En zo hoort dat toch ook?
Conclusie: Het verschilt per persoon, maar ik ben totaal niet oppervlakkig ingesteld en ik val op mensen met een mooie persoonlijkheid, en daarbij laat ik me dus niet beïnvloeden door huidskleur, haarkleur, haartype, lichaamsbouw of wat dan ook.