abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59237396
Het valt me op dat je donkere meisjes minder vaak met een blanke jongen ziet dan andersom. En dan heb ik het niet zozeer over halfbloedjes, maar over de echt zwarte meisjes. Natuurlijk zie ik wel eens zulke stelletjes, maar de meerderheid van de 'gemixte' koppels die ik zie bestaat toch uit een donkere man en een blanke vrouw.

Hoe kan dit? Ligt het aan een aangeboren kwestie van smaak bij veel zwarte vrouwen en/of blanke mannen? Zo ja, waarom is deze smaak dan anders bij zwarte mannen en blanke vrouwen?

Of komt het omdat vrouwen, ongeacht hun afkomst, over het algemeen vallen op een assertieve/dominante man, en zwarte mannen gemiddeld nou eenmaal assertiever/dominanter zijn dan blanke?

Of is het een kwestie van cultuur, dat er bij een zwart meisje vaak vanuit wordt gegaan dat ze met een zwarte jongen thuiskomt? Dit zou dan anders zijn in het geval van 'Nederlands' opgevoede meisjes.

Persoonlijk vind ik donkere meisjes wel aantrekkelijk, maar ik merk ook dat veel van mijn vrienden dat niet vinden. Meer kans voor mij zou je denken, maar ik heb soms het idee dat die meisjes niet zoveel van blanke jongens moeten hebben, en dat vrienden en familie het zouden afkeuren als ze wat met zo'n kaaskop zouden hebben.

(Met het gevaar dat er nu veel voorspelbare vooroordelen en clichés volgen, gooi anders het topic maar weer dicht.)
pi_59237437
denk eerder door de vooroordelen onder witte jongens
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 9 juni 2008 @ 03:08:38 #3
84524 Morwen
I got life
pi_59237448
Stap er eens op af zou ik zeggen, zonder je hele vriendenclub erachter. Wedden dat het net zo gaat als met ieder ander meisje.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_59237457
Ik kan het verkeerd hebben, maar ik heb het idee dat ouders vaak het liefste ziendat hun kind(eren) met iemand van de zelfde afkomst gaat. Waarom dat zo is weet ik niet. misschien angs voor het onbekende ofzo
  maandag 9 juni 2008 @ 03:29:48 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_59237486
vooralsnog in R&L, kan ook P&P zijn natuurlijk.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_59237487
quote:
Op maandag 9 juni 2008 03:13 schreef kauwkikker het volgende:
Ik kan het verkeerd hebben, maar ik heb het idee dat ouders vaak het liefste ziendat hun kind(eren) met iemand van de zelfde afkomst gaat. Waarom dat zo is weet ik niet. misschien angs voor het onbekende ofzo
Maar dat verklaart nog niet waarom je vaker een donkere jongen met een blank meisje ziet dan omgekeerd. Of is het zo dat zwarte ouders zich over het algemeen 'beschermender' opstellen ten opzichte van hun dochters?
pi_59237512
hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar Europesche/blanke mensen hebben een bepaalde attitude die niet strookt met afrikaanse/donkere attitude. Bijvoorbeeld het doe maar normaal dan doe je gek genoeg gehalte, of het totaal geen ambtiies/dromen hebben. Toen ik in zuid-afrika woonde ( 5 jaar gewoond) kan ik me herinneren dat als ik zei dat ik muziek schrijf, mense mij willen kennen. Hier in nederland,, aww its just a lazy guy how makes music. And what do you do for a living?
pi_59237580
het valt trouwens wel mee, in Amsterdam date alles gwoon door elkaar ook zwarte miesjes en witte of marokkaanse jongens
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59237590
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:16 schreef Manono het volgende:
het valt trouwens wel mee, in Amsterdam date alles gwoon door elkaar ook zwarte miesjes en witte of marokkaanse jongens
nooit op een goed dancehall feest geweest?
  maandag 9 juni 2008 @ 04:28:56 #10
84524 Morwen
I got life
pi_59237604
quote:
Op maandag 9 juni 2008 03:45 schreef Lichtpunt het volgende:
hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar Europesche/blanke mensen hebben een bepaalde attitude die niet strookt met afrikaanse/donkere attitude. Bijvoorbeeld het doe maar normaal dan doe je gek genoeg gehalte, of het totaal geen ambtiies/dromen hebben. Toen ik in zuid-afrika woonde ( 5 jaar gewoond) kan ik me herinneren dat als ik zei dat ik muziek schrijf, mense mij willen kennen. Hier in nederland,, aww its just a lazy guy how makes music. And what do you do for a living?
Maar is dat niet meer de mannen onder elkaar? En soms ook meisjes onder elkaar, maar meer de mannen die opbieden tegen elkaar maar ook tegen de meiden? Ik weet het niet, ben al een tijdje " uit de dating markt"......... Volgens mij is dat van alle tijden, toch? Alleen nu wordt het een issue van blank/zwart terwijl dat altijd al zo is geweest. Mannen die strijden, vrouwen die de sterkste eruit pikken ook op economisch vlak. Feminisme is eigenlijk nooit uitgestegen boven haar cliches en oneliners.
Only Human
pi_59237608
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:28 schreef Morwen het volgende:

[..]

Maar is dat niet meer de mannen onder elkaar? En soms ook meisjes onder elkaar, maar meer de mannen die opbieden tegen elkaar maar ook tegen de meiden? Ik weet het niet, ben al een tijdje " uit de dating markt"......... Volgens mij is dat van alle tijden, toch? Alleen nu wordt het een issue van blank/zwart terwijl dat altijd al zo is geweest. Mannen die strijden, vrouwen die de sterkste eruit pikken ook op economisch vlak. Feminisme is eigenlijk nooit uitgestegen boven haar cliches en oneliners.
Ik ken toevallig enorm veel donkere meisjes waarvan de ouders het verbieden om met blanke te nemen. Simpelweg omdat blanken alleen sex willen. Black people have more respect, if u say no, they take that and respect that. Ook geloof speelt daar in mee. Als ik later kinderen heb en ze gaan liften zou ik ze ook zeker aanraden bij een neger in de auto te stappen dan bij een blanke.
  maandag 9 juni 2008 @ 04:35:42 #12
84524 Morwen
I got life
pi_59237614
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:31 schreef Lichtpunt het volgende:

[..]

Ik ken toevallig enorm veel donkere meisjes waarvan de ouders het verbieden om met blanke te nemen. Simpelweg omdat blanken alleen sex willen. Black people have more respect, if u say no, they take that and respect that. Ook geloof speelt daar in mee. Als ik later kinderen heb en ze gaan liften zou ik ze ook zeker aanraden bij een neger in de auto te stappen dan bij een blanke.
Hmmm, is het niet zo dat elke man de potentie in zich heeft los te slaan óók de donkere man. Je kan mij niet wijs maken dat alleen blanke mannen dat hebben. Beetje generaliserend en statistisch ook niet onderbouwt lijkt mij.
Only Human
pi_59237618
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:35 schreef Morwen het volgende:

[..]

Hmmm, is het niet zo dat elke man de potentie in zich heeft los te slaan óók de donkere man. Je kan mij niet wijs maken dat alleen blanke mannen dat hebben. Beetje generaliserend en statistisch ook niet onderbouwt lijkt mij.
Als ik het statistisch moet onderbouwen is dat geen probleem. Check eens de rates van gevangenissen in Nederland. Veel mensen zullen zeggen dat 80% zwart is. Ik ga dat niet tegenspreken, MAAR waar zitten ze voor... Drugs/smokkel etc, daar doe je een ander geen pijn mee. Als jij mij 2 bekende verkrachters kan noemen die nu in de bak zitten dan haal je mijn verhaal bij deze compleet onderuit, maar ik denk niet dat het je lukt.

Wat nederlandse:

john wayne gacy
die gast uit oostenrijk van pas terug
blanke man die zijn dochter van balkon smijt etc etc etc
  maandag 9 juni 2008 @ 04:44:17 #14
84524 Morwen
I got life
pi_59237627
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:37 schreef Lichtpunt het volgende:

[..]

Als ik het statistisch moet onderbouwen is dat geen probleem. Check eens de rates van gevangenissen in Nederland. Veel mensen zullen zeggen dat 80% zwart is. Ik ga dat niet tegenspreken, MAAR waar zitten ze voor... Drugs/smokkel etc, daar doe je een ander geen pijn mee. Als jij mij 2 bekende verkrachters kan noemen die nu in de bak zitten dan haal je mijn verhaal bij deze compleet onderuit, maar ik denk niet dat het je lukt.

Wat nederlandse:

john wayne gacy
die gast uit oostenrijk van pas terug
blanke man die zijn dochter van balkon smijt etc etc etc
Ooit wel eens van positieve discrimatie gehoord? Hoeveel donkere mannen slaan hun vrouwen de tent niet door zonder dat er iemand melding van maakt? Bang om voor rascist uitgemaakt te worden. Het is niet zo zwart wit als jij het stelt.

Toegegeven, de meeste massamoordenaars zijn blank, de meeste "bekende" verkrachters ook, MAAR dat komt omdat mensen eerder aangifte doen tegen een blanke dan tegen een donker iemand.

De angst, die vaak ongegrond is, zeker in Nederland, zeker bij donkere vrouwen. Triest.
Only Human
pi_59237630
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:44 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ooit wel eens van positieve discrimatie gehoord? Hoeveel donkere mannen slaan hun vrouwen de tent niet door zonder dat er iemand melding van maakt? Bang om voor rascist uitgemaakt te worden. Het is niet zo zwart wit als jij het stelt.

Toegegeven, de meeste massamoordenaars zijn blank, de meeste "bekende" verkrachters ook, MAAR dat komt omdat mensen eerder aangifte doen tegen een blanke dan tegen een donker iemand.

De angst, die vaak ongegrond is, zeker in Nederland, zeker bij donkere vrouwen. Triest.
In hoeverre is dat slecht kan je je afvragen. In nederland heb je veel vrouwen die enorm mannelijk zijn... ik wil niet zeggen dat die geslagen moeten worden, maar ze mogen best wat vrouwelijker worden. Ik stoor me aan het feit dat een engelse vrouwelijke minister in een spijkerbroek het podium op komt... Dat is niet vrouwelijk. Ik stoor me aan het feit dat meisjes/vrouwen in nederland zich kleden als een tweedehandse hoer. Een donkere vrouw, ookal word ze geslagen, kleed zich niet als veel Nederlandse meisjes. Waarom denk je dat Nederlandse meisjes in het buitenland worden zien als makkelijk en easy catch

Voorbeeldje ik wou met kennis, via via uit aruba naar kermis hier in Oss en die moeder wou mij eerst ontmoeten, ging mij ondervragen en maakte mij duidelijk hoe het met me afliep als ik haar dochter ook maar met 1 vinger aanraakte....

was dat maar in Nederland zo
  maandag 9 juni 2008 @ 04:55:08 #16
84524 Morwen
I got life
pi_59237638
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:48 schreef Lichtpunt het volgende:

[..]

In hoeverre is dat slecht kan je je afvragen. In nederland heb je veel vrouwen die enorm mannelijk zijn... ik wil niet zeggen dat die geslagen moeten worden, maar ze mogen best wat vrouwelijker worden. Ik stoor me aan het feit dat een engelse vrouwelijke minister in een spijkerbroek het podium op komt... Dat is niet vrouwelijk. Ik stoor me aan het feit dat meisjes/vrouwen in nederland zich kleden als een tweedehandse hoer. Een donkere vrouw, ookal word ze geslagen, kleed zich niet als veel Nederlandse meisjes. Waarom denk je dat Nederlandse meisjes in het buitenland worden zien als makkelijk en easy catch

Voorbeeldje ik wou met kennis, via via uit aruba naar kermis hier in Oss en die moeder wou mij eerst ontmoeten, ging mij ondervragen en maakte mij duidelijk hoe het met me afliep als ik haar dochter ook maar met 1 vinger aanraakte....

OOK AL WORD ZE GESLAGEN????? Zie je nou wat je zelf typt Man, echt hoor Blijf jij maar ver van de Nederlandse meisjes af ja, mocht je in de buurt van mijn dochtertje komen (met kort rokje) schop ik je persoonlijk het melkwegstelsel uit.
Only Human
pi_59237640
Eh als we zo gaan beginnen, denk dan eens aan Rwanda, Kenia, Sudan, etc.
En nee, drugs heeft nog nooit iemands leven verpest.
quote:
Beetje generaliserend en statistisch ook niet onderbouwt lijkt mij.
Sluit ik mij bij aan.
quote:

Ja, was het in Nederland maar zo gebruikelijk om met de dood bedreigd te worden omdat je misschien hand in hand loopt (met beider instemming!).
pi_59237641
Ik denk dat die alleen blingbling doekoe en grote negercocks willen
pi_59237642
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:55 schreef Morwen het volgende:

[..]

OOK AL WORD ZE GESLAGEN????? Zie je nou wat je zelf typt Man, echt hoor Blijf jij maar ver van de Nederlandse meisjes af ja, mocht je in de buurt van mijn dochtertje komen (met kort rokje) schop ik je persoonlijk het melkwegstelsel uit.
wil ermee duidelijk maken dat die meisjes nog enigszins respect hebben voor hun ouders, Nederland is daarin echt doorgeslagen. Ik ken meisjes die hun moeder uitschelden! Ik ben zelf half spaans en als ik mijn moeder uitscheld (wat ik niet eens durf) dan denk ik dat ik best problemen ga krijgen met mijn vader. Mijn ex, schold haar moeder uit voor teringhoer en moeder schold gewoon terug maar deed niks...

dat is nou het verschil tussen blank en donker
pi_59237643
quote:
Nee, dat is het verschil tussen culturen. Het is nergens voor nodig om racistisch te worden.
  maandag 9 juni 2008 @ 05:02:00 #21
84524 Morwen
I got life
pi_59237644
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:57 schreef Lichtpunt het volgende:

[..]

wil ermee duidelijk maken dat die meisjes nog enigszins respect hebben voor hun ouders, Nederland is daarin echt doorgeslagen. Ik ken meisjes die hun moeder uitschelden! Ik ben zelf half spaans en als ik mijn moeder uitscheld (wat ik niet eens durf) dan denk ik dat ik best problemen ga krijgen met mijn vader. Mijn ex, schold haar moeder uit voor teringhoer en moeder schold gewoon terug maar deed niks...

Yeah right, nou ik ben blanker dan blank en als mijn dochter dat 1 keer tegen mij zegt dan zit ze een week op haar kamer. En ga nu met je generaliserende ass maar even nadenken over je eigen uitspraken. Braak
Only Human
pi_59237645
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:59 schreef SolarX het volgende:

[..]

Nee, dat is het verschil tussen culturen. Het is nergens voor nodig om racistisch te worden.
Maar wel om Nederlandse "cultuur" uit te lachen, vind ik persoonlijk dan he... In Nederland zie je zoveel meisjes (zie sugababes) die hun ouders niet respecteren. Hoezo verwacht je van die meisjes dat ze zich manifesteren als vrouwen... they wont. Ik ben opgegroeid met "als je scheld was je je mond met zeep". Ik kan je vertellen dat je dan zo klaar bent met schelden, want na 2 keer zeep eten heb je het wel gehad! En respect is nou precies wat in nederland er niet is. We zeggen wel van wel, maar nooit eens over nagedacht waar bijvoorbeeld al die negers werken? Waarom zijn er geen negers als basisschoolhoofden... ooit in engeland geweest? Als je daar een donkere arts krijgt is dat meer regel dan uitzondering.... ooit een donkere chirurg/arts in Nederland gezien?
  maandag 9 juni 2008 @ 05:07:48 #23
84524 Morwen
I got life
pi_59237647
quote:
Op maandag 9 juni 2008 05:03 schreef Lichtpunt het volgende:

[..]

Maar wel om Nederlandse "cultuur" uit te lachen, vind ik persoonlijk dan he... In Nederland zie je zoveel meisjes (zie sugababes) die hun ouders niet respecteren. Hoezo verwacht je van die meisjes dat ze zich manifesteren als vrouwen... they wont. Ik ben opgegroeid met "als je scheld was je je mond met zeep". Ik kan je vertellen dat je dan zo klaar bent met schelden, want na 2 keer zeep eten heb je het wel gehad! En respect is nou precies wat in nederland er niet is. We zeggen wel van wel, maar nooit eens over nagedacht waar bijvoorbeeld al die negers werken? Waarom zijn er geen negers als basisschoolhoofden... ooit in engeland geweest? Als je daar een donkere arts krijgt is dat meer regel dan uitzondering.... ooit een donkere chirurg/arts in Nederland gezien?
quote:
Op maandag 9 juni 2008 04:48 schreef Lichtpunt het volgende:
ookal word ze geslagen
Only Human
pi_59237650
quote:
Op maandag 9 juni 2008 05:07 schreef Morwen het volgende:

[..]

[..]

Ben vooral blij met de sugababes, breezer cultuur die er in Nederland is. Over x aantal jaar ben ik hier gelukkig weg want Nedelrand komt mijn strot uit. Ze denken dat ze niet rascistisch zijn terwijl ze dat zeker wel zijn. Ik kan je addresses aanwijzen van somalische mensen die DAGELIJKS opstaan met een hakenkruis op hun deur. Mensen die hun huis niet eens uitdurven. Donkere mensen die kutklusjes moeten opknappen terwijl ze niet dom zijn maar hun liberische papieren niet in Nederland gelden. Daarom zei ik, ooit in engeland een donkere arts gezien.... word maar eens ziek in Engeland and u will find out. Respecteer ook jouw gedachten hoor, vind wat je vind, maar vind niet wanneer je niet weet.
  maandag 9 juni 2008 @ 05:12:54 #25
84524 Morwen
I got life
pi_59237652
quote:
Op maandag 9 juni 2008 05:10 schreef Lichtpunt het volgende:

[..]

Ben vooral blij met de sugababes, breezer cultuur die er in Nederland is. Over x aantal jaar ben ik hier gelukkig weg want Nedelrand komt mijn strot uit. Ze denken dat ze niet rascistisch zijn terwijl ze dat zeker wel zijn. Ik kan je addresses aanwijzen van somalische mensen die DAGELIJKS opstaan met een hakenkruis op hun deur. Mensen die hun huis niet eens uitdurven. Donkere mensen die kutklusjes moeten opknappen terwijl ze niet dom zijn maar hun liberische papieren niet in Nederland gelden. Daarom zei ik, ooit in engeland een donkere arts gezien.... word maar eens ziek in Engeland and u will find out
Zal allemaal best maar als jij het slaan van vrouwen goedpraat ben je in mijn ogen een 0.
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')