ff een crosspost; want ben simpelweg helemaal kapot...
hallo meiden
Ik ben totaal niet bijgelezen... beetje een moeizaam dagje vandaag en totaal geen tijd en energie gehad om hier eens bij te lezen of te reageren... sorry daarvoor.. zal vanzelf wel weer komen denk...
Even weer een Evie-update:
Vanmorgen had ze zelf haar sonde verwijderd en moest dus weer een nieuwe ingebracht krijgen... zooooo zielig voor mijn kleine meid. Verder ging het drinken vandaag wat moeizaam; eigenlijk maar 1 voeding echt gedronken.. (15 ml) de rest van de dag ging het maar moeilijk... De laatste voeding ging het ook niet; dus uiteindelijk maar weer een portie moedermelk via de sonde gegeven (net als de rest van de dag) ; alleen nadien bleef ze huilerig en happerig. Ik was aan het kolven en heb dr toen toch nog even aangelegd; en warempel toen hapte ze ineens wel goed aan en dronk toch nog wat slokjes..
Heb net overleg gehad en misschien helpt het; als ik voor de volgende voeding eerst een paar minuten kolf; zodat de toeschietreflex beter is en mijn meisje minder moeite hoeft te doen voordat ze daadwerkelijk melk krijgt... Ook is de tepel dan mooi van vorm en makkelijker om goed aan te happen...
Ben erg benieuwd of het een iets beter voeding gaat geven; zal ik toch met een iets rustiger gevoel naar huis gaan straks....
Ik heb ook overleg gehad over hoe straks verder als ze nog niet goed gaat drinken de komende dagen. En eventueel mag ik mijn meisje ook meenemen en zelf de voeding via een sonde bijgeven. (dus als ze te weinig drinkt; aanvullen tot ze voldoende intake heeft...)
Op zich lijkt me dit best prettig; ik zou dan met alle vragen terecht kunnen bij de afdeling of de lactatiedeskundige van het ziekenhuis. En toch lekker thuis zijn met mijn kleine meid.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe ons meisje het weekend doorkomt; en of ze verder helemaal gezond en goed blijft... ip is er; naast het op gang komen van de voeding, namelijk verder geen indicatie om haar hier te houden. de bloedwaarden zijn goed; gewicht is stabiel (door het bijvoeden met moedermelk)
Gaan dus gewoon eerst zo door, hopen dat ze in het weekend wat beter gaat drinken. En ik ga de komende nachten gewoon thuis slapen. Zodat mijn meisje en ik beide snachts bij kunnen komen...
en hoogstwaarschijnlijk gaat vanaf as maandag de mexicaanse griep preventie wat versoepelen en kunnen opa en oma en pake en beppe ook eindelijk hun kleinkindje komen knuffelen...
ik ben nu echt enorm moe.... hoop zooo dat de laatste voeding voor ik naar huis ga vandaag wat beter gaat...