Voelde je dan geen slijm in je mond ofzo?quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Hmm.. Ik heb toen ik mijn verstandskies heb laten trekken gewoon vla etc. gegeten.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:21 schreef nattermann het volgende:
Anders misschien toiletpapier opvouwen ofzo?
Nee. Ik heb twee weken na de ingreep een zondagochtend smoel gehad.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:21 schreef dannietjuh47 het volgende:
[..]
Voelde je dan geen slijm in je mond ofzo?
Vond ik ergens bij Appie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:22 schreef TimKuik het volgende:
Wat de neuk is kerstvla?
Tevens kan je de wonden ook gewoon dicht branden.
Ook met die goedkope recycletoiletpapier waarvan je gelijk brandwonden aan je bruine anjer oploopt?quote:
Dat is helemaal onzin. Je kan gewoon eten wat je wilt (voor zover de pijn het toelaat) en juist flink spoelen om de wond schoon te houden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:20 schreef dannietjuh47 het volgende:
EN nog wat.. De chirurg zei dat ik op dag 1 niets mocht eten drinken spoelen en praten.
Ik ben gewoon luiquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:25 schreef Nembrionic het volgende:
Als ik blijf bloeden ga ik niet op Fok vragen of dat goed is
Ik bel dan diegene die dat veroorzaakt heeft.
HIj had wel gezegd dat ik gelijk asperine moest innemen zodra de pijn begon..quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:25 schreef mstx het volgende:
Dat het nu nog bloedt is niet zo'n goed teken, normaal houdt dat na een paar uur wel op.
[..]
Dat is helemaal onzin. Je kan gewoon eten wat je wilt (voor zover de pijn het toelaat) en juist flink spoelen om de wond schoon te houden.
Ik kreeg ook pijnstillers (van dat poederspul waar je een olifant nog mee kan omleggen zo ongeveer) maar het bloeden stopte toch wel na een paar uur.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:27 schreef dannietjuh47 het volgende:
[..]
HIj had wel gezegd dat ik gelijk asperine moest innemen zodra de pijn begon..
Misschien omdat asperine een bloedverdunner is?
Brufen 600 zeker..quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:29 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik kreeg ook pijnstillers (van dat poederspul waar je een olifant nog mee kan omleggen zo ongeveer) maar het bloeden stopte toch wel na een paar uur.
Is dat spul sterk?quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:29 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik kreeg ook pijnstillers (van dat poederspul waar je een olifant nog mee kan omleggen zo ongeveer) maar het bloeden stopte toch wel na een paar uur.
Valt reuze mee. 3 weken geleden voor de eerste 2 geweest, Moest er 9 uur zijn. De injectie viel echt erg mee en de beste man had ze binnen een paar minuten eruit! (rechts onder en boven) Niks geen snijden en boren etc. Toen onder nog gehecht, gaasje ertussen en o kwart over 9 was ik weer klaar en kon ik met mijn receptje naar huis toe. (brufen 600) kreeg 15 zakjes heb er 2 gebruikt. Geen pijn gehadquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:37 schreef Andyy het volgende:
Zeg, hoe zijn die spuitjes?
Ik ben woensdag aan de beurt
En ik mag dan ook een 2e afspraak laten maken voor de andere kant(alle 4 eruit)
Vond de verdovende injecties het meest kut. Na de ingreep neem je gewoon zoveel drugs dat je niks meer voelt. Ik moest toen paracetamol 1000 mg nemen en drie uur daarna 800 mg brofen in zo´n zakje. En dat herhalen en afbouwen na een paar dagen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Is dat spul sterk?
Ik hoop het wel, ik merk meestal nooit wat van normale paracetamol
Dankje voor de geruststellende reactiequote:Op vrijdag 11 december 2009 15:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vond de verdovende injecties het meest kut.
Paracetamol neem ik aan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:31 schreef dannietjuh47 het volgende:
[..]
Brufen 600 zeker..
Hij schotelde mij asperine 500 mg voor
Ik moest er om half 9 zijn, en mijn chirurg was ook aardig en hij had ze er ook erg snel uit! Rechtonders was met was wrikken en draaien er zo uit gehaald, maar boven moesten ze eruitsnijden. Ik was niet gehechtquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:39 schreef Mkr het volgende:
[..]
Valt reuze mee. 3 weken geleden voor de eerste 2 geweest, Moest er 9 uur zijn. De injectie viel echt erg mee en de beste man had ze binnen een paar minuten eruit! (rechts onder en boven) Niks geen snijden en boren etc. Toen onder nog gehecht, gaasje ertussen en o kwart over 9 was ik weer klaar en kon ik met mijn receptje naar huis toe. (brufen 600) kreeg 15 zakjes heb er 2 gebruikt. Geen pijn gehad
begin februari voor de andere kant, appeltje eitje!
Dat ongeveerquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:39 schreef Mkr het volgende:
[..]
Valt reuze mee. 3 weken geleden voor de eerste 2 geweest, Moest er 9 uur zijn. De injectie viel echt erg mee en de beste man had ze binnen een paar minuten eruit! (rechts onder en boven) Niks geen snijden en boren etc. Toen onder nog gehecht, gaasje ertussen en o kwart over 9 was ik weer klaar en kon ik met mijn receptje naar huis toe. (brufen 600) kreeg 15 zakjes heb er 2 gebruikt. Geen pijn gehad
begin februari voor de andere kant, appeltje eitje!
quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dit hoor ik liever
Bij mij zit er 1 verticaal, volgens mij moeten ze die wel snijden en boren
Jazeker!quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:45 schreef Mkr het volgende:
[..]
ze hebben veel beter gereedschap als bij de tandarts hoor
Nu maar hopen dat ze dezelfde naalden gebruiken, die voelde je alleen als die spootquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:45 schreef Mkr het volgende:
[..]
maak je niet te druk, was ik ook bang voor ( kies boven afgebroken tot op het tandvlees). ze hebben veel beter gereedschap als bij de tandarts hoor
Mijn chirurg was er dacht ik 40 seconden bezig met beide..quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:48 schreef Mkr het volgende:
boven ging er wel het makkelijkst uit trouwens! 5 sec ofzo![]()
Oh het begint al bij die spuit van 12 cm die helemaal je mond in gaat! Die verdoving werk nog nieteens tegen alle pijn en een paar minuut nadat je weer buiten staat is de verdoving alweer uitgewerktquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Is dat spul sterk?
Ik hoop het wel, ik merk meestal nooit wat van normale paracetamol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: En ik moest een halfuur wachten met die verdovingquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:50 schreef dannietjuh47 het volgende:
[..]
Mijn chirurg was er dacht ik 40 seconden bezig met beide..
Vooral omdat ie pas toen ie de onderste er bijna uit was achterkwam dat hij "de slechte tang" had gepakt, en zijn assistente naar de andere kamer moest voor "de goede tang van Willems"
quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:51 schreef Lantashh het volgende:
Heb ik ook gehad, kan nog wel een week ofzo blijven bloeden (je hebt wel hechtingen in je mond heh). Dat bloed komt in je maag en dat vindt 't niet leuk, dus gaat ie misschien maf doen en moet je dus gewoon ff wat eten .. Ik heb ook gewoon vla en drinkontbijt gehad, nix aan de hand
Heb je ook zo'n plastic spuitje gekregen om je wond uit te spoelen? En mondwater is ook wel fijn zolang je nog niet helemaal kan poetsen.
[..]
Oh het begint al bij die spuit van 12 cm die helemaal je mond in gaat! Die verdoving werk nog nieteens tegen alle pijn en een paar minuut nadat je weer buiten staat is de verdoving alweer uitgewerktPijnstillers helpen alleen tegen 't ergste steken, maar voor de rest voelt 't wel zo'n beetje alsof je dood gaat.
Mondwater met een wond in je mond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doet dat niet enorm pijn?
Ja? Ik kreeg die spuiten, toen bekertje met pijnstilling, paar minuten wachten en beginnen maarquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:52 schreef dannietjuh47 het volgende:
[..]
Edit: En ik moest een halfuur wachten met die verdoving
Ik kreeg speciaal mondwater, wat je een week lang 2x daags moest gebruiken, om ontsteking te voorkomen. Voel je niets vanquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mondwater met een wond in je mond?
Ik heb geen hechtingenquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:51 schreef Lantashh het volgende:
Heb ik ook gehad, kan nog wel een week ofzo blijven bloeden (je hebt wel hechtingen in je mond heh). Dat bloed komt in je maag en dat vindt 't niet leuk, dus gaat ie misschien maf doen en moet je dus gewoon ff wat eten .. Ik heb ook gewoon vla en drinkontbijt gehad, nix aan de hand
Heb je ook zo'n plastic spuitje gekregen om je wond uit te spoelen? En mondwater is ook wel fijn zolang je nog niet helemaal kan poetsen.
Smaakt naar kunstsneeuwquote:
Volgende keer gewoon 6 paracetamolletjes innemen, nijptang pakken en wat pils om die boel te ontsmetten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Geweldig, kaakchirurgen: de een laat je op dag 1 al gewoon eten, maar niet poetsen, de ander laat je creperen. De afhandeling middels gaasjes idem dito. Zoveel doktoren, zoveel oplossingen.
Steekt natuurlijk wel een (klein) beetje. Maar niets wat je niet kan hebben ..quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mondwater met een wond in je mond?
Mijn verstandskiezen gingen er om 8:30 uit en om 13:00 zat ik alweer een lekker bord unox tomatensoep met ballen naar binnen te werken.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:05 schreef dannietjuh47 het volgende:
Dus... ff tot de conclusie...
Ik mag gewon zuivel eten als ik wil, (Campina Goedemorge.. thanks voor degene die me op dat idee hielp![]()
![]()
)
Ging dat niet moeilijk met eten?quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:08 schreef mstx het volgende:
[..]
Mijn verstandskiezen gingen er om 8:30 uit en om 13:00 zat ik alweer een lekker bord unox tomatensoep met ballen naar binnen te werken.
Precies, de wond schoonhouden. Ze halen juist alleen de linker of rechter kiezen eruit zodat je met de andere kant normaal kunt eten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:14 schreef dannietjuh47 het volgende:
Ok dus in feite...
Ik mag gewoon eten wat ik wil,
als ik maar achteraf die spuit gebruik?
Men eet vanavond sperziebonen met aardappels en bal gehakt...quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:15 schreef Piles het volgende:
Ik zou wel oppassen met harde dingen, zoals stokbrood, appels e.d. Voor je het weet maak je de wond kapot
quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:21 schreef zwartedoos het volgende:
tamponachtig ding
Alsjeblieftquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:05 schreef dannietjuh47 het volgende:
Dus... ff tot de conclusie...
Ik mag gewon zuivel eten als ik wil, (Campina Goedemorge.. thanks voor degene die me op dat idee hielp![]()
![]()
)
Weet nog niet helemaal hoe slim dit is .. Maar een beetje bloed zou ik geen toiletpapier voor in m'n mond stouwenquote:Toiletpapier in mn mond douwen
Wehjo wie heeft dat gezegd .. Komende week gewoon die dingen blijven slikkenquote:En kappen met die pijnstillers..?
quote:Allright
quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:19 schreef Luco het volgende:
Bij mij werd verteld dat indien het bleef bloeden in terug moest bellen (Dezelfde avond nog). Dat gedaan (om 2u afspraak, om 8u nog bloed). Om 2200 zei de dienstdoende kaakchirurg dat ik maar weer langs moest komen op de SEH, waarna hij nog 2 uur heeft zitten wroeten in m'n mond.
Na 2 dagen bloeden is absoluut niet goed, ik zou het ziekenhuis of je tandarts lekker bellen en niet luisteren naar deze Internetdokters.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:20 schreef dannietjuh47 het volgende:
Fokkers...![]()
Blablabla...
Iemand ook een idee wat ik zou kunnen eten? Ik verga van de honger
Je mag juist helemaal NIET spoelenquote:Op vrijdag 11 december 2009 15:25 schreef mstx het volgende:
Dat het nu nog bloedt is niet zo'n goed teken, normaal houdt dat na een paar uur wel op.
[..]
Dat is helemaal onzin. Je kan gewoon eten wat je wilt (voor zover de pijn het toelaat) en juist flink spoelen om de wond schoon te houden.
*kuch* Aspirine is bloedverdunnend en mag je dus NIET gebruiken na een (tandheelkundige) ingreepquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:22 schreef dannietjuh47 het volgende:
Maar het is dus niet gehecht, en ik gebruik asperine..
Zou het niet daar aan kunnen liggen dat ik bloedt als n rund?
Als eerste een krat bier En om de boel te ontsmetten vodkaquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:00 schreef dannietjuh47 het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon 6 paracetamolletjes innemen, nijptang pakken en wat pils om die boel te ontsmetten.
Ohjeequote:Op zondag 13 december 2009 23:09 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik zie dat hier een paar mensen met ervaring zitten.
Ik heb dus afgelopen maandag verstandkiezen laten trekken, maar ik was net bij vrienden en die zagen dat ik gele vlekken op mijn wangen had gisteren en nu ook in mijn hals... (lijkt wel geelzucht)
Heeft iemand anders dit ook gehad? Ik denk dat het komt omdat de spieren in mijn kaak verrekt zijn, maar nu is mijn hals ook geel![]()
(Ik bel morgen sowiesowieso de dokter)
quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:35 schreef Gitaarmat het volgende:
ik heb hier IBUPR. 400 mg dat is goed?
Nou ja, je voelt aan de zijkanten dat het een beetje dikker is dan normaal, maar ik heb geen hamsterwangen meer (die had ik alleen tijdens de verdoving). Vanmorgen nog een profen genomen en pap gegetenquote:Op dinsdag 15 december 2009 22:10 schreef Andyy het volgende:
Heb je zwelling?
Morgen mag ik waarschijnlijk hetzelfde meemaken
Maar morgen welquote:Op woensdag 16 december 2009 14:04 schreef Andyy het volgende:
2e ging er ook snel uit, ik heb ook dat Brufen 600 gekregen.
Maar hamsterwangen tijdens de verdoving? je bedoelt dat het zo aanvoelde of was het toen gezwollen?
Gelukkig geen zwelling hier
Het voelde veel erger dan het was, maar je zag het wel, hoor! En die dikke onderlip maakte het niet veel charmanterquote:Op woensdag 16 december 2009 14:04 schreef Andyy het volgende:
2e ging er ook snel uit, ik heb ook dat Brufen 600 gekregen.
Maar hamsterwangen tijdens de verdoving? je bedoelt dat het zo aanvoelde of was het toen gezwollen?
Gelukkig geen zwelling hier
Corsodyl?quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja? Ik kreeg die spuiten, toen bekertje met pijnstilling, paar minuten wachten en beginnen maar
[..]
Ik kreeg speciaal mondwater, wat je een week lang 2x daags moest gebruiken, om ontsteking te voorkomen. Voel je niets van
Chloorhexidinequote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:12 schreef dannietjuh47 het volgende:
Vandaag de tweede ronde achter de rug
heb nu helemaal geen verstandskiezen meer,
gek genoeg had ik nu ene totaal andere kaakchirurg, die het had over lekkere drank.
Zoals die whiskey van 30 euro in de slijterij bij mij in de buurt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik werd deze keer ook WEL gehecht, en ik kreeg ook geen asperine voorgeschreven, maar Brufen 600 mg. Smaakt naar sinaasappellimonadesiroop
Volgens mij kreeg ik gewoon een knudde kaakchirurg, en nou eentje die WEL weet wat goed is![]()
Nou is die om kwart over 2 getrokken, als het morgen NOG bloedt, bel ik het ziekenhuis.
Ook zo'n leuk scenario net bij mij thuis:
Moeder: OK tijd voor je pijnstiller, doe je gaasje eruit!
Ik: * doet gaasje eruit, en neemt pijnstiller in*
Moeder: goed, en nou terug naar je fokvriendjes of hoe ze ook heten
Ik: Ben je niet iets vergeten..?
Moeder: "Wat dan?"
Ik: * spuugt mondvol bloed op de vloer* Het gaasje![]()
![]()
![]()
![]()
Moeder: *rent van paniek naar beneden om snel gaasjes te pakken*
-DEURBEL GAAT-
Ik: *kwijlt nog steeds bloed op de grond*
Moeder: *vergeet mij en gaat doodleuk met haar "vergeten vriendin" in gesprek*
Ik: "Ma, je vloerkleed plakt van het bloed nu!"
Moeder: *sprint weer door het hele huis om gaasje te vinden, gaat naar boven en mietert met n touchdown die gaasje in mn mond*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |