abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:30:59 #1
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_75513263
Nou jongens! Ik zeg weekend! Wat jullie?
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:35:00 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75513378
The truth was in here.
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:38:43 #3
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75513476
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:30 schreef Darkwolf het volgende:
Nou jongens! Ik zeg weekend! Wat jullie?
Moet nog ff

uit vorige topic, van Flammie
quote:
Een voorsprong in hun verdere ontwikkeling gaat het dus over en niet over hoe je handig door de wereld kunt reizen
Die 2 hebben dus wel alles met elkaar te maken he.

Die voorsprong in ontwikkeling komt b.v. doordat je meer bronnen kunt aanspraken voor je info.
Daarbij biedt Engels dus een grotere potentiele groei dan ... Fries.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:40:16 #4
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_75513515
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:38 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Moet nog ff

Ik ook.
Tot 16:00!
pi_75513759
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:38 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Moet nog ff

uit vorige topic, van Flammie
[..]

Die 2 hebben dus wel alles met elkaar te maken he.
Nee, je ontwikkelt je -op die leeftijd- door middel van het leren van een extra taal (noem het braintraining) en dat is ongeacht welke taal. Als kinderen taal leren (extra talen dus) hebben ze een voorsprong op ontwikkeling omdat ze al 2 talen gemastered hebben op vroege leeftijd en daar ging het dus om. Daarna dus die bronnen (neem niet aan dat 3 jarige kinderen al gaan lezen over natuurkunde en shit )
Het is dus niet zo dat ze in Thailand of Viet Nam geen bibliotheken hebben of informatieve websites Genoeg te vinden dus
quote:
Die voorsprong in ontwikkeling komt b.v. doordat je meer bronnen kunt aanspraken voor je info.
Daarbij biedt Engels dus een grotere potentiele groei dan ... Fries.
In elke taal is zoveel literatuur te vinden dat je het nooit in 1000 levens gelezen krijgt
Dus al leer je swahili... dit zou dus betekenen dat je swahili literatuur leest. Er is ook zoveel vertaald en te vinden, dat krijg je niet gelezen in 200 jaar ook al lees je elke dag

Echt vreemde talen biedt natuurlijk ook meer carrieremogelijkheden dan Engels (op taalkundig gebied dus) omdat elke ziel Engels spreekt
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:04:47 #6
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75514170
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:49 schreef Flammie het volgende:

[..]

Nee, je ontwikkelt je -op die leeftijd- door middel van het leren van een extra taal (noem het braintraining) en dat is ongeacht welke taal. Als kinderen taal leren (extra talen dus) hebben ze een voorsprong op ontwikkeling omdat ze al 2 talen gemastered hebben op vroege leeftijd en daar ging het dus om. Daarna dus die bronnen (neem niet aan dat 3 jarige kinderen al gaan lezen over natuurkunde en shit )
Het is dus niet zo dat ze in Thailand of Viet Nam geen bibliotheken hebben of informatieve websites Genoeg te vinden dus
[..]

In elke taal is zoveel literatuur te vinden dat je het nooit in 1000 levens gelezen krijgt
Dus al leer je swahili... dit zou dus betekenen dat je swahili literatuur leest. Er is ook zoveel vertaald en te vinden, dat krijg je niet gelezen in 200 jaar ook al lees je elke dag

Echt vreemde talen biedt natuurlijk ook meer carrieremogelijkheden dan Engels (op taalkundig gebied dus) omdat elke ziel Engels spreekt

Het 1 sluit het ander niet uit.

Als je niet met de halve cresh kan 'communiceren' loop je achter op diegene die dat wel kan. Heeft NIETS met natuurkunde ofzo te maken hoor. "Info" is heel wat meer dan dat. Zeker voor een kleuter.

& literatuur in 1 (dode) taal is leuk, maar éénzijdig. Daar gaat het om. Hoe meer talen je kent, des te meer verschillende 'informatie' & 'standpunten' je tot je kunt nemen.

Dat kan ook over Donald Duck gaan i.p.v. de Quantum Theorie.

Edit:
Over die carriere mogelijkheden valt te twisten ... volgens mij zijn je kansen toch echt een heel stuk GROTER als je Engels als 2e taal hebt dan Swahili hoor. Als Vertaler zou je MISSCHIEN meer kunnen verdienen, hangt van vraag en aanbod af. (Het aanbod bij Engels is in elk geval groter dan de vraag, dat dan weer wel )

[ Bericht 7% gewijzigd door R0N1N op 11-12-2009 13:26:31 ]
pi_75517825
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:04 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het 1 sluit het ander niet uit.

Als je niet met de halve cresh kan 'communiceren' loop je achter op diegene die dat wel kan. Heeft NIETS met natuurkunde ofzo te maken hoor. "Info" is heel wat meer dan dat. Zeker voor een kleuter.
Je wordt dus bilingual opgevoed en dan ga ik er juist vanuit dat communicatie geen problemen oplevert he Stel ik ga mijn kind thais en nederlands opvoeden en zij/hij gaat in nld naar de creche. Dan kan ze/hij met die mensen nederlands praten. Stel dat ze in thailand naar de creche gaat dan spreekt hij/zij daar thais. Geen probleem dus
quote:
& literatuur in 1 (dode) taal is leuk, maar éénzijdig. Daar gaat het om. Hoe meer talen je kent, des te meer verschillende 'informatie' & 'standpunten' je tot je kunt nemen.
Exact en dus maakt het niet uit als je nou Engels leert of Swahili of Thais. Een taal is een taal en meerdere talen betekend meerdere standpunten. Dat is het punt dat ik probeer te maken
Meerdere talen is goed dat ben ik vanaf het begin met je eens maar ik zeg dus juist dat het niet uitmaakt of het Frans is of thais want welke taal je ook kunt spreken (inclusief additionele talen) dat betekend dus meerdere bronnen -ongeacht welke taal je spreekt dus. Er is geen taal beter dan het andere zeg maar...
quote:
Dat kan ook over Donald Duck gaan i.p.v. de Quantum Theorie.
Ook dat kan heel goed in een (dode) taal.
quote:
Edit:
Over die carriere mogelijkheden valt te twisten ... volgens mij zijn je kansen toch echt een heel stuk GROTER als je Engels als 2e taal hebt dan Swahili hoor. Als Vertaler zou je MISSCHIEN meer kunnen verdienen, hangt van vraag en aanbod af. (Het aanbod bij Engels is in elk geval groter dan de vraag, dat dan weer wel )
Ik ga er dus vanuit dat iedereen Engels kan spreken en swahili kiest boven bijvoorbeeld Frans of Duits
Er zijn zoveeeeel mensen die Engels spreken dat je echt met een grote concurrentie aan t worstelen komt. Daar had ik bij mijn parttime job als Thais vertaler geen last van (en Engels is sowieso 2e taal)
pi_75518531
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:30 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Don't bother.
Zie deze lijst: http://fliiby.com/search.php?q=Nokia+N-gage+QD+Games
De enige spellen die je zou kunnen draaien is Puzzle Bobble en Snakes.
De rest van de games zijn 5MB en groter.
Tony Hawk Pro Skater is maarliefst 14MB groot.
Nu jij weer!
Je hebt gelijk, ik ben met doom begonnen op de 7650 en op de 6600 heb ik spellen als pro skater en sonic gespeeld. Is ook alweer even geleden. Al zou het wel zo kunnen zijn dat ik puzzle bobble daarop had draaien en ik meen me te herinneren dat er een leuke side scrolling splinter cell op te vinden was.

Ik mis die tijd wel overigens, nu heeft zelf de hond van je buurman een iphone met daarop ladingen software.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:08:45 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75521296
Geen Led op vrijdagmiddag is toch een beetje ...........
The truth was in here.
pi_75521627
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:08 schreef Bastard het volgende:
gemoedelijker?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:18:18 #11
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75521687
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:39 schreef Flammie het volgende:
<snip>
Agreed

dat was ook een beetje mijn punt. Het leren an sich levert al een voorsprong op uiteraard.
Maar zodra je er ook direct iets mee kunt, wordt die voorsprong exponentieel groter.

Zoals in jouw voorbeeld:
Stel je kind zit (hier of in thailand) tussen de NL & Thai...
Dan heeft je kind een giga voordeel ten opzichte van de NL kids die geen thais kunnen & op de Thai die geen NL kunnen.

... maar spreekt je kind Engels & duits ... dan zou 'ie in dit voorbeeld zelfs een 'achterstand' hebben op de rest. (Relatief gezien danwel * aangenomen dat de rest alleen NL of Thais spreekt)
pi_75521802
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:49 schreef Flammie het volgende:

[..]

[..]

Dan doe je er overigens ook goed aan om deze kinderen al vroeg schaken te leren. Mijns inziens is dat zeer goed voor de ontwikkeling, mede doordat ze dan wat verder vooruit gaan denken en plannen in het oog durven houden/ vertrouwen durven hebben in dat plan.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:54:42 #13
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75528604
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan doe je er overigens ook goed aan om deze kinderen al vroeg schaken te leren. Mijns inziens is dat zeer goed voor de ontwikkeling, mede doordat ze dan wat verder vooruit gaan denken en plannen in het oog durven houden/ vertrouwen durven hebben in dat plan.

Een spel bedacht door de Perzen als training voor Generaals ... "Goed voor de ontwikkeling" noemen ...

WARMONGER !!!
pi_75529591
quote:
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:25:37 #15
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75529765
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:20 schreef malcolmys het volgende:

Je wilt weten wat dat "beetje ..." is ? (Saai, zou ik bijna zeggen (vorige week zeker ! ), maar gemoedelijker vond ik ook een mooi antwoord )

Of heb je nog nooit van _Led_ gehoord ?
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:05:53 #16
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75531379
quote:
Dan hadden jullie maar niet zo gemeen tegen hem moeten doen waardoor hij nu een ban heeft .

Nog even over ontbijten: Ik ben juist dol op ontbijten! Ik barst altiijd van de honger als ik wakker word. Koffie en thee drink ik sowieso niet, de smaak bevalt me niet en bovendien kan ik niet tegen cafeine.

Cola vind ik wel lekker (niet bij mijn ontbijt trouwens), maar dat drink ik alleen in het weekend, omdat ik van 1 glas cola al een nacht door kan halen, dus dan is het niet verstandig dat doordeweeks te drinken.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:45:17 #17
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75533030
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
<snip>
SAY WHAT !?!?!?

x 2

1: J. m... d.... j. d. b... n. n... o. ... laat ook maar

2:
quote:
Cola is een koolzuurhoudende frisdrank. Het smaakt zoet (maar is qua pH zuur) en bevat circa 8-12 mg cafeïne per 100 ml. Andere belangrijke ingrediënten zijn vanille, kaneel en citroen.

Bron: Wikipedia: Cola

[ Bericht 7% gewijzigd door R0N1N op 11-12-2009 21:51:00 ]
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:49:14 #18
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75533220
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:45 schreef R0N1N het volgende:

[..]

SAY WHAT !?!?!?

x 2

1: J. m... d.... j. d. b... n. n... o. ... laat ook maar

2:
[..]

Ik neem aan dat het noodzakelijk is om helderziend te zijn om deze post te begrijpen?
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:52:49 #19
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75533357
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:49 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het noodzakelijk is om helderziend te zijn om deze post te begrijpen?
Punt 1 hoef je niet te begrijpen, er staat per slot "laat maar" (& slaat op je opmerking over dat 'wij' gemeen waren tegen _Led_ )

& als je punt 2 niet begrijpt ... tja ...
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:55:16 #20
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75533467
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:52 schreef R0N1N het volgende:
Punt 1 hoef je niet te begrijpen, er staat per slot "laat maar"

& als je punt 2 niet begrijpt ... tja ...
Vaag hoor !

Maar met punt 2 bedoel je waarschijnlijk dat er weinig cafeine in cola zit? Weinig is al te veel voor mij .
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:03:12 #21
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75533793

Zal je wel even bij de hand nemen ...
quote:

[..]

Dan hadden jullie maar niet zo gemeen tegen hem moeten doen waardoor hij nu een ban heeft .

Nog even over ontbijten: Ik ben juist dol op ontbijten! Ik barst altiijd van de honger als ik wakker word. Koffie en thee drink ik sowieso niet, de smaak bevalt me niet en bovendien kan ik niet tegen cafeine.

Cola vind ik wel lekker (niet bij mijn ontbijt trouwens), maar dat drink ik alleen in het weekend, omdat ik van 1 glas cola al een nacht door kan halen, dus dan is het niet verstandig dat doordeweeks te drinken.
Je drinkt geen Koffie en Thee, want je kan niet tegen Cafeïne, maar drinkt wel graag Cola (waar dus OOK Cafeïne inzit (vééél meer minder dan Thee ))

snappie 't nu ???

edit:
Correctie van die Thee
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:10:09 #22
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75534042
Aangezien jij een heel stuk ouder bent dan ik, neem ik het je niet kwalijk, het zal wel met je leeftijd te maken hebben .
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:03 schreef R0N1N het volgende:
Je drinkt geen Koffie en Thee, want je kan niet tegen Cafeïne, maar drinkt wel graag Cola (waar dus OOK Cafeïne inzit (vééél meer minder dan Thee ))
quote:
Snap je het nu? Ik drink dus hooguit 1 a 2 glazen cola per week (en dan ook nog eens alleen in het weekend). En nog niet eens elke week trouwens. De laatste keer dat ik cola heb gedronken is volgens mij alweer zo'n 3 weken geleden. Misschien dat ik morgen weer eens een glaasje neem .

En van de smaak van koffie en thee hou ik niet, dus als ik dan eens iets met cafeine neem, dan neem ik graag cola, want dat vind ik jummie .
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:23:17 #23
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75534607
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
Aangezien jij een heel stuk ouder bent dan ik, neem ik het je niet kwalijk, het zal wel met je leeftijd te maken hebben .
Ongetwijfeld
quote:
Snap je het nu? Ik drink dus hooguit 1 a 2 glazen cola per week (en dan ook nog eens alleen in het weekend). En nog niet eens elke week trouwens. De laatste keer dat ik cola heb gedronken is volgens mij alweer zo'n 3 weken geleden. Misschien dat ik morgen weer eens een glaasje neem .

En van de smaak van koffie en thee hou ik niet, dus als ik dan eens iets met cafeine neem, dan neem ik graag cola, want dat vind ik jummie .
Ja,ja,ja... alleen in het weekend doe je extreem ongezond, ik weet 't

Waar zit jij in hemelsnaam mee te 'kijken' ?
In ieder geval een hele andere character set dan ik.

(Minpunt voor de forum engine, die moet daar rekening mee houden)
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:31:00 #24
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75534884
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:23 schreef R0N1N het volgende:
Ja,ja,ja... alleen in het weekend doe je extreem ongezond, ik weet 't
quote:

Waar zit jij in hemelsnaam mee te 'kijken' ?
In ieder geval een hele andere character set dan ik.

(Minpunt voor de forum engine, die moet daar rekening mee houden)
Opera .
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:53:23 #25
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75535755
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:31 schreef JoepiePoepie het volgende:
Opera .

Onder Linux ofzo ? (alhoewel, ik krijg 't hier niet gereproduceerd zoals in jouw 'quote' met 8 chars. ipv 1 i met ". ) Welke smaak browser moet niet uitmaken ... Tenzij je de Character encoding veranderd (& zelfs dan lukt 't me niet ).

Ach ja, zal de umlauts etc. wel (weer) weglaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')