abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75524518
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:09 schreef Marokkaanse18 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, de mensen zullen waarschijnlijk raar opkijken als je daar in je boerkini gaat zwemmen. Bijna iedereen loopt daar gewoon in bikini op het strand/ in het zwembad. Ook in de stad lopen de vrouwen er ''westers'' (lees: niet bedekt) bij.
Nou, dat is mooi.
Is Casablanca niet islamitisch dan? Of is daar de meer liberale vorm van de islam?
Als ik dat filmpje van Erwin zie, is het een mooie stad, cosmopolitisch. Veel flats, maar daartussen prachtige architectuur.
pi_75524802
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:59 schreef Marokkaanse18 het volgende:

Als je geen verstand van zaken hebt moet je ook niet spreken.

Als we dat als norm zouden stellen op Fok! zou het aantal reacties enorm in gaan kakken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:08:56 #203
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_75524911
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, dat is mooi.
Is Casablanca niet islamitisch dan? Of is daar de meer liberale vorm van de islam?
Als ik dat filmpje van Erwin zie, is het een mooie stad, cosmopolitisch. Veel flats, maar daartussen prachtige architectuur.
Jawel, ook al zou je dat niet zo snel meer zeggen.

Casablanca heeft mooie plaatsen..maar geef mij maar Marrakech .
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:09:16 #204
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_75524921
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als we dat als norm zouden stellen op Fok! zou het aantal reacties enorm in gaan kakken...
En dat is erg?
pi_75524956
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:09 schreef Marokkaanse18 het volgende:

En dat is erg?
Daar heb je een punt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75525200
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, dat is mooi.
Die grote steden zijn net zo verwesterd als de grote steden binnen Europa. Net zo modern, kosmopolitisch, toeristisch en veelzijdig.
Ga je dan meer naar het binnenland van Turkije, Anatolië of van Marokko, de Rif en de Midden-Atlas dan kom je het echte Turkije of Marokko tegen, zoals de meerderheid leeft. En ben hen speelt geloof en culturele traditie een veel prominentere rol in het leven in vergelijking met de rol die het speelt voor stedelingen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:32:08 #207
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_75525640
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:46 schreef Djinx het volgende:
bouw eigen zwembad, ze hebben altijd de neiging om van andermans dingen ''eigen'' zaak te maken..belachelijk, als je niet met mannen samen kan zwemmen moet je opflikkeren naar waar je vandaan kwam en daar zwemmen, het wordt echt met de dag idioter dit
Voorbeelden?

De meeste moslima's/moslims die soortgelijke eisen stellen zijn in Nederland geboren dus er is geen sprake van ''teruggaan naar waar ze vandaan komen''.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:34:49 #208
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75525731
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:32 schreef Marokkaanse18 het volgende:

[..]

Voorbeelden?

De meeste moslima's/moslims die soortgelijke eisen stellen zijn in Nederland geboren dus er is geen sprake van ''teruggaan naar waar ze vandaan komen''.
Ik neem aan dat jij een moslim bent. Mag ik dan ook vragen wat jij ervan vindt dat deze vrouwen dit eisen?
Nu ben ik heel benieuwd naar jouw mening
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75525991
quote:

[..]

Voorbeelden?

Je zou ook kunnen opperen dat het hier gaat over huwelijksmigranten of migranten in het kader van gezsinshereniging, aangezien ze erg orthodox zijn.
Waarom denk jij dat de meesten hier geboren zijn?
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:46:08 #210
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_75526165
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij een moslim bent. Mag ik dan ook vragen wat jij ervan vindt dat deze vrouwen dit eisen?
Nu ben ik heel benieuwd naar jouw mening
Dat klopt. Ik vind het vreemd.
Volgens mij is het ook niet verplicht om vanuit de islam je voeten+handen te bedekken? Dit kan ik trouwens ook niet met zekerheid zeggen..maar als het wel verplicht is dan zouden zij zelf toch eventueel hun handen en voeten kunnen bedekken? Ook vind ik het vreemd dat als je zo gelovig bent dat je gaat zwemmen in een zwembad waar mannen zich halfnaakt bevinden? Mja goed..dat is waarschijnlijk ook één van de redenen dat ze nu wel een priveuurtje oid willen hebben. Maar er zijn nu toch al bepaalde uren die alleen voor vrouwen gereserveerd zijn? Dan zouden ze toch in die uurtjes kunnen gaan zwemmen?

Kortom; vreemd. Maar ik lig er niet wakker van en ik snap niet waarom mensen zich hierom zo druk om kunnen maken
pi_75526302
quote:

[..]

Voorbeelden?

Des te achterlijker zijn die eisen. Ze zijn gewoon hier geboren inderdaad maar houden desondanks nog 100% vast aan het land van herkomst (althans het land waar hun ouders vandaan komen). Maar het is al langer bekend dat er in Nederland minder ontwikkelde Marokkanen rondlopen dan in Marokko zelf. Dat is natuurlijk inherent aan het feit dat de meer Westerse en / of ontwikkelde stedelingen überhaupt niet naar Nederland komen.

Vind jij trouwens dat mensen met zulke denkbeelden hier in Nederland thuishoren (ongeacht of ze er geboren zijn?). Ik persoonlijk ben van mening dat ze beter gedijen in Marokko op het platteland ergens (hun loyaliteit ligt daar ook 3x meer). Verder zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om in een ander land eisen te gaan stellen betreffende de gang van zaken daar. Dat is een stukje aanpassen.
quote:
Volgens mij is het ook niet verplicht om vanuit de islam je voeten+handen te bedekken
Ik heb wel eens de passage gelezen waaruit zou blijken dat je een hoofddoek om moet doen. Nou sorry maar ik kan het er niet uit halen dat je een hoofddoek om moet doen. Er stond iets over dat een vrouw haar "sierraad" moest bedekken.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:55:31 #212
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_75526444
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen opperen dat het hier gaat over huwelijksmigranten of migranten in het kader van gezsinshereniging, aangezien ze erg orthodox zijn.
Waarom denk jij dat de meesten hier geboren zijn?
Omdat ik het gevoel heb dat de migranten die hier naartoe zijn gekomen helemaal niet zo erg gelovig zijn als de kinderen die ze hebben gekregen hehe. Komt denk ik ook door de tijd waarin we leven, met die focus op de islam/moslims. Ze voelen zich niet (meer?) geaccepteerd en verdiepen zich meer en meer in de islam waardoor hun geloof sterker wordt.

Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:58:54 #213
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75526557
Het bericht is te onduidelijk om op te reageren, maar ik vind het heel merkwaardig dat er een blok is waar alleen vrouwen 18+ en mannen 55+ mogen zwemmen. Discriminerend voor de mannen die jonger zijn en ook behoeefte hebben aan rustig baantjes trekken.
Verder hebben veel zwembaden een vrouwenuurtje dus waarom het Zuiderbad dat niet ook doet is me een raadsel. Anyway ik steun de actiegroep van mannen boven de 18 die rustig willen zwemmen.
Here we are now, entertain us.
pi_75526563
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:55 schreef Marokkaanse18 het volgende:

[..]

Omdat ik het gevoel heb dat de migranten die hier naartoe zijn gekomen helemaal niet zo erg gelovig zijn als de kinderen die ze hebben gekregen hehe. Komt denk ik ook door de tijd waarin we leven, met die focus op de islam/moslims. Ze voelen zich niet (meer?) geaccepteerd en verdiepen zich meer en meer in de islam waardoor hun geloof sterker wordt.

Klinkt aannemelijk.
pi_75526576
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:55 schreef Marokkaanse18 het volgende:

[..]

Nou je hebt het niet helemaal mis. Je hebt veel meisjes (bij jongens is dat minder het geval) die weer hoofddoeken en dergelijke zijn gaan dragen juist vanwege de negatieve berichten over de Islam. Maar of de 1e generatie migranten niet zo gelovig zijn vind ik hard te geloven. Die komen vrijwel allemaal uit het verre van seculiere platteland. Je ziet ook altijd juist hele groepe oudere mannen naar de moskee gaan. Idem voor vrouwen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:02:02 #216
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_75526663
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:50 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Des te achterlijker zijn die eisen. Ze zijn gewoon hier geboren inderdaad maar houden desondanks nog 100% vast aan het land van herkomst (althans het land waar hun ouders vandaan komen). Maar het is al langer bekend dat er in Nederland minder ontwikkelde Marokkanen rondlopen dan in Marokko zelf. Dat is natuurlijk inherent aan het feit dat de meer Westerse en / of ontwikkelde stedelingen überhaupt niet naar Nederland komen.

Vind jij trouwens dat mensen met zulke denkbeelden hier in Nederland thuishoren (ongeacht of ze er geboren zijn?). Ik persoonlijk ben van mening dat ze beter gedijen in Marokko op het platteland ergens (hun loyaliteit ligt daar ook 3x meer). Verder zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om in een ander land eisen te gaan stellen betreffende de gang van zaken daar. Dat is een stukje aanpassen.
[..]

Ik heb wel eens de passage gelezen waaruit zou blijken dat je een hoofddoek om moet doen. Nou sorry maar ik kan het er niet uit halen dat je een hoofddoek om moet doen. Er stond iets over dat een vrouw haar "sierraad" moest bedekken.
Sommigen moeten echt eens leren om niet alles en iedereen wat afwijkt van het gemiddelde ''achterlijk'' te noemen.

Ja, het zijn immers Nederlanders. Vraag me af of die mensen op het platteland daar nog zo gelovig zijn als wij hier denken. Volgens mij verhuist iedereen daar naar de grote stad? Of dat is misschien inmiddels zelfs al gebeurd..

Nou, ik heb wel duidelijkere stukken gelezen. Er stond wel echt duidelijk in dat een vrouw haar haar en vormen oid moest bedekken.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:03:20 #217
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_75526710
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Klinkt aannemelijk.
pi_75526799
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:22 schreef Gia het volgende:
Die boerkini is speciaal ingevoerd om te kunnen zwemmen wanneer je wilt.
Als er zwemuurtjes waren voor alleen vrouwen, was die boerkini toch niet nodig!!

Maar nu mag het met boerkini, beginnen ze te zeuren dat mannen hun handen en voeten kunnen zien.
Dan doen ze toch sokken en handschoenen aan!

Waarom niet gewoon integreren? Waarom alles apart?
Vind jij dat je in een bikini of badpak moet gaan, omdat dat "normaal" is? Het is voor het geloof en je geloof geef je niet op als je in een land woont waar andere dingen als niet normaal worden gezien. Dat snap jij natuurlijk niet, aan je bericht te zien.
Ik ben een pure Turk.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:06:23 #219
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_75526826
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:59 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Nou je hebt het niet helemaal mis. Je hebt veel meisjes (bij jongens is dat minder het geval) die weer hoofddoeken en dergelijke zijn gaan dragen juist vanwege de negatieve berichten over de Islam. Maar of de 1e generatie migranten niet zo gelovig zijn vind ik hard te geloven. Die komen vrijwel allemaal uit het verre van seculiere platteland. Je ziet ook altijd juist hele groepe oudere mannen naar de moskee gaan. Idem voor vrouwen.
Ik weet het eigenlijk niet zo goed..ik woon ook niet echt op een plaats waar ik het goed kan observeren gheghe .
pi_75527044
quote:
Sommigen moeten echt eens leren om niet alles en iedereen wat afwijkt van het gemiddelde ''achterlijk'' te noemen.
Niet alles wat afwijkt van het gemiddelde is achterlijk. Echter dit is compleet achterlijk zelfs. Zelfs al zijn het vrouwen van de 2e generatie: wat geeft hen de arrogantie om te denken dat dingen in een land met een andere cultuur aan hun eisen kunnen worden aangepast? Dit is niet per sé een vraag aan jou maar eerder een constatering. Ik ga ook niet eisen dat ik in Saudi-Arabië alcohol mag drinken bijvoorbeeld.
quote:
Ja, het zijn immers Nederlanders. Vraag me af of die mensen op het platteland daar nog zo gelovig zijn als wij hier denken. Volgens mij verhuist iedereen daar naar de grote stad? Of dat is misschien inmiddels zelfs al gebeurd..
Dat je Nederlands bent qua paspoort maakt nog niet dat je hier per sé in de maatschappij functioneert. TBS'ers en andere figuren zijn ook Nederlands maar functioneren niet in deze maatschappij. Let wel ik zeg niet dat het voor alle Moslima's geldt noch dat het geldt omdat het Moslima's zijn maar ik vraag me altijd af wat mensen met dergelijke denkbeelden hier te zoeken hebben. Dat vind ik overigens ook van sommige SGP'ers en andere mensen die in de middeleeuwen zijn blijven hangen.
quote:
Nou, ik heb wel duidelijkere stukken gelezen. Er stond wel echt duidelijk in dat een vrouw haar haar en vormen oid moest bedekken.
Vormen wel ja, maar ik kan me niet herinneren ooit gezien te hebben dat er letterlijk haar in stond vermeld. Maar goed ik ben geen Islam expert dus ik kan het fout hebben.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:12:55 #221
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75527054
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:05 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Vind jij dat je in een bikini of badpak moet gaan, omdat dat "normaal" is? Het is voor het geloof en je geloof geef je niet op als je in een land woont waar andere dingen als niet normaal worden gezien. Dat snap jij natuurlijk niet, aan je bericht te zien.
Dan moeten dergelijke mensen naar landen gaan waar ze hun geloof wel zonder enig moeite kunnen belijden.
pi_75527121
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:11 schreef Gia het volgende:
Van de frontpage:

Boerkinidraagsters: 'geen mannen in zwembad'
[..]

Aangezien het daar storm loopt in dit topic, vind ik het nieuwswaardig genoeg om er ook hier over te discussieren.

Ze mogen een boerkini dragen, er zijn aparte zwemlestijden voor vrouwen, maar het moet dus nog verder gaan! Waar is dan die boerkini voor?
Wat is het volgende? Zwemuurtjes voor alleen moslimvrouwen in boerkini? Boerkini ook verplichten voor niet-moslimvrouwen?
Dat vind ik ook wel erg ver gaan.

Maar het merkwaardigste vind ik toch, dat er een uur is waarop meisjes van 18+ en mannen van 55+ gemengd zwemmen. Speciale pedofielenuurtjes?
pi_75527184
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:12 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Dan moeten die mensen naar landen gaan waar ze hun geloof wel zonder enig moeite kunnen belijden.
Deze vrouwen kunnen er ook voor kiezen om niet te zwemmen, want al ben je zelf bedekt, je ziet een man meer dan halftnaakt. Als ze een uur of twee voor zichzelf kunnen regelen, snap ik wel dat ze weer gaan zwemmen. Toch vind ik het onzin dat de TS zegt dat je moet integreren. Je gaat je geloof toch niet opgeven omdat je in een ander land woont? Ik snap dat het lastiger is uit te voeren in sommige landen, maar dat betekent niet dat je je geloof verliest.
Ik ben een pure Turk.
pi_75527229
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef O0tje het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel erg ver gaan.

Maar het merkwaardigste vind ik toch, dat er een uur is waarop meisjes van 18+ en mannen van 55+ gemengd zwemmen. Speciale pedofielenuurtjes?
Die ouwe snoepers willen natuurlijk ook wel eens wat anders dan in de pis van GILF's zwemmen.
quote:
Deze vrouwen kunnen er ook voor kiezen om niet te zwemmen, want al ben je zelf bedekt, je ziet een man meer dan halftnaakt. Als ze een uur of twee voor zichzelf kunnen regelen, snap ik wel dat ze weer gaan zwemmen. Toch vind ik het onzin dat de TS zegt dat je moet integreren. Je gaat je geloof toch niet opgeven omdat je in een ander land woont? Ik snap dat het lastiger is uit te voeren in sommige landen, maar dat betekent niet dat je je geloof verliest.
Dat niet zwemmen is een wijzere keuze dan allemaal eisen te gaan stellen. En als ze niet willen integreren wat hebben ze hier dan te zoeken? En wie zegt dat het zien van mannentorso's gelijk staat aan hun geloof opgeven? Het is nergens expliciet verboden, dat is er gewoon bij verzonnen (net als dat het een menselijke regel is dat bisschoppen en aanverwanten niet mogen trouwen).

Als ze zich trouwens echt aan hun geloof willen houden moeten ze zich trouwens ook maar eens beter in de richtlijn verdiepen die stelt dat ze zich moeten houden aan de wetten en gebruiken van het land waar ze in de minderheid zijn.
pi_75527272
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is dan weer niet door moslims geëist, maar een overijverig schoolbestuur schijnt dit nodig te vinden.

Maar het is dus wel zo dat de moslimcultuur hier meer en meer zichtbaar wordt, en de Christelijke cultuur afgebroken wordt.
Als er meer moslims komen, wordt de moslimcultuur meer zichtbaar, ja. Wat is daar vreemd aan?

De christelijke cultuur wordt al afgebroken door de christenen zelf sinds de jaren 50 hoor. Vrijwel niemand weet nog waar de christelijke feestdagen voor staan, en dat ligt echt niet aan de moslims.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')