abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75599401
wat een onzin als je wat defensiever belegt kan je toch prima je portefeuille hedgen met een stapel putopties
  zondag 13 december 2009 @ 23:58:09 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75599683
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:48 schreef edikt het volgende:
wat een onzin als je wat defensiever belegt kan je toch prima je portefeuille hedgen met een stapel putopties
Dat hedgen kost op de lange termijn altijd meer dan dat het oplevert. Als de koers daalt (bij 100% hedge) dan beperk je je verlies maar betaal je nog altijd de verwachtingswaarde. Als de koers gelijk blijft dan kost die hedge je veel. Je verdient alleen maar als je aandeel meer stijgt als de kosten van die hedge.

Je zou eens voor de grap een backtest moeten doen waarbij je dus je portefeuille voortdurend indekt met putopties. Dan maak je denk ik helemaal geen winst, want die opties zijn gewoon veel te duur. En het dividend is al helemaal te weinig om dit te betalen.

Een ATM-put van een jaar op een gemiddeld volatiel fonds kost al snel 15% van de koers. Dan moet een aandeel dus gemiddeld 15% per jaar stijgen om hierop break-even te gaan! En bij een minder snelle stijging, een gelijkblijvende koers of een dalende koers verlies je dus gewoon geld!

Als je niet bereid bent om met je billen bloot te zitten dan moet je helemaal niet beleggen!
The End Times are wild
pi_75599824
Het is niet alsof ik geen richting kies of totaal geen exposure wil, ik heb liever dat mijn portefeuille een maand rond de 0% rendement zit dan dat m'n calls in één keer verdampen. Maar wees gerust LXIV, zoals ik al zei begin ik met calls ING aan te schaffen. (en putjes TOM2 )
pi_75603678
Deze week naar de 330?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_75604195
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:40 schreef Gremen het volgende:
Deze week naar de 330?
Ik sta er klaar voor iig.
  maandag 14 december 2009 @ 10:03:20 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75604920
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Het is niet alsof ik geen richting kies of totaal geen exposure wil, ik heb liever dat mijn portefeuille een maand rond de 0% rendement zit dan dat m'n calls in één keer verdampen. Maar wees gerust LXIV, zoals ik al zei begin ik met calls ING aan te schaffen. (en putjes TOM2 )
Als je tegen verdamping bent is het denk ik verstandiger om helemaal geen calls aan te schaffen. Toegegeven, ik verwacht ook dat wanneer de claim-emissie succesvol is afgerond het aandeel flink zal stijgen. Maar voor hetzelfde geld doet het dat niet. Dan zie je de tijdswaarde langzaam uit je calls lopen terwijl je ze uiteindelijk niet kunt uitoefenen.
Het aandeel zelf staat al zo laag! Waarom koop je dat dan niet, dan heb je alle tijd. Als het herstel dan pas over een jaar komt is er nog niks aan de hand.
Netto heeft er nog niemand één cent verdiend met het handelen in opties. Het is zero-sum: dat wil zeggen dat er precies voor net zoveel verkocht wordt als gekocht. Dit in tegenstelling tot een aandeel: dat kan wel degelijk intrinsiek meer waard worden als het bedrijf groeit.
The End Times are wild
pi_75608180
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je tegen verdamping bent is het denk ik verstandiger om helemaal geen calls aan te schaffen. Toegegeven, ik verwacht ook dat wanneer de claim-emissie succesvol is afgerond het aandeel flink zal stijgen. Maar voor hetzelfde geld doet het dat niet. Dan zie je de tijdswaarde langzaam uit je calls lopen terwijl je ze uiteindelijk niet kunt uitoefenen.
Het aandeel zelf staat al zo laag! Waarom koop je dat dan niet, dan heb je alle tijd. Als het herstel dan pas over een jaar komt is er nog niks aan de hand.
Netto heeft er nog niemand één cent verdiend met het handelen in opties. Het is zero-sum: dat wil zeggen dat er precies voor net zoveel verkocht wordt als gekocht. Dit in tegenstelling tot een aandeel: dat kan wel degelijk intrinsiek meer waard worden als het bedrijf groeit.
Als ik opties van een marketmaker koop hedgen zij hun positie door short of long te gaan in het onderliggende aandeel. In feite trek ik het geld dan niet meer uit de optiemarkt maar uit de aandelenmarkt. Er wordt dan niet iemand armer in de aandelenmarkt, hij loopt dan alleen wat geld mis.
  maandag 14 december 2009 @ 12:10:57 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75608835
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:49 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Als ik opties van een marketmaker koop hedgen zij hun positie door short of long te gaan in het onderliggende aandeel. In feite trek ik het geld dan niet meer uit de optiemarkt maar uit de aandelenmarkt. Er wordt dan niet iemand armer in de aandelenmarkt, hij loopt dan alleen wat geld mis.
Je moet sec naar de optiemarkt kijken. En op dat contract verliest de verkoper wel natuurlijk. Dat hij ook nog winst heeft op het onderliggende aandeel staat daar voor jou los van. Het kan toch ook iemand zijn die deze call ongedekt schrijft?
The End Times are wild
pi_75612943
Heb zo´n gevoel van binnen dat het zeer saaie beursmaanden gaan worden, bewegingen tussen 300 / 330
net zoals de afgelopen maanden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 14:56:05 #135
862 Arcee
Look closer
pi_75613810
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:31 schreef RobertKunath het volgende:
Heb zo´n gevoel van binnen dat het zeer saaie beursmaanden gaan worden, bewegingen tussen 300 / 330
net zoals de afgelopen maanden.
Inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 15:34:56 #136
862 Arcee
Look closer
pi_75615133
Dow Jones al weer boven de 10.500.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 15:38:58 #137
862 Arcee
Look closer
pi_75615246
Nu niet meer, trouwens.
pi_75615635
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:38 schreef Arcee het volgende:
Nu niet meer, trouwens.
Handel jij zelf ook?
pi_75617914
Laatste dagen weinig gevolgd ivm drukte met studie. Desalniettemin een tvp.
pi_75619189
Heeft iemand hier een beetje een mening over PHO - PowerShares Water Resources?
pi_75619728
Hebben de experts hier meer info over KNDI (Chinese electrische autootjes) dan ik? Vandaag +10% omhoog.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 14 december 2009 @ 20:31:56 #142
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75626382
ik ben zo blij met mijn Mediq aandeeltjes hopelijk komen dit soort dagen vaker
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_75626562
Jij boert idd niet slecht daarmee

Wat is het voor iets? Biotech of traditionele farma?
  maandag 14 december 2009 @ 20:40:46 #144
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75626724
weet het niet eigenlijk maar volgens mij gewone farmacie. Als het maar geld oplevert
pi_75626999
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:40 schreef beertenderrr het volgende:
weet het niet eigenlijk maar volgens mij gewone farmacie. Als het maar geld oplevert

Ik ben zelf ook iets te vaak zo .

Lang leve ongebreideld kapitalisme
pi_75627102
quote:
Mediq NV (formerly known as OPG Groep) is a Netherlands-based company engaged in the retailing and distribution of pharmaceuticals and medical supplies. The company serves its customers through three channels namely Pharmacies, Direct and Institutional. It supplies pharmaceutical products for incontinence, wound treatment, stoma, diabetes, and assisted respiro products for intensive care worldwide through its subsidiaries.
Niet echt ontwikkeling, eerder producent van verbanden enz denk ik.
pi_75628213
beleggen in een bedrijf waarvan je de activiteiten niet kent. De jaren 90 zijn weer terug

Groothandel in farmeceutische artikelen. Exploiteren ook een grote hoeveelheid apotheken, maar bijvoorbeeld ook actief in landen zoals Polen.
pi_75628642

Wie schrijft, die blijft...livin' on the edge baby
  maandag 14 december 2009 @ 21:21:19 #149
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75628759
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
beleggen in een bedrijf waarvan je de activiteiten niet kent. De jaren 90 zijn weer terug

Groothandel in farmeceutische artikelen. Exploiteren ook een grote hoeveelheid apotheken, maar bijvoorbeeld ook actief in landen zoals Polen.
ik zag 5 buy adviezen, dus ik dacht, waarom niet En het heeft me nog uitbetaald ook

Ben ik nu een domme belegger om te vertrouwen op adviezen van brokers die er verstand van hebben?
pi_75630546
Nee. Mijn kennis reikt ook niet verder dan P/E en stuff.

En toch haal ik een mooi rendement.
Bovendien kan je zien dat teveel kennis je soms tegenhoudt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')