Waar zijn de Romeinse ragazze ??quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:31 schreef Spro het volgende:
een paar, van de eerste dagen: https://picasaweb.google.(...)9gwE&feat=directlink
zitten er een paar tussen die voor mij wel grappig zijn, maar voor buitenstaanders totaal onbegrijpelijk om foto's van te maken(kraan;tnt;trein) so be it
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:31 schreef Spro het volgende:
een paar, van de eerste dagen: https://picasaweb.google.(...)9gwE&feat=directlink
zitten er een paar tussen die voor mij wel grappig zijn, maar voor buitenstaanders totaal onbegrijpelijk om foto's van te maken(kraan;tnt;trein) so be it
Zat leuke meiden gezien, niet alleen italiaansequote:
quote:Op zondag 12 februari 2012 00:43 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
San Crispino's Gelateria?
Compleet de weg kwijt... sneeuwkettingen, bobcats om sneeuw weg te schuiven, snowboots... je ziet alles. wat ik beroerder vind: ze gooien ook van alles dicht door een beetje sneeuw; de spaanse trappen waren (grotendeels) afgesloten, coloseum, forum romanum zijn dicht, sint pieter mocht even niet beklommen worden( en dat kan ik wél begrijpen!)quote:Op zondag 12 februari 2012 00:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, zie het al helemaal voor me, die Italianen helemaal overstuur. Ik was er in december en toen was het 8 graden en hoe ze reageerden en de hele dag over kou klaagden, leek het wel of het min 15 was!
Moet trouwens wel zeggen dat het binnen dan in restaurants en zo vaak wel koud is, slecht geisoleerd en slechte verwarming.
De hele wijk Trastevere is geweldig qua eten/drinken. Vanuit het centrum de Ponte Sisto oversteken, de wijk inlopen en een beetje links aanhouden en je komt direct een heleboel leuke betaalbare restaurantjes tegenquote:Op dinsdag 17 april 2012 07:59 schreef Heufje het volgende:
Komende zomer zitten wij een weekje in een agriturismo in de buurt van Rome. Uiteraard gaan we dan ook een aantal keren naar Rome zelf. Wordt voor ons de eerste keer.
Heeft iemand tips voor leuke betaalbare restaurantjes waar je niet alleen maar toeristenvoer krijgt voorgeschoteld? Het liefst wel in buurt van de toeristische hot-spots. Of is dat een tegenstrijdigheid?
Vooral druk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:28 schreef Seven. het volgende:
Tips voor een citytrip Rome met 2 tieners? De een wil haar nieuwe camera testen en de ander wil naar het Colosseum. Ik zat te denken om een dag of 4 te gaan, dus 1 dagje buiten Rome mag best. En juli-augustus te heet zeker?
St. Pieter (beklimmen), Forum Romanum, Piazza Navona, Santa Maria della Concezione dei Cappuccini (bottenkapel), Trevifontein, Spaanse Trappen, Villa Borghese (groot park), Pantheon, San Clemente basiliek.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:28 schreef Seven. het volgende:
Tips voor een citytrip Rome met 2 tieners? De een wil haar nieuwe camera testen en de ander wil naar het Colosseum. Ik zat te denken om een dag of 4 te gaan, dus 1 dagje buiten Rome mag best. En juli-augustus te heet zeker?
4 dagen kun je makkelijk vullen met alleen maar Romequote:Op dinsdag 24 april 2012 14:28 schreef Seven. het volgende:
4 dagen lang genoeg? Ik ben er 9 dagen geweest waarbij ik dagelijk van 8 tot 5 constant dingen heb bezocht en ik heb nog lang niet alles gezien, zelfs niet de bekende toeristische dingen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:48 schreef Palomar het volgende:
Vond 4 dagen zelf wel redelijk aan de lange kant. Op een gegeven moment heb je de 'highlights' wel gezienDesalniettemin mooie stad
In juli/augustus vind ik het ook prima te doen. Ja, wel 30-35 graden, maar daar kun je je wel op aanpassen. Af en toe even chillen in een park, om 22:00 uur eten etc.
Bus pakken naar metrostation Anagnina (lijn A) en vanuit daar naar Termini (hoofdstation bus/metro/trein) is het handigst, maar ligt eraan waar je in Rome verblijft natuurlijk.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:41 schreef Seven. het volgende:
Right, ik zal dan maar eens boeken 1 dezer dagen.
We vliegen Ryanair, Campiano of hoe dat vliegveld ook heet. Nog tips voor de bereikbaarheid?
Maar het is geen straf om lekker uitgebreid te eten in Italie! Lekker aanpassen aan het land.quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:01 schreef k_man het volgende:
Ach, dat hoeft nou ook niet persé. Het is ook wel eens leuk om ergens aan een barretje op de hoek van de straat een broodje en een espresso te nemen. Kost je weinig tijd en weinig geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |