abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75495698
Omdat de vorige vol is. Zal zo even een betere startpost maken.

Vorig topic: Rome #5
pi_75495938
Direct maar even openen met een vraag:

Hoe is Rome in de zomer? Heb gehoord dat het vrij warm is en enorm druk. Warmte is opzich niet heel erg, ben op meerdere plaatsen geweest waar je vrijwel neerviel als je tussen 12:00 en 15:00 buiten kwam, alleen die drukte lijkt me niet heel erg fijn.

Is het slim om in de zomer te gaan, of geniet je er meer van als je in het voor- of najaar gaat?
pi_75496934
ik vond rome te doen in de zomer... maar ik was grotendeels in Bracciano te vinden...
gewoon lekker koel dinken.. met de drukte valt het mee zeker als je het vergelijkt met april/mei
Be brave. Be kind.
pi_75496991
Ik zou in voor- of najaar gaan, maar dat is vanwege de warmte. Als de mussen dood van het dak vallen, zit ik ook liever ergens binnen/in de schaduw. Drukte in de zomer heb ik geen ervaring mee.

Waarschijnlijk voorjaar 2011 weer . Of, als ik hard spaar, voorjaar 2010 ook .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 10 december 2009 @ 22:01:33 #5
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_75498582
Ik zou niet in de zomer naar Rome gaan, in het voor- of najaar is het er veel fijner. Ik ben er afgelopen week een week geweest en merendeels heb ik prachtig weer gehad: 15 graden en zonnig. Ik heb 1 dag regen gehad.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_75498970
Nouja de warmte is opzich niet heel erg, ik ben altijd nog naar plaatsen geweest waar het 35-40 graden was of warmer en dat is ook plan B dit jaar, als Rome niet doorgaat.

Alleen het is vooral de drukte. Ik hoorde namelijk verhalen dat als je op drukke straten bent, je soms gewoon mee word genomen door de massa en geen kant op kan. Dat lijkt me dan weer niks. Maarja met 40 graden in een stad zitten is ook niet ideaal, liever zit ik dan ergens met zee in de buurt.

Dus ik denk dat we Rome later maar gaan doen en gewoon in de zomer naar de zee gaan ergens. Bedankt voor de adviezen iig .
pi_75536419
Ik heb geen ervaring met Rome in hoogzomer, maar afgelopen jaar was ik in juli in Barcelona en dat vond ik echt hels Nou ja, de stad is leuk, maar zo vreselijk veel mensen! Schreeuwende Hollanders! Het leek wel of half Rotterdam was uitgelopen

Ik weet niet... Ik vermijd grote steden in Zuid-Europa vanaf nu maar in juli en augustus. Als Rome ook maar enigszins in de buurt komt van Barcelona, qua bezoekersaantallen, zou ik het je echt afraden!
pi_75591453
Net terug van 5 dagen Rome, eerste keer voor mij, fantastische stad, veel gezien, veel gelopen, prachtig allemaal. Wellicht nog wat meer verhaal binnenkort
pi_75680601
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:01 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zou niet in de zomer naar Rome gaan, in het voor- of najaar is het er veel fijner. Ik ben er afgelopen week een week geweest en merendeels heb ik prachtig weer gehad: 15 graden en zonnig. Ik heb 1 dag regen gehad.
Wat toevallig ik ben maandag terug gekomen van 5 dagen Rome, en ook 1 dag regen gehad
Voor de rest stralend blauwe lucht
Heerlijke vakantie gehad.

Zomer zou ik niet aanraden, voor en najaar zijn ideaal qua temperatuur.
De koepel in de Sint Pieter wil je niet met 30 graden beklimmen, 531 treden

En met openbaar vervoer (Roma Pass) is bijna alles wel goed te bereiken. Al is een metrolijn C wel welkom.

Verder kan ik het restaurant met de lamskoteletten dat op pagina 12 stond van Rome 5 afraden.
Had zelf een entrecote die geen smaak had, en me vriendin lamsvlees wat ondefinieerbaar was.

Het restaurant Baires (Argentijsn grill restaurant) had perfect vlees. Heerlijk sappige stukken
Met een pure chocolade cake als toetje
pi_75729868
Met oud & nieuw in Rome Iemand nog tips/aanraders van evt. festiviteiten tegen die tijd?
pi_75777156
Ik ben er in de zomer geweest, het was er s ochtends al 37 graden maar dat was zelfs voor Italie extreem zeiden ze . Heel erg druk was het dan ook niet, alleen bij de Trevi was het stervensdruk, maar verder viel het reuze mee. Heb zelf alleen het Forum gemist, want we hadden een gecombineerde rondleiding Colosseum + Forum midden op de dag en na het Colosseum vielen we zowat dood neer van de hitte en zijn we op een overdekt terras gaan zitten. Je moet vooral veel water drinken en in restaurants erop letten dat ze flesjes water/fris voor je ogen openmaken, anders krijg je gewoon kraanwater in een karaf .
Tap tap tap
  zondag 20 december 2009 @ 21:23:01 #12
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_75853962
IK GA MORGEN
als mijn reis niet gecancelled word
pi_76679056
waarschijnlijk ga ik begin februari naar Rome.
ik heb zelf de meeste hot-spots al gezien, omdat ik er met school al eens geweest ben, maar nu ga ik samen met mijn vriend. We willen dus graag de bekende dingen zien, maar ook een paar leuke minder bekende dingen zien. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop hotelletje in Trastevere.
als iemand tips heeft... laat maar weten.
pi_76795236
Ik ga volgende week.

Zie dit maar als een tvp.
pi_76795244
Overrated
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76805160
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 05:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Overrated
Vertel eens waarom dat het geval zou zijn.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_76938514
Is het een beetje in een midweek te zien allemaal?
Ik bedoel maandagmiddag aankomen en vrijdagmiddag weer vertrekken, dus praktisch drie dagen: is dat genoeg voor een goede indruk?
Is Ryan Air via Charleroi nog steeds de goedkoopste manier om er te komen?
pi_76977612
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:50 schreef Moona het volgende:
waarschijnlijk ga ik begin februari naar Rome.
ik heb zelf de meeste hot-spots al gezien, omdat ik er met school al eens geweest ben, maar nu ga ik samen met mijn vriend. We willen dus graag de bekende dingen zien, maar ook een paar leuke minder bekende dingen zien. Ik ben nu op zoek naar een goedkoop hotelletje in Trastevere.
als iemand tips heeft... laat maar weten.
Als je per sé een hotel wilt, dan heb je niks aan deze post: maar heb je al gedacht aan een appartement?
Wij hebben 90¤ p/n betaald voor een appartement midden in Trastevere, prima accomodatie, prima locatie en wat mij betreft 10x sfeervoller dan een hotel.
pi_76977861
link?
Be brave. Be kind.
pi_76978346
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:01 schreef Esje-lief het volgende:
link?
http://www.rentalinrome.com/solebstudio/soleb.htm En zo zijn er op die site nog véél meer appartementen, én nog veel meer sites met andere appartementen.
pi_76978500
nice!!
Be brave. Be kind.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:42:55 #22
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  dinsdag 19 januari 2010 @ 02:36:17 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76997282
Ik ben er van 2 tot 4 februari, dus eigenlijk maar 1 hele dag. Heeft iemand tips hoe deze tijd zo efficient mogelijk besteed kan worden? Ik weet eigenlijk vrij weinig van Rome, behalve dat het Colosseum er staat . Het lijkt me zo zonde om enthousiast thuis te komen en dan achteraf allerlei dingen te lezen die je had willen doen .
2000 light years from home
pi_77000949
Gewoon een goede reisgids kopen en van tevoren goed nadenken over wat je wilt zien en hoe je dat zo efficient mogelijk in 1 dag gepropt krijgt..
pi_77008459
Dikke klotestad.

Onvriendelijke mensen, vies, warm in de zomer, regenachtig in de winter, groot, slecht openbaar vervoer.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:41:03 #26
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77017667
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:45 schreef JohnDDD het volgende:
Dikke klotestad.

Onvriendelijke mensen, vies, warm in de zomer, regenachtig in de winter, groot, slecht openbaar vervoer.
Mwah, een klotestad is het niet, ik heb persoonlijk meer met het binnenland van Italië en in het noorden, maar Rome is wel leuk hoor, niet m'n favoriete stad, ook niet in Italie, dan vind ik bijvoorbeeld Firenze nog een stuk gezelliger.
pi_77191429
deze zomer ga ik 2 weken in Bracciano vertoeven, dus dat wordt zeker een bezoekje aan Rome!
pi_77203452
Ja, geboekt! Begin mei 4 nachten Casa de' Fiori in de wijk Navona. Nog tips voor die wijk?
pi_77203942
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:25 schreef Mip1988 het volgende:
deze zomer ga ik 2 weken in Bracciano vertoeven, dus dat wordt zeker een bezoekje aan Rome!
mijn nicht woont daar... ga ook nog ff een paar daagjes... heeerlijk!!
Be brave. Be kind.
pi_77204491
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:01 schreef Plato1980 het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden eind augustus naar Rome geweest het was steeds tussen de 36 en 40 graden, maar met veel water drinken en een pet op was het prima te doen!
  zondag 24 januari 2010 @ 12:32:29 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_77205238
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:10 schreef Mestras het volgende:

[..]

Ik ben 2 jaar geleden eind augustus naar Rome geweest het was steeds tussen de 36 en 40 graden, maar met veel water drinken en een pet op was het prima te doen!
Maar het is prettiger als je dat soort vorozorgsmaatregelen nioet hoeft te nemen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_77208803
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:23 schreef Rory78 het volgende:
Ja, geboekt! Begin mei 4 nachten Casa de' Fiori in de wijk Navona. Nog tips voor die wijk?
Mooie locatie! Wat kost dat als ik vragen mag?
Is trouwens gewoon hartje centrum.
pi_77301617
Heb je een pb gestuurd.
Dus alles is een beetje "te voet" te doen?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:15:12 #34
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_77309158
Ik denk: in het voorjaar is Rome op zijn mooist - dan zie je bij de Spaanse Trappen prachtige bloemen in plaats van een stel verdorde stengels en zo... - en iedereen kan nog normaal met de toeristen omgaan omdat ze een hele tijd niet zijn lastig gevallen - in het najaar is het imho toch allemaal een beetje minder / ze hebben genoeg van de toeristen - het seizoen loopt op zijn eind...
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zondag 31 januari 2010 @ 12:32:59 #35
208890 June.
Seriously?
pi_77473724
Even meelezen, eind mei een lang weekend naar Rome . Lijkt me wel een goede periode, als ik het zo lees.
Shine bright like a diamond.
pi_77539545
Ik ben zojuist weer terug gekomen uit Rome!

Wat een geweldige stad! Zoveel te zien, we kwamen tijd tekort!
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:45 schreef JohnDDD het volgende:
Dikke klotestad.

Daar ben ik het op alle punten mee oneens.
pi_77918638
Wij hebben in maart 6 nachten in dit appartement geboekt, perfecte ligging als je het mij vraagt
pi_77920195
Zit een fantastsiche ijssalon in Via del Governo Vecchio. Ze hebben een groot bord butien staan met iets van "natuurlijk ijs" erop ofzo. Lieve mensen ook.
pi_77936756
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:44 schreef JohnDDD het volgende:
Zit een fantastsiche ijssalon in Via del Governo Vecchio. Ze hebben een groot bord butien staan met iets van "natuurlijk ijs" erop ofzo. Lieve mensen ook.
Mimi e Coco?
pi_77936879
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:03 schreef slashdev het volgende:
Wij hebben in maart 6 nachten in dit appartement geboekt, perfecte ligging als je het mij vraagt
Als je het mij vraagt ook. Je moet wel echt naar Da Bafetto gaan.
pi_77943358
Wij verbleven 6 nachten in Hotel Les Chambres de ligging was perfect.
Het Vaticaan op nog geen 5 minuten lopen en vlak bij Metro station Ottaviano.

In de meeste steden waar we geweest zijn had je aan drie dagen wel genoeg om alles te zien maar in Rome hebben we alle tijd nodig gehad.
pi_78091539
Ik heb gisteren geboekt, we vliegen 24 april naar Napels, gaan 25 april naar Pompeii ( vanwege culturele week gratis toegang maar ben bang dat het dan erg druk is, had dan liever gewoon betaald) en die avond naar Rome. 30 april weer naar huis.

Ik moet het hotel voor dat ene nachtje Napels (of in die buurt ergens) nog boeken maar in Rome logeren we in hotel Artorius.

Daarnet heb ik naar het Vaticaan gemaild voor een plekje op een tour door de necropolis daar. Ik hoop dat het lukt, er mogen maar zo'n 200 man per dag naar binnen. Als we mogen dan geven zij ons een dag/tijd en dan moet ik de rest maar daaromheen plannen, ik wil namelijk ook nog een tijd boeken voor de Galleria Borghese.
Ik hoop op de maandag voor het Vaticaan want dan zijn veel andere dingen dicht.
pi_78307404
woehoeee

Vandaag geboekt.. 27 april tot 1 mei
Heerlijk!!
Be brave. Be kind.
pi_78558485
Deze zomer naar Bracciano, dus ook zeker een aantal keer naar Rome!
I'm an assassin and I had a job to do
pi_78628445
Hm, Rome

Wil misschien nog wel een weekendje in het voorjaar..
pi_78628696
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:52 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb gisteren geboekt, we vliegen 24 april naar Napels, gaan 25 april naar Pompeii ( vanwege culturele week gratis toegang maar ben bang dat het dan erg druk is, had dan liever gewoon betaald) en die avond naar Rome. 30 april weer naar huis.

Ik moet het hotel voor dat ene nachtje Napels (of in die buurt ergens) nog boeken maar in Rome logeren we in hotel Artorius.

Daarnet heb ik naar het Vaticaan gemaild voor een plekje op een tour door de necropolis daar. Ik hoop dat het lukt, er mogen maar zo'n 200 man per dag naar binnen. Als we mogen dan geven zij ons een dag/tijd en dan moet ik de rest maar daaromheen plannen, ik wil namelijk ook nog een tijd boeken voor de Galleria Borghese.
Ik hoop op de maandag voor het Vaticaan want dan zijn veel andere dingen dicht.
Eén tip, in Napels doe dit: http://napolisotterranea.it/ (Tour door de grotten onder Napels) en o ja, ga hier pizza eten: http://www.accademiadellapizza.it/
pi_78679281
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:28 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Eén tip, in Napels doe dit: http://napolisotterranea.it/ (Tour door de grotten onder Napels) en o ja, ga hier pizza eten: http://www.accademiadellapizza.it/
Wij komen pas in de middag aan in Napels en gaan de volgende ochtend al weer weg. We hebben dus net tijd om het Archeologisch museum te bezoeken en 's avonds wat te eten. Voor een ondergrondse tocht hebben we dus helaas geen tijd. Had me wel mooi geleken.

Sorbillo heb ik al op meer plekken aangeraden gezien, we hebben nog een paar andere opties zoals Da Michele.maar pizza wordt het zeker
pi_78681096
Deze keer gaan mijn neefje en nichtje van 13 en 15 ook mee..
Is er nog iets in Rome waarvan jullie zeggen dat gaan ze helemaal geweldig vinden?
Be brave. Be kind.
pi_78682808
Transavia heeft momenteel een aanbieding waarbij je door flexibel te zijn met je datums voor 100 euro per persoon heen en weer kunt in maart en april
pi_78718742
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:01 schreef Esje-lief het volgende:
Deze keer gaan mijn neefje en nichtje van 13 en 15 ook mee..
Is er nog iets in Rome waarvan jullie zeggen dat gaan ze helemaal geweldig vinden?
Ben er zelf dus nog niet geweest maar de meeste jongeren schijnen de crypte van de kapucijner monniken nogal fascinerend te vinden.

http://atlasobscura.com/place/santa-maria-della-concezione
pi_78723413
ik ben er zelf al geweest...
Heb me neefje er over verteld, maar hij wil het liever niet zien...
zelf niet op de foto hahahaha
Be brave. Be kind.
pi_78735742
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ben er zelf dus nog niet geweest maar de meeste jongeren schijnen de crypte van de kapucijner monniken nogal fascinerend te vinden.

http://atlasobscura.com/place/santa-maria-della-concezione
Apart was dat ja Niet groot, het is één gangetje, maar wel heel luguber. Met lampenkappen van vingerbotjes enzo .
Tap tap tap
pi_79123882
ikzelf ben afgelopen augustus/september in rome geweest. de temperatuur varieerde van 25 tot 30 graden.
het is al gauw heel warm als je met zulke temperaturen door een stad loopt, en aangezien het daar in juni en juli nog veel warmer is, zou ik aanraden om in het voor- of najaar te gaan...
of gewoon midden in de zomer natuurlijk, als je een warmbloedig dier bent!

ik heb nog een aanrader wat eten betreft:
Ristorante Elettra
Via Principe Amedeo 72A/74
Roma

[ Bericht 13% gewijzigd door supergirl17 op 14-03-2010 14:53:44 ]
pi_79166387
1 tot 5 mei naar Rome.

2 vraagjes, is 1 mei daar een 'echte' feestdag zoals in Frankrijk, dus alles dicht en niets te doen?

Heeft iemand een goede tip waar je een appartement kan boeken, we gaan met een redelijk grote groep en een appartement lijkt ons een stuk gezelliger als losse hotelkamers. Vind via google wel genoeg, maar op de een of andere manier komt het mij gewoon niet zo betrouwbaar over allemaal (veel sites zonder beschikbaarheden enzo...)
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_79175797
wij hebben geboekt bij rental in rome
www.rentalinrome.com

kon zelfs in het nederlands mailen met een mederwerker..
Be brave. Be kind.
pi_79176578
Die site had ik ook gevonden, maar daar staan dus nergens beschikbaarheden bij en ik heb afgelopen vrijdag voor een appartement gemailed en nog niets terug, als je voor elk appartement moet mailen en 4 dagen moet wachten zit ik in het vliegtuig voor ik iets gevonden heb denk ik....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_79176750
ik had echt binnen een half uur een antwoord terug.. helaas niet het appartement wat me wilde, maar inc. beschikbare andere in de zelfde prijsklasse..
Be brave. Be kind.
pi_79178757
1 mei is er wel een groot muziekfestival in de stad...
pi_79178779
er is nu een grote caravaggio tentoonstelling ion het quirinale hè
pi_79914901
Ik heb vorig jaar vanuit Rome een ansichtkaart verstuurd van een beroemde foto van een meisje dat haar handen wast bij een waterpomp met op de achtergrond uitzicht op Rome. Weet iemand misschien welke foto ik bedoel en door wie hij gemaakt is (of waar ik hem online kan vinden)?
pi_80924264
Zo, wij gaan ook naar Rome. Logeren in het Tiber Village / Camping / Hostel vlak buiten Rome. Kleine huisjes, voor weinig geld. We hebben heel veel recensies over deze camping gelezen. De een zegt dat het een half uurtje kost om in het centrum te komen, de ander zegt anderhalf uur. Nou ja, afwachten dus. Vragen:

- Wat kosten taxi's in Rome? Is dat betaalbaar? Het OV rijdt maar tot ongeveer 11 uur naar die camping. Er zijn ook nachtbussen, maar die schijnen echt heel onhandig te zijn;
- Is het mogelijk om een scooter / fietsen te huren, of slaat dat nergens op? Of is een auto huren geen slecht idee?
- Wij gaan een weekje, wat voor OV-kaart moeten we kopen? En wat kost dat?
- Waar kunnen we het beste uit eten? Het schijnt dat buiten het centrum heerlijke, betaalbare restaurants te vinden zijn?
- Is een dagje strand goed te doen bij Rome? Is het ver weg? Is het er mooi?

Zoiets even . Misschien domme vragen, maar ik maak me vooral zorgen om het vervoer van en naar die camping, op de één of andere manier.
pi_80924643
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:34 schreef Stofje het volgende:
Zo, wij gaan ook naar Rome.
Eten in Rome hoeft niet duur te zijn.. pak dan niet een restaurant op Piazza Navona of bij het Pantheon. Loop gewoon een paar straten verder.
Als je een goede autorijder in Nederland bent, is het nog moeilijk om je in het romeinse verkeer te begeven. scooters worden veeeeeel gebruikt, maar het is zeker niet ongevaarlijk.
Taxi's zijn niet heel erg duur, ik denk vergelijkbaar met Nederland.
Een 3 dagen Ov kaart kost 11 euro. 7 dagen uit me hoofd 23. Een 75 min kaartje 1 euro.

Strand is te doen zolang de Italianen zelf geen vrij dag hebben. Gister stond er een file van 5 uur naar het strand omdat het de dag van de arbeid was. Bij Lido heb je een leuke boulevard.

Als je dan een auto huurt, is het misschien leuk om een dagje Bracciano te pakken. De weg ernaartoe is erg mooi, veel heuvels en een mooi uitzicht. Het stadje zelf niet erg groot, maar het kasteel is heel mooi en het meer is prachtig!!
Be brave. Be kind.
pi_80924726
Hm, ik ben een tamelijk onervaren bestuurder in Nederland, dus zo te lezen moet ik dat maar niet doen . Ik denk dat we voornamelijk het OV moeten gebruiken en als het even niet anders kan een taxi pakken. Die drie dagen kaart (de BTI) zullen we denk ik wel nemen, net even op rome.nl gekeken en daar staan ook wel wat praktische tips. En Lido dus, ik noteer het. Dank je voor je tips!
  woensdag 5 mei 2010 @ 01:36:40 #64
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_81038538
Wat die goedkope restaurants betreft: het centrum is vrij hopeloos, maar als je met de metro naar een willekeurige halte in een buitenwijk gaat, vind je vast en zeker binnen een paar straten een pizzeria of trattoria waar vrijwel alleen maar Romeinen komen. Kan een geweldige ervaring zijn! Zo vind je bijvoorbeeld bij metrostation Cornelia de pizzeria Ferro e Ghisa (zie google maps, er zijn er daar veel meer), gewoon een standaard Romeinse tent met houtovenpizza's en vooral op zaterdagavond is het daar een reuze gezellige heksenketel. Grote porties, redelijk tot goed eten, spotgoedkope wijn. voor 30 tot 40 euro eet je daar met zijn tweeen gewoon prima. En één ding weet je zeker: je wordt er niet opgelicht en dat moet je in het centrum altijd nog maar afwachten.
Een ov-kaart voor drie dagen kost 11 euro, maar je kunt beter een Roma Pass voor ¤ 25 kopen, dan krijg je er twee musea gratis bij en vele andere attracties met korting, bijvoorbeeld Colosseum en Forum (telt als één museum en kost normaal al 12 euro; ook het museo Nazionale, het schitterende Palazzo Altemps en de thermen van Diocletianus tellen als één museum), dat is al gauw voordeliger. De Roma Pass kun je bij de deelnemende musea kopen (bij het Colosseum staat meestal een enorme rij, bij de rest niet).
Wat de bussen betreft: de dienstregeling ziet er vaak schitterend uit, maar 's avonds is het allemaal vrij hopeloos. Je staat dan vaak een half uur tot een uur bij een halte te wachten voordat er een bus komt (zelf neem ik altijd een appartement in een buitenwijk en dat is dan wel een groot nadeel). Helaas, maar dat moet je maar voor lief nemen in de mooiste stad ter wereld. De metro rijdt overigens wel goed op tijd en frequent.
It's not a lie, if you believe
  maandag 14 juni 2010 @ 12:40:54 #65
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_82782375
ik ga met mn vriendin 7 dagen naar Rome
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar zij wel. Dus dat scheelt al wat in de onbekendheid haha.
Echt duur is het allemaal niet, leuke aanbieding voor goedkoop hotelletje, en apart vliegen geboekt
bij transavia voor nog geen 120eu pp retour. 28 juli gaan we vliegen.

Het zal inderdaad wel warm zijn trouwens.... pffft. Zij kan er beter tegen dan ik, maar dat is dan niet anders.
Het was ook de enige mogelijkheid om op vakantie te gaan

plannen....
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:33:11 #66
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_82955892
Rome Wat een geweldige stad is dat
Wie dit leest is alfabeet.
pi_84047916
ik zit eraan te denken begin augustus een week naar rome te gaan... is dat aan te raden?
en is er in rome genoeg te doen/beleven/bekijken om er een week te zijn?
pi_84048732
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:20 schreef casper019 het volgende:
ik zit eraan te denken begin augustus een week naar rome te gaan... is dat aan te raden?
en is er in rome genoeg te doen/beleven/bekijken om er een week te zijn?
Dan is het heel erg druk en heel erg warm, maar verder goed te doen!
pi_84102996
Ik sta op het punt om Camping Tiber te reserveren (kamperen). Maar her en der lees ik dat er veel muggen zitten (de camping grenst aan een klein riviertje..).

Iemand ervaring?

Edit: ik kom zojuist tot de ontdekking dat Flaminio voor ons net zoveel kost als Tiber.

[ Bericht 21% gewijzigd door JJasperO op 15-07-2010 19:58:42 ]
pi_84103594
iemand ervaring met hotel aphrodite??
pi_84165324
woohoo heb net mn reisje geboekt, 11 tot 18 augustus!

tips voor rome, restaurantjes... inkopen.. alles is welkom!
pi_84176740
Hoe zit het eigenlijk met het eten in rome.. daar nog tips voor?
pi_84317100
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:40 schreef Holy_Goat het volgende:
ik ga met mn vriendin 7 dagen naar Rome
Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar zij wel. Dus dat scheelt al wat in de onbekendheid haha.
Echt duur is het allemaal niet, leuke aanbieding voor goedkoop hotelletje, en apart vliegen geboekt
bij transavia voor nog geen 120eu pp retour. 28 juli gaan we vliegen.

Het zal inderdaad wel warm zijn trouwens.... pffft. Zij kan er beter tegen dan ik, maar dat is dan niet anders.
Het was ook de enige mogelijkheid om op vakantie te gaan

plannen....
Ik vlieg met m'n familie ook de 28e naar Rome (maar dan met KLM en voor 6 dagen).
Voor mij de tweede keer Rome, anderhalf jaar terug geweest met school en dus alle hoogtepunten en zo hier en daar wat aparte kerkjes bezichtigd.

Volgende week mag ik dus voor gids spelen, ben namelijk de enige die ooit in Rome is geweest.
Wat ik zelf vrij bijzonder vond, was de San Clemente: een van de oudste kerken in Rome die gebouwd is op diverse huizen en basilieken van duizenden jaren oud. En lekker koel zo zomers .

http://nl.wikipedia.org/wiki/San_Clemente_(basiliek)

Heeft iemand anders nog tips om te bezichtigen naast de grote attracties ?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_84317333
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:40 schreef casper019 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het eten in rome.. daar nog tips voor?
Zat vorig jaar met school vrijwel direct aan Piazza Navona (een "monnikenhotel" met een geweldig uitzicht vanaf het balkon). Maar zoals eerder gezegd, de obers zijn wellicht hartstikke vriendelijk op de populaire pleinen/straten, maar je betaalt je daar blauw.

En dat is helemaal niet nodig, ga wat van het centrum af, of duik gewoon een straatje in en wij waren dan meestal voor hooguit tien euro p.p. klaar. Moet ik wel zeggen dat we daarvoor natuurlijk geen driegangenmenu hadden, maar bijvoorbeeld een pizza , 2 drankjes en met geluk een klein dessert na.
Maar het geeft wel aan voor hoe goedkoop je in Rome kunt eten !
pi_84319255
Misschien eind dit jaar een stedentripje naar Rome
pi_84364761
@yosander: de knokenkelder?
pi_84373443
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:57 schreef Rory78 het volgende:
@yosander: de knokenkelder?
Heet dat zo ?!
Zag het al in dit topic voorbij komen en gaan we zekers bezoeken. Dank!

[ Bericht 8% gewijzigd door yosander op 23-07-2010 04:02:29 ]
pi_84373790
Ben ik ook geweest, is vrij klein en je mag binnen helaas geen foto's maken. Maar wel aardig luguber zeg, gatver
Tap tap tap
pi_84445570
He!

Ik ga volgende maandag naar rome en venetie en ik verblijf in hotel veneto (rome) en hotel ca' del moro (venetie) iemand ervaringen mee? Ziet er goed uit op de foto's

Verder hoe zit het met winkelen in rome en venetie, niet de dure designerspullen maar gewoon h en m of zara-prijzen :p

[ Bericht 1% gewijzigd door Gino36 op 24-07-2010 19:54:41 (plaats vergeten ) ]
  zondag 25 juli 2010 @ 14:07:07 #80
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_84466488
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:45 schreef Gino36 het volgende:

Verder hoe zit het met winkelen in rome en venetie, niet de dure designerspullen maar gewoon h en m of zara-prijzen :p
Winkelen in Rome is alleen leuk als je echt wat uit te geven hebt. Die categorie die jij noemt, vind ik echt heel slecht vertegenwoord. Daarvoor kun je veel beter in Spanje terecht.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:43:22 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_84632536
wellicht ga ik een lang weekend naar Rome toe in oktober. Ik weet het, 4 dagen is veel te kort. Maar ik kan niet meer vrij krijgen dan 2 dagen, ik ben al teveel op vakantie geweest dit jaar :P

Iemand tips voor een appartementje (met gezelligheid 's avonds en centrale ligging)?
pi_84641942
Ik ben net terug uit Rome. Wat een geweldig mooie, romantische stad is dat O+
Dit was voor mij de tweede keer Rome en ik heb er weer ontzettend van genoten. Mijn favoriet stadsdeel is Trastevere O+ O+ Er was toen wij er waren een soort van festival langs de Tiber, enorm gezellig.

Maar moet wel zeggen dat het me een beetje tegen valt over regels en manier van werken het lijkt of ze heel laks mee zijn en voor mij totaal niet logisch. En van gastvrijheid hebben sommigen ook nooit gehoord, komt allemaal heel erg arrogant over. Maar voor de rest was het super!! O+
pi_84697278
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:04 schreef DesertRose het volgende:
Ik ben net terug uit Rome. Wat een geweldig mooie, romantische stad is dat O+
Dit was voor mij de tweede keer Rome en ik heb er weer ontzettend van genoten. Mijn favoriet stadsdeel is Trastevere O+ O+ Er was toen wij er waren een soort van festival langs de Tiber, enorm gezellig.

Maar moet wel zeggen dat het me een beetje tegen valt over regels en manier van werken het lijkt of ze heel laks mee zijn en voor mij totaal niet logisch. En van gastvrijheid hebben sommigen ook nooit gehoord, komt allemaal heel erg arrogant over. Maar voor de rest was het super!! O+
Lungo il Tevere heet het festival! Inderdaad hartstikke gezellig.
Trastevere is ook mijn favoriete plek in Rome, zo jammer dat veel mensen dat overslaan.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:00:45 #84
208890 June.
Seriously?
pi_84701522
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 16:43 schreef Blik het volgende:
wellicht ga ik een lang weekend naar Rome toe in oktober. Ik weet het, 4 dagen is veel te kort. Maar ik kan niet meer vrij krijgen dan 2 dagen, ik ben al teveel op vakantie geweest dit jaar :P

Iemand tips voor een appartementje (met gezelligheid 's avonds en centrale ligging)?
http://www.tripadvisor.co(...)otel-Rome_Lazio.html

Hier heb ik toen gezeten, echt een heerlijk hotel. Je zit midden in het oude centrum en eigenlijk alles is wel te lopen. Dichtbij campo de fiori :)
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:05:09 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_84703263
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:00 schreef June. het volgende:

[..]

http://www.tripadvisor.co(...)otel-Rome_Lazio.html

Hier heb ik toen gezeten, echt een heerlijk hotel. Je zit midden in het oude centrum en eigenlijk alles is wel te lopen. Dichtbij campo de fiori :)
Had al even gekeken waar ik zou willen zitten, en het wordt inderdaad die wijk of Trastevere (wijk eronder). Echter kan dit hotel niet want het zit vol. En aangezien we met 3-en zijn hebben we liever een appartement
pi_84703868
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Had al even gekeken waar ik zou willen zitten, en het wordt inderdaad die wijk of Trastevere (wijk eronder). Echter kan dit hotel niet want het zit vol. En aangezien we met 3-en zijn hebben we liever een appartement
http://www.holiday-velvet(...)sortBy/most-comments
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:51:49 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_84704468
quote:
goeie link, had al een paar andere links gevonden met veel appartementen. Maar hier staan toch wel een paar toppers :)
pi_84704791
Hmm.. ik vond Trastevere anders flink tegenvallen.. :s
pi_84705710
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:02 schreef Rory78 het volgende:
Hmm.. ik vond Trastevere anders flink tegenvallen.. :s
In welk opzicht? Ik kan me er niks bij voorstellen namelijk.
pi_84713897
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:27 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

In welk opzicht? Ik kan me er niks bij voorstellen namelijk.
Me neither
pi_84729658
Ik was er vijftien jaar geleden en het was er top; nu vond ik het er rustig en achteraf gelegen..
Misschien is mijn smaak veranderd, maar ik vond het niet het walhalla waar iedereen zo over spreekt. ;)
(voor de rest: Rome is en blijft TOP, hoor!)
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:24:27 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_84747401
Ticket en appartement geboekt :) Zit van 15 t/m 19 oktober in Rome in een appartement in Trastevere
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:53:41 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_84748691
Wat is trouwens een goede reisgids voor Rome?
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:45:15 #94
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_84751350
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 20:53 schreef Blik het volgende:
Wat is trouwens een goede reisgids voor Rome?
Ik heb voor, tijdens en na mijn Rome-bezoek 2 gidsen gebruikt:

Om je in te lezen vind ik de Capitool-reisgids erg nuttig: uitgebreide informatie (van geschiedenis , festivals en reisinformatie tot bezienswaardigheden en restaurants) en het is een erg mooi boekje (veel afbeeldingen, heldere structuur). Nadeel is dat-ie vrij prijzig is (tegen de ¤30 dacht ik), bovendien heb ik hem tijdens het sightseeën nooit meegenomen, daarvoor vond ik hem wat te kostbaar en bovendien had ik een andere gids.

Dat was de 100% Rome-gids, die wat praktischer is: hij is van een klein formaat en heeft bovendien handige kaartjes (en er zat ook nog een uitneembare en uitvouwbare stadsplattegrond in). De gids is wel wat oppervlakkiger en besteedt aan restaurants even veel tekst als aan attracties (minder achtergrondinformatie dus).

Het hangt er vanaf wat je precies zoekt (handzaam, veel of weinig informatie etc.), maar hopelijk heb je hier wat aan.
Wie dit leest is alfabeet.
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:59:09 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_84763724
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:45 schreef Corkscrew het volgende:

[..]

Ik heb voor, tijdens en na mijn Rome-bezoek 2 gidsen gebruikt:

Om je in te lezen vind ik de Capitool-reisgids erg nuttig: uitgebreide informatie (van geschiedenis , festivals en reisinformatie tot bezienswaardigheden en restaurants) en het is een erg mooi boekje (veel afbeeldingen, heldere structuur). Nadeel is dat-ie vrij prijzig is (tegen de ¤30 dacht ik), bovendien heb ik hem tijdens het sightseeën nooit meegenomen, daarvoor vond ik hem wat te kostbaar en bovendien had ik een andere gids.

Dat was de 100% Rome-gids, die wat praktischer is: hij is van een klein formaat en heeft bovendien handige kaartjes (en er zat ook nog een uitneembare en uitvouwbare stadsplattegrond in). De gids is wel wat oppervlakkiger en besteedt aan restaurants even veel tekst als aan attracties (minder achtergrondinformatie dus).

Het hangt er vanaf wat je precies zoekt (handzaam, veel of weinig informatie etc.), maar hopelijk heb je hier wat aan.
Ik gebruik altijd Lonely Planets voor vakanties, echter betwijfel ik of ik zo'n uitgebreide reisgids met o.a. veel beschrijvingen van hotels, hostels etc. nodig ga hebben. Ik weet niet hoe de Lonely Planets verder zijn van grote steden. Zat ook al te denken aan de Capitool reisgids, vanwege de beschrijvingen. Alleen zit daar weer geen goede kaart in van Rome...

komend weekend maar eens even naar de Interglobe in Utrecht gaan, die hebben alle reisgidsen wel op een rijtje staan.
pi_84857161
Ik had de Lonely Planet gids bij me maar ik was er niet tevreden over. Er stond bar weinig informatie over de bezienswaardigheden maar wel enorm veel over restaurants en cafe´s.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 16:11:00 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_84857310
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:07 schreef DesertRose het volgende:
Ik had de Lonely Planet gids bij me maar ik was er niet tevreden over. Er stond bar weinig informatie over de bezienswaardigheden maar wel enorm veel over restaurants en cafe´s.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Om diezelfde reden heb ik 2 jaar geleden een voor mij onbekende reisgids gekocht van Madrid, de Time-Out. Erg goed bevallen, veel uitgebreide beschrijvingen.
pi_84969533
kan je in rome eigenlijk savonds ook gewoon simpel eten eigenlijk?
zonder al die gangen?

en heb je als je echt even simpel wil ook gewoon een mcdonalds, kentucky ofzo inr ome??

en voor andere dagen, zijn er ook restaurants die gewoon simeple pastas enzo als hoofdgerecht serveren?

hebben jullie tips voorlueke simpele nietal te dure restaurants?
pi_84969621
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 11:29 schreef casper019 het volgende:
kan je in rome eigenlijk savonds ook gewoon simpel eten eigenlijk?
zonder al die gangen?

en heb je als je echt even simpel wil ook gewoon een mcdonalds, kentucky ofzo inr ome??

en voor andere dagen, zijn er ook restaurants die gewoon simeple pastas enzo als hoofdgerecht serveren?

hebben jullie tips voorlueke simpele nietal te dure restaurants?
Ook bij dat soort restaurants kun je vragen om een pasta als hoofdgerecht. Oke, in principe is het not done, maar er komen zoveel toeristen, daar kijken ze over het algemeen echt niet vreemd van op.
McDonalds is er ook. Naast de Spaanse trappen zit een grote.
En verder zitten er natuurlijk honderden goedkope pizzaria's.
pi_84969827
ik hou alleen niet van pizza :P

wat kan je in rome naast pastas en zo nog eten>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')