quote:Egypte bouwt ondergrondse muur tegen smokkelaars
Egypte is begonnen met de bouw van een tien kilometer lange ondergrondse muur op de grens met de Gazastrook. Dat meldt Haaretz, een Israëlische krant.
De muur gaat naar verluidt tot op dertig meter onder de grond en is bijzonder sterk. Op die manier wil Egypte smokkelaars een hak zetten.
Palestijnen gebruiken in de regio tunnels om wapens, voedsel, medicijnen en andere goederen naar Gaza te smokkelen. Israël drong al langer aan op een initiatief van Egypte.
Bronquote:Hamas. Hamas. Gretta aan het Egyptische gas
Redelijk schokkend nieuwsfeitje dat wel heel erg onopgemerkt voorbij gaat. Volgens de Israëlische krant Haaretz is Egypte begonnen met de bouw van een muur tussen Egyptisch territorium en Gaza. De muur wordt ongeveer 10 kilometer lang en gaat op sommige plekken maar liefst 30 meter de grond in. Dit uiteraard om smokkeltunnels van Palestijnen tegen te gaan. Nu zullen we niet hypocriet doen vanwege een muur. Israël heeft er een. Amerika idem. Marokko doet het truukje en nu Egypte dus ook. So be it. Moeten de Palestijnse leiders zich maar iets drukker maken om vrede dan om qassamraketten. Waar het ons om gaat zijn de verdere repercussies van de Egyptenaren. Die vullen de tunnels namelijk wekelijks met GAS! WTF!!? Kan het nog inhumaner? Waar zijn de woedende reacties van de anders zo strijdbare VN, de Organisatie van de Islamitische Conferentie, Amnesty International en Human Rights Watch? Ook in Nederland is de stilte van pro-palestijnse organisaties oorverdovend. Joehoe Dries van Agt doe eens een stichting openen. Wanneer schuift Jaap Hamburger van Een Ander Joods geluid aan voor de camera's? Anja Meulenbelt, trouw eens demonstratief een Egyptenaar. Straks vergassen die smerige pyramidefuckers Gretta Duisenberg nog tijdens haar jaarlijkse oversteek. Dat mag NOOI..uchekuchehatsjoe!
Dat geldt alleen voor Israël.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bron
Ongelooflijk![]()
En nog erger, waar blijft de verontwaardiging? Nazipraktijken in de 21e eeuw, het moet niet gekker worden!
Je denkt dat ieder land het recht heeft om mensen te vermoorden als ze illegaal een land proberen binnen te komen?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef bijdehand het volgende:
Hoezo nazipraktijken? Ze beschermen alleen maar hun grenzen...
Wel als ze wapens proberen te smokkelen ja. Dan hebben ze het volste recht!quote:Op donderdag 10 december 2009 20:40 schreef reem het volgende:
[..]
Je denkt dat ieder land het recht heeft om mensen te vermoorden als ze illegaal een land proberen binnen te komen?
Natuurlijk niet. Dan moeten ze opgepakt en berecht worden.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wel als ze wapens proberen te smokkelen ja. Dan hebben ze het volste recht!
De Haaretz.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:50 schreef voyeur het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dan moeten ze opgepakt en berecht worden.
Wat is trouwens de echte bron van dit bericht, want GS geloof ik niet zomaar op hun roze ogen.
Van Israël mag Palestina niet eens leiders hebben, dus, waar hebben we het over?quote:Moeten de Palestijnse leiders zich maar iets drukker maken om vrede dan om qassamraketten.
Merci.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De Haaretz.![]()
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1133749.html
Lees de Haaretz (link staat elders in dit topic). Dat artikel van jou gaat over de bouw van de muur, een nieuwe maatregel. Dat gas pompen in de tunnels is iets wat ze nu ook al doen. In dat licht bezien ga ik die muur bijna humaan vinden.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef Disana het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)op-Gaza-tunnels.html
Geen woord over gas.
Ik ben het me je eens. De bron die ik aanhaalde is nota bene van June 28, 2008 maar ik had er tot vandaag niet van gehoord.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Lees de Haaretz (link staat elders in dit topic). Dat artikel van jou gaat over de bouw van de muur, een nieuwe maatregel. Dat gas pompen in de tunnels is iets wat ze nu ook al doen. In dat licht bezien ga ik die muur bijna humaan vinden.
Ja, ik had inmiddels verder gekeken. GS zette me op het verkeerde been, zij beweren dat deze muur met gas gevuld wordt.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Lees de Haaretz (link staat elders in dit topic). Dat artikel van jou gaat over de bouw van de muur, een nieuwe maatregel. Dat gas pompen in de tunnels is iets wat ze nu ook al doen. In dat licht bezien ga ik die muur bijna humaan vinden.
Ik zie het. Ik zie het somber in voor de Gazanen, het gaat daar niet snel gezelliger worden, aan de ene kant de Egyptenaren die je vergassen, aan de andere kant Israel dat ieder moment een inval kan organiseren, en de grenzen strak dicht houdt, en daarbovenop nog een uiterst gewelddadige organisatie als regering, die door slechts haar aanwezigheid al zo goed als elke oplossing in feite onmogelijk maakt. Die mensen zijn niet te benijdenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef voyeur het volgende:
[..]
Merci.
Barbaars. Ik begrijp na er meer over gelezen te hebben dat de Egyptenaren er ook wel eens water in pompen.
Vreemd dat dit zo weinig aandacht krijgt, zeker gezien de ernst van de zaak. Zal vermoedelijk te maken hebben met de focus die in die regio voortdurend op Israel ligt, waardoor dit soort volkomen geschifte gedragingen van andere partijen in het conflict allicht ondergesneeuwd raken.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:39 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik ben het me je eens. De bron die ik aanhaalde is nota bene van June 28, 2008 maar ik had er tot vandaag niet van gehoord.
Er is geen verontwaardiging bij de moslims dus ook niet bij alle politiek correcte multikul aanhangers.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Bron
Ongelooflijk![]()
En nog erger, waar blijft de verontwaardiging? Nazipraktijken in de 21e eeuw, het moet niet gekker worden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |