Als je nooit ene cent hebt uitgegeven hoe kan het dan zijn dat je centen wilt vangen, jij hebt noooooooit het risico genomen om de maandelijkse lasten te betalen toch?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:55 schreef milana1988 het volgende:
Hallo GodsSon:
Dank dat je de berekening maakte!
Het huis wordt geschat op 3 zoveel. Hypotheek is (maar dat weet ik dus neit zeker, daar bel ik morgen de notaris over) tussen de 1 en de 2 ton.
Kan ik dan gewoon (waarde huis - hypotheek) maal een kwart doen?
Of heb ik gewoon recht op een kwart van de waarde van het huis, en blijft de hypotheek bij mijn ex?
Dit is niet vragen om advies, dit is het uitzuigen van je (ex-)vriend.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:01 schreef milana1988 het volgende:
Jeetje ik vraag hier gewoon om advies en wordt uitgescholden.
Dat had ik niet verwacht. Ik ga de volgende keer wel naar een ander forum, waar ze wel wat weten.
Ik klikte.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:02 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik zou http://forum.showmethemoneybaby.com proberen...
Hij is eind 30, taxichaffeur. We hebben 1 jaar samengewoond.quote:Hoe oud is die ex van je?
Wat heb jij in de tijd dat jullie samenwoonden meebetaald per maand, hoe lang hebben jullie samengewoond?
Ik zeg -25%quote:Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Hij is eind 30, taxichaffeur. We hebben 1 jaar samengewoond.
Het maakt toch niets uit dat ik niet meebetaald heb aan het huis? Dat deed mijn moeder ook nooit. Als het huis op mijn naam staat is het gewoon ook van mij,toch? Bovendien heb ik wel een jaar van mijn leven aan hem gegeven. Dat is niet in geld uit te drukken hoor!
En hij was altijd heel blij met mij, dat is ook wat waard.
Maar heb ik nou recht op de waarde van het huis * 25% of op (waarde - hypotheek) * 25%?
Dat scheelt namelijk nogal wat!
Okee, je hebt FIJN met hem samengewoond voor een jaartje, zei je zelf. Je hebt een jaartje PLEZIER met hem gehad en hebt hem gedumpt "omdat er altijd wel een betere rondloopt", en nu verwacht je enkele tienduizenden euro's van hem?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Het maakt toch niets uit dat ik niet meebetaald heb aan het huis? Dat deed mijn moeder ook nooit. Als het huis op mijn naam staat is het gewoon ook van mij,toch? Bovendien heb ik wel een jaar van mijn leven aan hem gegeven. Dat is niet in geld uit te drukken hoor!
Maar heb ik nou recht op de waarde van het huis * 25% of op (waarde - hypotheek) * 25%?
1. Sinds wanneer is taxichauffeur zo gevaarlijk!quote:Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef milana1988 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 december 2009 18:18 schreef milana1988 het volgende:
Ik heb een keer een auto gehad van mijn toenmalige vriend. Ik nog maar net mijn rijbewijs en voor mijn verjaardag kreeg ik zomaar autosleutels!
ik was daar heel blij mee!!
quote:Op donderdag 10 december 2009 18:54 schreef milana1988 het volgende:
Ik hoop niet dat ie dat voor iedere vriendin gedaan heeft...want dan zal ie snel arm zijn. haha!
Ik ehb de auto nog wel een tijdje aangehouden, maar toen ik een nieuwe vriend kreeg, heb ik hem toch maar verkocht. Mijn nieuwe vriend vond dat het teveel aan mijn ex deed denkn.
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:32 schreef jack4ya het volgende:
Best F_H... volgens mij is de grote kolder. Dit kan gewoon niet waar zijn.
Kan gewoon niet.
Nog meer bewijs nodig?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef milana1988 het volgende:
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik dus niet meer precies weet wat er getekend is. Ik dacht (en dat weet ik bijna zeker) dat het een kwart is van het huis. Maar het kan ook een vast bedrag zijn, wat toen een kwart was. Kan dat?
En de hypotheek die rust op het huis is volgens mij een stuk lager, en daar heb ik 100% zeker niet voor getekend. Dus er is redelijk veel ruimte tussen de waarde van de woning en de hypotheek.
Maar ik ben niet zeker van de berekening van op hoeveel ik recht heb.
Is dat de waarde van de woning * 25% of (waarde - hypotheek) * 25%?
Oh ja, en nog een vraagje: Kan ik aanspraak maken over dat jaar dat ik samengewoond heb op zijn pensioenopbouw voor dat jaar?
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef milana1988 het volgende:
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik dus niet meer precies weet wat er getekend is. Ik dacht (en dat weet ik bijna zeker) dat het een kwart is van het huis. Maar het kan ook een vast bedrag zijn, wat toen een kwart was. Kan dat?
En de hypotheek die rust op het huis is volgens mij een stuk lager, en daar heb ik 100% zeker niet voor getekend. Dus er is redelijk veel ruimte tussen de waarde van de woning en de hypotheek.
Maar ik ben niet zeker van de berekening van op hoeveel ik recht heb.
Is dat de waarde van de woning * 25% of (waarde - hypotheek) * 25%?
Oh ja, en nog een vraagje: Kan ik aanspraak maken over dat jaar dat ik samengewoond heb op zijn pensioenopbouw voor dat jaar?
Jij kent de Wet verevening pensioenrechten niet? (niet dat deze van toepassing is, maar toch)quote:Op donderdag 10 december 2009 20:37 schreef ToT het volgende:Ow my God, het wordt steeds erger zeg!
Pensioenopbouw?!? Hoezo denk je dat je DAAR recht op zou hebben?
Inderdaad, hoe kom je erbij (en met welke logica) denk je daar aanspraak op te maken??quote:Op donderdag 10 december 2009 20:37 schreef ToT het volgende:Ow my God, het wordt steeds erger zeg!
Pensioenopbouw?!? Hoezo denk je dat je DAAR recht op zou hebben?
Doe 'es vertellen?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij kent de Wet verevening pensioenrechten niet? (niet dat deze van toepassing is, maar toch)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |