Er zijn een aantal mensen niet, dat is duidelijk, maar zo super slecht bezet is het toernooi nu ook weer niet. Robin verslaat Gyurta namelijk dik hier en dat was toch de vorige houder van het Europese record.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:46 schreef TheVulture het volgende:
Da's inderdaad een grote verrassing.... maar hoe is het qua bezetting dit toernooi.... Zijn Nijhuis en Van Aggele nu zoveel beter geworden of is er gewoon geen concurrentie
Ja Nijhuis is inderdaad een zwemster in ontwikkeling maar ik vond Van Aggele heel erg stil staan... maar superprestaties... hopelijk geeft dit een enorme boost om het ook op wereldniveau te laten zienquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zijn een aantal mensen niet, dat is duidelijk, maar zo super slecht bezet is het toernooi nu ook weer niet. Robin verslaat Gyurta namelijk dik hier en dat was toch de vorige houder van het Europese record.
Wat Nijhuis betreft, kan ik echt zeggen dat ze elk jaar nog enorme stappen maakt. Van Aggele is op Europees niveau altijd al een topper/subtopper geweest.
Ik had een overwinning van Kromowidjojo verwachtquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:55 schreef TheArt het volgende:
Inge Dekker wint het goud op de 100 vrij met 51,35, een nieuw NR. Ze verslaat Kromowidjojo, die met 51,44 tweede werd. Beide veruit de besten.
Ik ook, maar Ranomi was nog sneller dan gisteren ook. Dekker heeft sinds de weg is bij Verhaeren weer enorme stappen gemaakt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had een overwinning van Kromowidjojo verwacht
Dat blijkt ja... die stond ook stil de laatste jaren... met name door faalangst in de finales leek het wel... wel jammer dat al die dames zich nu aan het richten zijn op de 100m vrij en elkaar eigenlijk weg zwemmen... of zwemt Dekker ook nog steeds de vlinderslag?quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik ook, maar Ranomi was nog sneller dan gisteren ook. Dekker heeft sinds de weg is bij Verhaeren weer enorme stappen gemaakt.
Jep, ze zwemt nog altijd vlinder. Straks de finale van de 50 vlinder, waar ze zich als snelste voor plaatste. Daarnaast zwemt Ranomi ook nog rug. Heemskerk zwemt dan nog eens 200 vrij. Dus ze verdelen het wel wat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat blijkt ja... die stond ook stil de laatste jaren... met name door faalangst in de finales leek het wel... wel jammer dat al die dames zich nu aan het richten zijn op de 100m vrij en elkaar eigenlijk weg zwemmen... of zwemt Dekker ook nog steeds de vlinderslag?
51.05 van Trickett-Lenton als ik het goed heb onthouden, kan ook 51.04 zijn. Zitten ze dus niet zo ver bovenquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had een overwinning van Kromowidjojo verwacht
edit: wat is het WR eigenlijk op deze afstand?
quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:37 schreef TheArt het volgende:
Schreuder en Dekker winnen samen het goud op de 50 vlinder2x goud erbij
Wat zijn we toch een mooi sportlandquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:57 schreef TheArt het volgende:
Goud en een WR voor de 4x50 vrije slag ploegDekker, Schreuder, De Jonge en Kromowidjojo zwommen 1.33,25 en waren veel, maar dan ook veel beter dan de rest.
5e goud van vandaag. Wat een topdag
Mooi is dat het na-olympische jaar goed is doorgekomen. Post-olympische depressie gaat niet echt op hier.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat zijn we toch een mooi sportland
Dat was de halve finale. Finale is vandaagquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:07 schreef DeLuna het volgende:
Vergeet ook het brons op de 100 wissel in 52.80 (dacht ik) voor van Aggele niet
quote:Verhaeren: Opzet gala niets
Van onze Telesportredactie
ISTANBUL - Het bestuur van de Koninklijke Nederlandse Zwem Bond (KNZB) heeft in een open brief aan de NOS zijn woede geuit over de gebrekkige televisieaandacht voor de Europese kampioenschappen kortebaan in Istanboel. 'Wij zijn dit gebrek aan belangstelling van NOS voor onze sport en de successen spuugzat', zo valt onder meer te lezen in het schrijven.
Het botert al langer niet tussen de KNZB en de NOS. Zo weigerde technisch directeur Jacco Verhaeren in april, tijdens de Amsterdam Swim Cup, verslaggevers van Studio Sport te woord te staan vanwege het schenden van eerder gemaakte afspraken over het aantal uit te zenden televisieminuten.
"We krijgen er geen vinger achter waarom de NOS deze houding aanneemt", foetert bondsdirecteur Jan Kossen. "We hebben regelmatig gesprekken gevoerd met de betreffende beleidsbepalers. Daarin wordt telkens beterschap beloofd. Er is begrip van de NOS voor ons standpunt, zo klinkt het dan. Maar dat vertaalt zich tot op heden niet in concreet handelen. Het is ergerlijk te constateren dat er geen evenredige aandacht is voor alle andere sporten dan voetbal. Het draait bij de NOS om twee of drie andere sporten, de rest heeft pech gehad."
Kossen noemt het niet toevallig dat vorige week dinsdag in de Tweede Kamer vragen zijn gesteld over de journalistieke keuzes die de NOS maakt. "Met het oog op het Olympisch Plan 2028 wordt door de NOS om extra financiële middelen gevraagd om in het zogeheten 'broadcast-fonds' te stoppen. De kritiek die daarop vanuit de Kamer op het beleid van de NOS kwam, behelsde vooral de onevenredige verdeling van media-aandacht in de sport. Dat is typerend voor de huidige werkwijze in Hilversum."
Van een boycot van de genomineerde estafetteploeg van het Sportgala is volgens Kossen geen sprake. Wel zal Verhaeren dinsdag ontbreken. "Dat is niets nieuws", aldus de gelouterde zwemcoach. "Ik ga al acht jaar niet naar dat gala, omdat ik de opzet helemaal niets vind. Het is niet alleen appels met peren vergelijken, er wordt bovendien groot onrecht gedaan aan de atleten en sportploegen die buiten de prijzen vallen. Een winnaar in een sport die vervolgens op een dergelijk gala verliest, dat slaat werkelijk helemaal nergens op. Ik ben een groot voorstander van een vakjury die in iedere categorie één prijs toekent. Pas wanneer dat wordt ingevoerd, kom ik weer langs."
Telesport
Eurosport begint er bijna elke dag een uur later aan dan gepland, dus ga daar maar niet van uit.quote:Op zondag 13 december 2009 11:24 schreef tennisboy het volgende:
Komen er vandaag nog Nederlanders in actie in de finales? Ik zie dat Eurosport het vandaag uitzendt van 16.30- 18.00.
Oke, bedanktquote:Op zondag 13 december 2009 11:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eurosport begint er bijna elke dag een uur later aan dan gepland, dus ga daar maar niet van uit.
Wat betreft de finales:
Dekker in de finale 100 vlinder (als 2e de finale in)
Nijhuis en Lia Dekker in finale 100 school (als 1e en 10e de finale in)
Van Aggele op 100 wissel (als 6e de finale in)
Heemskerk op 200 vrij (als 4e de finale in)
En dan nog halve finales en later op de middag de finales:
Schreuder en Kromowidjojo op de 50 vrij (als 1e en 2e de halve finale in)
Verlinden en Tamminga op de 50 vlinder (als 7e en 11e de halve finale in)
Wat een kul. De EK kortebaan is een zwaar gedevalueerd toernooi. Leuk voor de liefhebbers, maar meer dan een paar minuten in het sportjournaal echt niet waard.quote:Het bestuur van de Koninklijke Nederlandse Zwem Bond (KNZB) heeft in een open brief aan de NOS zijn woede geuit over de gebrekkige televisieaandacht voor de Europese kampioenschappen kortebaan in Istanboel.
Ach, ik geef hem aan de ene kant best gelijk. Waarom krijgt het schaatsen in Salt Lake, waar ook lang niet iedereen aan meedoet, wel uren zendtijd per dag? En dat is dan maar een wereldbekerwedstrijd, niet eens een toernooi.quote:Op zondag 13 december 2009 11:37 schreef Wounded_Knee het volgende:
[..]
Wat een kul. De EK kortebaan is een zwaar gedevalueerd toernooi. Leuk voor de liefhebbers, maar meer dan een paar minuten in het sportjournaal echt niet waard.
Tja, dat is schaatsen, in een olympisch seizoen. Er kijken elke avond 800.000 mensen naar. Vorige week zelfs een miljoen naar de 5K. Dat krijgt zo'n zwemtoernooitje echt niet voor elkaar. Daar willlen de andere omroepen echt niet hun reguliere planning voor omgooien.quote:Op zondag 13 december 2009 11:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach, ik geef hem aan de ene kant best gelijk. Waarom krijgt het schaatsen in Salt Lake, waar ook lang niet iedereen aan meedoet, wel uren zendtijd per dag? En dat is dan maar een wereldbekerwedstrijd, niet eens een toernooi.
Durf ik niet te zeggen hoor. Ik denk dat er flink wat mensen naar gekeken zouden hebben. En het heeft verder niets met een olympisch seizoen te maken, want ook in andere seizoenen zenden ze gewoon uren per dag van dit soort wereldbekerwedstrijden uit.quote:Op zondag 13 december 2009 11:55 schreef Wounded_Knee het volgende:
[..]
Tja, dat is schaatsen, in een olympisch seizoen. Er kijken elke avond 800.000 mensen naar. Vorige week zelfs een miljoen naar de 5K. Dat krijgt zo'n zwemtoernooitje echt niet voor elkaar. Daar willlen de andere omroepen echt niet hun reguliere planning voor omgooien.
En dan moet je nog aan het publiek uitleggen waarom Steffen en Bernard niet komen.
quote:Op zondag 13 december 2009 10:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat was de halve finale. Finale is vandaag
Schreuder idem, de 2 beste tijden ook.quote:Op zondag 13 december 2009 16:02 schreef Ambrosius het volgende:
Ranomi easy naar de finale.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |