abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75491057
Moniek Nijhuis heeft net goud gewonnen op de 50 meter schoolslag

Vandaag was de eerste dag, Kromowijojo en Inge Dekker zitten in de finale van de 100 meter vrij.
pi_75495455
Netjes van Nijhuis. Was een close finish.

Kromo zwom sterk.
pi_75495563
Ranomi en Inge zijn ook veel te goed voor de concurrentie op de 100 vrij. Dat wordt normaal gesproken gewoon goud en zilver.

Zitten nog wel meer mogelijke medailles aan te komen.
  Trouwste user 2022 donderdag 10 december 2009 @ 23:14:32 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_75501594
Moniek Nijhuis heeft in Istanbul goud
veroverd op de EK kortebaan.De Twentse
zegevierde op de 50 meter schoolslag in
een tijd van 29,68. Ze was daarmee 0,22
sneller dan het Nederlands record dat
ze in de halve finales had gezwommen.De
toptijd stond voor de EK op 30,08.

Het is voor Nijhuis haar eerste gouden
medaille op een individueel nummer.Met
de estafetteploeg werd ze wel al drie
keer Europees kampioene kortebaan.Vorig
jaar in Rijeka moest ze op de 50 school
nog genoegen nemen met brons.

In de finale keek Nijhuis na 25 meter
tegen een flinke achterstand aan,maar
door een prima tweede deel wist ze Jane
Trepp en Janne Schäfer te passeren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_75522148
Schreuder moet in de middagsessie 4 races zwemmen. Dat wordt dus enorm indelen. Als eerste de halve finale op de 50 vlinder. Daarin deed ze het rustig aan en haalde ze gelukkig als 10e nog de finale. Net genoeg ingehouden dus. Dekker als snelste naar de finale. Dan later de halve finale 100 wissel, een nummer waar ze de absolute topfavoriete op is. Vlak daarna de finale 50 vlinder. En twee nummers later de 4x50 vrij estafette. Wie dat programma in elkaar heeft gezet, mag niet echt op de steun van Hinkelien rekenen volgens mij
pi_75522490
OMG Robin van Aggele is net Europees kampioen geworden op de 100 schoolslag in een nieuw Europees record van 56,29 Eigenlijk toch wel totaal onverwacht dit.
pi_75522603
Da's inderdaad een grote verrassing.... maar hoe is het qua bezetting dit toernooi.... Zijn Nijhuis en Van Aggele nu zoveel beter geworden of is er gewoon geen concurrentie
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_75522681
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:46 schreef TheVulture het volgende:
Da's inderdaad een grote verrassing.... maar hoe is het qua bezetting dit toernooi.... Zijn Nijhuis en Van Aggele nu zoveel beter geworden of is er gewoon geen concurrentie
Er zijn een aantal mensen niet, dat is duidelijk, maar zo super slecht bezet is het toernooi nu ook weer niet. Robin verslaat Gyurta namelijk dik hier en dat was toch de vorige houder van het Europese record.

Wat Nijhuis betreft, kan ik echt zeggen dat ze elk jaar nog enorme stappen maakt. Van Aggele is op Europees niveau altijd al een topper/subtopper geweest.
pi_75522726
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Er zijn een aantal mensen niet, dat is duidelijk, maar zo super slecht bezet is het toernooi nu ook weer niet. Robin verslaat Gyurta namelijk dik hier en dat was toch de vorige houder van het Europese record.

Wat Nijhuis betreft, kan ik echt zeggen dat ze elk jaar nog enorme stappen maakt. Van Aggele is op Europees niveau altijd al een topper/subtopper geweest.
Ja Nijhuis is inderdaad een zwemster in ontwikkeling maar ik vond Van Aggele heel erg stil staan... maar superprestaties... hopelijk geeft dit een enorme boost om het ook op wereldniveau te laten zien
pi_75522854
Inge Dekker wint het goud op de 100 vrij met 51,35, een nieuw NR. Ze verslaat Kromowidjojo, die met 51,44 tweede werd. Beide veruit de besten.
pi_75522904
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:55 schreef TheArt het volgende:
Inge Dekker wint het goud op de 100 vrij met 51,35, een nieuw NR. Ze verslaat Kromowidjojo, die met 51,44 tweede werd. Beide veruit de besten.
Ik had een overwinning van Kromowidjojo verwacht

edit: wat is het WR eigenlijk op deze afstand?
pi_75522932
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ook, maar Ranomi was nog sneller dan gisteren ook. Dekker heeft sinds de weg is bij Verhaeren weer enorme stappen gemaakt.
pi_75522983
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik ook, maar Ranomi was nog sneller dan gisteren ook. Dekker heeft sinds de weg is bij Verhaeren weer enorme stappen gemaakt.
Dat blijkt ja... die stond ook stil de laatste jaren... met name door faalangst in de finales leek het wel... wel jammer dat al die dames zich nu aan het richten zijn op de 100m vrij en elkaar eigenlijk weg zwemmen... of zwemt Dekker ook nog steeds de vlinderslag?
pi_75523060
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat blijkt ja... die stond ook stil de laatste jaren... met name door faalangst in de finales leek het wel... wel jammer dat al die dames zich nu aan het richten zijn op de 100m vrij en elkaar eigenlijk weg zwemmen... of zwemt Dekker ook nog steeds de vlinderslag?
Jep, ze zwemt nog altijd vlinder. Straks de finale van de 50 vlinder, waar ze zich als snelste voor plaatste. Daarnaast zwemt Ranomi ook nog rug. Heemskerk zwemt dan nog eens 200 vrij. Dus ze verdelen het wel wat.
pi_75524112
Schreuder en Dekker winnen samen het goud op de 50 vlinder 2x goud erbij
pi_75524298
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

edit: wat is het WR eigenlijk op deze afstand?
51.05 van Trickett-Lenton als ik het goed heb onthouden, kan ook 51.04 zijn. Zitten ze dus niet zo ver boven .
sig verwijderd door FA
pi_75524621
Goud en een WR voor de 4x50 vrije slag ploeg Dekker, Schreuder, De Jonge en Kromowidjojo zwommen 1.33,25 en waren veel, maar dan ook veel beter dan de rest.

5e goud van vandaag. Wat een topdag
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 december 2009 @ 18:39:24 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_75525896
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:37 schreef TheArt het volgende:
Schreuder en Dekker winnen samen het goud op de 50 vlinder 2x goud erbij

Mooi van van Aggele trouwens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 december 2009 @ 18:40:14 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_75525929
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:57 schreef TheArt het volgende:
Goud en een WR voor de 4x50 vrije slag ploeg Dekker, Schreuder, De Jonge en Kromowidjojo zwommen 1.33,25 en waren veel, maar dan ook veel beter dan de rest.

5e goud van vandaag. Wat een topdag
Wat zijn we toch een mooi sportland

pi_75543410
Voorlopig staat Nederland op no. 1 in het medailleklassement, voor de traditionele grootmachten Rusland en Hongarije.
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat zijn we toch een mooi sportland

Mooi is dat het na-olympische jaar goed is doorgekomen. Post-olympische depressie gaat niet echt op hier.

De Tour en het WK atletiek waren de tegenvallers. Voor de rest in de breedte goed.
pi_75552893
En hupla, een nieuwe titel. Schreuder oppermachtig op de 100 wissel. Ze zwom net boven haar eigen wereldrecord.
pi_75553054
Zo gaat lekker met de gouden medialles.
pi_75553089
Hinkelien.
pi_75553249
Mooi hoor.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_75554286
OMG, wat een wereldrecord van de Nederlandse vrouwen weer op de 4x50 wisselslag 1.42,69, dik 3 sec. onder hun oude wereldrecord.

Schreuder
Nijhuis
Dekker
Kromowidjojo

EDIT: En dan hebben ze nog ontzettend safe overgenomen, zie ik nu in de uitslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')