abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75488143
Dag Fokmensen,

Een kort en bondige vraag, waarbij een antwoord mij veel geruststelling geeft.

Ik volg een HBO opleiding, en ik wil een half jaar naar het buitenland (curaçao) gaan voordat ik ga afstuderen.

Levert dit problemen op? Wie heeft hier misschien ervaring mee? Krijg ik dan nog wel stufi?

Bedankt medefokker

ik kan niets vinden in de schoolreglementen hierover
  Moderator donderdag 10 december 2009 @ 17:11:23 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75488216
Zolang jij je schoolgeld betaald behoud jij je recht op stufi. Dat de school het misschien niet leuk vind is een ander verhaal.
  donderdag 10 december 2009 @ 17:11:53 #4
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_75488223
Het uitstellen van je afstuderen komt je motivatie niet echt ten goede is mijn mening. Tenzij je een hele goede reden hebt, zou ik gewoon even doorzetten en z.s.m. beginnen met afstuderen.
pi_75488277
je krijg maar 4 jaar stufi, dus die vervalt dan t laatste half jaar, en verder overleg eens met je school, je bent vast niet de enige
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_75488383
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:11 schreef Jos_ het volgende:
Het uitstellen van je afstuderen komt je motivatie niet echt ten goede is mijn mening. Tenzij je een hele goede reden hebt, zou ik gewoon even doorzetten en z.s.m. beginnen met afstuderen.
Nee, dat is in mijn geval zeker niet zo Het uitvoeren van de opdracht vind ik juist heel leuk

En ik heb alles al geregeld: retourticket, huisvesting enzo En dat is al betaald! Dus ik ga er sowieso heen
  donderdag 10 december 2009 @ 17:21:14 #7
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_75488494
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:17 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Nee, dat is in mijn geval zeker niet zo Het uitvoeren van de opdracht vind ik juist heel leuk

En ik heb alles al geregeld: retourticket, huisvesting enzo En dat is al betaald! Dus ik ga er sowieso heen
Ah, je wilt eerst een half jaar chillen daar en dan pas beginnen met afstuderen in hetzelfde land? Had ik ff niet begrepen. Maargoed, waarom niet gewoon een half jaartje afstuderen op Curacao en vervolgens een half jaar ergens gaan chillen?
pi_75488670
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:21 schreef Jos_ het volgende:

[..]

Ah, je wilt eerst een half jaar chillen daar en dan pas beginnen met afstuderen in hetzelfde land? Had ik ff niet begrepen. Maargoed, waarom niet gewoon een half jaartje afstuderen op Curacao en vervolgens een half jaar ergens gaan chillen?
in het laatste geval heb e een gat in je CV tussen afstuderen en solliciteren n dat ropet vragen op. Als je eerst gaat chillen heb je gewoon een half jaartje langer over je studie gedaan.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_75489059
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:26 schreef Deetch het volgende:

[..]

in het laatste geval heb e een gat in je CV tussen afstuderen en solliciteren n dat ropet vragen op. Als je eerst gaat chillen heb je gewoon een half jaartje langer over je studie gedaan.
ja wat is erger, half jaar langer over je studie of n ''gat'' tussen afstuderen en werken ?

ik snap er geen fuck van, waarom maken p&o lui zich daar zo druk over
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 10 december 2009 @ 22:17:26 #10
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_75499263
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:40 schreef swarmahoer het volgende:

[..]

ja wat is erger, half jaar langer over je studie of n ''gat'' tussen afstuderen en werken ?

ik snap er geen fuck van, waarom maken p&o lui zich daar zo druk over
En ook, een flinke reis als 'gat' hoeft helemaal niet nadelig te werken hoor.
pi_75501037
Ik hoor geen nadelen Heeft het gevolgen voor de studiefinanciering? Op dit moment kan ik niets vinden op de site van de ib- groep.
pi_75501076
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:59 schreef Heider00sje het volgende:
Ik hoor geen nadelen Heeft het gevolgen voor de studiefinanciering? Op dit moment kan ik niets vinden op de site van de ib- groep.
Zie mijn eerste post.
pi_75501747
quote:

[..]

flikker toch op gat in je cv, maakt geen drol uit
I'm not the man you think I am!
  donderdag 10 december 2009 @ 23:40:22 #14
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_75502519
Zolang je ingeschreven blijft staan op school heb je (volgens mij) gewoon recht op stufi hoor! Je zou je zelfs voor die maanden een uitwonende beurs kunnen aanvragen bij de IBG, maar dat schijnt nogal een gedoe te zijn voor zo'n relatief korte tijd. Vooral omdat je je dan officieel moet inschrijven op een adres in Curaçao.
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_75502584
STUDIE

ADVISEUR
I feel kinda Locrian today
pi_75507653
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:09 schreef Heider00sje het volgende:
Dag Fokmensen,

Een kort en bondige vraag, waarbij een antwoord mij veel geruststelling geeft.

Ik volg een HBO opleiding, en ik wil een half jaar naar het buitenland (curaçao) gaan voordat ik ga afstuderen.

Levert dit problemen op? Wie heeft hier misschien ervaring mee? Krijg ik dan nog wel stufi?
In mijn tijd (en dat is 7 jaar geleden) was dat geen probleem en ik heb zelfs een onderbreking van een jaar gehad. Ik weet niet hoe de stufi regeling er nu uitziet, maar ik heb gewoon de 4 jaar stufi opgemaakt en in het laatste jaar heb ik mijn stufi stopgezet, dat moest ook wel omdat ik in het laatste jaar boven de inkomensgrens zat. Ik heb wel gewoon mijn collegegeld betaald voor het jaar dat ik er niet was.

En als je een half jaar later afstudeert kan je volgens mij nog een deel van je collegegeld van dat jaar terugkrijgen maar dat weet ik niet zeker.
Get it and Bet it
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:51:52 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75508351
quote:

[..]

Een half jaar langer over de studie doen staat imo nog slechter op een cv dan wanneer je dat half jaar vermeld als "half jaar gereisd/in buitenland verbleven".
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:59:46 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75508519
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:17 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

En ook, een flinke reis als 'gat' hoeft helemaal niet nadelig te werken hoor.
Integendeel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75508697
Ik heb een mailtje naar mijn studieadviseur gestuurd. Ik wacht even haar reactie af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')