Doen ze idd netjesquote:Op donderdag 10 december 2009 12:27 schreef De_Hertog het volgende:
Chrome is niet sneller dan Safari 4, maar het scheelt niet veel. Toch knap voor een niet-native product.
http://www.macrumors.com/(...)script-benchmarking/
quote:Op donderdag 10 december 2009 12:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
IMDb brengt officiële iPhone app uit
[ afbeelding ]
Werd verd*mme eens tijd..
Wordt nog steeds tijd dusquote:De app van IMDb is gratis en voorlopig alleen verkrijgbaar in de Amerikaanse App Store
Dat regionale onderscheid staal echt als een tang op een spreekwoordelijk varken. Als ze dat eens niet deden verkochten ze zoveel meer. Geldt ook voor muziek en films. Die entertainmentindustrie moet de oogkleppen es afzettenquote:Op donderdag 10 december 2009 13:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[..]
Wordt nog steeds tijd dus
Ik weet niet waar het in dit geval aan ligt, maar Amazon (de eigenaar van IMDB) is echt vreemd bezig met hun iPhone-Apps. Ze hebben van Delicious Library en Bookmooch de iPhone-Apps weg laten halen omdat deze beide Amazon gebruiken en dan geen enkele iPhone-App uit mogen brengen. Ook al is het iets heel anders dan wat Amazon zelf doet, zoals het bijhouden van je eigen library op je iPhone..quote:Op donderdag 10 december 2009 13:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat regionale onderscheid staal echt als een tang op een spreekwoordelijk varken. Als ze dat eens niet deden verkochten ze zoveel meer. Geldt ook voor muziek en films. Die entertainmentindustrie moet de oogkleppen es afzetten. En maar klagen dat mensen illegaal doen. Ja, vind je het gek?
Wáárom? Wáárom dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[..]
Wordt nog steeds tijd dus
Zie boven. Ik geef Amazon de schuld. Ik geef Amazon sowieso de schuld van alles waar ze mee te maken hebben tot ze de DL iPhone app weer toestaan.quote:
Zou het niet komen omdat Amazon/IMDb gewoon een soort overeenkomst heeft met de MPAA/RIAA in Amerika waardoor het heel lang duurde voordat de App uit kwam? En nu nog steeds het probleem is dat de licentie alleen in Amerika te gebruiken is?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het in dit geval aan ligt, maar Amazon (de eigenaar van IMDB) is echt vreemd bezig met hun iPhone-Apps. Ze hebben van Delicious Library en Bookmooch de iPhone-Apps weg laten halen omdat deze beide Amazon gebruiken en dan geen enkele iPhone-App uit mogen brengen. Ook al is het iets heel anders dan wat Amazon zelf doet, zoals het bijhouden van je eigen library op je iPhone..
Nee. Het is de schuld van Amazon.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zou het niet komen omdat Amazon/IMDb gewoon een soort overeenkomst heeft met de MPAA/RIAA in Amerika waardoor het heel lang duurde voordat de App uit kwam? En nu nog steeds het probleem is dat de licentie alleen in Amerika te gebruiken is?
Zie ook niet in waarom eigenlijk, IMDb biedt verder geen content aan van de MPAA, alleen informatie over hun content. En die is ook gewoon in de hele wereld te bekijken via de website, waarom zou dat bij een App dan anders zijn?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zou het niet komen omdat Amazon/IMDb gewoon een soort overeenkomst heeft met de MPAA/RIAA in Amerika waardoor het heel lang duurde voordat de App uit kwam? En nu nog steeds het probleem is dat de licentie alleen in Amerika te gebruiken is?
Ik dacht meer vanwege de foto's/footage/trailers, die ze op hun website hebben staan.. MPAA kennende willen ze overal geld voor zien, stelletje aasgieren, wat een lutserse organisatie die compleet niks in het belang doet van alle filmproducenten. Echt een lachertje wat filmmakers voor cheque-krijgen, dan vraag je je af waar al die miljoenen dollars heen gaan..quote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zie ook niet in waarom eigenlijk, IMDb biedt verder geen content aan van de MPAA, alleen informatie over hun content. En die is ook gewoon in de hele wereld te bekijken via de website, waarom zou dat bij een App dan anders zijn?
Ja goed, de MPAA is bijna net zo erg als Amazon. Bijna dan he.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik dacht meer vanwege de foto's/footage/trailers, die ze op hun website hebben staan.. MPAA kennende willen ze overal geld voor zijn, stelletje aasgieren, wat een lutserse organisatie die compleet niks in het belang doet van alle filmproducenten. Echt een lachertje wat filmmakers voor cheque-krijgen, dan vraag je je af waar al die miljoenen dollars heen gaan..
Ik kon de bron ook al niet vindenquote:Op donderdag 10 december 2009 11:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De Telegraaf leest ook gewoon MacRumors
En in de US Store zijn ook veel meer 'free' stuff te vinden.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
Lang leve de US Store Account
Thanks!quote:Op donderdag 10 december 2009 16:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
En in de US Store zijn ook veel meer 'free' stuff te vinden.
Zoals nu de iTunes LP Holiday Sampler (iTunes link)
http://9to5mac.com/11916-think-different-campaign-ressurectionquote:Op donderdag 10 december 2009 16:53 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
Think Different en Macintosh voluit, twee dingen die Apple al een tijdje niet meer gebruikt. Of wel, want dit komt van een nieuwe 27" iMac.
Zijn ze te pauper om <CMD> <Shift> <4> te gebruiken ofzo?quote:Op donderdag 10 december 2009 16:53 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
Think Different en Macintosh voluit, twee dingen die Apple al een tijdje niet meer gebruikt. Of wel, want dit komt van een nieuwe 27" iMac.
Nice, ik heb nog niet eerder een iTunes LP gedownload, ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet..quote:Op donderdag 10 december 2009 16:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
En in de US Store zijn ook veel meer 'free' stuff te vinden.
Zoals nu de iTunes LP Holiday Sampler (iTunes link)
Heb jij ook gewoon 99% van de tijd nog 99% van je CPU over?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:58 schreef KingGone het volgende:
He jeetje, die i7 toch.
Door de stream-link in het menu bovenin te plakken of door ze te zoeken onder het kopje Radio. Maar echt uitgebreid is de radiofunctionaliteit in iTunes niet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:59 schreef koffiekoekje het volgende:
Hoe krijg je Nederlandse radio streams in iTunes
Waarom werkt dat vandaag wel en gisteren niet ...quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Door de stream-link in het menu bovenin te plakken of door ze te zoeken onder het kopje Radio. Maar echt uitgebreid is de radiofunctionaliteit in iTunes niet.
Ik doe nog altijd clean-install, maar dat ligt niet zozeer aan Apple, maar meer m'n eigen issues... niet te hoge verwachtingen hebben enzoquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:03 schreef elcastel het volgende:
Jongens nog bedankt voor de antwoorden in het vorige topic, maar nu het volgende :
1. Ik draai nu 2 jaar met dit OS op mijn iMac, ik kocht hem met Tiger erop en heb gelijk bij de aanschaf de Leopard update gedaan. SIndsdien is er talloze software opgekomen. Al heb ik nooit ergens iets van vertraging ontdekt, vraag ik me af of het nu handig is om Snow Leopard eroverheen te gooien (bijwerken dus), of toch eens aan een clean install te denken (wat ik uiteraard gewend ben doordat ik altijd Windows had).
2. Dezelfde vraag (upgrade/clean install) omdat ik er over denk om Parallels erop te gooien. Niet omdat ik Windows zo fantastisch vind, maar ik mis mijn AOE2 game ...
Dus Snow Leopard moet erop en Parallels. Is het tijd voor een clean install of duw ik dit er gewoon weer overheen ?
Ik heb echt geen idee hoe betrouwbaar en werkbaar Time Machine is. Ik gebruik het nu op een externe HD, maar ik heb geen idee hoe dat uitpakt als ik daarmee ga restoren. En dan doel ik vooral op programma's die je terug plaatst inclusief instellingen etc.quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik doe nog altijd clean-install, maar dat ligt niet zozeer aan Apple, maar meer m'n eigen issues... niet te hoge verwachtingen hebben enzoMaar je kan altijd toch een Time Machine Backup maken van te voren? Mocht het eventueel toch verkeerd gaan?
Time Machine onthoudt al je Apps, Mail, documenten en systeeminstellingen, je kan het via Migration Assistant terug zetten. Enige wat bij mij niet werkte was Adobe CS3. Maar dat kan gewoon weer geherinstalleerd worden. Nadat je eerst de removal tool hebt gedraaid in het mapje van CS zelf. Overigens heb ik CS eraf gedonderd en nooit meer opnieuw geïnstalleerd..quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee hoe betrouwbaar en werkbaar Time Machine is. Ik gebruik het nu op een externe HD, maar ik heb geen idee hoe dat uitpakt als ik daarmee ga restoren. En dan doel ik vooral op programma's die je terug plaatst inclusief instellingen etc.
Ik wil best een clean install doen, lijkt me ook wel weer eens lekker, maar als het niet nodig is scheelt het me (denk ik) een enorm pak werk. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat pakketten als Office for Mac en Adobe CS zomaar weer terug kunnen worden gezet in een nieuwe install (?).
Maar is het dan niet zo dat Time Machine alleen werkt voor je Apple apps en dingen als iLife enzo ? Ik gebruik bijvoorbeeld voor mail Entourage, CS is geen probleem want ik wil toch naar CS4, maar dan hou ik nog tal van programma's over; Cyberduck, Adium, Skype, Google Earth etc.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Time Machine onthoudt al je Apps, Mail, documenten en systeeminstellingen, je kan het via Migration Assistant terug zetten. Enige wat bij mij niet werkte was Adobe CS3. Maar dat kan gewoon weer geherinstalleerd worden. Nadat je eerst de removal tool hebt gedraaid in het mapje van CS zelf. Overigens heb ik CS eraf gedonderd en nooit meer opnieuw geïnstalleerd..Ik werk nu gewoon vrij vaak met Pixelmator..
Dit is ook vooralsnog het plan, ik ben nu bezig met het opzetten van een volledige backup. Daarnaast doet Time Machine zijn werk, dus ik heb in feite een dubbele backup liggen zometeen. Ik gooi Leopard er wel overheen en kijk dan aan hoe dat werkt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar of je nou een clean install of upgrade doet. Een Time Machine Backup maken is altijd verstandig. Kun je daarna nog beslissen als het niet lekker draait na een upgrade om toch even een clean install te doen. Zolang is ie er niet mee bezig.
Ging allemaal goed met Time Machine, ik heb nog steeds m'n Mp3 collectie, Adium, Skype. Entourage weet ik niet, dat gebruik ik niet. Wonderbaarlijk hoe makkelijk het ging..quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maar is het dan niet zo dat Time Machine alleen werkt voor je Apple apps en dingen als iLife enzo ? Ik gebruik bijvoorbeeld voor mail Entourage, CS is geen probleem want ik wil toch naar CS4, maar dan hou ik nog tal van programma's over; Cyberduck, Adium, Skype, Google Earth etc.
En hoe betrouwbaar is een backup van iTunes ? Ik heb het grootste deel nog wel op mp3 formaat, maar heb echt een shitload aan CD's van mezelf en mijn broer zitten importeren, bewerken (plaatjes invoegen) enzo en kan ik dat goed backuppen met de functie in iTunes, of is dat ook wel eens ergens bij iemand fout gegaan ?
Age of Empires is er trouwens ook voor Macquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:03 schreef elcastel het volgende:
2. Dezelfde vraag (upgrade/clean install) omdat ik er over denk om Parallels erop te gooien. Niet omdat ik Windows zo fantastisch vind, maar ik mis mijn AOE2 game ...
Ja, PM je mailadresquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:47 schreef nelisb het volgende:
Iemand toevallig nog een google wave uitnodiging liggen?
MPEG Streamclip, bestand erin slepen, File - Export audioquote:Op zondag 13 december 2009 00:14 schreef TwyLight het volgende:
Maar ik kwam hier eigenlijk voor een vraag, hoe extract ik alleen de audio uit een .avi bestand?
Of: QT > Open de film > File > Export > Sound as WAV/AIF/whateverquote:Op zondag 13 december 2009 02:18 schreef Junkie het volgende:
[..]
QT - Open de Film - Show movie Properties - Stream selecteren - Extract knop drukken
Wordt je wel minachtend aangekeken door de overige passagiersquote:Op zondag 13 december 2009 11:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Trein - MBP - iPhone - tethering - tvp
Copy that..quote:Op zondag 13 december 2009 16:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik mis tethering op mijn iPhone...
Weet ik niet, ik was te druk bezig uit de hoogte te doen met mijn MBP.quote:Op zondag 13 december 2009 15:12 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Wordt je wel minachtend aangekeken door de overige passagiers
Geef dan maar even een samenvatting van die simpele handeling, G_Wquote:Op zondag 13 december 2009 16:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik was te druk bezig uit de hoogte te doen met mijn MBP.
Voor de mensen die tethering missen, het aanzetten op een gejailbreakte 3.1.2 is best simpel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
quote:Op zondag 13 december 2009 17:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hier komen nooit mods toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zit nog niet op 3.1.2, maar mooi dat dit weer mogelijk is.Calmer than you are
Probleem is dat ik een bestandje heb voor mijn PC game dat mij de mogelijkheid geeft om een population van 1000 te krijgen en dat bestand heb ik niet (en kan ik niet vinden) voor de Mac. Maar hoe langer ik erover nadenk ... de graphics waren eigenlijk toch ook helemaal kut bij dat spel, misschien moet ik gewoon eens verder kijken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 05:19 schreef Superhuuper het volgende:
Age of Empires is er trouwens ook voor Mac
Dat wil ik eigenlijkniet.quote:Op zondag 13 december 2009 16:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Voor de mensen die tethering missen, het aanzetten op een gejailbreakte 3.1.2 is best simpel.
Ja? En kun je de Google Calendar ook fatsoenlijk automatisch synchen? Ik heb op mijn E71 nu nl wel pushmail en push-calendar alleen houdt het toestel er mee op (na ruim een jaar alquote:Op maandag 14 december 2009 18:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gmail IMAP sync werkt toch al fatsoenlijk in Mail
quote:Synchronize the built-in Mail, Calendar and Contacts apps on your iPhone with your Google account.
Get push Gmail on your iPhone
View multiple Calendars in different colors
Synchronize your contacts with Google
Ja verdienen, mensen snappen niet dat ik de oordopjes met een mooie aanbieding gekocht hebt en voor die prijs ook weer wil verkopen. Is toch niet heel raar als een product 100 euro kost ik het niet ga verkopen voor 45 euro....quote:Op maandag 14 december 2009 15:13 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Meteen gezeik dat je er niet op mag verdienen
Ik weet niet precies wat je bedoelt met die splitter, maar een mini-displayport naar DVI dongle, een dvi naar hdmi kabel en een analoge of digitale audiokabel naar je tv/surround installatie moet genoeg zijn. Voor alleen films kijken heb je natuurlijk geen bluetooth muis en toetsenbord nodig. Als je een iPhone of iPod touch hebt kun je daar een remote app op installeren, en anders kan je altijd nog de Apple Remote aanschaffen.quote:Op maandag 14 december 2009 23:00 schreef Renesite het volgende:
Ik wil mijn macbook op mijn TV aansluiten, en nu? Ik bezit HDMI kabel aansluiting, en daar blijft het bij.
Benodigdheden: HDMI kabel, een bluetooth muis en een bluetooth toetsenbord of zo? Ik kan geloof ik wel zo'n splitter krijgen om het anders een beamerfunctie te geven zeg maar. Duur geintje zeker
gaafquote:Op maandag 14 december 2009 22:43 schreef DaMook het volgende:
http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=294&lang=
Leuk ding om langs je mac te leggen, met multi-touch. Binnenkort eens bestellen (als ik weer geld heb).
Ik doel op gewoon werken op de TV zeg maar... Chill vanuit bed zeg maarquote:Op maandag 14 december 2009 23:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met die splitter, maar een mini-displayport naar DVI dongle, een dvi naar hdmi kabel en een analoge of digitale audiokabel naar je tv/surround installatie moet genoeg zijn. Voor alleen films kijken heb je natuurlijk geen bluetooth muis en toetsenbord nodig. Als je een iPhone of iPod touch hebt kun je daar een remote app op installeren, en anders kan je altijd nog de Apple Remote aanschaffen.
Oh shit, de nieuwe MacBook heeft geen infrarood poort meer hè?
Ja. Kijk eens naar je MacBook, je hebt geen HDMI-poort. Je kunt ook nog ergens een mini-displayport naar HDMI dongle bestellen, maar Apple maakt die niet zelf. DVI-HDMI-kabels kosten trouwens geen reet:quote:Op maandag 14 december 2009 23:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik doel op gewoon werken op de TV zeg maar... Chill vanuit bed zeg maar! Het gaat bij mij om het beeld, surround e.d. is niet van toepassing. Als ik dus alleen het beeld naar mijn TV krijg is het voldoende.
maar een mini-displayport naar DVI dongle, een dvi naar hdmi kabel is dus voldoende. Alleen HDMI kabel niet?
¤ 65 voor de Bamboo Touch valt me eigenlijk nog mee.quote:Op maandag 14 december 2009 22:43 schreef DaMook het volgende:
http://www.wacom.eu/index2.asp?pid=294&lang=
Leuk ding om langs je mac te leggen, met multi-touch. Binnenkort eens bestellen (als ik weer geld heb).
Die wacom dingen kende ik al, een vriend gebruikt ze veel voor zijn werk/hobby, maar met multitouch kende ik nog niet. Wel cool en ook meteen handig voor het tekenwerk zo'n ding hebben. Misschien wel leuker en makkelijker dan een MMquote:
[quote]quote:Op maandag 14 december 2009 23:35 schreef DaMook het volgende:
[..]
Die wacom dingen kende ik al, een vriend gebruikt ze veel voor zijn werk/hobby, maar met multitouch kende ik nog niet. Wel cool en ook meteen handig voor het tekenwerk zo'n ding hebben. Misschien wel leuker en makkelijker dan een MM.
Nee, maar 't begrip "1dags-, 1uurs actie" is soms heel moeilijk te begrijpenquote:Op maandag 14 december 2009 22:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja verdienen, mensen snappen niet dat ik de oordopjes met een mooie aanbieding gekocht hebt en voor die prijs ook weer wil verkopen. Is toch niet heel raar als een product 100 euro kost ik het niet ga verkopen voor 45 euro....
Het zal je gebeurenquote:Op dinsdag 15 december 2009 08:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)op-na-problemen.html
Ben blij dat ik die pech niet heb gehad. Gelukkig ook geen last van de andere gemelde klachten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Het zal je gebeuren
Ben je vol trots je 27" aan het uitpakkenZit er een barst in
![]()
![]()
Een keertje mogen meemaken, had een klant een (oude stijl) aluminium MacBook Pro gekocht, zat hij er met een hele kromme hoek van de body in. We stonden daar echt met open mond toen ik die doos uitpakte omdat ik wat voor hem wou installeren. De doos zelf was helemaal intact en dicht.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef koffiekoekje het volgende:
Het zal je gebeuren
Ben je vol trots je 27" aan het uitpakkenZit er een barst in
![]()
![]()
Hier kan je er in ieder geval één gratis downloaden voor in Keynote. Ik heb geen idee of dit via Keynote zelf ook al kan. Er zit een handige Read-Me bij waarin alles staat uitgelegd.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand misschien een idee hoe die een Countdown-timer in Keynote 2009 maakt?
Die had ik al gedownload... maar het past niet helemaal in m'n thema. Plus het is een beetje overdreven veel digits als je maar 30 sec. countdown wil hebben. Ik kreeg sowieso 30 sec. niet geselecteerd..quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:39 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Hier kan je er in ieder geval één gratis downloaden voor in Keynote. Ik heb geen idee of dit via Keynote zelf ook al kan. Er zit een handige Read-Me bij waarin alles staat uitgelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |