\de kaartjes waren inderdaad ook wel erg duurquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:50 schreef wyccie het volgende:
Ah, Gelredome was het, hè? Ik was woensdagavond ook nog eens vrij. Maar ja, nog steeds geen loterij gewonnen.
Ik wilde met mijn broer naar Neil Young. Vonden 110 euro voor een kaartje echter toch iets te veel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
\de kaartjes waren inderdaad ook wel erg duur![]()
Ik vond het ook een belachelijk bedrag, maar was dolblij dat ie ook op Werchter was. Meesterlijk optreden was dat.quote:Op zondag 13 december 2009 16:35 schreef Diaan73 het volgende:
110 euro is ook een belachelijk bedrag... ik heb Neil Young op Rock Werchter gezien, vond het niet bijster bijzonder eigenlijk.
Absoluut. Ze hadden een paar wijzigingen in de setlist. En ze zijn na afloop weer wezen signeren.quote:Op zondag 13 december 2009 19:43 schreef peaceman het volgende:
Damn 2 keer LC in een week is ook tof!
Coolquote:Op zondag 13 december 2009 17:09 schreef brother52 het volgende:
Living Colour was gister ook weer meesterlijk.
Hoezo??quote:Op maandag 14 december 2009 13:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zag dat jullie al helemaal voorbereid zijn op strenge vorst
Mocht de waterleiding bevriezen.... de Dixi staat al voor de deurquote:
Als Twan nu maar geen strafwerk krijgtquote:Mijn auto deed het vanmorgen trouwens niet door de kou, accu was al slecht, dus enigszins wel verwacht maar tochBen met de twee kinderen naar school/kdv gelopen zo'n 15 minuten Twan was bijna 10 minuten te laat. Ik ben toen maar meteen doorgelopen naar het station, uiteindelijk zo'n half uur te laat op het werk.
Zo mag ik haar eigenlijk niet noemen.quote:
quote:Op maandag 14 december 2009 13:54 schreef Scrutinizer het volgende:
En dan kun jij de komende twee weken niets meer terugvinden?
Ow ja, die zie ik al niet eens meer. Ze zijn bij ons in de buurt glasvezel aan het leggen en dat is de bouwkeet incl. dixi. Ze komen wel geregeld water bij ons halen voor de koffie. Ik heb ze ook al uitgenodigd voor een kopje koffie bij ons thuis, maar daar hebben ze nog geen tijd voor gehad.quote:Op maandag 14 december 2009 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mocht de waterleiding bevriezen.... de Dixi staat al voor de deur![]()
[..]
Tja, dan moet de juf mij maar bellen... maar in groep 4 doen ze daar (nog) niet aan.quote:Als Twan nu maar geen strafwerk krijgt
Ik kreeg in groep 5 (derde klas) m'n eerste strafwerkquote:Op maandag 14 december 2009 13:59 schreef Diaan73 het volgende:
Tja, dan moet de juf mij maar bellen... maar in groep 4 doen ze daar (nog) niet aan.
Ik kan me helemaal niet herinneren ooit strafwerk te hebben gehad. Ik was dan ook een erg keurig meisje op school. Ik vond het ook heel erg leuk op de basisschool.quote:Op maandag 14 december 2009 14:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kreeg in groep 5 (derde klas) m'n eerste strafwerk
Ik was nummer 4 uit dezelfde familie en waarschijnlijk de lastigste. In de derde klas moest ik helemaal vooraan zitten recht tegenover de meester, dat was geen goed planquote:Op maandag 14 december 2009 14:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal niet herinneren ooit strafwerk te hebben gehad. Ik was dan ook een erg keurig meisje op school. Ik vond het ook heel erg leuk op de basisschool.
quote:Op maandag 14 december 2009 15:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik was nummer 4 uit dezelfde familie en waarschijnlijk de lastigste. In de derde klas moest ik helemaal vooraan zitten recht tegenover de meester, dat was geen goed planDe meester van die klas had namelijk een tic, z'n ogen draaiden af en toe helemaal weg tot dat je alleen nog maar wit zag. Ik deed 'm de hele dag na
![]()
In de hoogste twee kassen werd ik hele dagen weggestuurd, de schooltuin in, het oud-papier-hok opruimen of stencilplaten ophalen op het gemeentehuis. Daar nam ik dan ruim de tijd voor
Het dorp waar ik woonde breidde in die tijd heel erg uit waardoor er zelfs twee eerste klassen waren. Later is er toen een school bijgekomen en zaten er opeens veel vriendjes op een andere school.quote:Op maandag 14 december 2009 15:17 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vond alle klassen leuk hahaha. Wij waren de eerste groep 8, dus gingen van klas 5 naar groep 8. Ik heb over die 8 jaar ook maar 3 leraren gehad, klas 1 en 2 dezelfde, klas 3 de directeur, klas 4, 5 en 6 ook dezelfde. Waren de leuksten ook.
Hij was ook jager, vogelspotter en zo. Hij schreef ook wekelijks een halve pagina voor de regiokrant over de natuur en was dus al vroeg met natuurbehoud bezig. Nav zijn lessen heb ik toen als 10-jarige een tekening gemaakt van een uitlaatgas-katalysator, dat leek mij een goede oplossing.quote:Maar die leraar van jou was zeker zn tijd ver vooruit.
quote:Op maandag 14 december 2009 15:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het dorp waar ik woonde breidde in die tijd heel erg uit waardoor er zelfs twee eerste klassen waren. Later is er toen een school bijgekomen en zaten er opeens veel vriendjes op een andere school.
[..]
Hij was ook jager, vogelspotter en zo. Hij schreef ook wekelijks een halve pagina voor de regiokrant over de natuur en was dus al vroeg met natuurbehoud bezig. Nav zijn lessen heb ik toen als 10-jarige een tekening gemaakt van een uitlaatgas-katalysator, dat leek mij een goede oplossing.
[hapmodus]Ahum, dat zijn de cd's en (deel van de) dvd's.[/hapmodus] maar dat wist jij ook welquote:Op maandag 14 december 2009 15:45 schreef Gellius het volgende:
Wat 'n kleine boekjes hebben jullie, Diaan!
Nee, die hebben we niet. Ken ik ook niet... en Duitse literatuurquote:Op maandag 14 december 2009 15:52 schreef Gellius het volgende:
Ik dacht aan de volledige Reclam uitgave der Deutsche Literatur.
Vind je datquote:Op maandag 14 december 2009 16:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Terwijl Duits zo'n mooie rijke taal is.
Ja, dat verbaast velen. Als Duits goed voorin de mond gesproken wordt, vind ik het een hele mooie taal.quote:
quote:Op maandag 14 december 2009 16:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Terwijl Duits zo'n mooie rijke taal is.
Ik hoor geregeld Nederlands om me heen, maar dat vind ik toch nog steeds ook wel een aardige taal, hoor.quote:Op maandag 14 december 2009 16:16 schreef Diaan73 het volgende:
Misschien komt het ook wel omdat we zaterdags op de markt en bij de supermarkt bijna alleen maar Duits horen.
Ja, dat is waar.quote:Op maandag 14 december 2009 16:20 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik hoor geregeld Nederlands om me heen, maar dat vind ik toch nog steeds ook wel een aardige taal, hoor.
quote:
Wordt in het Engels:quote:Meine Ruh' ist hin, mein Herz ist schwer,
Ich finde sie nimmer und nimmermehr.
Wo ich ihn nicht hab ist mir das Grab,
Die ganze Welt ist mir vergällt.
Mein armer Kopf ist mir verrückt,
Mein armer Sinn ist mir zerstückt.
Nach ihm nur schau ich zum Fenster hinaus,
Nach ihm nur geh ich aus dem Haus.
Sein hoher Gang, sein' edle Gestalt,
Seine Mundes Lächeln, seiner Augen Gewalt,
Und seiner Rede
Zauberfluß,
Sein Händedruck, und ach, sein Kuß!
Mein Busen drängt sich nach ihm hin.
Ach dürft ich fassen und halten ihn,
Und küssen ihn, so wie ich wollt,
An seinen Küssen vergehen sollt!
Ik weet wel wat ik mooier vindquote:My peace is gone, my heart is heavy,
I will find it never and never more.
Where I do not have him, that is the grave,
The whole world is bitter to me.
My poor head is crazy to me,
My poor mind is torn apart.
For him only, I look out the window
Only for him do I go out of the house.
His tall walk, his noble figure,
His mouth's smile, his eyes' power,
And his mouth's
Magic flow,
His handclasp, and ah! his kiss!
My bosom urges itself toward him.
Ah, might I grasp and hold him!
And kiss him, as I would wish,
At his kisses I should die!
Tegenwoordig is er wel meer aandacht voor zulke leerlingen, volgens mij.quote:Heb nooit een diploma gehaald omdat ik me verveelde in de klas. Las de oor terwijl de leraar wiskunde bezig was om iets heel ingewikkelds uit te leggen. Ik vond het altijd vreemd dat leraren uit een boekje citeerden.
Met als gevolg dat er vakken waren waar je wel van moest weten hoe een paardebloem eruit ziet.
Ben twee keer getest de ene keer IQ 129 de andere keer 126.
Ik hoop dat het schoolsysteem tegenwoordig meer ruimte geeft aan individuele ontplooiing.
Ik had en heb faalangst. Ik hoorde van mijn leraar Nederlands dat ik een groot talent was. Dat hoorde ik echter 20 jaar na de middelbare school. Ik vroeg waarom ie me niet had gestimuleerd destijds. Dat was bij jou niet nodig dacht ik. Die komt er wel was de indruk. Daar zit je dan met je talenten, denkend dat een ander toch beter is.quote:Op maandag 14 december 2009 16:19 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, ik zie wel hoe met een dergelijk IQ de leraren niet al te veel energie aan je hebben willen verspillen.
Het "klinkt" inderdaad wel mooier in het Duits.quote:Op maandag 14 december 2009 16:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
[..]
Wordt in het Engels:
[..]
Ik weet wel wat ik mooier vind![]()
[..]
Tegenwoordig is er wel meer aandacht voor zulke leerlingen, volgens mij.
Adept is een groot woord.quote:Op maandag 14 december 2009 16:24 schreef Gellius het volgende:
Jij bent ook een Wendersadept toch Tong?[
Tsja, dat is wel enigszins herkenbaar, Tongius.quote:Op maandag 14 december 2009 16:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had en heb faalangst. Ik hoorde van mijn leraar Nederlands dat ik een groot talent was. Dat hoorde ik echter 20 jaar na de middelbare school. Ik vroeg waarom ie me niet had gestimuleerd destijds. Dat was bij jou niet nodig dacht ik. Die komt er wel was de indruk. Daar zit je dan met je talenten, denkend dat een ander toch beter is.
Fok! heeft kennelijk wel een grote aantrekkingskracht op zulke mensenquote:Op maandag 14 december 2009 16:43 schreef Gellius het volgende:
[..]
Tsja, dat is wel enigszins herkenbaar, Tongius.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |