Worteltjes (uit pot of blik), vissticks, aardappelpuree.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:17 schreef Ticootje het volgende:
Wie weet iets lekkers om vanavond te eten, wat mega snel klaar is en geen patat of pizza?
zoiets met soep....quote:Op donderdag 10 december 2009 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Worteltjes (uit pot of blik), vissticks, aardappelpuree.
Macaroni met smac en kaas.
Brood met gebakken ei/omelet-met-groente
spinazie!quote:Op donderdag 10 december 2009 11:29 schreef Vicky het volgende:
ik moet ook weer wat verzinnen... ik denk aan een ovenschotel..
maar met wat?
Hahaquote:Op donderdag 10 december 2009 11:55 schreef Vicky het volgende:
thanx Raissa!! Van de week zei ik tegen M. dat ik weer iets wilde eten maar ik wist toch niet meer wat ik nou gezegd had... Nu ik jou over gevulde champignons hoor weet ik het weer: gevulde paprika's
Trui, ze belt maandag.
Schier bonen met spekquote:Op donderdag 10 december 2009 12:06 schreef trui het volgende:
gewoon, een verlaat sint-avondje zonder kadootjes maar met eten.
alleen boontjes?
Doe je wel de pasta opnieuw koken dan? Of staat het netjes in de koelkast.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:49 schreef Diaan73 het volgende:
Ik kom hier ook weer eens koekeloeren, lang niet geweest![]()
jullie gaan ook erg snel....
Rocka, wat een gaaf kerststalletjeHet wordt trouwens vanavond na 8 uur dat ik even langskom... Twan is nog ziek thuis en ik kan nu overdag niet weg.
Wij eten vanavond pasta van gisteren, nou ja pasta, dat is een groot woord. Gewoon gehakt met tomatensaus en paprika samen met fusilli ivm de zwakke buikjes van ons op het moment. Ik ga vanavond maar een lekker gebakken ei met brood eten.
Het staat netjes in de koelkastquote:Op donderdag 10 december 2009 13:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Doe je wel de pasta opnieuw koken dan? Of staat het netjes in de koelkast.
Ik heb ooit eens geleerd dat juist pasta (of pastasalades) voor veel buikproblemen kunnen zorgen omdat er door het grote oppervlak veel bacterieen op kunnen gaan groeien als het lang(e)re tijd staat.
Dat is misschien ook wel beter, maar ik kook eigenlijk altijd teveel pasta en gooi ook altijd alles door elkaar al voordat het opgeschept wordt.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:03 schreef YPPY het volgende:
Wij doen vaak de saus invriezen en de pasta verse koken, dat is niet zoveel werk. Moet nog bedenken wat we vanavond gaan eten.
Dat heb ik dus ook wel een beetje. Die van Rocka ziet er zo echterig uit zeg maar en dat voelt voor mijzelf dan iig een beetje hypocriet ofzo. Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh! wat een mooi setje Rocka.Ik hoef geen kerststal, maar zo vind ik het wel erg mooi. Mijn Opa en oma hebben een hele mooie set. Maar goed, het zou wel een beetje raar voelen een kerststal onder de boom te zetten.
Dat heb ik ook, ik wil wel een stal, maar heb er verder niks mee, dus wij gaan voor deze van de actionquote:Op donderdag 10 december 2009 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook wel een beetje. Die van Rocka ziet er zo echterig uit zeg maar en dat voelt voor mijzelf dan iig een beetje hypocriet ofzo. Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen.
Met dat LP ding kan ik dat stemmetje nog stillen dat het leuk speelgoed voor 'de kinderen' is.![]()
![]()
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Men neme alufolie, daar sprenkel je wat olie op. Dan leg je er een moot zalm (of welke vis je wil) o. Daarbij plakken courgette, cherrytomaatjes, champinons, ui en dan kruiden hoe je het hebben wil. Dichtvouwen en een minuut of 20 in de oven op 180 ofzo, ik doe altijd maar wat
Dan eet je dat met bijvoorbeeld tagliatelle met knoflookolie
hahaha dat doe ik ookquote:Op donderdag 10 december 2009 14:11 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Men neme alufolie, daar sprenkel je wat olie op. Dan leg je er een moot zalm (of kabeljauw of desnoods koolvis) op. Daarbij plakken courgette, cherrytomaatjes, champinons, ui en dan kruiden hoe je het hebben wil. Dichtvouwen en een minuut of 20 in de oven op 180 ofzo, ik doe altijd maar wat
Dan eet je dat met bijvoorbeeld tagliatelle met knoflookolie
Ik bedoel met 'echt' ehm...quote:Op donderdag 10 december 2009 14:12 schreef huuphuup het volgende:
heuh? Ik snap niet wat je bedoelt met een 'echt' pakketje BE?
bedoel je met verse vis ofzo? Of bedoel je met eentje met de kop en staart er nog aan?
ik zag laatst wel in de allerhande een lekker recept met Catalaanse vis ofzo, was met rauwe ham eromheen en dan gebakken.
Oh Trui ik wilde nog zeggen dat je diner erg goed klinkt!
Je kan er toch van alles bij gooien, al koop je zo'n zak met gemengde groente van de lidl (bijv.) en dan met waar ze hier gek op zijn moten koolvisfilet in een ovenschaal met een scheutje olijfolie, wat kruiden en hoppeta zo klaarquote:Op donderdag 10 december 2009 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, nu het toch over eten gaat...
Ik wil wel weer eens een keer echt vis eten, maar ehm... ik weet nooit zo goed hoe of wat dan.
Ik wil graag zo'n heel 'echt' pakketje met vis en groente en spul uit de oven.![]()
![]()
Heeft er iemand tips van wat ik daar dan in en op en bij moet doen? En welke vis?
Bij Xenos heb je van die potten bruschetta staan, die zijn daar supahlekkah over! Kost niet veel, is weinig moeite en smaakt altijd heel volwassenquote:Op donderdag 10 december 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar nu nog die 'kruiden hoe je het hebben wil'. Daar heb ik dus echt geen kaas van gegeten. Verder dan peper en zout kom ik vaak niet.
Ik zie op plaatjes dan van die takjes zusenmezo liggen, rozemarijn ofzo?
* Brighteyes is een echte kooknoob eigenlijk wel hoor...
Dille past altijd goed bij vis.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar nu nog die 'kruiden hoe je het hebben wil'. Daar heb ik dus echt geen kaas van gegeten. Verder dan peper en zout kom ik vaak niet.
Ik zie op plaatjes dan van die takjes zusenmezo liggen, rozemarijn ofzo?
* Brighteyes is een echte kooknoob eigenlijk wel hoor...
Ik zou daarvoor een beetje een stevige vis gebruiken Be, anders valt het zo uit elkaar. Zalm misschien? wat is er verder nog stevig? Kabeljauw is ook altijd wel lekker vind ik.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm, nu het toch over eten gaat...
Ik wil wel weer eens een keer echt vis eten, maar ehm... ik weet nooit zo goed hoe of wat dan.
Ik wil graag zo'n heel 'echt' pakketje met vis en groente en spul uit de oven.![]()
![]()
Heeft er iemand tips van wat ik daar dan in en op en bij moet doen? En welke vis?
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik bedoel met 'echt' ehm...volwassen, net alsof je echt kan koken.
Kop en staart liever niet, dat is me dan weer iets te echt.![]()
Wordt Dille niet bitter als je het in de oven doet?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dille past altijd goed bij vis.
Rozemarijn en tijm enzo vind ik eigenlijk meer kruiden voor bij vlees, vooral lamsvlees haha. Maar ik doe het wel eens, maar dan maar een klein beetje. En dan vaak in combinatie met zongedroogde tomaatjes en verse cherrytomaatjes enzo
en over je gebakken piepersquote:Op donderdag 10 december 2009 14:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Die dippers zijn idd ook goed te doen!![]()
En die smaken ook gewoon goed over je vlees, of je groenten
Als ik zelf geen fantasie heb gebruik ik zo`n potje
ja beter pas als aller aller laatste erover doen toch?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wordt Dille niet bitter als je het in de oven doet?
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Die dippers zijn idd ook goed te doen!![]()
En die smaken ook gewoon goed over je vlees, of je groenten
Als ik zelf geen fantasie heb gebruik ik zo`n potje
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja die is ook goed te doen inderdaad!
Koken voor luie wijven - deel 1![]()
Oh, ik vind doorbakken tonijn juist wel lekker. Ook heel lekker van de BBQ. Lekker droog en knapperig.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja beter pas als aller aller laatste erover doen toch?
maar ik maak me er altijd makkelijk vanaf met moster-dille saus van de ikea
Jouw recept met tonijn klinkt goed zegdas lang geleden dat ik echte tonijn op heb (als in, niet uit blik
)
BE als je tonijn neemt moet je hem behandelen als biefstuk, ook in de oven. Te lang = niet te vretenhaha
ohja?quote:Op donderdag 10 december 2009 14:24 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Oh, ik vind doorbakken tonijn juist wel lekker. Ook heel lekker van de BBQ. Lekker droog en knapperig.
quote:Op donderdag 10 december 2009 12:50 schreef She-Wolf het volgende:
De man van Miss Sly was hier net. Leuke man trouwens![]()
Zelfs mijn oudste dochter zei toen hij weg was: "Mam, ik vond die man wel aardig. Hij zei hallo tegen mij, dat vond ik echt aardig."
Het kwam er zo droog uit.
Ik snap dat wel. En wat een ander zei 'hypocriet gedoe' snap ik ook. Als ik geen kinderen zou hebben gehad zou ik het niet gekocht hebben.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh! wat een mooi setje Rocka.Ik hoef geen kerststal, maar zo vind ik het wel erg mooi. Mijn Opa en oma hebben een hele mooie set. Maar goed, het zou wel een beetje raar voelen een kerststal onder de boom te zetten.
Ergens snap ik het wel, maar jouw vroeger-gevoel zal nooit hetzelfde zijn als dat later van je kinderen. Misschien krijgen die wel een vroeger-gevoel bij bepaalde kleuren die terugkomen in je huis (ik heb dat bijv. met oranje) of andere trutterijenquote:Op donderdag 10 december 2009 14:35 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. En wat een ander zei 'hypocriet gedoe' snap ik ook. Als ik geen kinderen zou hebben gehad zou ik het niet gekocht hebben.Ik ben daar heel eerlijk in. Ik koop de laatste tijd dingen zoals dit maar ook bijv. een bepaalde lamp, waarvan ik hoop dat mijn kinderen dat later zullen herinneren net als ik dat heb met de kerststal van mijn ouders en het Maria-beeld die eerder bij mijn opa en oma stond. Maria staat nu op de overloop
![]()
Ergens hoop ik ze daarmee een basis van herkenbare zaken, een gevoel van veiligheid en een thuis te geven, denk ik. Ik kan het moeilijk uitleggen. Maar ik ben heel erg blij met die spulletjes omdat ik het zelf thuis 'vroeger' fijn gehad heb.
Maar das al heul lang geleden, nu is't tijd voor een rookton in je tuin, gewoon omdat het kanquote:Op donderdag 10 december 2009 14:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh ja rokenIk heb daar toen eens een splinternieuwe pan mee om zeep geholpen
Met die lekkere houtmot van jou Mous
Dat snap ik helemaal. Zo heb ik echt van 7 jaargangen zelfgeknutselde kersversieringquote:Op donderdag 10 december 2009 14:35 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. En wat een ander zei 'hypocriet gedoe' snap ik ook. Als ik geen kinderen zou hebben gehad zou ik het niet gekocht hebben.Ik ben daar heel eerlijk in. Ik koop de laatste tijd dingen zoals dit maar ook bijv. een bepaalde lamp, waarvan ik hoop dat mijn kinderen dat later zullen herinneren net als ik dat heb met de kerststal van mijn ouders en het Maria-beeld die eerder bij mijn opa en oma stond. Maria staat nu op de overloop
![]()
Ergens hoop ik ze daarmee een basis van herkenbare zaken, een gevoel van veiligheid en een thuis te geven, denk ik. Ik kan het moeilijk uitleggen. Maar ik ben heel erg blij met die spulletjes omdat ik het zelf thuis 'vroeger' fijn gehad heb.
Wij hebben nu zo één in de tuin staanquote:Op donderdag 10 december 2009 14:42 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja! Mijn vader heeft er nog zo een staan, daar rookte hij vroeger paling in
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Geen idee wat mijn jongens een gevoel van thuis gaat geven later. Troep denk ik.
Hetzelfde als mijn kinderen dusquote:Op donderdag 10 december 2009 14:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Geen idee wat mijn jongens een gevoel van thuis gaat geven later. Troep denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |