abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75546938
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:13 schreef Sylvana het volgende:
Van het weekend eens bekijken waar we de optimelpunten gaan besteden

@Morgane: ja een bikini lijkt me fijner dan een badpak dan.
Ik heb al drie prints liggen voor arrangementen en saunadagjes want moest voor 31 december je kan ze wel besteden natuurlijk tot eind mei
Gaat weer goed komen ....... heb er zin in maar deze maand zal niet meer lukken ben ik bang dan maar weer het nieuwe jaar!
pi_75547030
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:22 schreef kahlie het volgende:

[..]

Je betaald voor alle keuzevrijheid die je hebt... zelf ben ik meer van de kleinere sauna's. Ik ga soms nog niet eens 5 rondjes en hoe groter, hoe meer lawaai en drukte.

Centre Du Lac is helaas wel al naar 28 euro gegaan, maar met een badenkaart betaal je vaak 23 euro of zelfs minder.
Ja, maar om een badenkaart goed te gebruiken moet je vaak gaan en dan moet je weer dicht bij een sauna wonen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75547253
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, maar om een badenkaart goed te gebruiken moet je vaak gaan en dan moet je weer dicht bij een sauna wonen.
Ze hebben een 3 badenkaart voor 69 euro. Dus als je met z'n tweetjes komt, heb je d'r nog 1 openstaan die je binnen 1 jaar moet gebruiken? Nou moet ik zeggen, ik woon niet op de hoek, maar veel zit het er niet van af 20 minuten met de auto schat ik.
pi_75550808
Aanbod van mijn 2 keer kortingsbon van 7,50 euro op de dagentree in sauna Peize staat nog steeds! Iemand zin om er heen te gaan of die ze van mij wil hebben?
blub blub
pi_75557264
A.s woensdag gaan vriendlief en ik voor de 2e keer naar Sauna 'Het Friese Woud' te Boijl, we hebben een arrangement met o.a hotstonemassage, heerlijk! We hebben er nu al zin in!

In de kerstvakantie willen we een nachtje naar Sandton Hotel Bad Boekelo, bij Enschede. Bij de overnachting zit sauna gratis bij in. Het ziet er wel leuk uit, iemand hier al eens geweest?
  maandag 14 december 2009 @ 09:30:04 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_75604308
zondag naar Devarana geweest.
dit is niet echt bevallen.
laat ik beginnen met de plus punten.
het is er schoon en overzichtelijk.
er is veel aandacht voor detail, zowel in de sauna als in de tuin.
alleen is de lijst minpunten een stuk langer, en nog afgezien van het hoge entree geld.
bijna alle sauna ruimtes zijn groot, heel groot en hoog.
hierdoor is de ruimte niet echt warm.
slechts 1 sauna kunnen vinden van 80 graden, en dan alleen helemaal boven in.
de zoutgrot was zelfs koud met een temp van net 50 graden en een kurk droge lucht.
de damp sauna is een grote echoput, een grote halfronde koepel van mozaiek steentjes.
zelfs de stoom die in de ruimte geblazen maakte een kabaal.
tussen tijds even iets gegeten.
een bediening die eerst een fles azijn heeft leeg gedronken en niet meer dan 2 woorden kan zeggen.
een dameblanche (volgens de kaart met echte chocolade) en een bak vers fruit.
de chocolade was een zure moes die naast de cacao heeft gestaan.
en het fruit (klein schaaltje voor de hoofdprijs) kwam uit blik.
hier zien ze me niet meer terug.
liever een kleine sauna met weinig keuze maar die wel warm is,
dan veel verschillende ruimtes vwb de aankleding,maar met een veel te lage temp. (tussen de 65 en 75 graden).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75642042
Klinkt niet zo best dan bij Deverana!

Hebben ze nog opgietingen daar?
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:55:42 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_75643329
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:15:49 #29
16874 creno
born this way
pi_75647743
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
Ben je niet in de Maa grot sauna of de Tuli sauna geweest ? Dat waren de twee houten sauna's buiten, vlakbij de 2 whirlpools, deze zijn wel heet ( 90 graden de keren dat ik ben geweest)
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:18:35 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_75649608
beide geweest.
de achterste met de haard in het midden was tegen de 80 graden.
de ander met de haard in/tegen de muur was amper 70 graden,deze had 100 graden moeten zijn volgens de dame bij de receptie.(maakte ook meteen een aantekening in het systeem).
pi_75677864
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
Dat is toch behoorlijk vochtig. Ik was laatst bij de opgieting in Bussloo, daar hadden ze ook digitale meters, erg leuk om af te lezen. De opgieting begon daar met 85 graden en 10% vochtigheid, de temperatuur ging langzaam naar beneden richting 80 graden, en de vochtigheid omhoog naar 15%. Dat lijkt weinig verschil maar je kon het behoorlijk voelen.

Als je van een hete sauna houdt is Bussloo wel een aanrader, de Finse 'aardsauna' daar is zo'n 95 graden. Ook in De Heuvelrug in Veenendaal, en Veluwse Bron in Emst hebben ze goed hete sauna's van tegen de 100 graden.
pi_75715522
Jammer dat devarana je tegenviel. Ik herken je kritiek deels. Ik vond de sauna's ook niet super warm. Dat vond ik inderdaad minder. Ik vond de panorama sauna binnen ook goed van temperatuur trouwens.
Ik weet niet waarom ze er inderdaad niet een paar warmer maken, snap best dat ze ook aanbod voor minder ervaren sauna ganger willen hebben maar jah een paar hete is toch wel prettig.
Het eten vond ik persoonlijk wel goed.

Laat ik zo maar concluderen, het zal niet mijn favoriete sauna worden maar vond wel leuk om er een keer naar toe te gaan..
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
  donderdag 17 december 2009 @ 09:52:06 #33
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75718768
Wat is eigenlijk een goede temperatuur sauna om mee te 'beginnen'?
pi_75718905
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Ik vind het altijd wel lekker om met een niet zo warme te beginnen. De zoutgrotsauna of een Finse van 70 graden bijv.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:08:01 #35
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75719264
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel posten het wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
pi_75719748
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:08 schreef morgane het volgende:
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel posten het wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
Ik ga vrijwel altijd naar de VB, en daar is hij zeker aan te raden als inkomer.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:34:52 #37
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75720256
Ok, dankjewel!!
pi_75758977
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Met de huidige temperaturen buiten duik ik niet zo liefst gelijk in de heetste
pi_75892800
Heeft hier iemand ervaringen met de sauna in Rijswijk? Ik ben er van plan om volgende week er heen te gaan.
pi_75956921
http://www.saunagids.nl/?(...)7d4e735348bcab705768

Zie bovenstaande link, hier staat ie bij.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')