Ik zit je maar te plagenquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:20 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik zeik inderdaad regelmatig over taalfouten, maar vaak zat ook niet. Maar als een zin gewoonweg echt niet te begrijpen is, omdat het met geen mogelijkheid meer op Nederlands lijkt dan houdt het voor mij op
Ach, ik ben soms ook wel echt een taalnazi, maar kan me er dan soms ook echt aan irriteren ergeren. Die diabolische spaties bijvoorbeeld zijn me een doorn in het oog. Waarom bijvoorbeeld 'telefoon boek' schrijven als het gewoon 'telefoonboek' is? Zo leer je het toch helemaal niet op school? Of ben ik gewoon ouderwetsch?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zit je maar te plagenOverigens is mijn taalgebruik ook echt de diepte in gegleden sinds de middelbare school
Ja, dat dus. Wat is er mis met die prachtige, eindeloze Nederlandsche woorden?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:24 schreef Tegan het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Engelse_ziekte_%28taal%29
quote:lange afstandsloper = iemand die afstanden loopt en lang is
langeafstandsloper = iemand die lange afstanden loopt
hoge snelheidstrein = snelheidstrein die hoog is
hogesnelheidstrein = trein die hoge snelheden behaalt
zeventien jarigen = 17 personen die jarig zijn
zeventienjarigen = personen die 17 jaar oud zijn
rij huizen = een rij van huizen
rijhuizen = huizen die in een rij staan
En nu moet ik eigenlijk weer gaan zeiksnorren, maar ik doe het niet, want deze zin is in ieder geval begrijpelijk, dus je krijgt mijn complimentenquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:26 schreef Thrust het volgende:
MissMSX, met de manier waar op je verbeterd, heb ik er geen probleem mee vind het wel prettig zo nu en dan een leer momentje
Ja precies. Je zegt echt compleet iets anders dan je bedoelt als je die diabolische spatie overal en nergens tussengooitquote:
MissMSX, met de manier waarop je verbeterd,t heb ik er geen probleem mee. Ik vind het wel prettig, zo nu en dan een leermomentje.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:26 schreef Thrust het volgende:
MissMSX, met de manier waar op je verbeterd, heb ik er geen probleem mee vind het wel prettig zo nu en dan een leer momentje
Dat zijn dure momenten jaquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:32 schreef Tegan het volgende:
Een momentje van leer.
Verder mag ik niets zeggen, want ik maak zoveel fouten. Vooral dat ik overal en nergens komma's zet.
Hij zei 'zo nu en dan'.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:34 schreef MissMSX het volgende:
[..]
MissMSX, met de manier waarop je verbeterd,t heb ik er geen probleem mee. Ik vind het wel prettig, zo nu en dan een leermomentje.
Dat is een rekbaar begripquote:
http://www.dutchfoodshop.nl/images/lange%20vingers.jpg lekker bij de koffiequote:Op vrijdag 11 december 2009 18:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat is een rekbaar begrip
En * MissMSX mompelt iets over een vinger en een hand
Ik associeerde het met het verlies van vingers dat een aantal mensen over een paar weken weer gaat overkomenquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:55 schreef Thrust het volgende:
[..]
http://www.dutchfoodshop.nl/images/lange%20vingers.jpg lekker bij de koffie
Schilder meisjequote:
te cheesyquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Thrust het volgende:
Schilder meisjeword gelijk een stuk gezelliger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |