ik heb er pas nog een onderzoekje over gelezen geloof ik... maar ik weet niet meer waar...quote:Op woensdag 9 december 2009 17:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat ik me nu even afvraag:
hoeft niet
hoeft wel
'hoeft wel' is toch geen correct Nederlands? Volgens mij kun je 'hoeft' alleen icm negatie gebruiken. Toch? En toch klinkt jouw constructie niet gek.
welkom in de wondere wereld van de taalkunde!quote:Op woensdag 9 december 2009 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
zijn daar 'onderzoekjes' over?de risotto was wel lekker
maar kun je ook een hele scriptie schrijven over 1 woordje ofzo? Zets zeh kwestjun!quote:Op woensdag 9 december 2009 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
zomg!
als dat kan, kan ik ook wel wat scriptieonderwerpen bedenken!
Ja, dat kan, ik heb mijn bachelorscriptie Nederlandse taalkunde over het woordje 'breed' geschrevenquote:Op woensdag 9 december 2009 20:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
maar kun je ook een hele scriptie schrijven over 1 woordje ofzo? Zets zeh kwestjun!
ik kan het echt niet, zulke dingen.
Kwak zit jij bij taalkunde of bij nederlands? Een vriend van me vertrekt in maart voor twee jaar naar Japan om daar een taalkundige master te doen en ook om onderzoek te doen, en een andere vriend promoveert als het goed is bij taalkunde, ooit, later... hoopt ie...
het kan. maar zulke onderzoeken zijn vaak illustratief voor grotere/algemenere taalprocessen.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
maar kun je ook een hele scriptie schrijven over 1 woordje ofzo? Zets zeh kwestjun!
ik kan het echt niet, zulke dingen.
Kwak zit jij bij taalkunde of bij nederlands? Een vriend van me vertrekt in maart voor twee jaar naar Japan om daar een taalkundige master te doen en ook om onderzoek te doen, en een andere vriend promoveert als het goed is bij taalkunde, ooit, later... hoopt ie...
Huh lees je mee in een ander topicquote:Op woensdag 9 december 2009 20:34 schreef Laureline het volgende:
PF: nagellak?![]()
Lijstje vandaag:
O: ananas met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: roerei met geroosterd volkorenbrood
T: notencrackertjes, 3 mandarijnen, hand minitomaatjes
D: bloemkool, zalmmoot, gebakken aardappeltjes
T: cappuccino en vanilleyoghurt met kwark
Mijn centimeters zijn nog steeds 90-70-100, en ik weeg weer rond de 60-61. Gewoon dus een weekje griep ertegenaan, dan kan je de maand ervoor straffeloos bunkeren
Nee, hertjes houden vind ik zielig. Ik zou er wel eens eentje op willen eten, dat wel.quote:
Je had het toch over nagellakjes die je allemaal gekregen had voor Sinterklaas! En ik lees wel eens in het nageltopic (fascinerend vind ik dat, zat laatst door dat topic ineens mijn nagels te lakken met een potje lak uit 1991quote:Op woensdag 9 december 2009 20:35 schreef P.F het volgende:
[..]
Huh lees je mee in een ander topic?!
Ik heb 1 nagellak gekregen voor sinterklaasquote:Op woensdag 9 december 2009 20:41 schreef Laureline het volgende:
[..]
Je had het toch over nagellakjes die je allemaal gekregen had voor Sinterklaas! En ik lees wel eens in het nageltopic (fascinerend vind ik dat, zat laatst door dat topic ineens mijn nagels te lakken met een potje lak uit 1991heel inspirerend dus) maar daar zie ik alleen Daph van hier?
Wat een hufters! Dat is toch heel erg gevaarlijk zo! Er had wel net een blond vierjarig meisje op een fietsje met een puppy in een mandje voorbij kunnen rijden! Intrekken die vergunningenquote:Op woensdag 9 december 2009 20:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, hertjes houden vind ik zielig. Ik zou er wel eens eentje op willen eten, dat wel.
Laatst werd er hier vlakbij geschoten, ik naar buiten, staat er op de weg een auto met de loop van een geweer eruit. Een stel jagers, hadden een ree geschoten. Vanaf de openbare weg.
Ik vind hert ook best lekker, maar om ze nu vanuit de auto te schieten...dat is wel erg asociaal.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Het is dat mijn vader dood is maar anders hadden we een paar reeen per jaar te eten en hazen
Lekker hoor!
Hert? dat weet ik zo niet,die moeten gewoon mooi wezen zijn denk ik
oh haha ik weet dat het kan, ik bedoelde meer met de nadruk op je/jij. Zo van kun JIJ ook een scriptie volkrijgen over 1 woord. Nouja laat maar zittenquote:Op woensdag 9 december 2009 20:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het kan. maar zulke onderzoeken zijn vaak illustratief voor grotere/algemenere taalprocessen.
bijvoorbeeld: het onderzoekje naar "hoeven" was gericht op het uitzoeken of het algemene idee, hoeven als negatief polaire tegenhangen van moeten, wel klopt. zoiets kan dan weer gevolgen hebben voor hoe mensen denken dat taal inj elkaar zit (semantisch, syntactisch) etc. etc.
ik werk bij taalkunde, en eigenlijk bij Engels (maar dat gebouw is vol, dus ben ik bij NL weggewerkt)
ow haha, ja en mijn antwoord was ook meer op MoBlo gericht denk ik dan op jou...quote:Op woensdag 9 december 2009 20:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh haha ik weet dat het kan, ik bedoelde meer met de nadruk op je/jij. Zo van kun JIJ ook een scriptie volkrijgen over 1 woord. Nouja laat maar zittenghehe
Laureline!![]()
Hoeksema begeleidde mijn bachelorscriptie en op mijn masterbuluitreiking kwam 'ie opdagen met een Mickey Mouse-stropdas voor.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:46 schreef kwakz0r het volgende:
Lau!![]()
speciaal voor Vik: http://www.let.rug.nl/hoeksema/moeten.pdf
(dit is niet t onderzoek waar ik t over had... dat was is een scriptie, die juist gaat over de opties van positief hoeven etc.)
@ moblo: ik vind literatuur onderzoek dan weer meestal totaal onnuttig en saaismaken verschillen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |