quote:Op woensdag 9 december 2009 00:45 schreef Meddo het volgende:
je ziet het weer veranderen, niet het klimaat
Mensen die het ontkennenquote:
En dan nog, boeie, dan wordt het toch lekker warm hierquote:Op woensdag 9 december 2009 00:48 schreef kebabkever het volgende:
Ga is leren lezen.. het menselijk handelen heeft wel invloed op het klimaat de komende decennia.
Oei! Dat wil ik niet!quote:Op woensdag 9 december 2009 09:06 schreef AlligatorNL het volgende:
De wereld is al ontelbare keren in eenzelfde vicieuze cirkel als de huidige geweest. De aarde warmt op (door mens maar ook door zichzelf, hoe kon het anders vroeger plaatsvinden), dit geeft een aantal gevolgen zoals stormen, regen, etc. en daarna zal de aarde ter compensatie een ijstijd ontketenen
Hahahaha, nee, ze hebben juist ongelijk. En dat is niet plagerig bedoelt maar gewoon omdat het zo is.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:12 schreef Chooselife het volgende:
Je kunt lullen wat je wilt over die PVV, maar ze hebben nog gelijk ook!
En dat is niet eens cynisch bedoeld ofzo, maar serieus.
Inderdaad. Diezelfde wetenschappers hebben immers aan kunnen tonen dat al deze gebeurtenissen al ontelbare keren hebben plaatsgevonden. Daarnaast gaat die propaganda van Al Gore maar terug in de tijd tot begin 1900 o.i.d. en dat is zwaar irrelevant. Duh dat er in 100 jaar weinig klimaatverandering heeft plaats gevonden, dit gaat over duizenden jaren.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:11 schreef zovty het volgende:
[..]
Oei! Dat wil ik niet!
Daar meoten we ons wel tegen wapenen. Het lijkt me goed dat we investeren in dijkverzwaringen en dat we serieus gaan kijken naar de noodzaak en mogelijkheden tot een volksverhuizing.
Het klimaat gaat veranderen, de oorzaak is niet zo belangrijk, dus we moeten er mee om leren gaan. Dan kun je allemaal wel roepen dat het een hoax is en geldklopperij, maar dan geloof ik liever de internationele verzamelde wetenschappers dan een filmpje op youtube en iemand zal die kosten voor de aanpassingen op moeten brengen.
Dan moet je je er echt beter in gaan verdiepen.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Hahahaha, nee, ze hebben juist ongelijk. En dat is niet plagerig bedoelt maar gewoon omdat het zo is.
Klopt, als ik buiten loop zie ik echt niet ineens een verschil van: wow het was gister nog -15 maar nu schieten de palmbomen spontaan uit de grond langs de maas.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:45 schreef Meddo het volgende:
je ziet het weer veranderen, niet het klimaat
quote:Op woensdag 9 december 2009 09:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Klopt, als ik buiten loop zie ik echt niet ineens een verschil van: wow het was gister nog -15 maar nu schieten de palmbomen spontaan uit de grond langs de maas.
Daar komt bovenop dat het vroeger in de middeleeuwen nog wel eens veel warmer geweest is dan nu en het klimaat altijd al schommelde.
Lees dit nou nog eens terug.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:15 schreef Chooselife het volgende:
Klimaat is al minimaal 8 jaar stabiel
Gemiddelde temperatuur.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:35 schreef zovty het volgende:
[..]
Lees dit nou nog eens terug.
Doorgrond nu zelf eens wat er echt staat.
Denk dan goed na over de definitie van klimaat. Tip: let vooral op de tijdspanne die men doorgaans neemt voor men over 'klimaat' gaat spreken.
quote:
Je ontkent dat de gemiddelde temperatuur al minimaal 8 jaar gelijk is?quote:Op woensdag 9 december 2009 09:40 schreef zovty het volgende:
[..].
Jahoor.
Ga maar lekker pvv stemmen, jouw soort krijgt de politici die het verdient; zakkenvullende prutsers.
Hoe heb je het lef iemand anders de les te willen leren.....quote:Op woensdag 9 december 2009 00:48 schreef kebabkever het volgende:
Ga is leren lezen.. het menselijk handelen heeft wel invloed op het klimaat de komende decennia.
Ja.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je ontkent dat de gemiddelde temperatuur al minimaal 8 jaar gelijk is?
Dan zit je ernaast.quote:
Ik kan hier geen filmpjes kijken. Maar: wie? 2 mannen met een thermometer tegen over de rest van de wetenschappers in de wereld?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:00 schreef Chooselife het volgende:
Als ik dat hier verkondig, spreek ik uit naam van Prof. Dr. Peter Bloemers en Dr. Bas van Geel. Die hebben er net iets meer kijk op dan jij, of staatssecretaris Timmermans van de PvdA.
2 Wetenschappers tegen wie? Draag mij eens bewijs aan waaruit het tegengestelde blijkt?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:22 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik kan hier geen filmpjes kijken. Maar: wie? 2 wetenschappers tegen over de rest van de wetenschappers in de wereld?
Daarbij: de gemiddelde temperatuur is maar een klein radartje in het geheel van onderdelen die het klimaat maken.
Daarbijbij: wat is 8 jaar op een systeem wat over eeuwen werkt?
Je lult slap en je weet het.
Tevens: dumpert als bron.
Mjamja. Als je de verzamelde wetenschappers in de wereld al niet vertrouwd dan kun je niet met mij discussieren.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:27 schreef Chooselife het volgende:
[..]
2 Wetenschappers tegen wie? Draag mij eens bewijs aan waaruit het tegengestelde blijkt?
En als een meerderheid iets verkondigt, zegt dat natuurlijk niets over de betrouwbaarheid van een stelling of onderzoek.
Ik weet niet wie je bedoelt. Je weet zelf niet eens wie je bedoelt.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:28 schreef zovty het volgende:
[..]
Mjamja. Als je de verzamelde wetenschappers in de wereld al niet vertrouwd dan kun je niet met mij discussieren.
Disclaimer: Het overmatig gebruik van smileys geeft je niet meer gelijk dan de anderquote:Op woensdag 9 december 2009 10:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je bedoelt. Je weet zelf niet eens wie je bedoelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe eens lief!
Waar heb ik ongelijk dan?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Disclaimer: Het overmatig gebruik van smileys geeft je niet meer gelijk dan de ander
Dit dus.quote:
Gast, in de wetenschap moet jij bewijzen dat jouw theorie klopt. Kom maar met een paar goede artikelen en niet met een filmpje van dumpert.quote:
Artikelen publiceren heeft geen zin op FOK!, en al helemaal niet in KLB.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:48 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Gast, in de wetenschap moet jij bewijzen dat jouw theorie klopt. Kom maar met een paar goede artikelen en niet met een filmpje van dumpert.
quote:Op woensdag 9 december 2009 09:12 schreef Chooselife het volgende:
Je kunt lullen wat je wilt over die PVV, maar ze hebben nog gelijk ook!
Wil je nog ingaan op m'n punten dat temperatuur alleen nog geen klimaat maakt en dat 8 jaar niks is in het licht der dingen? Of heb je daar ook dumpertlinkjes voor?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:51 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Artikelen publiceren heeft geen zin op FOK!, en al helemaal niet in KLB.
Quotes van een professor en hoogleraar lijkt me voldoende om een punt te maken in deze discussie. Voor zover dit niet weerlegd kan worden, lijkt me dit legitiem.
In het geval van deze meneer, waar hij verkondigt dat de opwarming van de Aarde ten gevolge van mensenlijk handelen onzin is, heeft hij gelijk. Sorry.quote:
Je bent nou 2 verschillende discussies aan het voeren.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef Chooselife het volgende:
[..]
In het geval van deze meneer, waar hij verkondigt dat de opwarming van de Aarde ten gevolge van mensenlijk handelen onzin is, heeft hij gelijk. Sorry.
Ik geloof dat jij aan beurt bent. Jij mag het tegendeel aan te tonen van wat ik hier neergezet heb.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef zovty het volgende:
[..]
Wil je nog ingaan op m'n punten dat temperatuur alleen nog geen klimaat maakt en dat 8 jaar niks is in het licht der dingen? Of heb je daar ook dumpertlinkjes voor?
Nee hoor. Dat de Aarde 'niet uitsluitend' door menselijk handelen opwarmt betekent niet dat het er niks mee te maken heeft.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:53 schreef Chooselife het volgende:
[..]
In het geval van deze meneer, waar hij verkondigt dat de opwarming van de Aarde ten gevolge van mensenlijk handelen onzin is, heeft hij gelijk. Sorry.
Ok, dan houdt het op.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij aan beurt bent. Jij mag het tegendeel aan te tonen van wat ik hier neergezet heb.
Precies!quote:Op woensdag 9 december 2009 10:58 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij aan beurt bent. Jij mag het tegendeel aan te tonen van wat ik hier neergezet heb.
Dan zal ik op mijn beurt de rest van je halfslachtige gebazel uit de wereld helpen.
Nou, dat ligt veel genuanceerder. En dan beroep ik me even op uitleg van een professor klimatologie van de TU die op BNR gedetailleerd zaken heeft uitgelegd. Laat ik dit eens voor waarheid aannemen. Hij schetste de volgende zaken;quote:Op woensdag 9 december 2009 10:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat de Aarde 'niet uitsluitend' door menselijk handelen opwarmt betekent niet dat het er niks mee te maken heeft.
De versnelling van de opwarming door koolstofdioxide-uitstoot is gewoon een wetenschappelijk feit.
Dat allerlei idioten zeggen dat er anders ook wel klimaatverandering was, doet daar niks aan af.
Heb je er weer zo een. Moet je even vergelijken hoe de temperatuur gestegen is vanaf de heftige industrialisatie tijdens de jaren 70-80. Temperatuurverschil kan je niet over 10 jaar meten en beweren dat er niets aan de hand is. Open eens je ogen, kijk eens hoe Australiers kampen met extreme droogte, hoe de eeuwige sneeuw van bergtoppen verdwijnt, dat Groenland binnenkort weer groen is en de Zuidpool ook zijn ijs aan het dumpen (oh ja, op een klein plekje ergens in het oosten na danquote:Op woensdag 9 december 2009 11:09 schreef Adrenaline0182 het volgende:
De temperatuur is al niet gestegen sinds 1998. De milieuhype is puur een financieel voordeel voor de overheid, wie dat niet inziet is nogal slecht geïnformeerd, of heeft waarschijnlijk zijn of haar school niet afgemaakt.
Precies! Jij snapt hetquote:Op woensdag 9 december 2009 11:18 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Heb je er weer zo een. Moet je even vergelijken hoe de temperatuur gestegen is vanaf de heftige industrialisatie tijdens de jaren 70-80. Temperatuurverschil kan je niet over 10 jaar meten en beweren dat er niets aan de hand is. Open eens je ogen, kijk eens hoe Australiers kampen met extreme droogte, hoe de eeuwige sneeuw van bergtoppen verdwijnt, dat Groenland binnenkort weer groen is en de Zuidpool ook zijn ijs aan het dumpen (oh ja, op een klein plekje ergens in het oosten na dan)
Eensch godmiljaar eindelijk iemand die de waarheid spreektquote:Op woensdag 9 december 2009 09:06 schreef AlligatorNL het volgende:
De wereld is al ontelbare keren in eenzelfde vicieuze cirkel als de huidige geweest. De aarde warmt op (door mens maar ook door zichzelf, hoe kon het anders vroeger plaatsvinden), dit geeft een aantal gevolgen zoals stormen, regen, etc. en daarna zal de aarde ter compensatie een ijstijd ontketenen om de temperatuur te verlagen. Hier kunnen wij niks aan veranderen en als je dat commerciële gelul van o.a. Al Gore gelooft, ben je een naïeve hippie.
Toen ging de temperatuur omlaag en was men bang voor een kleine ijstijd.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:18 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Heb je er weer zo een. Moet je even vergelijken hoe de temperatuur gestegen is vanaf de heftige industrialisatie tijdens de jaren 70-80.
Ja, leuk proefje.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:07 schreef Mchelle het volgende:
Hoe willen ze die zeespiegel laten stijgen dan?Als je een zooi ijsblokjes in een glas water doet en het laat smelten wordt het ook niet hoger. Zeespiegelstijging is een hoax.
Ja, hij is ook meesterlijk inquote:Op donderdag 10 december 2009 10:16 schreef RM-rf het volgende:
Ik vind die hele Richard de Mos wel een leuk figuur
De zuidpool is dan ook een continent vrouwmensquote:Op donderdag 10 december 2009 10:07 schreef Mchelle het volgende:
Hoe willen ze die zeespiegel laten stijgen dan?Als je een zooi ijsblokjes in een glas water doet en het laat smelten wordt het ook niet hoger. Zeespiegelstijging is een hoax.
Bedankt voor het bewijzen van je kortzichtigheid. De heren hebben "dr." voor hun naam, dus ze zullen wel gelijk hebben, is je idee blijkbaar.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:00 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan zit je ernaast.
http://www.dumpert.nl/med(...)apt_er_niks_van.html
Als ik dat hier verkondig, spreek ik uit naam van Prof. Dr. Peter Bloemers en Dr. Bas van Geel. Die hebben er net iets meer kijk op dan jij, of staatssecretaris Timmermans van de PvdA.
quote:Op donderdag 10 december 2009 10:07 schreef Mchelle het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |