Waar is dat nou voor nodig?
Er wordt nogal wat gehaat op onze gekleurde broeders en zusters in dit land. Lees de KLB-topiclijst maar door. Beste lieden, ik vind dit onnodig!
Natuurlijk zijn er problemen met allochtonen en, laten we er niet omheen draaien, vooral met onze landgenoten van Marokkaanse komaf. Dit ontken ik zeker niet.
Maar ik wil ook eens de andere kant belichten. Zeg eens eerlijk, hoeveel saaier zou Nederland zijn met alleen maar blanke, autochtone Nederlanders? Een flink stuk saaier, als je het mij vraagt.
Ik geniet van de diversiteit in dit land. Verschillende soorten mensen, verschillende gebruiken, verschillende soorten omgangsvormen en verschillende soorten eten

.
Vanavond hoorde ik Geert Wilders bij Knevel (Elfde Uur) praten over het 'multiculturele drama' o.i.d., refererend aan de verschijdenheid aan culturen die Nederland rijk is. Hij spreekt over andere culturen in Nederland alsof een andere cultuur per definitie iets slechts, iets inferieurs en bedreigend is. Wat een lariekoek.
We moeten onze ogen niet sluiten voor de allochtonenproblematiek die er zonder meer is, maar we moeten onze ogen evenmin sluiten voor de vele positieve aspecten van onze multiculturele-samenleving.
Klacht1: Mensen die steeds meer lijken te haten op onze multiculturele samenleving. Een tendens die ook duidelijk waar te nemen is in KLB.
Klacht2: Mensen die over andere culturen spreken alsof het per definitie iets slechts is.