abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75431462
Waar is dat nou voor nodig?

Er wordt nogal wat gehaat op onze gekleurde broeders en zusters in dit land. Lees de KLB-topiclijst maar door. Beste lieden, ik vind dit onnodig!
Natuurlijk zijn er problemen met allochtonen en, laten we er niet omheen draaien, vooral met onze landgenoten van Marokkaanse komaf. Dit ontken ik zeker niet.

Maar ik wil ook eens de andere kant belichten. Zeg eens eerlijk, hoeveel saaier zou Nederland zijn met alleen maar blanke, autochtone Nederlanders? Een flink stuk saaier, als je het mij vraagt.
Ik geniet van de diversiteit in dit land. Verschillende soorten mensen, verschillende gebruiken, verschillende soorten omgangsvormen en verschillende soorten eten .

Vanavond hoorde ik Geert Wilders bij Knevel (Elfde Uur) praten over het 'multiculturele drama' o.i.d., refererend aan de verschijdenheid aan culturen die Nederland rijk is. Hij spreekt over andere culturen in Nederland alsof een andere cultuur per definitie iets slechts, iets inferieurs en bedreigend is. Wat een lariekoek.

We moeten onze ogen niet sluiten voor de allochtonenproblematiek die er zonder meer is, maar we moeten onze ogen evenmin sluiten voor de vele positieve aspecten van onze multiculturele-samenleving.

Klacht1: Mensen die steeds meer lijken te haten op onze multiculturele samenleving. Een tendens die ook duidelijk waar te nemen is in KLB.
Klacht2: Mensen die over andere culturen spreken alsof het per definitie iets slechts is.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_75431494
Eens, omdat kebab
You can trust me, trust nobody...
  woensdag 9 december 2009 @ 00:21:41 #3
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_75431506
Je kijkt geen voetbal maar wel Knevel?
pi_75431539
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:21 schreef Biels het volgende:
Je kijkt geen voetbal maar wel Knevel?
Vrijwillig Duits voetbal kijken.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  woensdag 9 december 2009 @ 00:23:32 #5
195140 skattebaut
Qur'an:9:5 "Fight an
pi_75431557
Oneens, for very obvious reasons, all known to you!
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
ambush them using every stratagem of war."
pi_75431574
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef skattebaut het volgende:
Jij hebt liever alleen blanke, autochtone Nederlanders?
  woensdag 9 december 2009 @ 00:26:05 #7
195140 skattebaut
pi_75431622
Ik stel bij deze ook meteen voor het programma Opsporing Verzocht om te noemen naar Marokkaan Gezocht.
Heb het vanavond bekeken, de hoofdrolspelers waren allen, zonder uitzondering, van Marokkaanse kom af.

Petje af, om het zomaar effe uit te drukken.
Qur'an:9:5 "Fight and kill non-muslims wherever you find them, take them captive, harass them, lie in wait and
  woensdag 9 december 2009 @ 00:26:26 #8
195140 skattebaut
pi_75431629
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:24 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Nee.
pi_75431676
Niks mis met een multiculturele samenleveing maar Nederland moet niet veranderen in zo'n zandbakland
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_75431764
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:24 schreef koningdavid het volgende:

[..]

EEN VOLK
EEN RIJK
pi_75431835
Ik denk dat de meeste mensen het inmiddels een beetje spuugzat beginnen te worden dat autochtonen steeds vaker concessies moeten maken voor allochtonen. Neem nou dat kerstboomverhaal van die Haagse Hogeschool of het verhaal van het kruis op de mijter van Sinterklaas.
pi_75431860
Buitenlands voedsel Pleur aub op met je smerige afhaal chinees
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 9 december 2009 @ 00:37:58 #13
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_75431862
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef skattebaut het volgende:
Hihi, hij heeft een buitenlandse taal nodig om te zeggen dat hij niet van allochtonen houdt.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_75431918
kuthippie
pi_75431921
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen het inmiddels een beetje spuugzat beginnen te worden dat autochtonen steeds vaker concessies moeten maken voor allochtonen. Neem nou dat kerstboomverhaal van die Haagse Hogeschool of het verhaal van het kruis op de mijter van Sinterklaas.
De verontwaardiging over die twee zaken is ook wel terecht, alleen veel mensen schieten dan vaak gelijk zo door. Zo greep Wilders dat kerstboomincident ook aan om te vertellen dat we in Nederland zogenaamd "niet eens meer kerst kunnen vieren". Dat is nogal overdreven natuurlijk.
pi_75431936
Nou van mij hoeft die multiculti niet.
Aziaten, amerikanen, andere westerlingen toppie. De rest niet.

En eten kan je importeren.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 9 december 2009 @ 00:41:18 #17
195140 skattebaut
pi_75431938
Zolang de Marokkaanse en Turkse gemeenschappen niet in zeer sterke mate zelfreinigend gaan worden zie ik geen toekomst voor een multicultisamenleving.
Wel voor:
rassenrellen.
Nog verdere segregatie.
Nog dieper wantrouwen.
Recht in eigen hand.
Haat
etc.
pi_75431939
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:37 schreef Agiath het volgende:
Buitenlands voedsel Pleur aub op met je smerige afhaal chinees
Hmm... Nasi met kipfilet in kerriesaus
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_75431940
wat was dat kerstboomincident
  woensdag 9 december 2009 @ 00:42:50 #20
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_75431966
wat een

topic
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_75431993
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:41 schreef Siniti het volgende:
wat was dat kerstboomincident
http://www.elsevier.nl/we(...)ulticulti-genoeg.htm
  woensdag 9 december 2009 @ 00:44:49 #22
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_75432000
Kleur maakt me geen flikker uit.
Religie, dat is hetgeen wat ik haat.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_75432002
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:42 schreef BereNDD het volgende:
wat een

[ afbeelding ]

topic
pi_75432015
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:42 schreef BereNDD het volgende:
wat een

[ afbeelding ]

topic
pi_75432038
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:44 schreef cerror het volgende:
Kleur maakt me geen flikker uit.
Religie, dat is hetgeen wat ik haat.
In zijn geheel idd.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 9 december 2009 @ 00:47:35 #26
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_75432061
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:46 schreef MouzurX het volgende:

[..]

In zijn geheel idd.
Al is de negercultuur best wel hilarisch van tijd tot tijd.
pi_75432089
quote:
Zie nu pas dat Elsevier ons aller KLB als bron gebruikt.
pi_75432096
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:48 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Best wel trieste hogeschool trouwens

Waar gaat dit heen.
  woensdag 9 december 2009 @ 00:50:20 #29
195140 skattebaut
pi_75432114
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

De verontwaardiging over die twee zaken is ook wel terecht, alleen veel mensen schieten dan vaak gelijk zo door. Zo greep Wilders dat kerstboomincident ook aan om te vertellen dat we in Nederland zogenaamd "niet eens meer kerst kunnen vieren". Dat is nogal overdreven natuurlijk.
Dat is niet overdreven!!!

Ik kan geeneens meer voor mijn neefje een spaarvarken halen bij de bank!
Dit zou het moslimdeel van de klanten v/d bank tegen staan...

In elk programma op tv moeten verplicht! allochtonen in beeld komen.

De varkensgriep moet maar effe mexicaanse griep gaan heten...
Anders willen moslims m niet krijgen...

Uitgaan verandert overal in orgiën van geweld.

Politici als donner hebben er geen moeite mee de sharia in te voeren als de meerderheid dat wil...

Vogelaar wilde gestolen miljarden euro's in kracht(proest)wijken gaan pompen terwijl degenen die dit land op bouwden weg kwijnen in horrorbejaardentehuizen.

Een volk dat Nederland TOTAAL geen respect toont verdient het de grens over geschopt te worden.
En wat ze denken over Nederlanders is ook wel duidelijk...

Ga gauw weg met dit topic.
pi_75432118
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:49 schreef Siniti het volgende:

[..]

Best wel trieste hogeschool trouwens

Waar gaat dit heen.
Komt allemaal door de multi-culturele samenleving.
pi_75432144
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Komt allemaal door de multi-culturele samenleving.
Dat klopt. Dat zegt die schoolleiding zelf letterlijk in dat artikel
  woensdag 9 december 2009 @ 00:52:08 #32
195140 skattebaut
pi_75432155
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:47 schreef cerror het volgende:

[..]

Al is de negercultuur best wel hilarisch van tijd tot tijd.
Zolang ie op tv is en ik m af kan zetten wel ja.
Zodra ze je bovenbuurman zijn meestal niet meer.
pi_75432172
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:50 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Dat is niet overdreven!!!

Ik kan geeneens meer voor mijn neefje een spaarvarken halen bij de bank!
Dit zou het moslimdeel van de klanten v/d bank tegen staan...

In elk programma op tv moeten verplicht! allochtonen in beeld komen.

De varkensgriep moet maar effe mexicaanse griep gaan heten...
Anders willen moslims m niet krijgen...

Uitgaan verandert overal in orgiën van geweld.

Politici als donner hebben er geen moeite mee de sharia in te voeren als de meerderheid dat wil...

Vogelaar wilde gestolen miljarden euro's in kracht(proest)wijken gaan pompen terwijl degenen die dit land op bouwden weg kwijnen in horrorbejaardentehuizen.

Een volk dat Nederland TOTAAL geen respect toont verdient het de grens over geschopt te worden.
En wat ze denken over Nederlanders is ook wel duidelijk...

Ga gauw weg met dit topic.
Mensenkinderen... the paranoia is sterk with this one
pi_75432204
Koningdavid en skattebaut in 1 topic, nice!
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 9 december 2009 @ 00:56:22 #35
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_75432230
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:52 schreef skattebaut het volgende:

[..]

Zolang ie op tv is en ik m af kan zetten wel ja.
Zodra ze je bovenbuurman zijn meestal niet meer.
Tjonge. Misbruikt door een antilliaan?
pi_75432393
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:48 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Daalt Elsevier even verschrikkelijk in aanzien
pi_75432421
Ik heb niets tegen een multi-cultisamenleving.

Mits:

- De wetten en regels door iedereen nageleefd en gevolgd worden. En dat bepaalde personen niet in discriminatiehuilstand gaan als ze door handhavende partijen (politie, conducteurs, buschauffeurs) op de de wetten en regels gewezen worden die ze ZELF overtreden en daarbij ook dienen te kennen. Ieder die zich in Nederland bevind moet op de hoogte van de wetten en regels zijn.
- De Nederlandse cultuur gehandhaafd blijft: Denk aan sinterklaas, kerst, enz enz..
- Ik val niemand lastig met het feit dat ik niet in een god of boek geloof. Val mij dan ook niet met een geloof of boek.
- En iedereen elkaar respecteert zonder daarbij de eigen wil en denkwijze op te dringen. En niet alleen moslims doen dat, christenen zijn nog een stuk erger.
pi_75432429
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:07 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Daalt Elsevier even verschrikkelijk in aanzien
Of KLB is in aanzien gestegen. Waar zal dit topic eindigen? BBC? CNN?
pi_75432516
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:52 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Mensenkinderen... the paranoia is sterk with this one
Paranoia of oogkleppen, het is beide een keuze.
Eigen brokjes eerst.
pi_75432548
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:16 schreef Bushmaster het volgende:

[..]

Paranoia of oogkleppen, het is beide een keuze.
Waarom altijd alles in 'extremen' trekken?

Enige nuance betrachten staat niet gelijk aan 'oogkleppen ophebben'.
pi_75432594
Maar ik was nog vergeten te zeggen David.. je hebt gelijk. Goeie OP. Wat alleen jammer is, is dat die allochtonen niet goed mixen met de samenleving. De oplossing is zeker niet om tegen te gaan werken (Wilders), want er is juist meer samenwerking nodig tussen allochtonen en autochtonen. Iemand met een hoofddoekje is altijd omringd door anderen met een hoofddoekje, da's gewoon jammer.
pi_75432631
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:22 schreef BasementDweller het volgende:
Maar ik was nog vergeten te zeggen David.. je hebt gelijk. Goeie OP. Wat alleen jammer is, is dat die allochtonen niet goed mixen met de samenleving. De oplossing is zeker niet om tegen te gaan werken (Wilders), want er is juist meer samenwerking nodig tussen allochtonen en autochtonen. Iemand met een hoofddoekje is altijd omringd door anderen met een hoofddoekje, da's gewoon jammer.
Dat klopt wel, maar dat is denk ik onvermijdelijk. Soort zoekt soort.

Het hoeft ook niet altijd problematisch te zijn. Chinezen segreren als geen ander, klitten enorm veel samen, maar werken wel keihard en veroorzaken weinig tot geen overlast.
  woensdag 9 december 2009 @ 01:29:28 #43
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_75432676
Degelijk verhaal, maar nog hetzelfde als tien jaar geleden ook werd betoogd.
Niets mis mee, maar je zult er ook weinig mee opschieten vrees ik.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_75432712
Maar er zijn sowieso lang niet zoveel Chinezen als Marokkanen en Turken.

In de huidige situatie is het soort-zoekt-soort inderdaad onvermijdelijk. Dat heeft er ook mee te maken dat je als Marokkaan ook gewoon in een Marokkaanse buurt woont, naar een Marokkaanse supermarkt gaat en Marokkaanse buren hebt. Het zou mooi zijn als buurten beter gemixt zouden zijn, dan is er automatisch meer contact tussen verschillende 'bevolkingsgroepen'. Daardoor zal het 'wij' en 'zij'-gevoel afnemen, en dus zullen figuren als Wilders niet meer zoveel aandacht krijgen.

Hoe dit te realiseren is... geen idee. Wat ik wel weet, is dat figuren als Wilders niet bijdragen aan een betere samenleving omdat de hiervoor geschetste situatie juist tegen wordt gegaan.
  woensdag 9 december 2009 @ 01:33:12 #45
195140 skattebaut
pi_75432714
  woensdag 9 december 2009 @ 01:36:01 #46
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_75432752
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:22 schreef BasementDweller het volgende:
Als je veel steden ziet dan lijkt het inderdaad dat allochtonen niet goed mixen met de samenleving... maar dat is niet overal zo. Kijk eens rond in Groningen, nooit problemen gehad met Marokkanen of andere moslims. Ze zijn goed benaderbaar voor een praatje. Hier gaat het doorgaans behoorlijk goed en economisch doen ze het ook behoorlijk goed.
Nu moet ik natuurlijk wel zeggen dat er niet zoveel moslims op elkaars lip wonen als in Rotterdam of zo, hier wonen ze redelijk verspreid. Maar het kan dus wel.
pi_75432767
quote:
- Het is paranoia omdat er nooit sprake zal zijn van een meerderheid Nederlanders die de Sharia wil invoeren. Nu niet, niet over 50 jaar, nooit. Het is luchtfietserij om je daar druk over te gaan maken.

- Dat spaarvarken... lekker boeiend.

- Wat is er raar aan meer allochtonen op TV? Het gaat in dit geval om de publieke omroep, de omroep van ons allemaal. Dus ook de omroep van allochtonen.
pi_75432796
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:36 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

Als je veel steden ziet dan lijkt het inderdaad dat allochtonen niet goed mixen met de samenleving... maar dat is niet overal zo. Kijk eens rond in Groningen, nooit problemen gehad met Marokkanen of andere moslims. Ze zijn goed benaderbaar voor een praatje. Hier gaat het doorgaans behoorlijk goed en economisch doen ze het ook behoorlijk goed.
Nu moet ik natuurlijk wel zeggen dat er niet zoveel moslims op elkaars lip wonen als in Rotterdam of zo, hier wonen ze redelijk verspreid. Maar het kan dus wel.
Ik zeg altijd maar zo: niets gaat boven Groningen
  woensdag 9 december 2009 @ 01:41:46 #49
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_75432810
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:37 schreef koningdavid het volgende:

[..]

- Het is paranoia omdat nooit sprake zal zijn van een meerderheid Nederlanders die de Sharia wil invoeren. Nu niet, niet over 50 jaar, nooit. Het is luchtfietserij om daar je druk over te gaan maken.

- Dat spaarvarken... lekker boeiend.

- Wat is er raar aan meer allochtonen op TV? Het gaat in dit geval om de publieke omroep, de omroep van ons allemaal. Dus ook de omroep van allochtonen.
Misschien niet de islamitische sharia, maar Wilders kijkt wel enorm veel van de sharia af.
Doodstraffen, lijfstraffen, ongelijke rechten voor diverse bevolkingsgroepen, zoveel mogelijk moskeeen sluiten en imams uitzetten, kledingvoorschriften (geen hoofddoeken etc).
Alles eigenlijk uit de sharia, maar dan een beetje anders.
  woensdag 9 december 2009 @ 01:43:42 #50
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_75432822
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:39 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar zo: niets gaat boven Groningen
Zo arrogant zou ik het (als Groninger) niet willen zeggen, maar Groningen heeft z'n positieve kanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')