abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2009 @ 10:40:13 #176
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75437296
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:23 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh heerlijk! Lekker rustig aan doen dan nu he!
Jazekers Ik heb net heerlijk gedoucht, leuke makeupjes op mn gezicht gedaan en haar gefohnt. Ik wilde eik vandaag naar de stad voor iets wat ik hier niet mag zeggen , maar ik moet donderdag toch ook nog wat foto's ophalen in de stad en dan is het toch koopavond, dus dan ga ik dan gewoon even Kan ik vandaag lekker rustig aan doen
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_75437318
online bewaren bij dingen als photobucket oid heeft zeker ook zn nadelen, niks is gegarandeerd, als morgen de eigenaar er geen zin meer in heeft of failliet gaat is gewoon zonder waarschuwing al je data weg. En dan hebben we het nog niet eens over de bescherming ervan en hoe makkelijk anderen wellicht erbij kunnen.

Het blijft altijd lastig, backups draaien is wel handig voor hardware-matige defecten aan bv. harde schijven (een gemiddelde HD heeft nu eenmaal 10.000 uur MTBF), maar is voor brand weer niet nuttig.

Een harde schijf ergens anders bewaren is dan weer een oplossing, maar als je daar jaaaaren geen spanning op zet en 'm ergens in een doos bij ouders oid legt is hij naar verloop van tijd ook gewoon leeg.

Optische media als CD/DVD/Bluray is dan weer wat bestendiger, maar weer beperkt in opslagcapaciteit.
Flashmedia als USB-drives e.d. worden steeds groter qua capaciteit, maar zijn ook weer makkelijk te verliezen / jatten, en raken volgens mij na verloop van tijd ook leeg / corrupt of krijgen last van bv. storing door magnetische voorwerpen oid
  woensdag 9 december 2009 @ 10:41:20 #178
202014 JJH
Knetter. O+
pi_75437329
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:30 schreef tombolafan het volgende:
Wat is er trouwens aan de hand met de nachtploeg?
Normaal gooien ze ruim een topic vol gedurende de nacht!
Het ligt er net aan hoe het loopt.
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:34 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Wauw, thnx voor het zoeken!
11-11 is natuurlijk ook wel heel makkelijk te onthouden, maar ik schrijf het toch maar even op
11-11. Gekkendag.
pi_75437367
Joah, Ravage weet wel hoe de data van mn HD af moeten, dat komt wel goed. Maar daar heft ie voorlopig nog geen tijd voor denk ik.

Het stomste is gewoon, dat ik heus wel weet dat je backups moet maken, en Ravage z'n mac dat eens in de zoveel tijd automatisch laat doen. Nu moet er denk ik wel gekeken worden naar een vervanging, maar het budget is klein, Ravage is ook nog jarig volgende week :S:S

bigbird, ups en downs zijn k*t maar wel logisch nu. voor jou!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 december 2009 @ 10:42:25 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75437370
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:40 schreef Loveless85 het volgende:
online bewaren bij dingen als photobucket oid heeft zeker ook zn nadelen, niks is gegarandeerd, als morgen de eigenaar er geen zin meer in heeft of failliet gaat is gewoon zonder waarschuwing al je data weg. En dan hebben we het nog niet eens over de bescherming ervan en hoe makkelijk anderen wellicht erbij kunnen.

Het blijft altijd lastig, backups draaien is wel handig voor hardware-matige defecten aan bv. harde schijven (een gemiddelde HD heeft nu eenmaal 10.000 uur MTBF), maar is voor brand weer niet nuttig.

Een harde schijf ergens anders bewaren is dan weer een oplossing, maar als je daar jaaaaren geen spanning op zet en 'm ergens in een doos bij ouders oid legt is hij naar verloop van tijd ook gewoon leeg.

Optische media als CD/DVD/Bluray is dan weer wat bestendiger, maar weer beperkt in opslagcapaciteit.
Flashmedia als USB-drives e.d. worden steeds groter qua capaciteit, maar zijn ook weer makkelijk te verliezen / jatten, en raken volgens mij na verloop van tijd ook leeg / corrupt of krijgen last van bv. storing door magnetische voorwerpen oid
daarom dat ik dus backuo, daar neer zet, volgende keer dat ik kom de andere schijf meeneem, en de eerste weer mee naar huis
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_75437482
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oh nee, dat lijkt me inderdaad heel erg om kwijt te raken... misschien ook online gaan bewaren? zoals oh-oh zegt; dan is zelfs bij brand (of diefstal ) alles nog te vinden...
Plan, heb nu wel een kopie van meest belangrijke op een usb stick, maar die dingen zijn ook niet echt betrouwbaar en langlevend
O+ 11-06-2009 O+
pi_75437517
Het mooiste zou natuurlijk zijn op 2 aparte fysieke locaties een volledig redundant systeem wat iedere 2 uur gesync'ed word met elkaar dmv een gigabit-verbindingetje, dan heb je nooit meer dataloss dan van de laatste 2 uur in het slechtste geval en kan je zo op je 'andere' systeem verder als de ene uitvalt.

Maarja, dat kost een paar lieve duiten
  woensdag 9 december 2009 @ 10:49:20 #183
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75437600
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:40 schreef Loveless85 het volgende:

Ik maak idd altijd eens in de zoveel tijd backups dmv een DVD'tje, daar brand ik dan belangrijke dingen zoals foto's en spullen van school op
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 december 2009 @ 10:50:56 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75437659
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:47 schreef Loveless85 het volgende:
Het mooiste zou natuurlijk zijn op 2 aparte fysieke locaties een volledig redundant systeem wat iedere 2 uur gesync'ed word met elkaar dmv een gigabit-verbindingetje, dan heb je nooit meer dataloss dan van de laatste 2 uur in het slechtste geval en kan je zo op je 'andere' systeem verder als de ene uitvalt.

Maarja, dat kost een paar lieve duiten
oeh dat zou idd wel tof zijn
was me net aan t bedenken, in de auto een schijf leggen kan natuurlijk ook.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_75437696
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:49 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik maak idd altijd eens in de zoveel tijd backups dmv een DVD'tje, daar brand ik dan belangrijke dingen zoals foto's en spullen van school op
Yup, werkt imho voor de gewone thuisgebruiker nog het beste. Ik heb het meeste op een externe schijf, maar zou ook wat vaker gewoon ff dvd's moeten bakken en die bij m'n ouders moeten leggen ofzo.

@ Work hebben we in Limburg (geloof ik) een heel leeg kantoorpand
Een soort ghosttown, geheel ingericht, maar er werkt niemand. Is voor select groepje klanten die heeeeeel veeeeeel geld betalen om in geval van brand of rampen daar meteen binnen 4 uur aan de slag te kunnen, er worden dus ook van hun systemen iedere paar uur backups gemaakt die daar zo live gezet kunnen worden wanneer nodig
  woensdag 9 december 2009 @ 11:00:12 #186
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_75438008
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:51 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Yup, werkt imho voor de gewone thuisgebruiker nog het beste. Ik heb het meeste op een externe schijf, maar zou ook wat vaker gewoon ff dvd's moeten bakken en die bij m'n ouders moeten leggen ofzo.

@ Work hebben we in Limburg (geloof ik) een heel leeg kantoorpand
Een soort ghosttown, geheel ingericht, maar er werkt niemand. Is voor select groepje klanten die heeeeeel veeeeeel geld betalen om in geval van brand of rampen daar meteen binnen 4 uur aan de slag te kunnen, er worden dus ook van hun systemen iedere paar uur backups gemaakt die daar zo live gezet kunnen worden wanneer nodig
Ja precies
Eigenlijk zou je ze idd ergens anders moeten leggen dan, of in een kluis die alles beschermd in het geval van brand ofzo.
Haha, cool!
pi_75438026
Eigenlijk is dat wel heel tof Ll! Slim wel!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_75438084
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:00 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja precies
Eigenlijk zou je ze idd ergens anders moeten leggen dan, of in een kluis die alles beschermd in het geval van brand ofzo.
Haha, cool!
Je hebt van die NAS (network attached storage, externe HD's die je op je netwerk aansluit, niet op je PC) die tot bepaalde temperaturen nog je data beschermen geloof ik. Maar die zijn ook laaiend duur
  woensdag 9 december 2009 @ 11:05:10 #189
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_75438174
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_75438190
Muisindehuis
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 december 2009 @ 11:05:59 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75438197
koppelstukje van statief zit er niet op....
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 9 december 2009 @ 11:07:14 #192
148689 Muis006
pi_75438238
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
Muisindehuis
Haai L hoest?
pi_75438283
Ik ga ook nog maar eens goed nadenken over juiste manier van backups maken... Ben nu al zo vaak data kwijt geraakt dat ik het wel zat ben

Heb vandaag weer geen zin in werk. Gelukkig wel een redelijke normale lading werk.
O+ 11-06-2009 O+
pi_75438365
Zo. vanuit college even
Nu even de foto's van gisteren kijken...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_75438441
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:08 schreef bigbird het volgende:
Ik ga ook nog maar eens goed nadenken over juiste manier van backups maken... Ben nu al zo vaak data kwijt geraakt dat ik het wel zat ben

Heb vandaag weer geen zin in werk. Gelukkig wel een redelijke normale lading werk.
Ik ben ooit begonnen met dvd's met backups van foto's... en toen was ik het al heeeeeeeel snel zat omdat ik er zoveel moest hebben...
pi_75438491
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:12 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik ben ooit begonnen met dvd's met backups van foto's... en toen was ik het al heeeeeeeel snel zat omdat ik er zoveel moest hebben...
Heb ik ook... maar toen wel te lang gewacht en toen crashte er een schijf van bijna 1TB... Heb deel kunnen recoveren, maar kostte dagen en groot deel van alle bestanden was kaduuk... Waaronder ook foto's en documenten. Wil ik niet nog een keer.
O+ 11-06-2009 O+
pi_75438502
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:07 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Haai L hoest?
Ja goehooeeed. Beetje brak en moe @ work, was kort nachtje. Maar de dag is alweer bijna doormidden

How you doin'?
pi_75438540
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:13 schreef bigbird het volgende:

[..]

Heb ik ook... maar toen wel te lang gewacht en toen crashte er een schijf van bijna 1TB... Heb deel kunnen recoveren, maar kostte dagen en groot deel van alle bestanden was kaduuk... Waaronder ook foto's en documenten. Wil ik niet nog een keer.
DVDs e.d. zijn wat minder storingsgevoel dan hardeschijven, simpelweg omdat je ze brandt en daarna niet meer gebruikt, je HD is toch vrijwel dagelijks per uur per dag in gebruik. Tis alleen qua capaciteit niet ideaal en je moet ze wel goed opslaan en oppassen voor krassen e.d.
pi_75438565
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:13 schreef bigbird het volgende:

[..]

nee, lijkt me vreselijk! Ik heb ooit eens een gecrasht kaartje van mn fototoestel gehad, en daar was ik al tijden van slag van (uiteindelijk nog een deel terug kunnen halen...)

*noteert als klus voor in de kerstvakantie...*
  woensdag 9 december 2009 @ 11:16:28 #200
148689 Muis006
pi_75438598
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:14 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja goehooeeed. Beetje brak en moe @ work, was kort nachtje. Maar de dag is alweer bijna doormidden

How you doin'?
Wel goed bankhangen en hopelijk ergens deze week info over revalidatie

Ik heb zin in vis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')