quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:35 schreef wikwakka2 het volgende:
Vandaag tijdens de les trouwens bijna in West een bontkraagje overreden, hij liep opeens achteruit de weg op.
Volgende keer beter uitkijken, he?
Is dit een verpakte sneer jegens mij?quote:Op woensdag 9 december 2009 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan die Turken die zichzelf altijd voordoen als de goed geïntegreerde Turk. Weet wel, van die typetjes die altijd zo hun best doen om 'verkaast' over te komen, en het liefst Turken meer afzeiken dat de gemiddelde Nederlander. Zo van, 'Ik kan echt nooit omgaan met Turken, ik ben heel anders dan hun', dus echt van die 'Kijk mij eens modern, vrijdenkend, openminded en balbalba zijn'- Turken, damn, als je vandaag de dag nog steeds denkt dat Turken allemaal hetzelfde zijn en denken, dan ligt dat aan jouw verrotte omgeving, niet aan het Turkse volk.![]()
![]()
Neeee, absoluut niet. Naar geen van jullie. Ik kwam vandaag gewoon zo'n type tegen.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is dit een verpakte sneer jegens mij?
Oh dan deel ik jouw irritatie. Ik kan me er ook mateloos aan irriteren.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Neeee, absoluut niet. Naar geen van jullie. Ik kwam vandaag gewoon zo'n type tegen.
misschien voor mij bedoeld? Ik kan niet goed opschieten met Turken uit mijn omgeving.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan die Turken die zichzelf altijd voordoen als de goed geïntegreerde Turk. Weet wel, van die typetjes die altijd zo hun best doen om 'verkaast' over te komen, en het liefst Turken meer afzeiken dat de gemiddelde Nederlander. Zo van, 'Ik kan echt nooit omgaan met Turken, ik ben heel anders dan hun', dus echt van die 'Kijk mij eens modern, vrijdenkend, openminded en balbalba zijn'- Turken, damn, als je vandaag de dag nog steeds denkt dat Turken allemaal hetzelfde zijn en denken, dan ligt dat aan jouw verrotte omgeving, niet aan het Turkse volk.![]()
![]()
quote:Op woensdag 9 december 2009 00:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh dan deel ik jouw irritatie. Ik kan me er ook mateloos aan irriteren.
En niemand houdt van slijmballen, dat hebben ze vaak ook niet door.
Nee, ook niet voor jou (voor niemand uit dit topic zoals ik al eerder zei). Sterker nog, ik word vaak gezien als een verkaaste Turk. Maar ik ben er dan ook helemaal niet trots op. Ik bedoel, ik ben er echt niet trots op dat ik mijn moedertaal niet goed beheers, of dat ik iets anders ben opgevoed dan de 'gemiddelde Turk' - als die bestaat, want zeg nou eens eerlijk, Turken onderling kunnen heel erg van elkaar verschillen.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
misschien voor mij bedoeld? Ik kan niet goed opschieten met Turken uit mijn omgeving.Ook niet met Nederlanders.
Ik denk dat je een onderscheid moet maken hier tussen twee dingen.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Idem dito. Wanneer ze samen zijn met andere Turken (die dan toevallig iets lager studeren dan zijzelf) doen ze vaak ook extreem neerbuigend. De hele tijd moeilijke Nederlandse woorden gebruiken waarvan ze weten dat de rest van het groep toch niet weet wat het betekent, zichzelf de hele tijd voordoen als de moderne geïntegreerde Turk door in gesprekken (vaak expres) een hele andere mening te hebben en die dan natuurlijk extreem 'modern' overbrengen. En dan helemaal verbaast reageren wanneer een andere 'conservatieve' Turk (waarvan die geïntegreerde Turk natuurlijk van te voren al weet dat het een conservatieve Turk is) er wat extreem op reageert. Echt waar, je ziet dan gewoon aan hun gezicht hoeveel beter ze zich dan wel niet voelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |