abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75611491
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het verweer van die man was dan ook zwaar kansloos. Het is een verbod op sieraden en niet op religieuze uitingen.
pi_75611549
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer raar. Verschil is dat geloofstechnisch gezien een hoofddoek/baard verplicht is in de Islam, en het dragen van een kruis voor Christenen is dat niet. Maar dan wordt het weer een theologische discussie. Willen we dat? Neen.

²
Dat probeer ik de hele tijd te zeggen.
Ik heb ze in voorbije posts al aangegeven dat ik een bron wil hebben uit de bijbel waarin staat dat de kruis verplicht is. De Koran vermeldt duidelijk dat de hoofddoek verplicht is daartegen de bijbel niet.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 13:48:07 #228
862 Arcee
Look closer
pi_75611607
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:46 schreef Meki het volgende:
Dat probeer ik de hele tijd te zeggen.
Ik heb ze in voorbije posts al aangegeven dat ik een bron wil hebben uit de bijbel waarin staat dat de kruis verplicht is. De Koran vermeldt duidelijk dat de hoofddoek verplicht is daartegen de bijbel niet.
En de koran staat boven de wet?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 14 december 2009 @ 13:49:38 #229
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75611659
Die kerel mag dus prima een kruisje dragen, alleen niet bovenop zijn uniform. Mooi toch!?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75611704
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

De de koran staat boven de wet?
De Koran is de leidraad voor de moslims.
In de wereld is er ruimte gemaakt voor de moslims om hun geloof uit te oefenen.
Nergens ter wereld heeft een regering de hoofddoeken verboden in het openbaar, er zijn slechts kleine handvol landjes o.a. Frankrijk die bij het overheidsleven het verboden hebben omdat zij een gescheiden kerk en staat hebben.

Ook de moslims moeten de wet respecteren waar zij zich bevinden.
  maandag 14 december 2009 @ 13:51:15 #231
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75611706
quote:

[..]

Voor ons Moslims zeker weten wel. Daar is echt geen twijfel over mogelijk.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_75611716
quote:

[..]

Maar de uitspraak gooit het toch niet op een religieuze beperking, maar gewoon een kledingsvoorschrift?
Dus dit is toch niet van toepassing in dit geval?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 13:52:42 #233
862 Arcee
Look closer
pi_75611759
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:51 schreef Meki het volgende:
De Koran is de leidraad voor de moslims.
In de wereld is er ruimte gemaakt voor de moslims om hun geloof uit te oefenen.
Nergens ter wereld heeft een regering de hoofddoeken verboden in het openbaar, er zijn slechts kleine handvol landjes o.a. Frankrijk die bij het overheidsleven het verboden hebben omdat zij een gescheiden kerk en staat hebben.

Ook de moslims moeten de wet respecteren waar zij zich bevinden.
Stel dat ik een geloof aanhang dat mij verplicht om zo over straat te gaan:

Kan ik mij daar dan op beroepen om zo naar m'n werk te gaan? Mijn religie verplicht het mij immers.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 13:54:00 #234
862 Arcee
Look closer
pi_75611803
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:51 schreef Lamon. het volgende:
Maar de uitspraak gooit het toch niet op een religieuze beperking, maar gewoon een kledingsvoorschrift?
Dus dit is toch niet van toepassing in dit geval?
Ik ging puur op Meki's punt in, eigenlijk los van deze discussie, want daarin wordt idd gezegd dat het om een kledingsvoorschrift gaat.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 13:54:45 #235
862 Arcee
Look closer
pi_75611828
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Maar goed, moslims staan ook niet boven de wet, dus wat de koran zegt is niet relevant, toch?
pi_75611864
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Ik hoop en verwacht dat de wet op iedereen hetzelfde wordt toegepast. Geloof moet daar los van staan.
Zoals te doen gebruikelijk is in Nederland.
  maandag 14 december 2009 @ 13:57:13 #237
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75611901
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kan ik mij daar dan op beroepen om zo naar m'n werk te gaan? Mijn religie verplicht het mij immers.
Met die hanenkam mag je tramconducteur worden (tenminste dat neem ik aan, als een hoofddoek ook mag), maar die ketting moet je wel even afdoen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_75611904
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een domme redenering
Ga je gang maar als je een geloof wilt starten
Ik ruik hier gewoon dat jij het eens bent met de rechtspraak

De Islam is net als Christendom een wereldgodsdienst met beiden miljarden aanhangers.
pi_75611921
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Nee, dan voldoe je niet aan het kledingsvoorschrift wat zij vragen. Zo worden hoofddoekjes ook niet altijd geaccepteerd, maar dan ook een pet of een hoed niet.
De religie maken de mensen er zelf bij, je dient gewoon voor bepaalde functies aan bepaalde voorschriften te voldoen, en als dat je niet aanstaat moet je ook niet op die baan solliciteren.
Als ze je eenmaal aangenomen hebben met een bepaalde kledingsstijl, dan dient het bedrijf niet ineens van gedachte te veranderen.

Ik ga er van uit, dat het kledingsvoorschrift bij busschauffers is, dat je geen zichtbare kettingen dient te dragen, daar heeft de man dus mee ingestemd toen hij aangenomen werd.
  maandag 14 december 2009 @ 13:58:46 #240
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75611939
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:57 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat een domme redenering

De Islam is net als Christendom een wereldgodsdienst met beiden miljarden aanhangers.
Waar in de wet staat dat een aanhanger van een wereldgodsdienst meer rechten heeft dan een kleine godsdienst?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_75611940
quote:

[..]

Wat een domme redenering

En wordt het liefste thuis of in de kerken beleden.
pi_75611941
quote:
Ook is sprake van een algemeen verbod
op kettinkjes,met en zonder religieus
symbool eraan,aldus de rechter.
M.a.w. geen verbod op religieuze symbolen, maar een verbod op kettinkjes. Wat is lezen toch moeilijk.
  maandag 14 december 2009 @ 13:58:54 #243
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75611943
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar goed, moslims staan ook niet boven de wet, dus wat de koran zegt is niet relevant, toch?
Vanuit de wet niet inderdaad, vanuit de Moslim wel. We zullen daar waar het botst voor zover mogelijk altijd de Koran boven de wet plaatsen, tenzij echt niet anders mogelijk is.

De Islam is meer dan een religie, het is een levenswijze. Het simpele denken der Nederlanders alsof de Islam een jasje is die je kunt uitdoen is dus ridicuul.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_75611981
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En wordt het liefste thuis of in de kerken beleden.
Je bedoelt in de moskeeen !
pi_75612001
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vanuit de wet niet inderdaad, vanuit de Moslim wel. We zullen daar waar het botst voor zover mogelijk altijd de Koran boven de wet plaatsen, tenzij echt niet anders mogelijk is.

De Islam is meer dan een religie, het is een levenswijze. Het simpele denken der Nederlanders alsof de Islam een jasje is die je kunt uitdoen is dus ridicuul.

²
Je zult wel moeten af en toe, en anders zoeken naar een baan die geen conflict met je levenswijze oplevert.
Of anders vrijwillig ergens anders gaan wonen, zo is het nu eenmaal.
pi_75612022
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Je bedoelt in de moskeeen !
Moskeeen, kerken, synagoges.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 14:01:52 #247
862 Arcee
Look closer
pi_75612031
quote:
Wat een domme redenering
Ik vind 'm volstrekt legitiem.
quote:
Ja, eens kijken welke rechten me ik allemaal ga toe-eigenen op basis van m'n eigen geloof.
quote:
Gezien het feit dat het om een kledingsvoorschrift gaat ben ik het er wel mee eens, ja.

Jij dan?

Oh, en wat nou als in het kledingsvoorschrift staat dat er geen hoofddoekjes gedragen mogen worden?
quote:
Ja, miljarden mensen die het niet begrepen hebben dus, ze kunnen immers nooit beide gelijk hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 14:02:45 #248
862 Arcee
Look closer
pi_75612054
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:58 schreef Lamon. het volgende:
Nee, dan voldoe je niet aan het kledingsvoorschrift wat zij vragen. Zo worden hoofddoekjes ook niet altijd geaccepteerd, maar dan ook een pet of een hoed niet.
De religie maken de mensen er zelf bij, je dient gewoon voor bepaalde functies aan bepaalde voorschriften te voldoen, en als dat je niet aanstaat moet je ook niet op die baan solliciteren.
Als ze je eenmaal aangenomen hebben met een bepaalde kledingsstijl, dan dient het bedrijf niet ineens van gedachte te veranderen.

Ik ga er van uit, dat het kledingsvoorschrift bij busschauffers is, dat je geen zichtbare kettingen dient te dragen, daar heeft de man dus mee ingestemd toen hij aangenomen werd.
Ik vroeg het dan ook aan Meki met betrekking tot zijn geloof, mij is duidelijk dat het niet zou mogen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 14:04:34 #249
862 Arcee
Look closer
pi_75612120
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Okee, en als ik m'n eigen reli-jasje aantrek, mag ik op basis daarvan dan ook m'n eigen regels boven de wet plaatsen?
pi_75612379
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Okee, en als ik m'n eigen reli-jasje aantrek, mag ik op basis daarvan dan ook m'n eigen regels boven de wet plaatsen?
Neen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')