SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
Juridisch gezien nietquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:50 schreef Sooze1 het volgende:
(Speelt het nog mee dat hij het heeft uitgemaakt en mijn hart heeft gebroken?)
Afschrijving is helemaal niet relevant. Als de ex-vriend besluit dat hij toch de helft van de spullen wil dan moet TS ineens 5000,- ophoesten voor de vervanging.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:41 schreef Pritt het volgende:
Tsja ik vind op een totaalbedrag van 5000 van zijn kant, 3000 euro echt een royale aanbiedingen.
A, is het niet dat je zomaar 3000 even ophoest en B is de afschrijving op apparatuur aanzienlijk hoog. Helemaal in ogenschouw nemend dat hij de spullen niet wilt.
Als TS compleet nieuwe dingen wil, dan wel ja. Als ze tweedehands 15 maanden oude spullen wil hebben, dan betaald ze die 3000 euro waarschijnlijk als ze op markplaats ff rondsnuffelt. Daarom is afschrijving wel relevant. Hij laat haar zitten met tweedehands spullen, hij kan na 15 maanden echt niet de nieuwprijs terug gaan vragen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Afschrijving is helemaal niet relevant. Als de ex-vriend besluit dat hij toch de helft van de spullen wil dan moet TS ineens 5000,- ophoesten voor de vervanging.
Punt is natuurlijk dat je met economische maar ook technische afschrijving zit. Een bank van 900,- is na een jaar vrijwel niets meer waard, maar gaat toch nog wel een jaar of 9 mee. Schrijf je dan 80% af in het eerste jaar, of 10% per jaar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:33 schreef kahlie het volgende:
[..]
Als TS compleet nieuwe dingen wil, dan wel ja. Als ze tweedehands 15 maanden oude spullen wil hebben, dan betaald ze die 3000 euro waarschijnlijk als ze op markplaats ff rondsnuffelt. Daarom is afschrijving wel relevant. Hij laat haar zitten met tweedehands spullen, hij kan na 15 maanden echt niet de nieuwprijs terug gaan vragen.
Niet waar. Meestal wordt lineair afgeschreven en telt technische levensduur veel zwaarder. Daarbij valt de voornaamste reden van de waardedaling weg en dat is dat je meubels van een 'ander' koopt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:40 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je rekent altijd economische afschrijving.
Er lijkt me ook geen enkel probleem. Het verschil tussen 3000,- en 4000,- is prima te overbruggen mits er een beetje zakelijk gehandeld wordt. Daarom zeg ik ook 3500,- is een prima compromis.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:02 schreef noutie het volgende:
Ik vind ¤ 3000,-- supernetjes. Ik (man 31) had er zo voor getekend om van het gezeur af te zijn. Hij heeft jou afgeschreven, dan kan die bank er ook nog wel bij.
Je vergeet echt even dat als haar vriend het niet koopt TS voor 5000,- aan nieuwe meubelen moet kopen.quote:-edit- Hij vraagt geld, jij komt hem hier royaal in tegemoet door op 60% van de nieuwwaarde te gaan zitten. Dit zou hij er nooit voor krijgen als hij het zou verkopen. Je bent dus echt de beste koper van zijn meubels die hij zich maar kan wensen. Je koopt alles in één keer op en voor een goede prijs. Ik zou hem dat ook zo uitleggen. Hij snapt dan best dat je een heel goed bod doet.
Dat hoeft ze niet tegen haar vriend te zeggen natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:12 schreef Fastmatti het volgende:
Je vergeet echt even dat als haar vriend het niet koopt TS voor 5000,- aan nieuwe meubelen moet kopen.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:02 schreef noutie het volgende:
Ik vind ¤ 3000,-- supernetjes. Ik (man 31) had er zo voor getekend om van het gezeur af te zijn. Hij heeft jou afgeschreven, dan kan die bank er ook nog wel bij.
-edit- Hij vraagt geld, jij komt hem hier royaal in tegemoet door op 60% van de nieuwwaarde te gaan zitten. Dit zou hij er nooit voor krijgen als hij het zou verkopen. Je bent dus echt de beste koper van zijn meubels die hij zich maar kan wensen. Je koopt alles in één keer op en voor een goede prijs. Ik zou hem dat ook zo uitleggen. Hij snapt dan best dat je een heel goed bod doet.
Dat moet natuurlijk niet.. Ze kan er ook voor kiezen voor 3000 aan spullen te kopen, ze kan het zo duur maken als ze zelf wil. Ik vind het argument van noutie heel strek: haar ex heeft vast ook geen zin die spullen ergens heen te sjouwen om ze vervolgens van daaruit alleen maar te verkopen. Als ik TS was, zou ik 3000 bieden. Zeker met in mijn achterhoofd dat electronica ontzettend snel in waarde daalt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:12 schreef Fastmatti het volgende:
Je vergeet echt even dat als haar vriend het niet koopt TS voor 5000,- aan nieuwe meubelen moet kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |