Dat laatste is bij jou nu juist het probleem waarom je in deze ongezonde relatie blijft hangen. Je hebt geen eigenwaarde en daarom ben je blij met iedere vorm van aandacht van de andere sekse die je kan krijgen. En alle problemen die ze heeft schuif je af onder de noemer "ze bedoelt het niet zo", "ze heeft een rotverleden gehad" etc...quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:06 schreef Alucart het volgende:
Daar bij ben ik bang als ik haar verlaat dat ik mijn eigen ruiten in gooi mijn ltber (Een mbo mentor) me ouders me vrienden en jullie zeggen allemaal dat dit geen goede relatie is maar ik heb echt het gevoel als ik dit vernageld dat ik gewoon daar later gewoon heel veel spijt krijg omdat ik dan eenzaam en alleen ben.
En wat voor rotverleden heeft ze eigenlijk gehad? Ze heeft op jonge leeftijd belachelijk veel vriendjes gehad, die afhaakten omdat zij niet spoort. En verder?quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:10 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat laatste is bij jou nu juist het probleem waarom je in deze ongezonde relatie blijft hangen. Je hebt geen eigenwaarde en daarom ben je blij met iedere vorm van aandacht van de andere sekse die je kan krijgen. En alle problemen die ze heeft schuif je af onder de noemer "ze bedoelt het niet zo", "ze heeft een rotverleden gehad" etc...
Zij heeft problemen, maar jij ook. En jullie gebruiken elkaar daarvoor.
ze is vroeger altijd alleen geweest met weinig tot geen vrienden vandaar het fictive zusje. en zelfs nu heeft ze geen vrienden die in de buurt wonen ze heeft wel vrienden maar die wonen allemaal in een andere stad omdat ze in een andere stad op school zitquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
En wat voor rotverleden heeft ze eigenlijk gehad? Ze heeft op jonge leeftijd belachelijk veel vriendjes gehad, die afhaakten omdat zij niet spoort. En verder?
Ik bedoelde een algemene noemer, waar wat hij doet onder geplaatst kan worden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
En wat voor rotverleden heeft ze eigenlijk gehad? Ze heeft op jonge leeftijd belachelijk veel vriendjes gehad, die afhaakten omdat zij niet spoort. En verder?
Je klinkt niet gelukkig. Je klinkt als iemand die het ongeluk van de ander op zijn schouders meedraagt. Je klinkt als iemand die vindt dat hij het niet waard is een gelukkige relatie te hebben, of uberhaupt een relatie te hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:13 schreef Alucart het volgende:
Want ik zelf heb er geen problemen mee dat ze zo op me steunt. En andersom ook niet. Dus ik vraag me af waarom het dan toch zo belangrijk is dat het anders gaat. Als we beide gelukkig zijn in deze relatie is het toch goed?
Dat komt door je lage eigenwaarde; je vindt het misschien zelfs fijn of een grote eer dat ze zo afhankelijk van je is want op die manier wordt jouw schreeuw om aandacht gevoed. Andersom kan waarschijnlijk heel goed hetzelfde gelden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:13 schreef Alucart het volgende:
Want ik zelf heb er geen problemen mee dat ze zo op me steunt. En andersom ook niet. Dus ik vraag me af waarom het dan toch zo belangrijk is dat het anders gaat. Als we beide gelukkig zijn in deze relatie is het toch goed?
Een slechtere reden om een relatie aan te houden, is bijna niet te bedenken. Bij iemand blijven omdat je bang bent alleen te zijn en heel misschien wel niemand anders zult vinden. Wat een drogreden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:06 schreef Alucart het volgende:
Daar bij ben ik bang als ik haar verlaat dat ik mijn eigen ruiten in gooi mijn ltber (Een mbo mentor) me ouders me vrienden en jullie zeggen allemaal dat dit geen goede relatie is maar ik heb echt het gevoel als ik dit vernageld dat ik gewoon daar later gewoon heel veel spijt krijg omdat ik dan eenzaam en alleen ben.
Je beseft het nog niet. Bij mij heeft dit soort gedrag uiteindelijk geleid tot een burn-out; maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef Alucart het volgende:
Tja ik kan mezelf ook niet depresief/slecht in me vel noemen. het enige is dat ik wel geschroken was van het feit dat ze "zelfmoord" wilde plegen terwijl ik het weekend ervoor dus vorig weekend een heel fijn weekend heb gehad. (de dag ervoor was ze net thuis gebracht) dus juist wanneer de relatie weer wat verbeteringen begon te tonen raakte zie "in de put". daarbij wil ik niet zeggen dat we een slechten relatie hebben ik spreek haar dagelijk over school en dat soort dingen en nu en dan met problemen. Daarbij ga ik elke weekend naar haar toe of zij naar mij toe. we wisselen het veel af.
Ik heb haar vandaag ook aangemoedigd om met proficonele hulp te gaan praten en ze klonk wel dat ze serieus overwegeningen wil maken.
Ik vind het fijn dat ze zich goed en veilig bij me voelt want daar is toch ook een vriendje voor om ff je problemen te vergeten en je ff veilig en rustig te voelen want ik merk ook echt verschil als ik met haar praat als ze thuis is of als ze samen met mij ergens is dan is ze veel ontspannender. ze is helemaal op haar gemak bij mij terwijl ze thuis op haar tellen past om maar geen ruzie te krijgen daarom denk ik als het er ooit van komt dat ik op me zelf woont en zij bij me inkomt wonen dat ze zich een stuk beter zou voelen want als ik al zo'n goede sfeer kan creeren bij haar dan is een opvang plaats(mijn eigenwoning) met zo'n sfeer toch alleen maar goed voor haar of heb ik dat nou verkeerdquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:24 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat komt door je lage eigenwaarde; je vindt het misschien zelfs fijn of een grote eer dat ze zo afhankelijk van je is want op die manier wordt jouw schreeuw om aandacht gevoed. Andersom kan waarschijnlijk heel goed hetzelfde gelden.
Aan dit soort gedrag ga je uiteindelijk echt onderdoor als je niet uitkijkt.
En verder wat Xennia zegt.
Ik weet niet hoe ik kan reageren; ik zie alleen dat je het aan het goedpraten bent. Als je een gezonde eigenwaarde zou hebben, zou je je niet zo laten meeslepen in de psychische ellende van een ander.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:25 schreef Alucart het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat ze zich goed en veilig bij me voelt want daar is toch ook een vriendje voor om ff je problemen te vergeten en je ff veilig en rustig te voelen want ik merk ook echt verschil als ik met haar praat als ze thuis is of als ze samen met mij ergens is dan is ze veel ontspannender. ze is helemaal op haar gemak bij mij terwijl ze thuis op haar tellen past om maar geen ruzie te krijgen daarom denk ik als het er ooit van komt dat ik op me zelf woont en zij bij me inkomt wonen dat ze zich een stuk beter zou voelen want als ik al zo'n goede sfeer kan creeren bij haar dan is een opvang plaats(mijn eigenwoning) met zo'n sfeer toch alleen maar goed voor haar of heb ik dat nou verkeerd
Dat had ik dus ook, precies hetzelfde. Het is heel nobel om zoiets na te streven, maar destructief als je bekijkt vanuit welk oogpunt TS dat doet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:35 schreef Sinceria het volgende:
Respect voor je, TS. Hoewel ik denk dat je het nog zwaar zult krijgen. Je verhaal is op sommige punten herkenbaar en ik kan je vertellen dat ik het niet volhield ondanks dat ik dacht dat ik er wel mee om kon gaan. Sterkte dus.
Ja, dat zie je verkeerd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:25 schreef Alucart het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat ze zich goed en veilig bij me voelt want daar is toch ook een vriendje voor om ff je problemen te vergeten en je ff veilig en rustig te voelen want ik merk ook echt verschil als ik met haar praat als ze thuis is of als ze samen met mij ergens is dan is ze veel ontspannender. ze is helemaal op haar gemak bij mij terwijl ze thuis op haar tellen past om maar geen ruzie te krijgen daarom denk ik als het er ooit van komt dat ik op me zelf woont en zij bij me inkomt wonen dat ze zich een stuk beter zou voelen want als ik al zo'n goede sfeer kan creeren bij haar dan is een opvang plaats(mijn eigenwoning) met zo'n sfeer toch alleen maar goed voor haar of heb ik dat nou verkeerd
+ op die leeftijd word je heel makkelijk *verliefd 15 en 17want dit zal heus niet de rest van hun lvn duren vooral nueit als ze al 14vriendjes gehad heeftquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:36 schreef Jumping-Skippy het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook, precies hetzelfde. Het is heel nobel om zoiets na te streven, maar destructief als je bekijkt vanuit welk oogpunt TS dat doet.
Deze twee mensen gebruiken elkaar op nogal ongezonde manier. Ze durven beiden het leven niet aan te gaan en dus voeren ze samen maar een soort Shakespeariaans drama op, in de hoop dat de wereld ze in godsnaam zal zien. Het is een schreeuw om aandacht van twee pubers, waarbij de een de show maakt (dame in kwestie) en de ander volgt (TS).quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:33 schreef donthate het volgende:
ze gebruikt je volgens mij echt wel
Je verwoordt het prima volgens mijquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:35 schreef Jumping-Skippy het volgende:
maar ik weet niet hoe ik het kan verwoorden.
Dat vind ik nou ook wel weer meevallen. Hoe moet TS het dan vertellen? Zichzelf afschilderend als een klootzak?quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het valt me daarbij op dat TS zich uitput in verdrietige verhalen vertellen - waarbij hij zijn rol als begrijpende, koene ridder zeker niet vergeet te vermelden - en verder zo min mogelijk ingaat op mensen die kritisch zijn op zijn gedrag en 'm uit zijn droom willen halen van de zichzelf wegcijferende, doodgoeie jongen.
Nee, natuurlijk niet. Er is echter meer dan de twee uitersten.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:14 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook wel weer meevallen. Hoe moet TS het dan vertellen? Zichzelf afschilderend als een klootzak?
Mijn vorige post is gebaseerd op wat me opvalt in dit hele topic van 6 pagina's. Wat me enigszins stoort is dat er geen ontwikkeling in zit. TS is nog even ver als tijdens de OP, naar mijn mening mede doordat hij blijft hangen in zijn rol als het o zo lieve, begrijpende vriendje van zijn labiele vriendin. Hij ontwijkt m.i. mensen die hem uit die rol willen trekken.quote:Het lijkt hier niet uit te maken op wat voor manier je iets vertelt, er is altijd wel iemand die er kritiek op heeft.
En ja ik weet, het is Fok!
Alhoewel dit dan weer wél een nieuw gezichtspunt isquote:Op woensdag 9 december 2009 08:52 schreef Alucart het volgende:
Yep begrijp je punt ik denk ook dat het beter is om deze relatie te beeingigen en een nieuwe te zoeken thanks voor jullie adviesen
Fijn dat je dingen in begint te zienquote:Op woensdag 9 december 2009 08:52 schreef Alucart het volgende:
Yep begrijp je punt ik denk ook dat het beter is om deze relatie te beeingigen en een nieuwe te zoeken thanks voor jullie adviesen
Super dat je dit hebt bereikt!quote:Op woensdag 9 december 2009 11:16 schreef Alucart het volgende:
heb gister ook goed geslapen ik had gistere maar 2 uurtjes geslapen drm was ik nogal eenzijdig. maar vandaag heb ik goed geslapen en de boel over zien ik laat haar vallen als vriendin maar blijf wel vrienden met haar dan kan ik haar teminsten toch nog wel helpen zonder dat het te veel aan mij schort
Niet om het een of het ander: maar 15 jarige meiskes die melden dat ze zelfmoord willen plegen doen dat echt niet, die willen aandacht. Vooral die volledige "och meiske toch kom maar hier" aandacht. De meeste mensen die zelfmoord willen plegen gaan daar niet iedere keer over beginnen. Als zo'n iemand emotioneel die stap genomen heeft, doet 'ie het gewoon.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:20 schreef Alucart het volgende:
Tja ik kan mezelf ook niet depresief/slecht in me vel noemen. het enige is dat ik wel geschroken was van het feit dat ze "zelfmoord" wilde plegen terwijl ik het weekend ervoor dus vorig weekend een heel fijn weekend heb gehad.
Ik heb al redelijk wat in mijn posts gezet (lees die eens door als je wilt), maar inderdaad. Ik herken je situatie van a tot z en daarom heb ik zo vaak gereageerd.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:07 schreef Alucart het volgende:
heb jij dan het zelfde probleem als mij gehad? en eigenwijs doorgezet? want aan de ene kant voel ik me vol met zelf vertouwen maar de andere kant weer super onzeker
Uiteindelijk wel, maar ik denk wel wat er iets mis is met zijn eigenwaarde, ongekend vertrouwen in mensen, de wil om te helpen en een beroerde partnerkeuze en er maar zo weer een nieuw fout meisje kan opduiken.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:22 schreef steve.T het volgende:
dudes ik heb deze topic ff gevolgd en wat denken jullie? zou hij haar nu echt laten gaan en een eigen leven zoeken?
Dat heeft hij ook aangegegeven, hij heeft geen eigenwaarde.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, maar ik denk wel wat er iets mis is met zijn eigenwaarde, ongekend vertrouwen in mensen, de wil om te helpen en een beroerde partnerkeuze en er maar zo weer een nieuw fout meisje kan opduiken.
zelfde wat Xennis zegt bouw relatie's rustig op en noem iets pas een relatie als je echt langer iets hebt. Nog veel geluk met het opbouwen van je zelfvertrouwen en het vinden van een "goede" nieuwe vriendinquote:Op woensdag 9 december 2009 18:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, maar ik denk wel wat er iets mis is met zijn eigenwaarde, ongekend vertrouwen in mensen, de wil om te helpen en een beroerde partnerkeuze en er maar zo weer een nieuw fout meisje kan opduiken.
TS ik raad je aan om je niet te snel vol overgave in een relatie te storten. Als er alarmbelletjes afgaan bij een meisje, dan is dat je intuitie die je iets wil zeggen. Beoordeel mensen verder op hun daden en niet op hun woorden, doe rustig aan, verwacht niet te veel.
Ergens heb ik het idee dat hij zegt van wel, maar of hij het daadwerkelijk ook gaat doen?quote:Op woensdag 9 december 2009 18:22 schreef steve.T het volgende:
dudes ik heb deze topic ff gevolgd en wat denken jullie? zou hij haar nu echt laten gaan en een eigen leven zoeken?
Als je er inderdaad voor kiest om hier een ''einde'' hoofdstuk van te maken:quote:Op woensdag 9 december 2009 18:35 schreef steve.T het volgende:zelfde wat Xennis zegt bouw relatie's rustig op en noem iets pas een relatie als je echt langer iets hebt. Nog veel geluk met het opbouwen van je zelfvertrouwen en het vinden van een "goede" nieuwe vriendin
Loslaten. Dit moet ze alleen doen. Als de hulp effectief is zouden jullie weer een band kunnen opbouwen. Deze band zal echter bijna altijd onder druk komen te staan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:19 schreef Alucart het volgende:
Laten we beginnen bij het begin. Ik heb een vriendin van 15 (ben zelf 17) maar dat is het probleem niet. Het probleem is iets wat ik al een tijdje vreesde. Ze heeft zware pychische problemen. Ze heeft gister bijna zelfmoord gepleegd. Ze is een persoon die als ik er ben 24/7 aan me vast klampt kan amper naar de wc zonder dat ze mee gaat. Daar bij ben ik de enige die ze vertrouwt. Jongens help! dumpen is geen oplossing daar is ze me te dierbaar voor. btw. ze krijgt waarschijnlijk pyscische hulp een opvang centrum ofzo iets.Maar hoe kan ik haar nu het beste helpen en steunen want probleem 2 is we wonen allebei in een andere stad (vroeger woonde ik in de zelfde als haar) dus er ff heen fietsen is er ook niet bij. Pas volgend jaar krijg ik een ov jaar kaart en een kaartje kost 15 euro enkele reis, en ik heb het geld niet op me rug groeien en een opleiding die succesvol moet worden afgerond. Help me plz
Zelf met een psycholoog contact zoeken (verwijzing via huisarts)quote:Op woensdag 9 december 2009 15:50 schreef Alucart het volgende:
en hoe moet ik dat dan doen?
Dus je zegt dat ik eigenlijk met de relatie moet doorzetten?quote:Op donderdag 10 december 2009 05:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als je er inderdaad voor kiest om hier een ''einde'' hoofdstuk van te maken:![]()
Het is jouw keuze ( en als het als troll bedoelt is dan is het echt een goede) en daar moet je 100% achter staan. Zo niet, denk er nog eens goed over na.
Een relatie (zo zie ik het iig) is een verbetering voor haar én jouw leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |