skattebaut | maandag 7 december 2009 @ 22:09 |
Vandaag moest ik helaas weer eens gedwongen flink wat gebruik maken van onze """geweldige""" "snelwegen" die we in NL rijk zijn... Man man man, wat een werkelijk klote rijstijl hebben enorme hoeveelheden Nederlanders toch... Al vanaf het moment dat ik vanmorgen de autoweg op draaide, totdat ik uiteindelijk vanavond thuis kwam, heb ik me echt een enorm aantal keren geërgerd. Ik vraag me dan ook hardop af wat de waarde is van een rijbewijs als iedere idioot het zomaar krijgt? Op het gereden stuk van zo'n 450 km ben ik letterlijk wel 40 keer echt hard in de rem moeten gaan voor mensen die zonder spiegelen zomaar naar links schuiven. ![]() Dan rijden ze met 95 op de rechter baan en als ze een truck naderen rijden ze tot op 3 meter daarachter en net, net op het moment dat je ze gvd in haalt met 120 dan gaat die knipper 1 keer naar links aan en schuiven ze zo voor je met hun onaangepaste snelheid.... ![]() Daar zit je dan weer met je hartkloppingen en ijzersmaak in je mond... Met 85 rijdt je dan al vloekende achter die lui de truck voorbij. Meen je vervolgens dat ze meteen naar rechts gaan zodra ze de truck voorbij zijn? mis! Dan blijven ze nog honderden meters links rijden terwijl rechts helemaal vrij is.... ![]() Kun je dan eindelijk voorbij en kijk je in de auto die je zonet zo tergde, dan zit daar weer zo'n stereotype kutwijf in, blik op oneindig met neus op het stuur. | |
JF_ | maandag 7 december 2009 @ 22:09 |
Amen. | |
error_404 | maandag 7 december 2009 @ 22:10 |
Ik heb daarom een grote pick-up met bullbar en verstralers gekocht. Werkt prima, iedereen gaat spontaan aan de kant. | |
BasEnAad | maandag 7 december 2009 @ 22:13 |
Waarschijnlijk let TS zelf niet erg goed op. | |
Lariekoek | maandag 7 december 2009 @ 22:14 |
Helemaal leuk als die mensen naar links komen, precies voor jouw neus terwijl er achter jou de eerste zoveel honderd meter geen hond aan komt![]() ![]() | |
GizartFRL | maandag 7 december 2009 @ 22:15 |
Zolang de boete voor rechts inhalen lager is dan de boete voor bumperkleven is het gewoon overmacht. | |
donthate | maandag 7 december 2009 @ 22:15 |
quote:Denk dat ts als een vrouw rijd ![]() | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:15 |
Eens met Ts! Nederlanders rijden over het algemeen kut. ![]() | |
cheqy | maandag 7 december 2009 @ 22:21 |
quote:Waarschijnlijk ben jij zo een kneus waar TS het over heeft. Of jij hebt helemaal geen rijbewijs. Terechte klacht. | |
Herkauwer | maandag 7 december 2009 @ 22:22 |
Iets harder rijden, dan ben je ze net voor! | |
Ferrari_Tape | maandag 7 december 2009 @ 22:22 |
TS anticipeert niet op het andere verkeer ![]() | |
BasEnAad | maandag 7 december 2009 @ 22:24 |
quote:Ik heb een rijbewijs. Sorry hoor, maar als je 40 keer op de rem moet dan let je gewoon zelf niet op. Elke keer naar anderen wijzen.. ![]() | |
Snakey | maandag 7 december 2009 @ 22:29 |
quote:Waarschijnlijk zit je niet vaak genoeg op de weg. TS heeft 100% gelijk namelijk. Nederlanders zijn echt de meest ergelijke automobilisten van Europa. | |
Aethereal | maandag 7 december 2009 @ 22:33 |
YES, een terugkerende klacht. Dan kan ik de hele dag replies bedenken, dat is pas anticiperen. | |
exile79 | maandag 7 december 2009 @ 22:35 |
quote:Idd, als zo'n autotje vlak achter een vrachtwaqen rijdt, hou je toch rekening met imbeciel gedrag? En als je dat na 39 keer nog niet kan, ben je zelf ook vrij imbeciel lijkt me. | |
deepart | maandag 7 december 2009 @ 22:35 |
NLse wegen zijn te druk | |
zovty | maandag 7 december 2009 @ 22:36 |
quote:Adrenaline ftw! | |
Mister1977 | maandag 7 december 2009 @ 22:37 |
Het is wat. Met de rijstijl van de meeste mensen in Nederland is een 10-baans weg nog niet genoeg. Maar nu zwalken en er ook nog vele Oostblokkers rond ![]() | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 22:37 |
quote:Als jij een klein beetje rijervaring zou hebben, had je dus al 500 meter van tevoren zien aankomen dat die auto naar links gaat (moet) komen. Als jij daar niet op kunt anticiperen dan ligt het in dit geval volledig aan jou. En als je dat zelfs 40 keer niet aan ziet komen op een rit van 450km maak ik me grote zorgen om je rijvaardigheid. Pot - Ketel enz. | |
kikoooooo | maandag 7 december 2009 @ 22:38 |
Hop, rechts er voorbij dan. Dat doe ik tegenwoordig tientallen keren per dag, en dat is een stuk beter voor mijn hart dan achter zon mongool te blijven hangen. De nieuwe trend is tegenwoordig om lekker in een treintje op de linkerbaan naar de volgende vrachtwagen te rijden, terwijl er 300/400 meter tussen zit. Ik sluit niet meer aan, maar ga die hele trein rechts voorbij om vooraan weer een plekje te zoeken. | |
BasEnAad | maandag 7 december 2009 @ 22:39 |
quote:Doe ik tegenwoordig ook vaak. Zonde om maar de helft van de weg te gebruiken. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 22:40 |
De rechterbaan gaat meestal sneller en wanneer nodig donder ik mijn auto ook op het laatste moment naar links. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:40 |
quote:Bij mij kom je er dan zeker niet meer tussen. ![]() | |
BasEnAad | maandag 7 december 2009 @ 22:40 |
quote:Of je rijdt zelf erg gehaast en anticipeert niet goed. | |
maartena | maandag 7 december 2009 @ 22:40 |
Ik erger me vooral aan het "jij komt er niet tussen" gedrag als je netjes volgens de regels probeert in te voegen op een snelweg of bij het ritsen. ![]() | |
Juicyhil | maandag 7 december 2009 @ 22:41 |
Waar ik me aan erger is het feit dat sommige mensen voor elk dingetje. Dan in het bijzonder voor drempels, gaan ze remmen tot ze stil staan, die drempel over er dan weer optrekken. ![]() Maar ook op de snelweg, types die zenuwachtig hun remmen constant intrappen. Daardoor schrik ik dan weer en ga ook remmen. | |
kikoooooo | maandag 7 december 2009 @ 22:43 |
quote:Nee, je zou je plekje toch eens afstaan aan mensen die wel maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt. Echt nederlands sufkuttengedrag is dat. Ikzelf heb er echt 0 moeite mee als ik rechts gepasseerd word. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:43 |
quote:Met hun 20" velgen zonder vering.... Flikker toch op met je kut wielen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 22:43 |
quote:Ah daar hebben we de typische linkerbaan gaatjes dichtrijfiguur. ![]() | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 22:44 |
quote:Klopt, waardoor het verkeer nog meer stagneert. Ik laat er altijd wel 1 of 2 tussen die willen invoegen. (Behalve dan die lullo's die denken je rechts in te kunnen halen, die moeten zonder uitzondering toch even in de ankers als blijft dat het gat 'toevallig' net niet groot genoeg is.. Ghehehehe) | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:44 |
quote:Jij zit fout met je rechts inhalen. | |
kikoooooo | maandag 7 december 2009 @ 22:45 |
quote:Sommige autos moeten nou eenmaal rustig over de drempel. En je tweede klacht is faal, maargoed jij bent ook een wijf. Als je nou iets verder kijkt dan alleen de auto voor je, dan voorkom je dat sooet situaties, sufkut. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:45 |
quote:Helemaal niet. Ik hou wel afstand dat dan weer wel. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 22:47 |
quote:Wat is de praktijk wanneer er paar vrachtwagens rijden, meestal op een kluitje? Iedereen gaat veel te vroeg naar links omdat je anders vastgereden wordt. | |
DennisDeBengel | maandag 7 december 2009 @ 22:48 |
quote:Omdat de eerste fout gemaakt wordt door de linksrijders. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 22:49 |
quote:Ik rijd door op de rechterbaan met 120 naar de vrachtwagen en voeg op het laatste moment voor je neus in. | |
BasEnAad | maandag 7 december 2009 @ 22:49 |
quote:Als iedereen links gaat rijden en jij blijft rechts zonder snelheid te veranderen. Haal je dan in? Ik ga daarvoor niet op de rem. | |
Snakey | maandag 7 december 2009 @ 22:50 |
quote:Het gaat er bij mij in dit geval over dat mensen iets van 95 - 100 rijden op de snelweg waar je 120 mag. Dan kom je dus met zo'n 20 - 25 kilometer harder aanzetten. Als ze dan op het laatste moment een vrachtwagen in gaan halen, vlak voor je, dan moet je toch echt (onnodig) even in de remmen. Dit gebeurt echt aan de lopende band. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:51 |
quote:Ik sluit het gaatje als ik zie dat iemand mij recht wil inhalen. ![]() | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 22:52 |
quote:Jij moet onnodig in de remmen omdat JIJ door gebrek aan inzicht niet kan inschatten wat er logischerwijze gaat gebeuren.... | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:52 |
quote:Als je de linker auto voorbij gaat, ja. Ik heb de regels niet verzonnen hoor! | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 22:52 |
quote:Ook vrachtwagens mogen soms weleens inhalen en die gaan nu eenmaal niet harder. ![]() | |
kikoooooo | maandag 7 december 2009 @ 22:53 |
quote:Als ik jou rechts voorbij kan, dan betekent dat dat er genoeg ruimte voor jou is op de rechterbaan, sufkut. Laat me raden... 100 km per week in de panda van mama? | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 22:55 |
quote:Dan ben je dus wel bumperklever, het is voor de doorstroming het beste om gehele wegoppervlak te gebruiken en ruimte te houden voor invoegend verkeer. | |
BasEnAad | maandag 7 december 2009 @ 22:55 |
quote:Ja, volgens de regels wel. Maar als links helemaal vrij is rijd ik ze gewoon voorbij. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:57 |
quote:Als er voor mij tientallen auto's bij elkaar op de lip zitten die continu aan het remmen zijn hou ik afstand. Wat is dan het nut om mij dan rechts in te halen en op de lip van mijn tientallen voorgangers te gaan hangen? Nee met een Superb 140 pk tdi. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 22:58 |
quote:Rechts bedoel je tussen paar vrachtwagens? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2009 22:59:16 ] | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 22:59 |
quote:Je bent in dat geval geen invoegend verkeer. Je bent een aso die iemand rechts passeert. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:00 |
quote:De gehele weg gebruiken misschien? | |
BasEnAad | maandag 7 december 2009 @ 23:01 |
quote:Ja ik bedoel rechts ![]() Als er genoeg ruimte is vaak wel. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:02 |
quote:Ik snap niet hoe jij je papiertje hebt gehaald. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:04 |
quote:Nee hoor ik rijd dan netjes 120 rechts zoals het hoort en links gaan ze net wat sneller, dan stroopt het op daar en ik heb rechts vrij baan, knappe jongen als je het gaatje zo klein weet te houden dat ik er niet tussen kan. ![]() | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:05 |
quote:Ik vindt het wel apart dat TS klaagt over mensen die niet kunnen rijden en vervolgens iedereen zonder blikken of blozen bevestigd dat ze geen verkeersinzicht hebben, rechts inhalen enz. enz. ![]() | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:06 |
quote:Hier klopt geen fuck van. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:06 |
quote:In die tijd kreeg je 't nog bij pakje boter en aanhanger gratis. ![]() | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:06 |
quote:Ja ![]() | |
maartena | maandag 7 december 2009 @ 23:07 |
quote:Dit soort gedrag dus. "Oh noes, iemand schiet een paar auto's voorbij aan de rechterkant..... DAT KAN ik niet toelaten, daar is mijn ego to groot voor!" ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:08 |
quote:Wat is er moeilijk te snappen aan het ook gebruiken van de rechterrijbaan? | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:09 |
quote:De mensen die dat doen zijn over het algemeen coninu aan het kutten. Recht inhalen bumperkleven 150 proberen te rijden in de spits. Opgeflikkerd met dat tuig. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:10 |
In Duitsland staat NL voor: "Nur Links" ![]() | |
BasEnAad | maandag 7 december 2009 @ 23:10 |
quote:Het is niet meer dan normaal besluitvaardig doorrijden, om op die momenten rechts in te halen. | |
DemonRage | maandag 7 december 2009 @ 23:11 |
Vaak is het tijdens de spits zo dat je rechts relaxed kan rijden, al is het met een gangetje van 90 a 100 km/u. En dan zie je ze links van je rijden: bumper aan bumper met het ritme van een golfslagbad. ![]() | |
kikoooooo | maandag 7 december 2009 @ 23:11 |
quote:zolang ik jou rechts voorbij kan, bevindt jij je op de verkeerde baan. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen?[/quote] | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:11 |
quote:Als het links net wat sneller gaat als rechts loopt het links niet vast. Dan haal je mij niet rechts in en dan laat ik ruimte voor iedereen die er tussen wil. ![]() | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:11 |
quote:Neh, meer iets in de trand van: 'Daar heb je weer zo'n mongool die hem er op het laatste moment weer ff tussen wil pleuren en te stom is om te beseffen dat dan degene daarachter moet afremmen en die daarachter net iets harder afremt, en die daarachter nog iets harder afremt enz. enz. enz. Die personen zijn domweg te achterlijk om te beseffen dat ZIJ de personen zijn die ervoor zorgen dat de term file bestaat. ![]() | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:13 |
quote:[/quote] Jij hebt net je rijbewijs en je rijdt nooit in de spits? | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:15 |
quote:Dat is inderdaad de beweging die je ziet links, is er ruimte rechts ga je daarheen zo heb ik t geleerd, blijkbaar is dat veranderd? | |
kikoooooo | maandag 7 december 2009 @ 23:15 |
quote:Slechts 500km per dag, in de spits. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:18 |
quote:5 uur spits per dag? ![]() | |
kikoooooo | maandag 7 december 2009 @ 23:20 |
quote:Heen en terug, ja. Gelukkig maar tot 1 januari deze afstanden. | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:21 |
quote:Als je dat al langer dan een jaar of 5 doet kun je het net zo goed gewoon opgeven. Ik garandeer je dat in dat geval je verkeersinzicht niet meer zal komen. Je bent blijkbaar een trage leerling. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:22 |
quote:Dat is tegenwoordig redelijk normaal | |
maartena | maandag 7 december 2009 @ 23:22 |
quote:Verkeer hier in de VS schiet veel meer op juist doordat rechts inhalen is toegestaan, en tevens omdat vrachtwagens even hard mogen als het overige verkeer. ![]() Nu is het ook wel zo dat de wegen in NL gewoon niet breed genoeg zijn. Alles wat tweebanen is in de randstad - zoals bijv. de A12 tussen Den Haag en Gouda, de A20 tussen Rotterdam en Gouda, de A27 tussen Hilversum en Utrecht (en eigenlijk de hele A27 tot en met Gorinchem), de A28 tussen Amersfoort en Utrecht (spitsstroken ![]() En ook de "uitlopers" van de randstad, zoals de A7, de A28 richting Zwolle, de A1 richting Apeldoorn, de A12 riching Arnhem, de A27 zoals hierboven al genoemd..... moeten gewoon per definitie 3 rijstroken breed zijn over de gehele lengte. Ik zou ook gewoon naar rechts duiken bij dat soort "treintjes op de linkerbaan" als er genoeg asfalt is. Maar nee, iedereen is bang zijn plekje in de rij kwijt te raken..... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:24 |
quote:Dan zijn we eruit, ik gebruik de lege stukken rechts en voeg in met 120 | |
leolinedance | maandag 7 december 2009 @ 23:27 |
Mensen die geen richting aangeven ![]() Mensen met mistlichten aan ![]() Mensen met kapotte verlichting (zie er serieus tientallen per dag) ![]() Mensen die 100 of nog trager gaan rijden en dan voor mijn neus een vrachtwagen in gaan halen ![]() Mensen die op de provinciale weg waar ik elke dag 2x 25 km moet rijden 70 gaan rijden terwijl je 80 mag ![]() Bumperklevers ![]() Als bonus: Mensen die hun autodeur gewoon openzwaaien zonder te kijken en daarmee andere auto's beschadigen. En mensen die een auto 'maar' als gebruiksvoorwerp zien en vinden dat je niet mag klagen als iemand hem beschadigd ![]() Nederlandse automobilisten zijn echt extreem bagger ![]() edit: Ik rij overigens 170 km per dag, A12, A18 en dan nog een stuk N weg dus. Niet de drukste wegen maar zelfs daar is het vaak al een drama. | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:27 |
quote:Ik ben ook voorstander van het legaliseren van rechts inhalen, maar zolang dat niet mag verwacht men je niet via de rechterkant en schrikt en remt men of rijdt het gat dicht (zoals ik) en dan moet de rechtsinhaler remmen. Hoe dan ook veroorzaken juist die rechtsinhalende 'johnnies' door maar wat aan te klooien in het verkeer juist de file's. Leuker kan ik het niet maken. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:29 |
quote:Lees ff mee: quote:Klopt niet he. | |
leolinedance | maandag 7 december 2009 @ 23:31 |
quote:Wel toch? | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:32 |
quote:Volgens mij niet. Ow, kijk links loopt het vast. Snel naar links. ![]() | |
Steeven | maandag 7 december 2009 @ 23:36 |
TS heeft gelijk, situaties zoals in het voorbeeld maak ik dagelijks mee. Ik wil de klacht uitbreiden met de irritante gewoonte om alle gaten maar dicht te rijden. Daar hebben veel mensen, vooral in Nederland gok ik, ook een handje van. Maakt niet uit hoe hard je rijdt, ze komen altijd wel als een schaap achter je aan. | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:36 |
quote:Precies. Het stroopt links op. (Dus links remt af) En dan komt er nog een loser aan die er via inhalen over de rechterbaan er ook nog even tussen moet. Gevolg links MOET nog harder remmen. En dan gewoon niet inzien wat je ACHTER je veroorzaakt... Maar wel elke dag tieren dat ze in een file terechtkomen... Ja lul, dat komt door je collega's, die net zoveel verstand hebben als jijzelf. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:37 |
quote:Ik zal 't nog 1x uitleggen. Gebruik de rechterbaan zoveel mogelijk met gezapig gangetje van 120 . Er rijden daar vrachtwagens die 90 gaan. Links gaan ze met 130 voorbij maar even later gaat het nog 110 daar omdat het opstroopt, iedereen wil op tijd op die linkerbaan zijn immers. Ik ga gewoon 120 verder en zoek een gaatje wanneer ik de vrachtwagens wil inhale. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:41 |
quote:Ik snap je wel. Je verhaal van eerder klopt niet, Hoe dan ook, rechts inhalen is verboden. Dus als jij rechts 120 rijdt en links stroopt het op mag je de auto's links niet passeren. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:44 |
quote:Ach gut, ik moet op de rem trappen omdat het links ineens langzamer gaat? | |
kikoooooo | maandag 7 december 2009 @ 23:44 |
Onnodig links rijden is ook verboden. Plaats op de weg is rechts. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:45 |
quote:Volgens de regels? Ja. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:46 |
quote:Dat dus. | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:46 |
quote:Ja welja, trap nog ff op je rem ook. Wat dacht je van je gas loslaten? Wat je zeker niet moet doen is jezelf tussen een baan gaan prakken die aan het opstropen is. Daar krijg je file's van... (Om dat te kunnen begrijpen hoef je toch geen raketgeleerde te zijn of wel?) | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:47 |
quote:Laat ik nu al mijn hele leven een grote hekel hebben aan regelneukers. | |
piekartz87 | maandag 7 december 2009 @ 23:49 |
ik knipper standaard met mijn lampen als er zoiets gebeurt, en dat is over een stukje snelweg zo'n 20 keer ![]() vreselijk irritant mensen die hun spiegels niet gebruiken | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:50 |
quote:Je weet zelf hoe het is in de spits. Als er tientallen auto's links rijden en ik zit er achter en hou als een van de weinige wel afstand, wil niet zeggen dat ik niet harder rij dan rechts. Dan rij ik dus niet onnodig rechts! En natuurlijk ga ik naar rechts als er meer dan 100 meter ruimte is. | |
ColtZ40 | maandag 7 december 2009 @ 23:51 |
quote:En ik aan mensen die andere in gevaar brengen... | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 23:51 |
rechts inhalen ¤ 150,- Niet rechts houden op de weg ¤ 75,- hmmm... wat zou er nou gevaarlijker zijn.... | |
skattebaut | maandag 7 december 2009 @ 23:51 |
Er zijn op autowegen zoooo veel vervelende soorten gedragingen van mensen dat die uiteindelijk samen leiden tot een telkens fokking frustrerende rit. Het begint al als je de oprit op rijdt... dan heb je 8 van 10 keer iemand voor je die doodleuk met 60 gaat invoegen... Achter jou komt dan wel verkeer dat 120 rijdt.... maar dat boeit niet. Vaak zijn het ook nog gecombineerde op/afritten, dan maken ze nog minder snelheid en geven vaak ook nog eens geen richting aan. Dan vraag je je af: ga je nu gvd nog invoegen of niet??? en dan nemen ze weer de afrit met 40.... zucht. Vervolgens moet je dan maar je plekje zoeken met een fiks snelheidsverschil tussen trucks die op 8 meter van elkaar rijden. Kun je eindelijk op de linker rijden, gaat meteen weer een van de tig trucks inhalen waardoor je met 85km/h 5 minuten links kunt blijven rijden. Ondertussen ze je een complete file achter je aan komen van auto's die zich met 120 klem rijden op het vertragende treintje... Gaat de truck eindelijk aan de kant, dan begint iedereen op de linker plots als een idioot met 150 de verloren tijd weer goed te maken. tot de volgende truck weer op doemt, dan zie je in de verte de remlichten weer oplichten. En dan heb je het strontvolk dat overal niet harder dan 95 rijdt, en ook met die snelheid zonder kijken trucks in haalt en links blijft rijden. Daar zie je dan meteen rechts inhalers langs af stormen... Dan denk ik maar steeds: als jij nou meteen naar rechts gaat (en gvd 120 rijdt) dan hoeft die meneer jouw ook niet rechts in te halen. Dan is er nog het vervelende verschijnsel dat lui altijd, maar dan ook altijd mijn veiligheidsmarge dicht rijden.... Waardoor ik dan weer te dicht op rijd en het gas moet los laten.... Ook zo'n zeeer vermoeiend fenomeen. En dan die wegversmallingen waar er geritst dient te worden.... Das pas echt vreselijk in dit land. Volksstammen rijden door tot werkelijk het laatste moment waarop ze zich er daar tussen persen. Dat lukt dan niet en dan valt alles stil... Ga toch gvd eens ruim van te voren op de gewenste rijstrook rijden... (dit is een van de grootste oorzaken van filevorming.) En dan die lui inderdaad die continu aan de rem zitten.... zucht. Verders de altijd in treintjes rijdende trucks waardoor je borden voor afritten geeneens meer kunt zien en je met moeite kunt uitvoegen... Met het minste hangen ze op elkaar, zoals vanmorgen op de A2 bij Eindhoven... sta je 3/4 uur in de file vanwege een om gekiepte truck... Dat omkiepen komt puur omdat zo'n trucker schrikt en te hevig aan het stuur trekt... Staat gvd een hele provincie een hele morgen in de file. Bedankt transportbedrijf Wijen... met je kut suikerbieten all over the place... Dan de altijd aanwezige opduwers met dikke bakken die, als je met 120 rijdt en een rij auto's i haalt, op 10 cm achter je rijden... Dan motorrijders die met 100+ tussen files door rijden. Dat terwijl er steeds mensen van baan wisselen zonder spiegelen. Omdat ze denken dat het in de andere baan sneller gaat... Ook mensen die een afrit willen nemen. Zijn ze nog op de rechter baan en trappen al op de rem... Met 70 gaan ze dan uiteindelijk eens de afrit af... Die ze dan nog 800 meter met 40 af rijden. grrr Etc. [ Bericht 4% gewijzigd door skattebaut op 07-12-2009 23:58:42 ] | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:53 |
quote:Sterker nog, als je toevallig een agent treft die niet lekker in zijn vel zit kan hij je voor het rechts inhalen aanmelden bij het CBR. Kun je fijn een EMG cursus a ¤ 750,- van 3 dagen gaan doen. ![]() (Hoewel dat voor een aantal posters hier sowieso geen kwaad kan) | |
TeenWolf | maandag 7 december 2009 @ 23:54 |
quote: ![]() Wat moeten ze dan, op de linkerbaan wil je ze niet hebben. Vage klacht nooit last van gehad (hier in de randstad). | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:54 |
quote: Bij filerijden is rechts inhalen geoorloofd, het verkeer in NL is overdag 1 lange file. ![]() | |
druppelkut | maandag 7 december 2009 @ 23:55 |
quote:bij filerijden ja. dat klopt. weet je ook vanaf welke snelheid het file is? iig niet met 120 kmh rechts er voorbij vliegen ![]() | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:56 |
quote:Het rechts inhalen bij file staat hier dan ook geheel niet ter discussie. | |
Bijvlagenzinvol | maandag 7 december 2009 @ 23:58 |
quote:Je bedoelt die lutsers die er nog even via de rechterbaan tussen wensen te komen? (Iets anders kan ik me niet voorstellen.) | |
Merkie | maandag 7 december 2009 @ 23:58 |
quote:Het gaat er niet om wat gevaarlijker is, het gaat erom wat logisch is. Als je niet onnodig links rijdt kan je ook niet rechts ingehaald worden. Wat sig000 bedoelt is dat hij niet afremt voor mensen die vastgeplakt zitten aan de linkerbaan. En daar kan ik me wel in vinden. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 23:59 |
quote:Ik houd netjes een constante snelheid dat die sukkels links ineens allemaal langzamer gaan, kan ik niets aan doen. ![]() | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:01 |
quote:??? Als ik 120 rijdt op de linkerbaan en er zit tussen 2 vrachtwagens 250meter heeft het weinig zin om naar rechts te gaan. Maar toch heb je dan van die typetjes die denken dat via mijn rechterkant toch te gaan redden... Desillusie alom uiteraard. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:03 |
quote:Wat jij niet snapt is dat elke auto bepaalde ruimte nodig heeft, vul je die 250m gaten niet op dan is er minder plek. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:04 |
quote:De A2 zit iig vol met slierten vrachtwagens die nog geen 4 meter uit elkaar rijden. Als ze wat meer tussenafstand houden scheelt dat enorm veel files op jaarbasis, door de daardoor voorkomen truck-ongevallen. Mensen kunnen dan ook weer normaal in en uitvoegen. en borden weer lezen. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:06 |
quote:Van beide banen uit gezien gebeurt dit... Ik wil een veiligheidsmarge hebben van zo'n 15 tot 20 meter. Dat zien mensen stedds als de ideale gelegenheid er effe tussen te schieten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik moet dan weer remmen, de volgende achter mij ook etc. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:06 |
quote:Wat valt daar niet aan te snappen? Wat jij niet snapt is dat als je dan mij rechts in probeert te halen en je pleurt hem net op het eind voor mij dat jij dan moet remmen (want die auto voor mij rijdt namelijk net zo hard als ik) en ik dus ook moet remmen. Terwijl als jij je gewoon aan de regels houdt er NIEMAND hoeft te remmen. (Daarom rijd ik in zo'n geval gewoon het gat dicht, dan hoeft er maar 1 iemand te remmen: JIJ.) Zo simpel kan autorijden zijn. Tof he? [ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 08-12-2009 00:17:32 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:07 |
quote: De linkerrijbaan zit vol met slierten leasebakken daarin figuren die denken dat ze sneller gaan dan een ander. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2009 00:07:42 ] | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:10 |
dubbel | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:11 |
quote:Ik haal niet rechts in maar gebruik de weg zoals het hoort, naar rechts als dat kan, dat ik daardoor sneller ga is een bijkomend voordeel. Invoegen doe ik netjes via het ritsprincipe met gelijke snelheid | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:14 |
Ow en als ik links rijd en iemand wil vanaf rechts ertussen om een vrachtwagen in te halen dan krijgt die van mij netjes de ruimte en ga ik niet ff extra gas geven om het gaatje dicht te rijden. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:15 |
quote:Versus: quote:en quote: ![]() | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:16 |
quote:Je zal wel trots zijn op jezelf, en ik wil je niet teleurstellen maar dat is gewoon 'zoals het hoort'. ![]() (En heeft verder geen fuck te maken met rechts inhalen.....) | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:20 |
quote:Idd, helemaal correct. Ik rij die gaten voor de rechts inhalers ook per definitie dicht omdat ik anders zelf en nog honderd anderen weer op de rem moeten. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:21 |
quote: Links gaat 130 en ik 120. Ga naar rechts met nog genoeg ruimte tot de volgende vrachtwagen. Ga met 120 verder, links stroopt het op en snelheid wordt krappe 100, ik voeg in zonder dat iemand op de rem hoeft en pas mijn snelheid aan, ga na inhalen weer naar rechts en met 120 op naar de volgende vrachtwagen. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:23 |
quote:Beiden zijn fokking irritant. De een zorgt ervoor dat de snelheid continu wisselt (truck) De ander zorgt dat je steeds wordt opgeduwd ook al rijd je 120... | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:24 |
quote:Lees nou zelf de dik gedrukte stukken eens... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Steeven | dinsdag 8 december 2009 @ 00:25 |
quote:Hangt er compleet vanaf of het een mongool is die allang naar links had kunnen gaan, maar zo nodig tegen de kont van een vrachtwagen aan wilde rijden omdat 'ie niet zat op te letten. Want dat soort volk haalt meestal met 100kmu in ook en die kunnen wat mij betreft de tering krijgen, heb ik het geduld niet meer voor ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:26 |
quote:Veel smilies maakt je punt niet groter ofzo? | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:27 |
quote:Dat is voor de mensen met een klein snappertje.... Maar dat begreep je vast wel. (Heb je wel inmiddels de dikgedrukte stukken eens rustig overdacht?) | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:27 |
quote:Schijnbaar heeft iedereen zijn eigen tactiek om door het verkeer te komen en al die verschillende tactieken leiden dagelijks tot een grote frustrerende ellende op de weg... ![]() Als iedereen afstand houdt, zoveel mogelijk vaste snelheid rijdt +-120 en trucks eens stoppen met zinloze ge-inhaal. Dat zou zo'n verademing zijn dat er zelfs zeer waarschijnlijk geen files meer zouden staan. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:29 |
quote:Juis zolang degene op de rechterbaan maar invoegt met dezelfde snelheid is er niets aan de hand maar blijkbaar hvinden veel automobilisten zo'n grote vrachtwagen inhalen maar eng. Hetzelfde zie je ook op bruggen en in tunnels. Daar gaan ook veel bestuurders ineens langzamer rijden. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:31 |
quote:Juist, die file's komen omdat een X percentage gewoon geen enkele vorm van verkeersinzicht heeft. Al denken ze van wel. Hoe vaak ik niet van die achterlijke manouvres zie waardoor er iemand op zijn rem moet gaan staan... En vrijwel altijd door die 'gehaaste' typetjes die het verkeer rechts inhalen. Uiteindelijk staat dan alles ACHTER hun stil. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:31 |
quote:Je hebt wel een erg groot ego. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:32 |
quote:Yep. En terecht. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:32 |
quote:En als er iets te zien is.... die fokking rubberneckers, gewoon op de rem om te gaan zitten kijken.... | |
Steeven | dinsdag 8 december 2009 @ 00:34 |
Probleem is dat veel mensen teveel last hebben van een opgeblazen ego ofzo. Laatst ook reed ik op een weg waar je 100 mocht. Ik reed achter een VW Passat en een vrachtwagen, zodoende reden we 80. Op den duur kunnen we inhalen dus ik ga er voorbij en de Passat komt achter me aan. Ongeacht hoe hard ik reed bleef hij op gelijke afstand, zelfs toen ik 140 aantikte (gewoon om te kijken wat ie ging doen). Wat is het nut precies daarvan? Waarom moet hij zo nodig vlak achter me rijden? Het is dat het dan rustig was op de weg, maar als het drukker is, ergo in de spits, hebben mensen daar ook een handje van en dat veroorzaakt vaak opstoppingen en onnodig remmen bij invoegstroken, omdat niemand ruimte WIL maken en dicht op elkaar aan het rijden is. Nog een klacht: Mensen die halverwege de invoegstrook voor de snelweg nog steeds maar 60 rijden en snelheid minderen, om vervolgens op de rem te gaan staan als ik te dichtbij kom. Als je jezelf wilt doodrijden, prima, maar laat mij erbuiten. Klacht drie: Als je achter een vrachtwagen rijdt en je mag niet inhalen op de weg heb je weleens mensen achter je zitten. Kan gebeuren. Maar waarom zitten er mongolen tussen die op jou gaan zitten bumperkleven terwijl er een vrachtwagen voor je rijdt ![]() | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:35 |
quote:Volgens mij komt het voornl. door die categorisch te langzaam rijdende lui die steeds door inhalen de vaart eruit halen en zo spookfiles veroorzaken. Zijn meestal 55plussers die 95 wel snel genoeg vinden. Of van die wijven die stervende van de angst van a naar b gaan, blik op oneindig... Of van die lui met passagiers aan boord en dan meer met kletsen en keuvelen bezig zijn dan met rijden en verkeer. [ Bericht 0% gewijzigd door skattebaut op 08-12-2009 00:43:04 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 00:36 |
quote:Het wordt tijd voor een kastje in de auto die niet km heffing gaat regelen maar een electronisch aankoppelsysteem waardoor je de weg veel effectiever kunt gebruiken. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:38 |
quote:Zelfs dan zouden we allemaal 95 kunnen rijden. ![]() De mensen die met 130 aankomen, geen inzicht hebben wat de auto's voor hun (moeten) gaan doen, en dus elke 5 km wel een keer in de ankers moeten of dan maar een ander in de ankers dwingen. Die veroorzaken de problemen. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:39 |
quote:Ik wou het net gaan schrijven, maar je was me voor. Bedankt voor het me besparen van de moeite. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:41 |
quote:Je moet geen 95 gaan rijden op een weg waar de gemiddelde snelheid 120 is. Of ben je er ook een die in de bbk overal 35 rijdt? Op 60 wegen 45 bij 80 65 ? Hier raak ik ook stevig gefrustreerd van. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:42 |
quote:Bovendien rijd ik altijd 120, geen 130. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:46 |
quote:Dat zeg ik ook niet. Ik zeg juist dat de mensen die er niet op kunnen anticiperen dat er nu eenmaal mensen 95 rijden daardoor onnodig vaak in de remmen moeten. Met alle logische gevolgen vandien. quote:Ik rij 60-65 in de bbk, daarbuiten altijd 30 km harder dan toegestaan. (dus zeg maar 135 op de teller waar 100 is toegestaan, en 158 waar 120 is toegestaan). En toch hoef ik zelden te remmen. Kwestie van vooruit kijken. Meer niet. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:47 |
Na een hele dag ergeren/rijden ben ik echt gaar als ik thuis kom. Dan heb ik 2 uur nodig om tot rust te komen. | |
Steeven | dinsdag 8 december 2009 @ 00:49 |
quote:Dat ligt niet aan de mensen die 130 rijden hoor. Dat ligt aan de mensen die rechts rijden en ém er voor gooien. Tuurlijk kun je er rekening mee houden, en dat hoor je ook te doen. Maar als iemand 120 rijdt aan de rechterkant is dat uberhaupt niet nodig en hebben beide partijen er baat bij. Immers het verschil tussen 130 en 120 is zo klein dat niemand op de rem hoeft.Te langzaam rijden is nog veel gevaarlijker dan te hard rijden vind ik. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:49 |
quote:Je moet je ook niet ergeren. Schiet je niks mee op. Zal mijn tijd allemaal wel duren. File = file, kan ik toch niks aan veranderen, achterlijke capriolen van medeweggebruikers idem dito. En rechts inhalen gaat niet lukken, dus ook daar maak ik me niet druk om. (Integendeel, er zitten soms wel komische situatie's tussen) | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 00:51 |
quote:Die zijn er ook, dat is irritant, maar het meerendeel zie je toch echt ver van te voren aankomen hoor, waarschijnlijk zelfs voordat de bestuurder van dat voertuig het zelf beseft. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:52 |
quote:Probleem met die niet kijken, gewoon inhalen figuren is dat je niet kunt aanvoelen wanneer en of ze wel naar links komen. Ik kan op de linker baan niet steeds in de remmen (lees anticiperen) voor elke slak die op rechts achter een vrachtwagen hangt. Bij mij gaat het groot licht erop en mijn hand een halve minuut op de toeter. Als ik ze dan voorbij rijd gaat er nog eens een tweetal middelvingers omhoog! Aan hun blikken kun je dan wel zien dat ze wisten dat ze fout waren. Soms zien ze zelfs dat niet eens... Van die veenlijken die van ziekenhuis naar bejaardenhuis gaan. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:54 |
Volgens mij doen sommigen het zelfs extra.... | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 00:56 |
Soms krijg ik wel es de neiging gewoon vol op zo'n persoon te rijden. [ Bericht 7% gewijzigd door skattebaut op 08-12-2009 01:15:43 ] | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 01:02 |
quote:Ben ik het niet helemaal mee eens. Je hebt er uiteraard tussen die inderdaad compleet de weg kwijt zijn, maar normaliter gaat iedereen om een reden naar links. Die reden kun je gewoon inschatten cq aan zien komen. Als ik op 40 km snelweg 5x mijn rempedaal moet gebruiken om wat bij te remmen om te voorkomen dat ik er erg kort op kom te rijden is het al erg veel. En dan rij ik nog wel altijd te hard. Vol in mijn ankers komt hooguit 1 keer per jaar voor. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 01:04 |
quote:Het wordt hoog tijd om een binnendienstbaan te nemen op fietsafstand dan. | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 01:14 |
quote:Het wisselen van rijstrook is gvd een bijzondere verrichting die voorafgegaan dient te worden van vergewissen of dergelijke actie wel kan.... Daar hoef ik op de linkerbaan toch niet steeds me op aan te passen middels remmen, gas loslaten, of versnellen.... Probleem is gewoon dat er teveel mensen een rijbewijs hebben die echt niet kunnen rijden. Als ik zelf ga inhalen vergewis ik me altijd of de weg vrij is, en wat de snelheid van het van achter naderende verkeer is. Pas als dat in orde is ga ik inhalen. Maar die oudjes, die zijn zo stijf dat ze hun nek nog niet willen/kunnen draaien om spiegels te kijken. Snelheidsverschillen kunnen ze al helemaal niet inschatten... En dan, dus maar gewoon, hup naar links, de idioten die daar zo snel rijden remmen wel voor mij... | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 01:19 |
quote:idd zo min mogelijk van de weg gebruik maken. Maar de eisen voor een rijbewijs opvoeren is een goed idee om de files te verminderen. Ook bij idioot rijgedrag rbw veel eerder innemen en veel later terug geven. Verder om de 5 jaar een examen op vaardigheid, verplicht. Boven 65 verplicht een ECHTE medische keuring. Nu krijgen zelfs blinde parkinsonpatiënten met epilepsie een rijbewijs keer op keer verlengd. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 01:21 |
quote:Geloof het of niet, maar er zijn legio mensen die via een korte blik in hun spiegel(s) niet kunnen inschatten hoe hard het achterop komende verkeer in vergelijking met hunzelf rijdt. Daar zul je toch rekening mee moeten houden. (Of niet, maar dan ga je je inderdaad dood ergeren.) Zo heb ik juist geen hekel aan mensen die bijna achterop een vrachtwagen kruipen en dan pas naar links komen, want die zie je mijlen van te voren aankomen. De anderen, die alvast 250 meter van te voren besluiten om met 80 naar links te gaan, die zijn lastiger in te schatten want die verwacht je nog niet zo snel. Toevoeging: quote:Ik doe niet anders dan gas loslaten en weer versnellen... Kan mij dat nou schelen.... ![]() | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 01:31 |
quote:Dit serieuze probleem is er een waar ik de politie werkelijk nooit op zie bekeuren. Die zijn alleen maar bezig met Vmax. Over lui die snelheden niet in kunnen schatten via hun spiegels maar wel inhalen, die zijn levensgevaarlijk bezig en zouden beter thuis blijven. Dit voor hun en andermans veiligheid. Verder ben en blijf ik het niet met je eens dat ik daarop maar steeds moet/kan anticiperen. Als jij 120 op de linkerbaan rijdt en je bent bijna bij iemand die achter een truck hangt, ga je dan in de rem? Rijdt je gewoon door met 120? Wat doe je als in dat laatste geval hij toch plots naar links komt??? Vaak heb jij dan ook weer auto's achter je die je ook in problemen brengt als jij bruusk in de remmen moet. Die pleur hem naar links lui zijn hoe dan ook altijd faut. | |
Agiath | dinsdag 8 december 2009 @ 02:06 |
De snelwegen zijn qua kwaliteit 1 van de beste ter wereld, jammer dat hetgeen wat erop rijdt meestal zo raar doet ![]() | |
donthate | dinsdag 8 december 2009 @ 02:10 |
quote:Dat gebeurd jou ook misschien wel dat andere zich dood aan je irriteren je moet er wel gewoon op anticiperen want het valt bes mee ![]() ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | dinsdag 8 december 2009 @ 02:34 |
quote:TS heeft wat dit betreft gelijk, maar het slaat 100% nergens op dat Nederlanders de meest ergelijke automobilisten zijn van Europa. Toch opmerkelijk, mensen die een tijdje in het buitenland zitten, zeggen soms 'je vraagt je weleens af waar we thuis toch altijd zo over klagen'. Maarja zeiken op Nederland is vandaag de dag nu eenmaal populair. ![]() Maar ontopic, in Scandinavië rijden ze weliswaar netter, maar in Zuid-Europa geldt dit voor geen meter. En dit begint al in België, maar vooral Italië is ook erg berucht. Volgens de statistieken is dit ook het verkeer-onveiligste land in Europa. | |
hugecooll | dinsdag 8 december 2009 @ 04:30 |
quote:Dat zou ik alleen maar als een teken zien dat ik moet opdonderen naar de rechter weghelft ![]() | |
Elija | dinsdag 8 december 2009 @ 08:25 |
Ik woon dus in Belgie, en als er een filetje op de lokale weg ontstaat dan is het meestal omdat er zo'n ouwe sok van een Hollander voorop rijdt. Neem dan een brommobiel ofzo. Belgen kunnen wat minder rotondes nemen, want dat vergt dan wat verkeersinzichtelijk vermogen, maar ze weten verdomme wel waar het gaspedaal zit. Zeikhollanders ook, met hun kuttige rijgedrag. | |
kikoooooo | dinsdag 8 december 2009 @ 08:46 |
quote:Daarom ga ik mensen die links blijven hangen, rechts voorbij. Zelfs als ik thuiis ben, ben ik dan het rijden nog niet zat (500km per dag) | |
kikoooooo | dinsdag 8 december 2009 @ 08:49 |
Dit is bijvoorbeeld een held ![]() | |
staticdata | dinsdag 8 december 2009 @ 08:53 |
quote:Italianen en grieken vind ik nog wel stukkie erger hoor. | |
addie84 | dinsdag 8 december 2009 @ 08:54 |
quote: ![]() Ga dan alsjeblieft nooit meer de weg op ![]() Mensen als jij irriteren mensen die wel graag op tijd op het werk cq thuis willen zijn! | |
kikoooooo | dinsdag 8 december 2009 @ 08:55 |
quote:Dat doe ik ook meestal wel hoor, probeer zoveel mogelijk rechts te houden. Soms komt er iemand me rechts voorbij, soit, prima hoor. Daar zit ik niet mee en ik ga zeker het gat niet dichtrijden of hem er niet tussen laten. | |
Yreal | dinsdag 8 december 2009 @ 08:56 |
TS is anarchist en ergert zich aan mensen die de regeltjes van de overheid niet opvolgen![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Irritatie100 | dinsdag 8 december 2009 @ 09:44 |
quote:Inderdaad, ik rij ook zo veel mogelijk rechts. Ben door een vriend die een keer met me meereed zelfs een keer beticht van onnodig rechts rijden ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 8 december 2009 @ 10:06 |
quote:Ja dat is echt super irritant komen ze er even tussen en dan vol in de ankers voor je. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 8 december 2009 @ 10:07 |
de gemiddelde Nederlander kan ook gewoon niet rijden... terechte klacht ![]() ik raad elke mongool aan om eens een spitsje op de motor mee te rijden ![]() ![]() | |
Joppy | dinsdag 8 december 2009 @ 10:14 |
quote:Desondanks blijft het ergerlijk dat de betreffende autos met een onaangepaste snelheid op de linkerbaan tuffen. | |
Treinkopper | dinsdag 8 december 2009 @ 10:17 |
quote:Wat een faalbeer ![]() ![]() ![]() ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 8 december 2009 @ 10:20 |
alsof je 'niet aan al die stomme regels houden' stoer is ![]() ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 december 2009 @ 10:24 |
quote:Passeren (voorbij rijden) is wat anders dan inhalen. | |
CyclingGirl | dinsdag 8 december 2009 @ 10:25 |
quote:Ik zou wel een keer mee willen rijden hoor dat lijkt mij vet gaaf. | |
CyclingGirl | dinsdag 8 december 2009 @ 10:26 |
Wat ook irritant is zijn die mensen die weten waar ze heen moeten maar dan alsnog als laatste even 2 banen op moeten schuiven om dan de afrit te nemen. | |
addie84 | dinsdag 8 december 2009 @ 10:30 |
quote:Dat is efficiënt rijden! | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 12:40 |
quote:Tuurlijk is dat ergerlijk. En die eppo's zullen tot in lengte van dagen deel van het verkeer uitmaken. Maar dat wil niet zeggen dat als je dat niet kunt zien aankomen dat dat aan iedereen ligt, behalve aan jezelf. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 12:42 |
quote: ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 december 2009 @ 12:44 |
quote:Hoe ligt het aan jezelf als anderen onnodig en traag op de linkerbaan zitten? | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 12:46 |
quote:??? Waar zeg ik dat? | |
Tijn | dinsdag 8 december 2009 @ 12:48 |
quote:Hierboven. | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 12:50 |
quote:Doe eens quoten dan... (Wellicht een idee dat je eerst even leest waar ik op reageerde?) | |
addie84 | dinsdag 8 december 2009 @ 13:50 |
quote: ![]() | |
Joppy | dinsdag 8 december 2009 @ 13:58 |
quote:Dat zeg ik toch ook nergens? ![]() En in het verkeer dient iedereen op te letten. Als je op linkerbaan rijdt, moet je rekening houden met het feit dat er mensen naar links kunnen komen met lagere snelheid. Maar als je op de rechterbaan rijdt en naar links wil, dan moet je ook rekening houden met mensen op de linkerbaan die wel 120 km/u rijden. Dus niet zonder te spiegelen in één keer naar links of ff snel in het gaatje proberen te komen met een 20km/u lagere snelheid. | |
Tijn | dinsdag 8 december 2009 @ 14:41 |
quote:Ah nee, ik zie het al, je zegt dit quote:Maar ik las dit: quote:Kortom, ik dacht dat je vond dat het de schuld van jezelf is als je anderen onnodig traag links laat rijden. Maar dat zei je niet. | |
poqpoq | dinsdag 8 december 2009 @ 14:55 |
met groot licht schijnen en zo de ruimte aan de rechterkant aanduiden. | |
44rdbei | dinsdag 8 december 2009 @ 15:01 |
quote:conclusie: SPOILER | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 15:07 |
quote:Het scheelt inderdaad maar 1 woordje, maar vandaar dat ik jou niet begreep. ![]() Kortom, onnodig links rijden en ineens ervoor pleuren gebeurt nu eenmaal. Dat weet iedere automobilist, zelfs al voordat hij zijn auto start. Het hoort nu eenmaal bij het autorijden dat niet iedereen bij machte is om soepel mee te rijden in het verkeer. Als je daar als bestuurder niet op kan anticiperen dan heb je gewoon een heel gebrekkig verkeersinzicht. Punt. ![]() | |
Tijn | dinsdag 8 december 2009 @ 15:08 |
Waar ik trouwens echt niet tegen kan, zijn mensen die midden op de snelweg opeens (kort) op de rem trappen, zonder dat er enige aanleiding toe lijkt te zijn. Ik vraag me altijd af waar zulke mensen mee bezig denken te zijn. | |
kikoooooo | dinsdag 8 december 2009 @ 15:09 |
quote:Waarschijnlijk mensen die hun cruise control uitzetten dmv de rem. Zulke mensen moeten idd een nekschot | |
Nobu | dinsdag 8 december 2009 @ 15:10 |
quote:Dat je brakke manoeuvres eerder aan ziet komen dan het fossiel op de rechterbaan betekent nog niet dat het jouw schuld is als je op de rem moet. Als ik elke keer vantevoren van het gas zou gaan als ik het vermoeden heb dat ik wel eens voor iemand zou moeten kunnen remmen kan ik bijna net zo goed aansluiten achter een treintje vrachtwagens. | |
Tijn | dinsdag 8 december 2009 @ 15:14 |
quote:Anticiperen kan natuurlijk ook betekenen dat je juist even extra snelheid maakt, zodat ze er niet meer voor durven ![]() | |
koffiegast | dinsdag 8 december 2009 @ 15:45 |
quote:eh je mag daar juist rechts inhalen... ben je achterlijk ofzo | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 16:03 |
quote:Je begrijpt toch wel dat dat 'rechts inhalen' nu juist niet over de 'invoegers' ging... Toch? ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 08-12-2009 16:25:38 ] | |
koffiegast | dinsdag 8 december 2009 @ 16:30 |
quote:ah dan is het goed, maar zoals je het nu schreef leek het bij het invoeg context plaats te vinden | |
Bijvlagenzinvol | dinsdag 8 december 2009 @ 16:35 |
quote:Ik zou zeggen pak er een zak popcorn bij, begin op blz 1 en verbaas je over hoe goed men zichzelf vind rijden terwijl ze zelf fout op fout stapelen. Dan weet je gelijk waarom de file's in NL nooit kunnen worden opgelost. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 16:37 |
Herkenbaar. Minstens 60% van Nederland mag hun rijbewijs direct inleveren. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 december 2009 @ 16:38 |
quote:Yep, linksrijders mogen gelijk optjeften, ik ga er rechts voorbij en ga dan weer links rijden. Minder files = beter voor iedereen. | |
NoShitSherlock | dinsdag 8 december 2009 @ 16:46 |
Ik erger me eerlijk gezegd nauwelijks aan het rij gedrag van Nederlanders. Maar goed misschien komt dat om dat ik geen super snelle auto heb, en daardoor niet als een halve mof overal voorbij blaas. | |
Tijn | dinsdag 8 december 2009 @ 17:02 |
quote:Het zou leuk zijn als je gewoon de maximum toegestane snelheid zou kunnen rijden, maar daar kun je op de meeste trajecten alleen van dromen. Maar je hebt gelijk dat het rijgedrag in Nederland (wat mij betreft) zeker meevalt vergeleken met landen als Italië ofzo. | |
ASroma | dinsdag 8 december 2009 @ 17:11 |
ik heb werkelijk nergens last van, tijdens de spits doe ik lekker rustig aan desnoods lekker boemelen achter een vrachtauto die tenminste niet continue op de rem trapt. Zo kom je een stuk minder gestresst op je werk en savonds weer thuis. Op andere tijden doe ik vaak wel lekker asociaal racen, auto s rechts inhalen, kruissnelheid minimaal 160 etc. etc. Lekker voor de adrenaline, keeps de blood pumping. Ergeren doe ik verder niet, mensen zijn gewoon incapabel overal waar ze zijn of dat nu in de auto is of ergens anders, mensen kunnen er niet mee omgaan. Ergeren is zonde van de tijd. | |
NoShitSherlock | dinsdag 8 december 2009 @ 17:20 |
quote:Ergeren is inderdaad een grote tijds verspilling. Want als je je in dit land gaat ergeren dan kan je net zo goed gelijk gaan emigreren. | |
Tijn | dinsdag 8 december 2009 @ 17:23 |
quote:Waarheen? | |
ASroma | dinsdag 8 december 2009 @ 17:26 |
quote:daarom ![]() vandaag weer bij het tankstation, ik rijd gelijktijdig weg met een oud opaatje bij de pomp. In principe had ik voorrang maar Opa eiste hem op en keek me boos aan. Ik lachte hardop naar hem, hij was helemaal van slag. ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 8 december 2009 @ 17:26 |
quote:Quote'd for the lulz en omdat hij dit gewoon niet MAG negeren ![]() | |
bijdehand | dinsdag 8 december 2009 @ 17:30 |
quote:Eens. Vooral die ouwe mensen en vrouwen ![]() | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 20:45 |
quote:Hallo, in een anarchistische samenleving gelden ook gewoon regels, maar dat had ik je al gezegd... Je denkt nog steeds dat een anarchistische samenleving gelijk is aan elkaar uitmoorden. ![]() | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 20:52 |
quote:Het is toch absurd dat ik me met 90 km/h door dit land moet verplaatsen over wegen waar een snelheid van 120 geldt...! En dat puur omdat er zoveel lui weigeren gewoon 120 te rijden en steeds maar weer een vrachtwagen gaan inhalen met 5km/h meer oid. Dat geneuzel van die lui kost me dus per dag 2 uur extra reistijd/cq 2 uur minder gewerkt en betaald. En vermenigvuldig dat nu eens met het aantal automobilisten die per dag dus onnodig 25% van hun tijd kwijt zijn... Dat zijn tientallen miljoenen verloren uren op jaarbasis, alleen maar door ouwe sukkels. ![]() Wanneer wordt er nu eens echt een analyse gemaakt van wat het verkeer vertraagd? | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 20:55 |
quote:Dus jij kiest ervoor om met 80 naar je werk en terug te rijden??? Ik geloof er geen zak van, tenzij je een neger bent en onderweg naar reggae luistert met een joint op je bek. ![]() | |
skattebaut | dinsdag 8 december 2009 @ 20:59 |
Het lijkt me het beste de linker en rechter baan fysiek te scheiden. (behalve ter hoogte op/afritten) Dan heb je links: verplicht 120km/h rijden en geen onnodige remmerij en andere bullshit. Rechts is een relaxbaan voor oudjes en lui die met 80 naar hun werk willen tuffen om daar zogenaamd relaxed aan te komen. Is rechts inhalen in ene klap opgelost, en hoeven vrachtwagens ook niet meer in te halen. Klaar. | |
Ferrari_Tape | dinsdag 8 december 2009 @ 21:33 |
quote:Driewerf ![]() ![]() ![]() | |
falloutboy | woensdag 9 december 2009 @ 00:32 |
Zeer Zeer terechte klacht! | |
#ANONIEM | woensdag 9 december 2009 @ 00:47 |
quote:Goede klacht, dit is dan ook mijn nummer 1 verkeersergenis. Inhalende vrachtwagens vind ik nog minder irritant. | |
Yreal | woensdag 9 december 2009 @ 07:43 |
quote:Ja de regels die niet door een overheid worden doorgedrukt, denk je dat mensen er zelf uitkomen hoe hard de max snelheid word? ![]() | |
CyclingGirl | woensdag 9 december 2009 @ 08:56 |
Het is toch een gebed zonder eind.. | |
TryX | woensdag 9 december 2009 @ 10:21 |
quote:Juist niet? | |
Tijn | woensdag 9 december 2009 @ 10:24 |
quote:Wat juist niet? | |
TryX | woensdag 9 december 2009 @ 10:40 |
quote:Het zou pas overmacht zijn als de boete's andersom hoger waren ![]() | |
Tijn | woensdag 9 december 2009 @ 11:23 |
quote:Het is overmacht om rechts in te moeten halen, want het alternatief (bumperkleven) is duurder. Dat klopt toch? | |
ASroma | woensdag 9 december 2009 @ 11:39 |
quote:in de spits gaat het vaak aan de linkerkant niet veel harder. [ Bericht 0% gewijzigd door ASroma op 09-12-2009 12:26:40 ] | |
SimtekF1 | woensdag 9 december 2009 @ 11:51 |
Wat ook een oplossing zou zijn is vrachtwagens weren van drukke delen in de spits. Ik heb een tijd in Amersfoort gewerkt en moest elke dag richting Apeldoorn en werkelijk waar, niemand, maar dan ook niemand wil rechts rijden tussen de vrachtwagens. Wat krijg je dan, auto's die geen zin hebben om 120 te rijden, gaan lekker op de linkerbaan 110 rijden en ga zo maar door. Verbied vrachtwagens rond bepaalde tijdstippen daar te rijden en je hebt een hele rechterbaan gewoon weer vrij. | |
ASroma | woensdag 9 december 2009 @ 12:27 |
quote:je mag blij zijn met 110 in de spits dude ![]() | |
Trappistenbier | woensdag 9 december 2009 @ 12:32 |
Je moet gewoon anticiperen in de vorm van: Bij drukte (moeilijk te bepalen of er politie in de buurt is), enkelt het groot licht aan. BIj twijfel of er politie in de buurt is, rechts inhalen (150, tegenover 480 bumperkleven) En als het de enige mongool op de weg is (vaak vrijdag/zaterdag nacht) die onnodig links rijd, is de keuze reuze. Bij voorkeur bumperkleven tot tegen de tennisbal i.c.m. groot licht. Bij nadering met zeer hoge snelheid rechts er voorbij i.c.m. groot licht Moraal van het verhaal: Te allen tijde: groot licht, de lange neus, of de middelvinger met boze gebaren. | |
#ANONIEM | woensdag 9 december 2009 @ 21:48 |
quote:Wat uitermate dom is want daar is vaak meer ruimte dan links. ![]() | |
Mister1977 | woensdag 9 december 2009 @ 21:56 |
quote:Ja, meer ruimte maar wel nutteloze ruimte omdat je dan veroordeeld bent tot 80 km/uur. | |
#ANONIEM | woensdag 9 december 2009 @ 21:58 |
quote:Nee hoor je kunt gewoon met 120 verder en dan stuk verder weer invoegen. ![]() | |
Steeven | woensdag 9 december 2009 @ 23:37 |
quote:Juistem. Haal vrachtwagens uit de spits, of verzin iets anders. Ze kunnen er ook niks aan doen, maar ze houden de boel wel op. Er moet toch een manier zijn? Overigens, dat niemand tussen vrachtwagens in wil rijden snap ik wel. Ik neem aan dat menig persoon weleens een foto heeft gezien van een auto die in een kettingbotsing tussen twee vrachtwagens zat? Al rij je een Hummer je bent morsdood ![]() | |
classpc | woensdag 9 december 2009 @ 23:59 |
Daar heb ik geen last van, maar met wind tegen kan onze auto niet harder dan 110. Dan is het wel irritant als je net een vrachtwagen wilt inhalen, en je achterligger besluit om jou in te halen. Laat dat gas toch eens wat los zodat ik er ook omheen kan stelletje mongolen! | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 00:01 |
quote:Koop een normale auto. | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 00:02 |
quote:Juist! en daarom rijdt ik 90% v/d tijd links. | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 00:04 |
quote:Geef vrachtverkeer eigen rijstrook of dwing af dat goederen veel meer per trein vervoerd gaan worden. | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 00:10 |
quote:Ja en waar komt dat GVD door? Door van die inhalende slakken die continu de snelheid eruit halen op de linker strook... Dus exact de lui waar dit topic over gaat! Haal niet in met 80/90 en laat trucks niet inhalen overdag en je zult zien dat de linkerbaan altijd 120 rijdt. Helaas nemen een bepaalde soorten kltzkkn... zichzelf het recht om de normaal gangbare snelheid op de linker baan continu drastisch omlaag te halen door met 80/90 te gaan inhalen en links te blijven plakken. ![]() | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 00:12 |
quote:Jazeker! alle wegen worden tolwegen waarvoor je een contract met de wegbeheerder nodig hebt. Houdt je je niet aan de snelheid, krijg je geen toegang meer tot de tolwegen. Klaar. | |
classpc | donderdag 10 december 2009 @ 00:14 |
quote:En het overvolle spoornetwerk van Nederland nog voller proppen? Dat lijkt me geen goed alternatief. | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 00:16 |
quote:Wat is er, behalve de drie smileys, mis met dit idee? | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 00:20 |
quote:Dan leg er maar een aparte goederenspoorlijn langs af als dat nodig is. Vrachtwagens zijn alleen maar vervuilende ellendige dingen die alle straten kapot rijden. Het is iets voor het laatste stukje tussen distributiecentrum en winkel. Er zijn veeeeeeel te veel trucks. En als het per spoor dan echt niet gaat, doe het dan maar per boot. | |
Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 00:42 |
quote:Dan sloop ik de tol poortjes wel ![]() Je gaat trouwens weer van een hoop investeringen uit die het jou leven gemakkelijker maken , Vrachtwagens van de weg, die niks opleveren. we moet dat doen, de overheid ![]() Ga er nou eens van uit dat een staat zonder overheid het ultieme kapitalisme word in een "liberale" staat ![]() | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 01:40 |
quote:Ik denk dat er voor een anarchistische staat te laten slagen een grootschalig omdenken nodig is. Juist niet meer dat gevoel van ik ik ik. Maar veel meer nadenken, zelf verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedragingen. | |
Joppy | donderdag 10 december 2009 @ 10:42 |
quote:Dan moet je gewoon wachten tot er voldoende ruimte is om in te halen.Niet zomaar in elk minuscuul gaatje duiken om maar in te halen. Gebruik je spiegels! | |
LinkseFrieseVegetarier | donderdag 10 december 2009 @ 11:06 |
quote:Nooit in België of Frankrijk geweest zeker? Als je in die landen rijdt zou je denken dat het gebruik van spiegels daar geen exameneis is. Hoe vaak ik er wel niet bijna in mijn flank ben gereden door mensen die zonder kijken van rijbaan wisselen... Duitsers vínden vooral dat ze goed kunnen rijden, wat in mijn beleving tot nogal hinderlijk weggedrag leidt. Bijvoorbeeld niet de auto laten uitrollen voor een kruising/stoplicht, maar in volle vaart alle Nederlanders inhalen die wél hun auto aan het laten uitrollen zijn, om vlak voor het rode licht keihard in de remmen te gaan. | |
Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 11:39 |
quote:wat zou de motivatie zijn voor mensen om deze verandering te maken? ![]() | |
SimtekF1 | donderdag 10 december 2009 @ 12:40 |
quote:Nou ik ben dit jaar naar Zuid Frankrijk gereden in de zomer en moet zeggen dat ik gewoon normaal 130 kon rijden waar dat toegestaan was, ook al was het druk. | |
koffiegast | donderdag 10 december 2009 @ 12:42 |
quote:Belgen halen de raarste capriolen uit. Duitsers rijden nog wel redelijk netjes, alleen rijden ze vaak net te hard om ze goed in te halen, en net iets te zacht dat het kan irriteren. | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 20:38 |
quote:Om misschien een prettiger en vrijer leven te kunnen leiden met z'n allen? Zonder een overheid die alles tot op de bodem controleert... ![]() | |
skattebaut | donderdag 10 december 2009 @ 20:47 |
Vandaag was het ook weer prijs... Ik rijd met een snelheid van 120 op de linkerbaan, voor mij op zo'n 25m rijdt een auto. Gezamenlijk rijden we een hele colonne 80 rijders die zich op de rechter baan bevonden voorbij. Ineens, uit het niets gaat een rode panda met echt een ruk naar links, geen richting, niks. Nadat ik vol op de rem trapte schoof de panda op 1m voor mijn bumper zo voor mijn neus. Ik dus woedend toeteren, en groot licht. Blijft de persoon opeens km's links rijden met 90... Toen "het" uiteindelijk aan de kant ging en ik er voorbij kon keek ik in die panda... Was het weer een wijf, dat weigerde mijn boze blikken in ontvangst te nemen. De vuile bitch bleef stoïcijns met de neus tegen de ruit geplakt rechtuit kijken. Ik word echt doodziek van dit soort mensen. | |
LinkseFrieseVegetarier | donderdag 10 december 2009 @ 21:02 |
quote:Bij regelloosheid heb je ook geen verbod op onnodig links rijden. Levert jou alleen maar meer irritatie op. |