Denk dat ts als een vrouw rijdquote:Op maandag 7 december 2009 22:13 schreef BasEnAad het volgende:
Waarschijnlijk let TS zelf niet erg goed op.
Waarschijnlijk ben jij zo een kneus waar TS het over heeft. Of jij hebt helemaal geen rijbewijs.quote:Op maandag 7 december 2009 22:13 schreef BasEnAad het volgende:
Waarschijnlijk let TS zelf niet erg goed op.
Ik heb een rijbewijs.quote:Op maandag 7 december 2009 22:21 schreef cheqy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben jij zo een kneus waar TS het over heeft. Of jij hebt helemaal geen rijbewijs.
Terechte klacht.
Waarschijnlijk zit je niet vaak genoeg op de weg. TS heeft 100% gelijk namelijk. Nederlanders zijn echt de meest ergelijke automobilisten van Europa.quote:Op maandag 7 december 2009 22:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb een rijbewijs.
Sorry hoor, maar als je 40 keer op de rem moet dan let je gewoon zelf niet op.
Elke keer naar anderen wijzen..
Idd, als zo'n autotje vlak achter een vrachtwaqen rijdt, hou je toch rekening met imbeciel gedrag? En als je dat na 39 keer nog niet kan, ben je zelf ook vrij imbeciel lijkt me.quote:Op maandag 7 december 2009 22:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik heb een rijbewijs.
Sorry hoor, maar als je 40 keer op de rem moet dan let je gewoon zelf niet op.
Elke keer naar anderen wijzen..
Als jij een klein beetje rijervaring zou hebben, had je dus al 500 meter van tevoren zien aankomen dat die auto naar links gaat (moet) komen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:09 schreef skattebaut het volgende:
Dan rijden ze met 95 op de rechter baan en als ze een truck naderen rijden ze tot op 3 meter daarachter en net, net op het moment dat je ze gvd in haalt met 120 dan gaat die knipper 1 keer naar links aan en schuiven ze zo voor je met hun onaangepaste snelheid....![]()
Doe ik tegenwoordig ook vaak. Zonde om maar de helft van de weg te gebruiken.quote:Op maandag 7 december 2009 22:38 schreef kikoooooo het volgende:
De nieuwe trend is tegenwoordig om lekker in een treintje op de linkerbaan naar de volgende vrachtwagen te rijden, terwijl er 300/400 meter tussen zit. Ik sluit niet meer aan, maar ga die hele trein rechts voorbij om vooraan weer een plekje te zoeken.
Bij mij kom je er dan zeker niet meer tussen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:38 schreef kikoooooo het volgende:
Hop, rechts er voorbij dan. Dat doe ik tegenwoordig tientallen keren per dag, en dat is een stuk beter voor mijn hart dan achter zon mongool te blijven hangen.
De nieuwe trend is tegenwoordig om lekker in een treintje op de linkerbaan naar de volgende vrachtwagen te rijden, terwijl er 300/400 meter tussen zit. Ik sluit niet meer aan, maar ga die hele trein rechts voorbij om vooraan weer een plekje te zoeken.
Of je rijdt zelf erg gehaast en anticipeert niet goed.quote:Op maandag 7 december 2009 22:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit je niet vaak genoeg op de weg. TS heeft 100% gelijk namelijk. Nederlanders zijn echt de meest ergelijke automobilisten van Europa.
Nee, je zou je plekje toch eens afstaan aan mensen die wel maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt. Echt nederlands sufkuttengedrag is dat. Ikzelf heb er echt 0 moeite mee als ik rechts gepasseerd word.quote:Op maandag 7 december 2009 22:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij mij kom je er dan zeker niet meer tussen.
Met hun 20" velgen zonder vering.... Flikker toch op met je kut wielen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:41 schreef Juicyhil het volgende:
Waar ik me aan erger is het feit dat sommige mensen voor elk dingetje. Dan in het bijzonder voor drempels, gaan ze remmen tot ze stil staan, die drempel over er dan weer optrekken.
Maar ook op de snelweg, types die zenuwachtig hun remmen constant intrappen. Daardoor schrik ik dan weer en ga ook remmen.
Ah daar hebben we de typische linkerbaan gaatjes dichtrijfiguur.quote:Op maandag 7 december 2009 22:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij mij kom je er dan zeker niet meer tussen.
Klopt, waardoor het verkeer nog meer stagneert. Ik laat er altijd wel 1 of 2 tussen die willen invoegen. (Behalve dan die lullo's die denken je rechts in te kunnen halen, die moeten zonder uitzondering toch even in de ankers als blijft dat het gat 'toevallig' net niet groot genoeg is.. Ghehehehe)quote:Op maandag 7 december 2009 22:40 schreef maartena het volgende:
Ik erger me vooral aan het "jij komt er niet tussen" gedrag als je netjes volgens de regels probeert in te voegen op een snelweg of bij het ritsen.
Jij zit fout met je rechts inhalen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, je zou je plekje toch eens afstaan aan mensen die wel maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt. Echt nederlands sufkuttengedrag is dat. Ikzelf heb er echt 0 moeite mee als ik rechts gepasseerd word.
Sommige autos moeten nou eenmaal rustig over de drempel. En je tweede klacht is faal, maargoed jij bent ook een wijf. Als je nou iets verder kijkt dan alleen de auto voor je, dan voorkom je dat sooet situaties, sufkut.quote:Op maandag 7 december 2009 22:41 schreef Juicyhil het volgende:
Waar ik me aan erger is het feit dat sommige mensen voor elk dingetje. Dan in het bijzonder voor drempels, gaan ze remmen tot ze stil staan, die drempel over er dan weer optrekken.
Maar ook op de snelweg, types die zenuwachtig hun remmen constant intrappen. Daardoor schrik ik dan weer en ga ook remmen.
Helemaal niet. Ik hou wel afstand dat dan weer wel.quote:Op maandag 7 december 2009 22:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de typische linkerbaan gaatjes dichtrijfiguur.
Wat is de praktijk wanneer er paar vrachtwagens rijden, meestal op een kluitje?quote:Op maandag 7 december 2009 22:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Jij zit fout met je rechts inhalen.
Omdat de eerste fout gemaakt wordt door de linksrijders.quote:Op maandag 7 december 2009 22:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Jij zit fout met je rechts inhalen.
Ik rijd door op de rechterbaan met 120 naar de vrachtwagen en voeg op het laatste moment voor je neus in.quote:Op maandag 7 december 2009 22:45 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik hou wel afstand dat dan weer wel.
Als iedereen links gaat rijden en jij blijft rechts zonder snelheid te veranderen. Haal je dan in?quote:Op maandag 7 december 2009 22:44 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Jij zit fout met je rechts inhalen.
Het gaat er bij mij in dit geval over dat mensen iets van 95 - 100 rijden op de snelweg waar je 120 mag. Dan kom je dus met zo'n 20 - 25 kilometer harder aanzetten. Als ze dan op het laatste moment een vrachtwagen in gaan halen, vlak voor je, dan moet je toch echt (onnodig) even in de remmen. Dit gebeurt echt aan de lopende band.quote:Op maandag 7 december 2009 22:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Of je rijdt zelf erg gehaast en anticipeert niet goed.
Ik sluit het gaatje als ik zie dat iemand mij recht wil inhalen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik rijd door op de rechterbaan met 120 naar de vrachtwagen en voeg op het laatste moment voor je neus in.
Jij moet onnodig in de remmen omdat JIJ door gebrek aan inzicht niet kan inschatten wat er logischerwijze gaat gebeuren....quote:Op maandag 7 december 2009 22:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het gaat er bij mij in dit geval over dat mensen iets van 95 - 100 rijden op de snelweg waar je 120 mag. Dan kom je dus met zo'n 20 - 25 kilometer harder aanzetten. Als ze dan op het laatste moment een vrachtwagen in gaan halen, vlak voor je, dan moet je toch echt (onnodig) even in de remmen. Dit gebeurt echt aan de lopende band.
Als je de linker auto voorbij gaat, ja.quote:Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Als iedereen links gaat rijden en jij blijft rechts met dezelfde snelheid. Haal je dan in?
Ik ga daarvoor niet op de rem.
Ook vrachtwagens mogen soms weleens inhalen en die gaan nu eenmaal niet harder.quote:Op maandag 7 december 2009 22:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het gaat er bij mij in dit geval over dat mensen iets van 95 - 100 rijden op de snelweg waar je 120 mag. Dan kom je dus met zo'n 20 - 25 kilometer harder aanzetten. Als ze dan op het laatste moment een vrachtwagen in gaan halen, vlak voor je, dan moet je toch echt (onnodig) even in de remmen. Dit gebeurt echt aan de lopende band.
Als ik jou rechts voorbij kan, dan betekent dat dat er genoeg ruimte voor jou is op de rechterbaan, sufkut. Laat me raden... 100 km per week in de panda van mama?quote:Op maandag 7 december 2009 22:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik sluit het gaatje als ik zie dat iemand mij recht wil inhalen.
Dan ben je dus wel bumperklever, het is voor de doorstroming het beste om gehele wegoppervlak te gebruiken en ruimte te houden voor invoegend verkeer.quote:Op maandag 7 december 2009 22:51 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik sluit het gaatje als ik zie dat iemand mij recht wil inhalen.
Ja, volgens de regels wel. Maar als links helemaal vrij is rijd ik ze gewoon voorbij.quote:Op maandag 7 december 2009 22:52 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je de linker auto voorbij gaat, ja.
Ik heb de regels niet verzonnen hoor!
Als er voor mij tientallen auto's bij elkaar op de lip zitten die continu aan het remmen zijn hou ik afstand. Wat is dan het nut om mij dan rechts in te halen en op de lip van mijn tientallen voorgangers te gaan hangen? Nee met een Superb 140 pk tdi.quote:Op maandag 7 december 2009 22:53 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als ik jou rechts voorbij kan, dan betekent dat dat er genoeg ruimte voor jou is op de rechterbaan, sufkut. Laat me raden... 100 km per week in de panda van mama?
Rechts bedoel je tussen paar vrachtwagens?quote:Op maandag 7 december 2009 22:55 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, volgens de regels wel. Maar als links helemaal vrij is rijd ik ze gewoon voorbij.
Je bent in dat geval geen invoegend verkeer. Je bent een aso die iemand rechts passeert.quote:Op maandag 7 december 2009 22:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan ben je dus wel bumperklever, het is voor de doorstroming het beste om gehele wegoppervlak te gebruiken en ruimte te houden voor invoegend verkeer.
De gehele weg gebruiken misschien?quote:Op maandag 7 december 2009 22:57 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als er voor mij tientallen auto's bij elkaar op de lip zitten die continu aan het remmen zijn hou ik afstand. Wat is dan het nut om mij dan rechts in te halen
Ja ik bedoel rechtsquote:Op maandag 7 december 2009 22:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Rechts bedoel je tussen paar vrachtwagens?
Nee hoor ik rijd dan netjes 120 rechts zoals het hoort en links gaan ze net wat sneller, dan stroopt het op daar en ik heb rechts vrij baan, knappe jongen als je het gaatje zo klein weet te houden dat ik er niet tussen kan.quote:Op maandag 7 december 2009 22:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je bent in dat geval geen invoegend verkeer. Je bent een aso die iemand rechts passeert.
Ik vindt het wel apart dat TS klaagt over mensen die niet kunnen rijden en vervolgens iedereen zonder blikken of blozen bevestigd dat ze geen verkeersinzicht hebben, rechts inhalen enz. enz.quote:Op maandag 7 december 2009 23:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij je papiertje hebt gehaald.
Hier klopt geen fuck van.quote:Op maandag 7 december 2009 23:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nee hoor ik rijd dan netjes 120 rechts zoals het hoort en links gaan ze net wat sneller, dan stroopt het op daar en ik heb rechts vrij baan, knappe jongen als je het gaatje zo klein weet te houden dat ik er niet tussen kan.
In die tijd kreeg je 't nog bij pakje boter en aanhanger gratis.quote:Op maandag 7 december 2009 23:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij je papiertje hebt gehaald.
Jaquote:Op maandag 7 december 2009 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vindt het wel apart dat TS klaagt over mensen die niet kunnen rijden en vervolgens iedereen zonder blikken of blozen bevestigd dat ze geen verkeersinzicht hebben, rechts inhalen enz. enz.
Dit soort gedrag dus. "Oh noes, iemand schiet een paar auto's voorbij aan de rechterkant..... DAT KAN ik niet toelaten, daar is mijn ego to groot voor!"quote:Op maandag 7 december 2009 22:40 schreef ColtZ40 het volgende:
Bij mij kom je er dan zeker niet meer tussen.
De mensen die dat doen zijn over het algemeen coninu aan het kutten. Recht inhalen bumperkleven 150 proberen te rijden in de spits. Opgeflikkerd met dat tuig.quote:Op maandag 7 december 2009 23:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit soort gedrag dus. "Oh noes, iemand schiet een paar auto's voorbij aan de rechterkant..... DAT KAN ik niet toelaten, daar is mijn ego to groot voor!"
Het is niet meer dan normaal besluitvaardig doorrijden, om op die momenten rechts in te halen.quote:Op maandag 7 december 2009 23:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mensen die dat doen zijn over het algemeen coninu aan het kutten. Recht inhalen bumperkleven 150 proberen te rijden in de spits. Opgeflikkerd met dat tuig.
zolang ik jou rechts voorbij kan, bevindt jij je op de verkeerde baan. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen?[/quote]quote:Op maandag 7 december 2009 23:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mensen die dat doen zijn over het algemeen coninu aan het kutten. Recht inhalen bumperkleven 150 proberen te rijden in de spits. Opgeflikkerd met dat tuig.
Als het links net wat sneller gaat als rechts loopt het links niet vast. Dan haal je mij niet rechts in en dan laat ik ruimte voor iedereen die er tussen wil.quote:Op maandag 7 december 2009 23:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat is er moeilijk te snappen aan het ook gebruiken van de rechterrijbaan?
Neh, meer iets in de trand van: 'Daar heb je weer zo'n mongool die hem er op het laatste moment weer ff tussen wil pleuren en te stom is om te beseffen dat dan degene daarachter moet afremmen en die daarachter net iets harder afremt, en die daarachter nog iets harder afremt enz. enz. enz.quote:Op maandag 7 december 2009 23:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit soort gedrag dus. "Oh noes, iemand schiet een paar auto's voorbij aan de rechterkant..... DAT KAN ik niet toelaten, daar is mijn ego to groot voor!"
[/quote]quote:Op maandag 7 december 2009 23:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
zolang ik jou rechts voorbij kan, bevindt jij je op de verkeerde baan. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen?
Dat is inderdaad de beweging die je ziet links, is er ruimte rechts ga je daarheen zo heb ik t geleerd, blijkbaar is dat veranderd?quote:Op maandag 7 december 2009 23:11 schreef DemonRage het volgende:
Vaak is het tijdens de spits zo dat je rechts relaxed kan rijden, al is het met een gangetje van 90 a 100 km/u.
En dan zie je ze links van je rijden: bumper aan bumper met het ritme van een golfslagbad.
Slechts 500km per dag, in de spits.quote:Op maandag 7 december 2009 23:13 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Jij hebt net je rijbewijs en je rijdt nooit in de spits?
5 uur spits per dag?quote:Op maandag 7 december 2009 23:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Slechts 500km per dag, in de spits.
Als je dat al langer dan een jaar of 5 doet kun je het net zo goed gewoon opgeven. Ik garandeer je dat in dat geval je verkeersinzicht niet meer zal komen. Je bent blijkbaar een trage leerling.quote:Op maandag 7 december 2009 23:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Slechts 500km per dag, in de spits.
Verkeer hier in de VS schiet veel meer op juist doordat rechts inhalen is toegestaan, en tevens omdat vrachtwagens even hard mogen als het overige verkeer.quote:Op maandag 7 december 2009 23:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Die personen zijn domweg te achterlijk om te beseffen dat ZIJ de personen zijn die ervoor zorgen dat de term file bestaat.
Dan zijn we eruit, ik gebruik de lege stukken rechts en voeg in met 120quote:Op maandag 7 december 2009 23:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als het links net wat sneller gaat als rechts loopt het links niet vast. Dan haal je mij niet rechts in en dan laat ik ruimte voor iedereen die er tussen wil.
Ik ben ook voorstander van het legaliseren van rechts inhalen, maar zolang dat niet mag verwacht men je niet via de rechterkant en schrikt en remt men of rijdt het gat dicht (zoals ik) en dan moet de rechtsinhaler remmen. Hoe dan ook veroorzaken juist die rechtsinhalende 'johnnies' door maar wat aan te klooien in het verkeer juist de file's.quote:Op maandag 7 december 2009 23:22 schreef maartena het volgende:
Verkeer hier in de VS schiet veel meer op juist doordat rechts inhalen is toegestaan, en tevens omdat vrachtwagens even hard mogen als het overige verkeer.![]()
Lees ff mee:quote:Op maandag 7 december 2009 23:24 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan zijn we eruit, ik gebruik de lege stukken rechts en voeg in met 120
Klopt niet he.quote:Op maandag 7 december 2009 23:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nee hoor ik rijd dan netjes 120 rechts zoals het hoort en links gaan ze net wat sneller, dan stroopt het op daar en ik heb rechts vrij baan, knappe jongen als je het gaatje zo klein weet te houden dat ik er niet tussen kan.
Precies. Het stroopt links op. (Dus links remt af) En dan komt er nog een loser aan die er via inhalen over de rechterbaan er ook nog even tussen moet. Gevolg links MOET nog harder remmen.quote:Op maandag 7 december 2009 23:32 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ow, kijk links loopt het vast. Snel naar links.
Ik zal 't nog 1x uitleggen.quote:
Ik snap je wel. Je verhaal van eerder klopt niet, Hoe dan ook, rechts inhalen is verboden. Dus als jij rechts 120 rijdt en links stroopt het op mag je de auto's links niet passeren.quote:Op maandag 7 december 2009 23:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik zal 't nog 1x uitleggen.
Gebruik de rechterbaan zoveel mogelijk met gezapig gangetje van 120 . Er rijden daar vrachtwagens die 90 gaan.
Links gaan ze met 130 voorbij maar even later gaat het nog 110 daar omdat het opstroopt, iedereen wil op tijd op die linkerbaan zijn immers. Ik ga gewoon 120 verder en zoek een gaatje wanneer ik de vrachtwagens wil inhale.
Ach gut, ik moet op de rem trappen omdat het links ineens langzamer gaat?quote:Op maandag 7 december 2009 23:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik snap je wel. Je verhaal van eerder klopt niet, Hoe dan ook, rechts inhalen is verboden. Dus als jij rechts 120 rijdt en links stroopt het op mag je de auto's links niet passeren.
Volgens de regels? Ja.quote:Op maandag 7 december 2009 23:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ach gut, ik moet op de rem trappen omdat het links ineens langzamer gaat?
Dat dus.quote:Op maandag 7 december 2009 23:44 schreef kikoooooo het volgende:
Onnodig links rijden is ook verboden. Plaats op de weg is rechts.
Ja welja, trap nog ff op je rem ook. Wat dacht je van je gas loslaten? Wat je zeker niet moet doen is jezelf tussen een baan gaan prakken die aan het opstropen is. Daar krijg je file's van... (Om dat te kunnen begrijpen hoef je toch geen raketgeleerde te zijn of wel?)quote:Op maandag 7 december 2009 23:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ach gut, ik moet op de rem trappen omdat het links ineens langzamer gaat?
Je weet zelf hoe het is in de spits. Als er tientallen auto's links rijden en ik zit er achter en hou als een van de weinige wel afstand, wil niet zeggen dat ik niet harder rij dan rechts. Dan rij ik dus niet onnodig rechts! En natuurlijk ga ik naar rechts als er meer dan 100 meter ruimte is.quote:Op maandag 7 december 2009 23:44 schreef kikoooooo het volgende:
Onnodig links rijden is ook verboden. Plaats op de weg is rechts.
En ik aan mensen die andere in gevaar brengen...quote:Op maandag 7 december 2009 23:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Laat ik nu al mijn hele leven een grote hekel hebben aan regelneukers.
Sterker nog, als je toevallig een agent treft die niet lekker in zijn vel zit kan hij je voor het rechts inhalen aanmelden bij het CBR. Kun je fijn een EMG cursus a ¤ 750,- van 3 dagen gaan doen.quote:Op maandag 7 december 2009 23:51 schreef druppelkut het volgende:
hmmm... wat zou er nou gevaarlijker zijn....
quote:Op maandag 7 december 2009 23:51 schreef skattebaut het volgende:
Verders de altijd in treintjes rijdende trucks waardoor je borden voor afritten geeneens meer kunt zien en je met moeite kunt uitvoegen...
quote:Op maandag 7 december 2009 23:51 schreef druppelkut het volgende:
rechts inhalen ¤ 150,-
Niet rechts houden op de weg ¤ 75,-
hmmm... wat zou er nou gevaarlijker zijn....
bij filerijden ja. dat klopt.quote:Op maandag 7 december 2009 23:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Bij filerijden is rechts inhalen geoorloofd, het verkeer in NL is overdag 1 lange file.
Het rechts inhalen bij file staat hier dan ook geheel niet ter discussie.quote:Op maandag 7 december 2009 23:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Bij filerijden is rechts inhalen geoorloofd, het verkeer in NL is overdag 1 lange file.
Je bedoelt die lutsers die er nog even via de rechterbaan tussen wensen te komen? (Iets anders kan ik me niet voorstellen.)quote:Op maandag 7 december 2009 23:51 schreef skattebaut het volgende:
Dan is er nog het vervelende verschijnsel dat lui altijd, maar dan ook altijd mijn veiligheidsmarge dicht rijden....
Waardoor ik dan weer te dicht op rijd en het gas moet los laten....
Ook zo'n zeeer vermoeiend fenomeen.
Het gaat er niet om wat gevaarlijker is, het gaat erom wat logisch is. Als je niet onnodig links rijdt kan je ook niet rechts ingehaald worden. Wat sig000 bedoelt is dat hij niet afremt voor mensen die vastgeplakt zitten aan de linkerbaan. En daar kan ik me wel in vinden.quote:Op maandag 7 december 2009 23:51 schreef druppelkut het volgende:
rechts inhalen ¤ 150,-
Niet rechts houden op de weg ¤ 75,-
hmmm... wat zou er nou gevaarlijker zijn....
Ik houd netjes een constante snelheid dat die sukkels links ineens allemaal langzamer gaan, kan ik niets aan doen.quote:Op maandag 7 december 2009 23:55 schreef druppelkut het volgende:
iig niet met 120 kmh rechts er voorbij vliegen
???quote:Op maandag 7 december 2009 23:58 schreef Merkie het volgende:
Als je niet onnodig links rijdt kan je ook niet rechts ingehaald worden.
Wat jij niet snapt is dat elke auto bepaalde ruimte nodig heeft, vul je die 250m gaten niet op dan is er minder plek.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
???
Als ik 120 rijdt op de linkerbaan en er zit tussen 2 vrachtwagens 250meter heeft het weinig zin om naar rechts te gaan. Maar toch heb je dan van die typetjes die denken dat via mijn rechterkant toch te gaan redden... Desillusie alom uiteraard.
De A2 zit iig vol met slierten vrachtwagens die nog geen 4 meter uit elkaar rijden.quote:Op maandag 7 december 2009 23:54 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
![]()
Wat moeten ze dan, op de linkerbaan wil je ze niet hebben. Vage klacht nooit last van gehad (hier in de randstad).
Van beide banen uit gezien gebeurt dit...quote:Op maandag 7 december 2009 23:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bedoelt die lutsers die er nog even via de rechterbaan tussen wensen te komen? (Iets anders kan ik me niet voorstellen.)
Wat valt daar niet aan te snappen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:03 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat elke auto bepaalde ruimte nodig heeft, vul je die 250m gaten niet op dan is er minder plek.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:04 schreef skattebaut het volgende:
[..]
De A2 zit iig vol met slierten vrachtwagens die nog geen 4 meter uit elkaar rijden.
Ik haal niet rechts in maar gebruik de weg zoals het hoort, naar rechts als dat kan, dat ik daardoor sneller ga is een bijkomend voordeel. Invoegen doe ik netjes via het ritsprincipe met gelijke snelheidquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat valt daar niet aan te snappen?
Wat jij niet snapt is dat als je dan mij rechts in probeert te halen en je pleurt hem net op het eind voor mij dat jij dan moet remmen (want die auto voor mij rijdt namelijk net zo hard als ik) en ik dus ook moet remmen. Terwijl als jij je gewoon aan de regels houdt er NIEMAND hoeft te remmen.
Zo simpel kan autorijden zijn. Tof he?
Versus:quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:11 schreef sig000 het volgende:
Invoegen doe ik netjes via het ritsprincipe met gelijke snelheid
enquote:Op maandag 7 december 2009 22:40 schreef sig000 het volgende:
De rechterbaan gaat meestal sneller en wanneer nodig donder ik mijn auto ook op het laatste moment naar links.
quote:Op maandag 7 december 2009 22:49 schreef sig000 het volgende:
Ik rijd door op de rechterbaan met 120 naar de vrachtwagen en voeg op het laatste moment voor je neus in.
Je zal wel trots zijn op jezelf, en ik wil je niet teleurstellen maar dat is gewoon 'zoals het hoort'.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:14 schreef sig000 het volgende:
Ow en als ik links rijd en iemand wil vanaf rechts ertussen om een vrachtwagen in te halen dan krijgt die van mij netjes de ruimte en ga ik niet ff extra gas geven om het gaatje dicht te rijden.
Idd, helemaal correct.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat valt daar niet aan te snappen?
Wat jij niet snapt is dat als je dan mij rechts in probeert te halen en je pleurt hem net op het eind voor mij dat jij dan moet remmen (want die auto voor mij rijdt namelijk net zo hard als ik) en ik dus ook moet remmen. Terwijl als jij je gewoon aan de regels houdt er NIEMAND hoeft te remmen. (Daarom rijd ik in zo'n geval gewoon het gat dicht, dan hoeft er maar 1 iemand te remmen: JIJ.)
Zo simpel kan autorijden zijn. Tof he?
quote:
Beiden zijn fokking irritant.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:07 schreef sig000 het volgende:
[..]
De linkerrijbaan zit vol met slierten leasebakken daarin figuren die denken dat ze sneller gaan dan een ander.
Lees nou zelf de dik gedrukte stukken eens...quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Links gaat 130 en ik 120.
Ga naar rechts met nog genoeg ruimte tot de volgende vrachtwagen.
Ga met 120 verder, links stroopt het op en snelheid wordt krappe 100, ik voeg in zonder dat iemand op de rem hoeft en pas mijn snelheid aan, ga na inhalen weer naar rechts en met 120 op naar de volgende vrachtwagen.
Hangt er compleet vanaf of het een mongool is die allang naar links had kunnen gaan, maar zo nodig tegen de kont van een vrachtwagen aan wilde rijden omdat 'ie niet zat op te letten. Want dat soort volk haalt meestal met 100kmu in ook en die kunnen wat mij betreft de tering krijgen, heb ik het geduld niet meer voorquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:14 schreef sig000 het volgende:
Ow en als ik links rijd en iemand wil vanaf rechts ertussen om een vrachtwagen in te halen dan krijgt die van mij netjes de ruimte en ga ik niet ff extra gas geven om het gaatje dicht te rijden.
Veel smilies maakt je punt niet groter ofzo?quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lees nou zelf de dik gedrukte stukken eens...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is voor de mensen met een klein snappertje.... Maar dat begreep je vast wel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Veel smilies maakt je punt niet groter ofzo?
Schijnbaar heeft iedereen zijn eigen tactiek om door het verkeer te komen en al die verschillende tactieken leiden dagelijks tot een grote frustrerende ellende op de weg...quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:21 schreef sig000 het volgende:
[..]
Links gaat 130 en ik 120.
Ga naar rechts met nog genoeg ruimte tot de volgende vrachtwagen.
Ga met 120 verder, links stroopt het op en snelheid wordt krappe 100, ik voeg in zonder dat iemand op de rem hoeft en pas mijn snelheid aan, ga na inhalen weer naar rechts en met 120 op naar de volgende vrachtwagen.
Juis zolang degene op de rechterbaan maar invoegt met dezelfde snelheid is er niets aan de hand maar blijkbaar hvinden veel automobilisten zo'n grote vrachtwagen inhalen maar eng.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:25 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hangt er compleet vanaf of het een mongool is die allang naar links had kunnen gaan, maar zo nodig tegen de kont van een vrachtwagen aan wilde rijden omdat 'ie niet zat op te letten. Want dat soort volk haalt meestal met 100kmu in ook en die kunnen wat mij betreft de tering krijgen, heb ik het geduld niet meer voor. Maar als iemand noodgedwongen achter een vrachtwagen komt mag 'ie er best tussen hoor. Zolang ik het verkeer achter me niet hinder.
Juist, die file's komen omdat een X percentage gewoon geen enkele vorm van verkeersinzicht heeft. Al denken ze van wel. Hoe vaak ik niet van die achterlijke manouvres zie waardoor er iemand op zijn rem moet gaan staan... En vrijwel altijd door die 'gehaaste' typetjes die het verkeer rechts inhalen. Uiteindelijk staat dan alles ACHTER hun stil.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:27 schreef skattebaut het volgende:
Dat zou zo'n verademing zijn dat er zelfs zeer waarschijnlijk geen files meer zouden staan.
Je hebt wel een erg groot ego.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is voor de mensen met een klein snappertje.... Maar dat begreep je vast wel.
(Heb je wel inmiddels de dikgedrukte stukken eens rustig overdacht?)
En als er iets te zien is.... die fokking rubberneckers, gewoon op de rem om te gaan zitten kijken....quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:29 schreef sig000 het volgende:
[..]
Juis zolang degene op de rechterbaan maar invoegt met dezelfde snelheid is er niets aan de hand maar blijkbaar hvinden veel automobilisten zo'n grote vrachtwagen inhalen maar eng.
Hetzelfde zie je ook op bruggen en in tunnels. Daar gaan ook veel bestuurders ineens langzamer rijden.
Volgens mij komt het voornl. door die categorisch te langzaam rijdende lui die steeds door inhalen de vaart eruit halen en zo spookfiles veroorzaken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Juist, die file's komen omdat een X percentage gewoon geen enkele vorm van verkeersinzicht heeft. Al denken ze van wel. Hoe vaak ik niet van die achterlijke manouvres zie waardoor er iemand op zijn rem moet gaan staan... En vrijwel altijd door die 'gehaaste' typetjes die het verkeer rechts inhalen. Uiteindelijk staat dan alles ACHTER hun stil.
Het wordt tijd voor een kastje in de auto die niet km heffing gaat regelen maar een electronisch aankoppelsysteem waardoor je de weg veel effectiever kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:32 schreef skattebaut het volgende:
[..]
En als er iets te zien is.... die fokking rubberneckers, gewoon op de rem om te gaan zitten kijken....
Zelfs dan zouden we allemaal 95 kunnen rijden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:35 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Zijn meestal 55plussers die 95 wel snel genoeg vinden.
Ik wou het net gaan schrijven, maar je was me voor.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een kastje in de auto die niet km heffing gaat regelen maar een electronisch aankoppelsysteem waardoor je de weg veel effectiever kunt gebruiken.
Je moet geen 95 gaan rijden op een weg waar de gemiddelde snelheid 120 is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zelfs dan zouden we allemaal 95 kunnen rijden.![]()
De mensen die met 130 aankomen, geen inzicht hebben wat de auto's voor hun (moeten) gaan doen, en dus elke 5 km wel een keer in de ankers moeten of dan maar een ander in de ankers dwingen. Die veroorzaken de problemen.
Bovendien rijd ik altijd 120, geen 130.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:41 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Je moet geen 95 gaan rijden op een weg waar de gemiddelde snelheid 120 is.
Of ben je er ook een die in de bbk overal 35 rijdt?
Op 60 wegen 45
bij 80 65
?
Hier raak ik ook stevig gefrustreerd van.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg juist dat de mensen die er niet op kunnen anticiperen dat er nu eenmaal mensen 95 rijden daardoor onnodig vaak in de remmen moeten. Met alle logische gevolgen vandien.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:41 schreef skattebaut het volgende:
Je moet geen 95 gaan rijden op een weg waar de gemiddelde snelheid 120 is.
Ik rij 60-65 in de bbk, daarbuiten altijd 30 km harder dan toegestaan. (dus zeg maar 135 op de teller waar 100 is toegestaan, en 158 waar 120 is toegestaan). En toch hoef ik zelden te remmen. Kwestie van vooruit kijken. Meer niet.quote:Of ben je er ook een die in de bbk overal 35 rijdt?
Op 60 wegen 45
bij 80 65
?
Dat ligt niet aan de mensen die 130 rijden hoor. Dat ligt aan de mensen die rechts rijden en ém er voor gooien. Tuurlijk kun je er rekening mee houden, en dat hoor je ook te doen. Maar als iemand 120 rijdt aan de rechterkant is dat uberhaupt niet nodig en hebben beide partijen er baat bij. Immers het verschil tussen 130 en 120 is zo klein dat niemand op de rem hoeft.Te langzaam rijden is nog veel gevaarlijker dan te hard rijden vind ik.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zelfs dan zouden we allemaal 95 kunnen rijden.![]()
De mensen die met 130 aankomen, geen inzicht hebben wat de auto's voor hun (moeten) gaan doen, en dus elke 5 km wel een keer in de ankers moeten of dan maar een ander in de ankers dwingen. Die veroorzaken de problemen.
Je moet je ook niet ergeren. Schiet je niks mee op. Zal mijn tijd allemaal wel duren. File = file, kan ik toch niks aan veranderen, achterlijke capriolen van medeweggebruikers idem dito. En rechts inhalen gaat niet lukken, dus ook daar maak ik me niet druk om. (Integendeel, er zitten soms wel komische situatie's tussen)quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:47 schreef skattebaut het volgende:
Na een hele dag ergeren/rijden ben ik echt gaar als ik thuis kom.
Dan heb ik 2 uur nodig om tot rust te komen.
Die zijn er ook, dat is irritant, maar het meerendeel zie je toch echt ver van te voren aankomen hoor, waarschijnlijk zelfs voordat de bestuurder van dat voertuig het zelf beseft.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:49 schreef Steeven het volgende:
Dat ligt aan de mensen die rechts rijden en ém er voor gooien.
Probleem met die niet kijken, gewoon inhalen figuren is dat je niet kunt aanvoelen wanneer en of ze wel naar links komen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg juist dat de mensen die er niet op kunnen anticiperen dat er nu eenmaal mensen 95 rijden daardoor onnodig vaak in de remmen moeten. Met alle logische gevolgen vandien.
[..]
Ik rij 60-65 in de bbk, daarbuiten altijd 30 km harder dan toegestaan. (dus zeg maar 135 op de teller waar 100 is toegestaan, en 158 waar 120 is toegestaan). En toch hoef ik zelden te remmen. Kwestie van vooruit kijken. Meer niet.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Je hebt er uiteraard tussen die inderdaad compleet de weg kwijt zijn, maar normaliter gaat iedereen om een reden naar links. Die reden kun je gewoon inschatten cq aan zien komen. Als ik op 40 km snelweg 5x mijn rempedaal moet gebruiken om wat bij te remmen om te voorkomen dat ik er erg kort op kom te rijden is het al erg veel. En dan rij ik nog wel altijd te hard. Vol in mijn ankers komt hooguit 1 keer per jaar voor.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:52 schreef skattebaut het volgende:
Probleem met die niet kijken, gewoon inhalen figuren is dat je niet kunt aanvoelen wanneer en of ze wel naar links komen.
Het wordt hoog tijd om een binnendienstbaan te nemen op fietsafstand dan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:56 schreef skattebaut het volgende:
Soms krijg ik wel es de neiging gewoon vol die persoon te rijden.
Het wisselen van rijstrook is gvd een bijzondere verrichting die voorafgegaan dient te worden van vergewissen of dergelijke actie wel kan....quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Je hebt er uiteraard tussen die inderdaad compleet de weg kwijt zijn, maar normaliter gaat iedereen om een reden naar links. Die reden kun je gewoon inschatten cq aan zien komen. Als ik op 40 km snelweg 5x mijn rempedaal moet gebruiken om wat bij te remmen om te voorkomen dat ik er erg kort op kom te rijden is het al erg veel. En dan rij ik nog wel altijd te hard. Vol in mijn ankers komt hooguit 1 keer per jaar voor.
idd zo min mogelijk van de weg gebruik maken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd om een binnendienstbaan te nemen op fietsafstand dan.
Geloof het of niet, maar er zijn legio mensen die via een korte blik in hun spiegel(s) niet kunnen inschatten hoe hard het achterop komende verkeer in vergelijking met hunzelf rijdt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:14 schreef skattebaut het volgende:
Als ik zelf ga inhalen vergewis ik me altijd of de weg vrij is, en wat de snelheid van het van achter naderende verkeer is.
Ik doe niet anders dan gas loslaten en weer versnellen... Kan mij dat nou schelen....quote:Daar hoef ik op de linkerbaan toch niet steeds me op aan te passen middels remmen, gas loslaten, of versnellen....
Dit serieuze probleem is er een waar ik de politie werkelijk nooit op zie bekeuren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 01:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geloof het of niet, maar er zijn legio mensen die via een korte blik in hun spiegel(s) niet kunnen inschatten hoe hard het achterop komende verkeer in vergelijking met hunzelf rijdt.
Daar zul je toch rekening mee moeten houden. (Of niet, maar dan ga je je inderdaad dood ergeren.)
Zo heb ik juist geen hekel aan mensen die bijna achterop een vrachtwagen kruipen en dan pas naar links komen, want die zie je mijlen van te voren aankomen. De anderen, die alvast 250 meter van te voren besluiten om met 80 naar links te gaan, die zijn lastiger in te schatten want die verwacht je nog niet zo snel.
Dat gebeurd jou ook misschien wel dat andere zich dood aan je irriteren je moet er wel gewoon op anticiperen want het valt bes meequote:Op dinsdag 8 december 2009 01:31 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Dit serieuze probleem is er een waar ik de politie werkelijk nooit op zie bekeuren.
Die zijn alleen maar bezig met Vmax.
Over lui die snelheden niet in kunnen schatten via hun spiegels maar wel inhalen, die zijn levensgevaarlijk bezig en zouden beter thuis blijven. Dit voor hun en andermans veiligheid.
Verder ben en blijf ik het niet met je eens dat ik daarop maar steeds moet/kan anticiperen.
Als jij 120 op de linkerbaan rijdt en je bent bijna bij iemand die achter een truck hangt, ga je dan in de rem?
Rijdt je gewoon door met 120?
Wat doe je als in dat laatste geval hij toch plots naar links komt???
Vaak heb jij dan ook weer auto's achter je die je ook in problemen brengt als jij bruusk in de remmen moet.
Die pleur hem naar links lui zijn hoe dan ook altijd faut.
TS heeft wat dit betreft gelijk, maar het slaat 100% nergens op dat Nederlanders de meest ergelijke automobilisten zijn van Europa. Toch opmerkelijk, mensen die een tijdje in het buitenland zitten, zeggen soms 'je vraagt je weleens af waar we thuis toch altijd zo over klagen'. Maarja zeiken op Nederland is vandaag de dag nu eenmaal populair.quote:Op maandag 7 december 2009 22:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit je niet vaak genoeg op de weg. TS heeft 100% gelijk namelijk. Nederlanders zijn echt de meest ergelijke automobilisten van Europa.
Dat zou ik alleen maar als een teken zien dat ik moet opdonderen naar de rechter weghelftquote:Op maandag 7 december 2009 22:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, je zou je plekje toch eens afstaan aan mensen die wel maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt. Echt nederlands sufkuttengedrag is dat. Ikzelf heb er echt 0 moeite mee als ik rechts gepasseerd word.
Daarom ga ik mensen die links blijven hangen, rechts voorbij. Zelfs als ik thuiis ben, ben ik dan het rijden nog niet zat (500km per dag)quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:47 schreef skattebaut het volgende:
Na een hele dag ergeren/rijden ben ik echt gaar als ik thuis kom.
Dan heb ik 2 uur nodig om tot rust te komen.
Italianen en grieken vind ik nog wel stukkie erger hoor.quote:Op maandag 7 december 2009 22:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit je niet vaak genoeg op de weg. TS heeft 100% gelijk namelijk. Nederlanders zijn echt de meest ergelijke automobilisten van Europa.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:47 schreef skattebaut het volgende:
Na een hele dag ergeren/rijden ben ik echt gaar als ik thuis kom.
Dan heb ik 2 uur nodig om tot rust te komen.
Dat doe ik ook meestal wel hoor, probeer zoveel mogelijk rechts te houden. Soms komt er iemand me rechts voorbij, soit, prima hoor. Daar zit ik niet mee en ik ga zeker het gat niet dichtrijden of hem er niet tussen laten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 04:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat zou ik alleen maar als een teken zien dat ik moet opdonderen naar de rechter weghelft
Inderdaad, ik rij ook zo veel mogelijk rechts. Ben door een vriend die een keer met me meereed zelfs een keer beticht van onnodig rechts rijdenquote:Op dinsdag 8 december 2009 08:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat doe ik ook meestal wel hoor, probeer zoveel mogelijk rechts te houden. Soms komt er iemand me rechts voorbij, soit, prima hoor. Daar zit ik niet mee en ik ga zeker het gat niet dichtrijden of hem er niet tussen laten.
Ja dat is echt super irritant komen ze er even tussen en dan vol in de ankers voor je.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:06 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Van beide banen uit gezien gebeurt dit...
Ik wil een veiligheidsmarge hebben van zo'n 15 tot 20 meter.
Dat zien mensen stedds als de ideale gelegenheid er effe tussen te schieten.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik moet dan weer remmen, de volgende achter mij ook etc.
Desondanks blijft het ergerlijk dat de betreffende autos met een onaangepaste snelheid op de linkerbaan tuffen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als jij een klein beetje rijervaring zou hebben, had je dus al 500 meter van tevoren zien aankomen dat die auto naar links gaat (moet) komen.
Als jij daar niet op kunt anticiperen dan ligt het in dit geval volledig aan jou. En als je dat zelfs 40 keer niet aan ziet komen op een rit van 450km maak ik me grote zorgen om je rijvaardigheid.
Pot - Ketel enz.
Wat een faalbeerquote:Op dinsdag 8 december 2009 08:49 schreef kikoooooo het volgende:
Dit is bijvoorbeeld een heldMaximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt dat er anders toch maar voor jan lul ligt.
Passeren (voorbij rijden) is wat anders dan inhalen.quote:Op maandag 7 december 2009 23:41 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, rechts inhalen is verboden. Dus als jij rechts 120 rijdt en links stroopt het op mag je de auto's links niet passeren.
Ik zou wel een keer mee willen rijden hoor dat lijkt mij vet gaaf.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
de gemiddelde Nederlander kan ook gewoon niet rijden...
terechte klacht
ik raad elke mongool aan om eens een spitsje op de motor mee te rijdendan zie je pas hoe erg het gesteld is met al die spitsrijders
Dat is efficiënt rijden!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat ook irritant is zijn die mensen die weten waar ze heen moeten maar dan alsnog als laatste even 2 banen op moeten schuiven om dan de afrit te nemen.
Tuurlijk is dat ergerlijk. En die eppo's zullen tot in lengte van dagen deel van het verkeer uitmaken. Maar dat wil niet zeggen dat als je dat niet kunt zien aankomen dat dat aan iedereen ligt, behalve aan jezelf.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:14 schreef Joppy het volgende:
Desondanks blijft het ergerlijk dat de betreffende autos met een onaangepaste snelheid op de linkerbaan tuffen.
Hoe ligt het aan jezelf als anderen onnodig en traag op de linkerbaan zitten?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat ergerlijk. En die eppo's zullen tot in lengte van dagen deel van het verkeer uitmaken. Maar dat wil niet zeggen dat als je dat niet kunt zien aankomen dat dat aan iedereen ligt, behalve aan jezelf.
???quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:44 schreef Tijn het volgende:
Hoe ligt het aan jezelf als anderen onnodig en traag op de linkerbaan zitten?
Doe eens quoten dan...quote:
Dat zeg ik toch ook nergens?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat ergerlijk. En die eppo's zullen tot in lengte van dagen deel van het verkeer uitmaken. Maar dat wil niet zeggen dat als je dat niet kunt zien aankomen dat dat aan iedereen ligt, behalve aan jezelf.
Ah nee, ik zie het al, je zegt ditquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe eens quoten dan...
(Wellicht een idee dat je eerst even leest waar ik op reageerde?)
Maar ik las dit:quote:Maar dat wil niet zeggen dat als je dat niet kunt zien aankomen dat dat aan iedereen ligt, behalve aan jezelf.
Kortom, ik dacht dat je vond dat het de schuld van jezelf is als je anderen onnodig traag links laat rijden. Maar dat zei je niet.quote:Maar dat wil niet zeggen dat je dat niet kunt zien aankomen en dat dat aan iedereen ligt, behalve aan jezelf.
conclusie:quote:Op maandag 7 december 2009 23:51 schreef skattebaut het volgende:
Er zijn op autowegen zoooo veel vervelende soorten gedragingen van mensen dat die uiteindelijk samen leiden tot een telkens fokking frustrerende rit.
Het begint al als je de oprit op rijdt... dan heb je 8 van 10 keer iemand voor je die doodleuk met 60 gaat invoegen...
Achter jou komt dan wel verkeer dat 120 rijdt.... maar dat boeit niet.
Vaak zijn het ook nog gecombineerde op/afritten, dan maken ze nog minder snelheid en geven vaak ook nog eens geen richting aan.
Dan vraag je je af: ga je nu gvd nog invoegen of niet??? en dan nemen ze weer de afrit met 40.... zucht.
Vervolgens moet je dan maar je plekje zoeken met een fiks snelheidsverschil tussen trucks die op 8 meter van elkaar rijden.
Kun je eindelijk op de linker rijden, gaat meteen weer een van de tig trucks inhalen waardoor je met 85km/h 5 minuten links kunt blijven rijden.
Ondertussen ze je een complete file achter je aan komen van auto's die zich met 120 klem rijden op het vertragende treintje...
Gaat de truck eindelijk aan de kant, dan begint iedereen op de linker plots als een idioot met 150 de verloren tijd weer goed te maken. tot de volgende truck weer op doemt, dan zie je in de verte de remlichten weer oplichten.
En dan heb je het strontvolk dat overal niet harder dan 95 rijdt, en ook met die snelheid zonder kijken trucks in haalt en links blijft rijden.
Daar zie je dan meteen rechts inhalers langs af stormen...
Dan denk ik maar steeds: als jij nou meteen naar rechts gaat (en gvd 120 rijdt) dan hoeft die meneer jouw ook niet rechts in te halen.
Dan is er nog het vervelende verschijnsel dat lui altijd, maar dan ook altijd mijn veiligheidsmarge dicht rijden....
Waardoor ik dan weer te dicht op rijd en het gas moet los laten....
Ook zo'n zeeer vermoeiend fenomeen.
En dan die wegversmallingen waar er geritst dient te worden....
Das pas echt vreselijk in dit land.
Volksstammen rijden door tot werkelijk het laatste moment waarop ze zich er daar tussen persen.
Dat lukt dan niet en dan valt alles stil...
Ga toch gvd eens ruim van te voren op de gewenste rijstrook rijden...
(dit is een van de grootste oorzaken van filevorming.)
En dan die lui inderdaad die continu aan de rem zitten.... zucht.
Verders de altijd in treintjes rijdende trucks waardoor je borden voor afritten geeneens meer kunt zien en je met moeite kunt uitvoegen...
Met het minste hangen ze op elkaar, zoals vanmorgen op de A2 bij Eindhoven... sta je 3/4 uur in de file vanwege een om gekiepte truck...
Dat omkiepen komt puur omdat zo'n trucker schrikt en te hevig aan het stuur trekt...
Staat gvd een hele provincie een hele morgen in de file.
Bedankt transportbedrijf Wijen... met je kut suikerbieten all over the place...
Dan de altijd aanwezige opduwers met dikke bakken die, als je met 120 rijdt en een rij auto's i haalt, op 10 cm achter je rijden...
Dan motorrijders die met 100+ tussen files door rijden.
Dat terwijl er steeds mensen van baan wisselen zonder spiegelen.
Omdat ze denken dat het in de andere baan sneller gaat...
Ook mensen die een afrit willen nemen.
Zijn ze nog op de rechter baan en trappen al op de rem...
Met 70 gaan ze dan uiteindelijk eens de afrit af...
Die ze dan nog 800 meter met 40 af rijden. grrr
Etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het scheelt inderdaad maar 1 woordje, maar vandaar dat ik jou niet begreep.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:41 schreef Tijn het volgende:
Kortom, ik dacht dat je vond dat het de schuld van jezelf is als je anderen onnodig traag links laat rijden. Maar dat zei je niet.
Waarschijnlijk mensen die hun cruise control uitzetten dmv de rem. Zulke mensen moeten idd een nekschotquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:08 schreef Tijn het volgende:
Waar ik trouwens echt niet tegen kan, zijn mensen die midden op de snelweg opeens (kort) op de rem trappen, zonder dat er enige aanleiding toe lijkt te zijn. Ik vraag me altijd af waar zulke mensen mee bezig denken te zijn.
Dat je brakke manoeuvres eerder aan ziet komen dan het fossiel op de rechterbaan betekent nog niet dat het jouw schuld is als je op de rem moet. Als ik elke keer vantevoren van het gas zou gaan als ik het vermoeden heb dat ik wel eens voor iemand zou moeten kunnen remmen kan ik bijna net zo goed aansluiten achter een treintje vrachtwagens.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die zijn er ook, dat is irritant, maar het meerendeel zie je toch echt ver van te voren aankomen hoor, waarschijnlijk zelfs voordat de bestuurder van dat voertuig het zelf beseft.
Anticiperen kan natuurlijk ook betekenen dat je juist even extra snelheid maakt, zodat ze er niet meer voor durvenquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:10 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat je brakke manoeuvres eerder aan ziet komen dan het fossiel op de rechterbaan betekent nog niet dat het jouw schuld is als je op de rem moet. Als ik elke keer vantevoren van het gas zou gaan als ik het vermoeden heb dat ik wel eens voor iemand zou moeten kunnen remmen kan ik bijna net zo goed aansluiten achter een treintje vrachtwagens.
eh je mag daar juist rechts inhalen... ben je achterlijk ofzoquote:Op maandag 7 december 2009 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt, waardoor het verkeer nog meer stagneert. Ik laat er altijd wel 1 of 2 tussen die willen invoegen. (Behalve dan die lullo's die denken je rechts in te kunnen halen, die moeten zonder uitzondering toch even in de ankers als blijft dat het gat 'toevallig' net niet groot genoeg is.. Ghehehehe)
Je begrijpt toch wel dat dat 'rechts inhalen' nu juist niet over de 'invoegers' ging... Toch?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:45 schreef koffiegast het volgende:
[..]
eh je mag daar juist rechts inhalen... ben je achterlijk ofzo
ah dan is het goed, maar zoals je het nu schreef leek het bij het invoeg context plaats te vindenquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dat 'rechts inhalen' nu juist niet over de 'invoegers' ging... Toch?![]()
Ik zou zeggen pak er een zak popcorn bij, begin op blz 1 en verbaas je over hoe goed men zichzelf vind rijden terwijl ze zelf fout op fout stapelen. Dan weet je gelijk waarom de file's in NL nooit kunnen worden opgelost.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:30 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ah dan is het goed, maar zoals je het nu schreef leek het bij het invoeg context plaats te vinden
Yep, linksrijders mogen gelijk optjeften, ik ga er rechts voorbij en ga dan weer links rijden. Minder files = beter voor iedereen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:38 schreef kikoooooo het volgende:
Hop, rechts er voorbij dan. Dat doe ik tegenwoordig tientallen keren per dag, en dat is een stuk beter voor mijn hart dan achter zon mongool te blijven hangen.
De nieuwe trend is tegenwoordig om lekker in een treintje op de linkerbaan naar de volgende vrachtwagen te rijden, terwijl er 300/400 meter tussen zit. Ik sluit niet meer aan, maar ga die hele trein rechts voorbij om vooraan weer een plekje te zoeken.
Het zou leuk zijn als je gewoon de maximum toegestane snelheid zou kunnen rijden, maar daar kun je op de meeste trajecten alleen van dromen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:46 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik erger me eerlijk gezegd nauwelijks aan het rij gedrag van Nederlanders. Maar goed misschien komt dat om dat ik geen super snelle auto heb, en daardoor niet als een halve mof overal voorbij blaas.
Ergeren is inderdaad een grote tijds verspilling. Want als je je in dit land gaat ergeren dan kan je net zo goed gelijk gaan emigreren.quote:Ergeren doe ik verder niet, mensen zijn gewoon incapabel overal waar ze zijn of dat nu in de auto is of ergens anders, mensen kunnen er niet mee omgaan.
Ergeren is zonde van de tijd.
Waarheen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:20 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ergeren is inderdaad een grote tijds verspilling. Want als je je in dit land gaat ergeren dan kan je net zo goed gelijk gaan emigreren.
daaromquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:20 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ergeren is inderdaad een grote tijds verspilling. Want als je je in dit land gaat ergeren dan kan je net zo goed gelijk gaan emigreren.
Quote'd for the lulz en omdat hij dit gewoon niet MAG negerenquote:Op dinsdag 8 december 2009 08:56 schreef Yreal het volgende:
TS is anarchist en ergert zich aan mensen die de regeltjes van de overheid niet opvolgen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eens. Vooral die ouwe mensen en vrouwenquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:37 schreef Scorpie het volgende:
Herkenbaar. Minstens 60% van Nederland mag hun rijbewijs direct inleveren.
Hallo, in een anarchistische samenleving gelden ook gewoon regels, maar dat had ik je al gezegd...quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Quote'd for the lulz en omdat hij dit gewoon niet MAG negeren
Het is toch absurd dat ik me met 90 km/h door dit land moet verplaatsen over wegen waar een snelheid van 120 geldt...!quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:20 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Ergeren is inderdaad een grote tijds verspilling. Want als je je in dit land gaat ergeren dan kan je net zo goed gelijk gaan emigreren.
Dus jij kiest ervoor om met 80 naar je werk en terug te rijden???quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:11 schreef ASroma het volgende:
ik heb werkelijk nergens last van, tijdens de spits doe ik lekker rustig aan desnoods lekker boemelen achter een vrachtauto die tenminste niet continue op de rem trapt. Zo kom je een stuk minder gestresst op je werk en savonds weer thuis.
Op andere tijden doe ik vaak wel lekker asociaal racen, auto s rechts inhalen, kruissnelheid minimaal 160 etc. etc. Lekker voor de adrenaline, keeps de blood pumping. Ergeren doe ik verder niet, mensen zijn gewoon incapabel overal waar ze zijn of dat nu in de auto is of ergens anders, mensen kunnen er niet mee omgaan.
Ergeren is zonde van de tijd.
Driewerfquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:59 schreef skattebaut het volgende:
Het lijkt me het beste de linker en rechter baan fysiek te scheiden. (behalve ter hoogte op/afritten)
Dan heb je links: verplicht 120km/h rijden en geen onnodige remmerij en andere bullshit.
Rechts is een relaxbaan voor oudjes en lui die met 80 naar hun werk willen tuffen om daar zogenaamd relaxed aan te komen.
Is rechts inhalen in ene klap opgelost, en hoeven vrachtwagens ook niet meer in te halen.
Klaar.
Goede klacht, dit is dan ook mijn nummer 1 verkeersergenis. Inhalende vrachtwagens vind ik nog minder irritant.quote:Op maandag 7 december 2009 22:09 schreef skattebaut het volgende:
Vandaag moest ik helaas weer eens gedwongen flink wat gebruik maken van onze """geweldige""" "snelwegen" die we in NL rijk zijn...
Man man man, wat een werkelijk klote rijstijl hebben enorme hoeveelheden Nederlanders toch...
Al vanaf het moment dat ik vanmorgen de autoweg op draaide, totdat ik uiteindelijk vanavond thuis kwam, heb ik me echt een enorm aantal keren geërgerd.
Ik vraag me dan ook hardop af wat de waarde is van een rijbewijs als iedere idioot het zomaar krijgt?
Op het gereden stuk van zo'n 450 km ben ik letterlijk wel 40 keer echt hard in de rem moeten gaan voor mensen die zonder spiegelen zomaar naar links schuiven.![]()
Dan rijden ze met 95 op de rechter baan en als ze een truck naderen rijden ze tot op 3 meter daarachter en net, net op het moment dat je ze gvd in haalt met 120 dan gaat die knipper 1 keer naar links aan en schuiven ze zo voor je met hun onaangepaste snelheid....![]()
Daar zit je dan weer met je hartkloppingen en ijzersmaak in je mond...
Met 85 rijdt je dan al vloekende achter die lui de truck voorbij.
Meen je vervolgens dat ze meteen naar rechts gaan zodra ze de truck voorbij zijn? mis!
Dan blijven ze nog honderden meters links rijden terwijl rechts helemaal vrij is....![]()
Kun je dan eindelijk voorbij en kijk je in de auto die je zonet zo tergde, dan zit daar weer zo'n stereotype kutwijf in, blik op oneindig met neus op het stuur.
Ja de regels die niet door een overheid worden doorgedrukt, denk je dat mensen er zelf uitkomen hoe hard de max snelheid word?quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:45 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Hallo, in een anarchistische samenleving gelden ook gewoon regels, maar dat had ik je al gezegd...
Je denkt nog steeds dat een anarchistische samenleving gelijk is aan elkaar uitmoorden.
Juist niet?quote:Op maandag 7 december 2009 22:15 schreef GizartFRL het volgende:
Zolang de boete voor rechts inhalen lager is dan de boete voor bumperkleven is het gewoon overmacht.
Het zou pas overmacht zijn als de boete's andersom hoger warenquote:
Het is overmacht om rechts in te moeten halen, want het alternatief (bumperkleven) is duurder. Dat klopt toch?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:40 schreef TryX het volgende:
[..]
Het zou pas overmacht zijn als de boete's andersom hoger waren
in de spits gaat het vaak aan de linkerkant niet veel harder.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:55 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Dus jij kiest ervoor om met 80 naar je werk en terug te rijden???
Ik geloof er geen zak van, tenzij je een neger bent en onderweg naar reggae luistert met een joint op je bek.
je mag blij zijn met 110 in de spits dudequote:Op woensdag 9 december 2009 11:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ook een oplossing zou zijn is vrachtwagens weren van drukke delen in de spits.
Ik heb een tijd in Amersfoort gewerkt en moest elke dag richting Apeldoorn en werkelijk waar, niemand, maar dan ook niemand wil rechts rijden tussen de vrachtwagens.
Wat krijg je dan, auto's die geen zin hebben om 120 te rijden, gaan lekker op de linkerbaan 110 rijden en ga zo maar door.
Verbied vrachtwagens rond bepaalde tijdstippen daar te rijden en je hebt een hele rechterbaan gewoon weer vrij.
Wat uitermate dom is want daar is vaak meer ruimte dan links.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb een tijd in Amersfoort gewerkt en moest elke dag richting Apeldoorn en werkelijk waar, niemand, maar dan ook niemand wil rechts rijden tussen de vrachtwagens.
Ja, meer ruimte maar wel nutteloze ruimte omdat je dan veroordeeld bent tot 80 km/uur.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat uitermate dom is want daar is vaak meer ruimte dan links.
Nee hoor je kunt gewoon met 120 verder en dan stuk verder weer invoegen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:56 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Ja, meer ruimte maar wel nutteloze ruimte omdat je dan veroordeeld bent tot 80 km/uur.
Juistem. Haal vrachtwagens uit de spits, of verzin iets anders. Ze kunnen er ook niks aan doen, maar ze houden de boel wel op. Er moet toch een manier zijn?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ook een oplossing zou zijn is vrachtwagens weren van drukke delen in de spits.
Ik heb een tijd in Amersfoort gewerkt en moest elke dag richting Apeldoorn en werkelijk waar, niemand, maar dan ook niemand wil rechts rijden tussen de vrachtwagens.
Wat krijg je dan, auto's die geen zin hebben om 120 te rijden, gaan lekker op de linkerbaan 110 rijden en ga zo maar door.
Verbied vrachtwagens rond bepaalde tijdstippen daar te rijden en je hebt een hele rechterbaan gewoon weer vrij.
Koop een normale auto.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:59 schreef classpc het volgende:
Daar heb ik geen last van, maar met wind tegen kan onze auto niet harder dan 110.
Dan is het wel irritant als je net een vrachtwagen wilt inhalen, en je achterligger besluit om jou in te halen.
Laat dat gas toch eens wat los zodat ik er ook omheen kan stelletje mongolen!
Juist! en daarom rijdt ik 90% v/d tijd links.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:37 schreef Steeven het volgende:
[..]
Juistem. Haal vrachtwagens uit de spits, of verzin iets anders. Ze kunnen er ook niks aan doen, maar ze houden de boel wel op. Er moet toch een manier zijn?
Overigens, dat niemand tussen vrachtwagens in wil rijden snap ik wel. Ik neem aan dat menig persoon weleens een foto heeft gezien van een auto die in een kettingbotsing tussen twee vrachtwagens zat? Al rij je een Hummer je bent morsdood.
Geef vrachtverkeer eigen rijstrook of dwing af dat goederen veel meer per trein vervoerd gaan worden.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ook een oplossing zou zijn is vrachtwagens weren van drukke delen in de spits.
Ik heb een tijd in Amersfoort gewerkt en moest elke dag richting Apeldoorn en werkelijk waar, niemand, maar dan ook niemand wil rechts rijden tussen de vrachtwagens.
Wat krijg je dan, auto's die geen zin hebben om 120 te rijden, gaan lekker op de linkerbaan 110 rijden en ga zo maar door.
Verbied vrachtwagens rond bepaalde tijdstippen daar te rijden en je hebt een hele rechterbaan gewoon weer vrij.
Ja en waar komt dat GVD door?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:39 schreef ASroma het volgende:
[..]
in de spits gaat het vaak aan de linkerkant niet veel harder.
Jazeker! alle wegen worden tolwegen waarvoor je een contract met de wegbeheerder nodig hebt.quote:Op woensdag 9 december 2009 07:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja de regels die niet door een overheid worden doorgedrukt, denk je dat mensen er zelf uitkomen hoe hard de max snelheid word?
En het overvolle spoornetwerk van Nederland nog voller proppen?quote:Op donderdag 10 december 2009 00:04 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Geef vrachtverkeer eigen rijstrook of dwing af dat goederen veel meer per trein vervoerd gaan worden.
Wat is er, behalve de drie smileys, mis met dit idee?quote:
Dan leg er maar een aparte goederenspoorlijn langs af als dat nodig is.quote:Op donderdag 10 december 2009 00:14 schreef classpc het volgende:
[..]
En het overvolle spoornetwerk van Nederland nog voller proppen?
Dat lijkt me geen goed alternatief.
Dan sloop ik de tol poortjes welquote:Op donderdag 10 december 2009 00:12 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Jazeker! alle wegen worden tolwegen waarvoor je een contract met de wegbeheerder nodig hebt.
Houdt je je niet aan de snelheid, krijg je geen toegang meer tot de tolwegen.
Klaar.
Ik denk dat er voor een anarchistische staat te laten slagen een grootschalig omdenken nodig is.quote:Op donderdag 10 december 2009 00:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan sloop ik de tol poortjes wel![]()
Je gaat trouwens weer van een hoop investeringen uit die het jou leven gemakkelijker maken , Vrachtwagens van de weg, die niks opleveren. we moet dat doen, de overheid![]()
Ga er nou eens van uit dat een staat zonder overheid het ultieme kapitalisme word in een "liberale" staatniemand doet iets tenzij ie der beter danwel minder slecht van word
Dan moet je gewoon wachten tot er voldoende ruimte is om in te halen.Niet zomaar in elk minuscuul gaatje duiken om maar in te halen. Gebruik je spiegels!quote:Op woensdag 9 december 2009 23:59 schreef classpc het volgende:
Daar heb ik geen last van, maar met wind tegen kan onze auto niet harder dan 110.
Dan is het wel irritant als je net een vrachtwagen wilt inhalen, en je achterligger besluit om jou in te halen.
Laat dat gas toch eens wat los zodat ik er ook omheen kan stelletje mongolen!
Nooit in België of Frankrijk geweest zeker? Als je in die landen rijdt zou je denken dat het gebruik van spiegels daar geen exameneis is. Hoe vaak ik er wel niet bijna in mijn flank ben gereden door mensen die zonder kijken van rijbaan wisselen...quote:Op maandag 7 december 2009 22:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit je niet vaak genoeg op de weg. TS heeft 100% gelijk namelijk. Nederlanders zijn echt de meest ergelijke automobilisten van Europa.
wat zou de motivatie zijn voor mensen om deze verandering te maken?quote:Op donderdag 10 december 2009 01:40 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor een anarchistische staat te laten slagen een grootschalig omdenken nodig is.
Juist niet meer dat gevoel van ik ik ik.
Maar veel meer nadenken, zelf verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedragingen.
Nou ik ben dit jaar naar Zuid Frankrijk gereden in de zomer en moet zeggen dat ik gewoon normaal 130 kon rijden waar dat toegestaan was, ook al was het druk.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nooit in België of Frankrijk geweest zeker? Als je in die landen rijdt zou je denken dat het gebruik van spiegels daar geen exameneis is. Hoe vaak ik er wel niet bijna in mijn flank ben gereden door mensen die zonder kijken van rijbaan wisselen...
Duitsers vínden vooral dat ze goed kunnen rijden, wat in mijn beleving tot nogal hinderlijk weggedrag leidt. Bijvoorbeeld niet de auto laten uitrollen voor een kruising/stoplicht, maar in volle vaart alle Nederlanders inhalen die wél hun auto aan het laten uitrollen zijn, om vlak voor het rode licht keihard in de remmen te gaan.
Belgen halen de raarste capriolen uit. Duitsers rijden nog wel redelijk netjes, alleen rijden ze vaak net te hard om ze goed in te halen, en net iets te zacht dat het kan irriteren.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:06 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nooit in België of Frankrijk geweest zeker? Als je in die landen rijdt zou je denken dat het gebruik van spiegels daar geen exameneis is. Hoe vaak ik er wel niet bijna in mijn flank ben gereden door mensen die zonder kijken van rijbaan wisselen...
Duitsers vínden vooral dat ze goed kunnen rijden, wat in mijn beleving tot nogal hinderlijk weggedrag leidt. Bijvoorbeeld niet de auto laten uitrollen voor een kruising/stoplicht, maar in volle vaart alle Nederlanders inhalen die wél hun auto aan het laten uitrollen zijn, om vlak voor het rode licht keihard in de remmen te gaan.
Om misschien een prettiger en vrijer leven te kunnen leiden met z'n allen?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat zou de motivatie zijn voor mensen om deze verandering te maken?
Bij regelloosheid heb je ook geen verbod op onnodig links rijden. Levert jou alleen maar meer irritatie op.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:38 schreef skattebaut het volgende:
[..]
Om misschien een prettiger en vrijer leven te kunnen leiden met z'n allen?
Zonder een overheid die alles tot op de bodem controleert...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |