dat dus, en als je ruzie wilt met de buurman moet je vooral hem de schuld gaan geven van je eigen gestuntel.quote:Op maandag 7 december 2009 18:34 schreef Elmostyle het volgende:
Voor zover ik nog een beetje kan herrineren van m'n autotheorie mag je niet voor een uitrit parkeren, ook niet je eigen uitrit, dus die buurman is (denk ik) fout met parkeren.
Maar jij bent gewoon een enorme lutser dat je de fout bij hem wilt leggen, leer rijden ofzo
zou goed kunnen, alleen is Duitsland niet Nederlandquote:Op maandag 7 december 2009 18:34 schreef Hugo__Boss het volgende:
volgens mij had mn vader ook zoiets gehad.. was in duitsland, daar woont ie ook en heeft ook duitse auto + verzekering... auto stond ook geparkeerd aan de zijde van de straat waar een parkeerverbod actief was. je mag daar maar aan een kant van de weg parkeren. volgens mij is daardoor de schade door twee gedeeld, op beide verzekeringen dus...
dan heb je nog geluk als het zo opgelost kan worden, maar degene die er (achteruit) tegenaan rijdt, is natuurlijk verantwoordelijk voor de schade...
Dat.quote:Op maandag 7 december 2009 18:25 schreef viccie het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon fatsoenlijk leren rijden ipv je eigen onkunde afschuiven op de geparkeerde, stilstaande auto van de buurman.
JIJ reed achteruit en JIJ keek niet uit. Wie zal er dan schuldig zijn bij deze speciale verrichting?quote:Op maandag 7 december 2009 18:08 schreef Zuiveldrink het volgende:
Laatst reed ik achteruit mijn oprit af en raakte hierbij de auto van de buren
[ afbeelding ]
okee, bedankt voor het meldenquote:Op maandag 7 december 2009 18:21 schreef jongegast het volgende:
het is inderdaad heel irritant als mensen hun auto parkeren op straat in niet in hun garage of oprit.
ik weet niet hoevaak maar je moet ware kunsten vertonen om je auto uit een uitrit zonder schade, met maar 1 weghelft op straat te krijgen loodracht op de oprit. die weghelft is maar 2 meter breed ofzo!
Verbaast me dat de OP er nog staat.quote:Op maandag 7 december 2009 18:45 schreef Poepoog het volgende:
Ik denk niet dat we de T/S nog zien hier.
Faalert.
Hoezo TS is best goed bezig. Je moet tenslotte nooit je schuld bekennen. Laat dat gedoe maar aan de verzekering over.quote:Op maandag 7 december 2009 18:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Verbaast me dat de OP er nog staat.
TS, bel je verzekering en meld dat ze geld vrij maken voor je buurman.
quote:Op maandag 7 december 2009 18:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Verbaast me dat de OP er nog staat.
voor het geval dat 'ie dadelijk wel ineens weg is...quote:Op maandag 7 december 2009 18:08 schreef Zuiveldrink het volgende:
Laatst reed ik achteruit mijn oprit af en raakte hierbij de auto van de buren die op een plaats staat waar deze niet mag staan. De auto stond voor de oprit van mijn buurman, hier mag volgens de wet geen auto staan (toch?). Nu is mijn vraag of ik hier verzekeringstechnisch wat aan heb.
Hieronder een paint van de situatie, mijn auto stond schuin in de voortuin. De rode kruisjes geven de plaats van schade aan.
[ afbeelding ]
Je rijdt zonder lichten aanquote:Op maandag 7 december 2009 19:57 schreef Zuiveldrink het volgende:
Ik snap ook wel dat ik verkeerd zit, maar vroeg me gewoon af of dit iets zou uit maken. Schade was btw 1200 euro, en me auto staat in de voortuin omdat langs de straat vrij vaak geen plaats is.
De auto raakte ik 's avonds een keer, het is een zwarte c2 dus zag m over het hoofd... Je verwacht daar namelijk geen auto..
Vandaar dat je een achteruitrijlicht hebt voor zulke zakenquote:Op maandag 7 december 2009 20:04 schreef Lano het volgende:
Hij reed achteruit neem ik aan anders is het helemaal dom
Niet bijzonder veel nee, maar als jij gewoon rustig achteruit rijdt en niet als een josti het gas erop doet, heb je genoeg tijd om een auto te spotten.quote:Op maandag 7 december 2009 20:12 schreef Lano het volgende:
Ja maar zoveel licht komt daar ook weer niet vanaf toch? ik rijd de laatste tijd eigenlijk niet meer in het donker en heb er nooit bij stil gestaan/op gelet
Omdat parkeren voor een oprit verboden is.quote:Op maandag 7 december 2009 18:21 schreef Bastoenie het volgende:
Waarom zou je voor je eigen oprit geen auto neer mogen zetten? Mits er geen verboden verder zijn.
En voor de volledigheid nog even de speciale manoeuvres:quote:Artikel 24. RVV
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan; b. voor een inrit of een uitrit; c. buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg; d. op een parkeergelegenheid:
1e. voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen;
2e. op een andere wijze dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;
3e. op dagen of uren waarop dit blijkens het onderbord is verboden;e. langs een gele onderbroken streep; f. op een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen; g. op een parkeerplaats voor vergunninghouders, aangeduid door verkeersbord E9 van bijlage I, indien voor zijn voertuig geen vergunning tot parkeren op die plaats is verleend.
Gezien het feit de TS de eerste drie voor zijn rekening nam, acht ik de kans klein dat hij nog iemand anders aansprakelijk kan gaan stellen voor zijn schadequote:Wat is een bijzondere manoeuvre?
Artikel 54 van het RVV geeft een voorbeeld van de meest voorkomende bijzondere manoeuvres als:Wegrijden vanuit stilstand Achteruitrijden Uit een uitrit de weg op rijden Vanaf de weg een uitrit inrijden Keren Invoegen Uitvoegen Van rijstrook verwisselen
Je hebt een oprit en parkeert daarom in je voortuinquote:Op maandag 7 december 2009 19:57 schreef Zuiveldrink het volgende:
Ik snap ook wel dat ik verkeerd zit, maar vroeg me gewoon af of dit iets zou uit maken. Schade was btw 1200 euro, en me auto staat in de voortuin omdat langs de straat vrij vaak geen plaats is.
De auto raakte ik 's avonds een keer, het is een zwarte c2 dus zag m over het hoofd... Je verwacht daar namelijk geen auto..
ja, want:quote:Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je hebt een oprit en parkeert daarom in je voortuin
quote:Op maandag 7 december 2009 19:57 schreef Zuiveldrink het volgende:
De schade wordt geschat en de verzekeringsmaatschappij wil geen geld uitgeven aan een schadeexpert en betaalt gewoon, dat is immers goedkoper. Voor de noclaim maakt het verder ook niet uit of de schade 1000 of 2000 euro is. Aan een beetje redelijke auto heb je al snel 1000 euro blikschade. Uitdeuken en opnieuw spuiten.quote:Op maandag 7 december 2009 21:14 schreef jack4ya het volgende:
1200,- euro!?? Hoe hard ging je, joh!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |