abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75418784
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:11 schreef veda het volgende:

[..]

Iemand had boksbeugels besteld en die werd thuis bezocht door politie/marechaussee of iets van die trant. Als de douane vind dat jou aanstekers zo veel op echte wapens lijken dat je er een bank mee kunt beroven (zou je iemand in zijn gezicht uitlachen als ie hem tegen je kop zou houden en je bedreigd met je leven?) dan kunnen er maatregelen getroffen worden. Een maatregel zou kunnen zijn zoals die boksbeugels. Maar hier ben ik ook niet zo van op de hoogte.
Dus met een beetje peg staan ze voor de deur?
-edit- Sig niet toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_75418922
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:13 schreef caspergf1 het volgende:

[..]

Voor jou dan nog 1 keer

Wapens en munitie
Nepwapens

Er zijn maar weinig mensen die het verschil zien tussen een nepwapen en een echt vuurwapen. Een nepwapen kan dus gebruikt worden om iemand mee te bedreigen. Daarom zijn nepwapens in Nederland verboden.

Nepvuurwapens zijn voorwerpen die sprekend op echte vuurwapens lijken. Dat kunnen bijvoorbeeld speelgoedwapens zijn. Maar ook aanstekers in de vorm van pistolen of handgranaten. Of 'wapens' die onderdeel uitmaken van een spelcomputer. In Nederland zijn alle namaakvuurwapens verboden. Ook als ze groter of kleiner dan het echte wapen zijn of als ze een andere kleur hebben.

In Zuid-Europese landen zijn de wapenwetten minder streng dan in Nederland. Nepwapens zijn daar gewoon te koop. Maar het is strafbaar om in het buitenland een namaakpistool te kopen en dat mee te nemen naar Nederland.

Op vliegvelden controleren de Koninklijke Marechaussee en de douane streng op deze wapens. Wie zo'n 'nepper' in zijn of haar bezit heeft, krijgt direct een proces-verbaal. De boete bedraagt maximaal 270 euro. Iedereen met een nepwapen is strafbaar. Ook jongeren worden strafrechtelijk vervolgd.

Naar boven

Air-softwapens
Air-softwapens zijn imitatie wapens waarmee plastic balletjes afgeschoten kunnen worden. Ze vallen onder categorie IV van de Wet wapens en munitie. Het bezit van deze wapens is toegestaan. Het dragen van een categorie IV wapen is (zonder vergunning) verboden.

De meeste air-softwapens lijken op bestaande vuurwapens. Deze vallen onder categorie I en zijn wel verboden. Er wordt in principe geen vergunning voor verstrekt.

Het ministerie van Justitie heeft overigens niets tegen de air-soft-sport en haar beoefenaars, alleen tegen het gebruik van 'look a like'-wapens. Ook al zijn air-softwapens niet helemaal ongevaarlijk.

Naar boven

Paintballwapens
Paintballwapens zijn gasdrukwapens waarmee verfballetjes afgeschoten kunnen worden. De meeste paintballwapens lijken niet op bestaande vuurwapens en vallen in beginsel onder categorie IV van de Wet wapens en munitie. Het bezit van deze wapens is toegestaan, maar het dragen van een categorie IV wapen is (zonder vergunning) verboden. Als paintballwapens op bestaande wapens lijken, vallen ze echter onder categorie I en zijn ze wel verboden.

Naar boven

Streng
Het is gebleken dat er in Nederland vaak misbruik wordt gepleegd met wapens die lijken op echte wapens. De Nederlandse wetgeving is, om deze reden, hierin strenger dan de andere EU-landen. Hier heeft de wetgever, met instemming van onder andere de Staten-Generaal, bewust voor gekozen en de internationale verdragen op dit punt laten dit ook toe. Er wordt niet verwacht dat de wetgeving hierover in de toekomst zal worden gewijzigd.

Naar boven

Kleur maakt niet uit
Een knalrood neppistool dat qua vorm sprekend lijkt op een echt pistool is verboden. De kleur van een voorwerp is in het geheel niet meer bepalend voor het beantwoorden van de vraag of er sprake is van een sprekende gelijkenis met vuurwapens of voor ontploffing bestemde voorwerpen. Bepalend hiervoor zijn enkel de vorm en de afmeting van het voorwerp.

Naar boven

Replica's
Replica's van vuurwapens vallen onder categorie I of III van de Wet wapens en munitie. Deze mag men in Nederland niet zonder een ontheffing of een verlof voorhanden hebben.

Stel u heeft een replica heeft van een oud model western revolver en functioneert gewoon, dan valt deze replica onder dezelfde categorie als het originele antieke wapen. Dat is meestal categorie III. Op een replica is echter nooit een vrijstelling van toepassing die voor het originele oude (antieke) wapen wel van toepassing kan zijn.

Een replica in de zin van een 'nagemaakt' wapen dat niet echt functioneert valt onder categorie I en is ook verboden.
pi_75418930
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:13 schreef caspergf1 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het gewoon in beslag genomen.
pi_75419015
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef Skiet het volgende:

[..]

Voor jou dan nog 1 keer

Wapens en munitie
Nepwapens
[..]
Waar haal je dat vandaan?
http://www.justitie.nl/on(...)it/wapens/nepwapens/
dankje
pi_75419186
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het gewoon in beslag genomen.
Je kan er een boete en proces verbaal voor krijgen
pi_75419228
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:57 schreef Skiet het volgende:

[..]

Heb al met Tifanny en Jack hierover gesproken en het enige wat ik hoorde was dat ik maar nog even moest wachten. Dan weer 7 dagen wachten dan weer 5 dagen wachten en ik gaf steeds aan dat ik een refund wilde of direct opsturen van het product. Als ze er dan maar omheen blijven draaien gebruik ik de door paypal aangeboden mogelijk om mijn geld terug te claimen. Lijkt me niet raar. Tweede keer dat ik dat doe. Eerste was op een ebay verkoper die niet verzonden heeft.
[..]

Als Jack gewoon zijn zaakjes op orde heeft hoeft dit ook niet te gebeuren.
Zelfde verhaal hiero dus ik geef skiet gelijk ook al is het niet zo leuk. Vanaf 21 oktober wacht ik ook op een tshirt. Paar keer heen en weer gemailt met tiffany. Gevraagd diverse malen om een refund. Of zelfs een refund en dat ik daarna opnieuw weer betaal zodat er weer 45 dagen open staan. Ze blijft zeggen dat ze met een oplossing komt maar tot nu toe nog niks gehoord en geen geld of oplossing daarvoor. Het enige wat ik tegen me hoofd kreeg was dat ik de enige was met een probleem ( hmm en bv skiet dan?) en dat ik andere mensen zou aanzetten om hetzelfde te doen. Nu de 45 dagen over zijn hoor ik niks meer ( oke gaat hier maar om 13 dollar maar toch). Over een week ofzo moet ik toch al een refund doen van een ander pakketje die vanaf 6 november openstaat en maar niet verzonden word.
pi_75419231
Dankjulliewelllll

Heb het snel gecanceld, ik wil geen probs en al helemaal niet met de Nederlandse F.B.I
-edit- Sig niet toegestaan, niet terugplaatsen-
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:24:08 #183
98259 mstr
Een jonge God!
pi_75419259
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:23 schreef caspergf1 het volgende:
Dankjulliewelllll

Heb het snel gecanceld, ik wil geen probs en al helemaal niet met de Nederlandse F.B.I
Stel je toch eens voor.
Nederlandse FBI.
pi_75419366
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:23 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Zelfde verhaal hiero dus ik geef skiet gelijk ook al is het niet zo leuk. Vanaf 21 oktober wacht ik ook op een tshirt. Paar keer heen en weer gemailt met tiffany. Gevraagd diverse malen om een refund. Of zelfs een refund en dat ik daarna opnieuw weer betaal zodat er weer 45 dagen open staan. Ze blijft zeggen dat ze met een oplossing komt maar tot nu toe nog niks gehoord en geen geld of oplossing daarvoor. Het enige wat ik tegen me hoofd kreeg was dat ik de enige was met een probleem ( hmm en bv skiet dan?) en dat ik andere mensen zou aanzetten om hetzelfde te doen. Nu de 45 dagen over zijn hoor ik niks meer ( oke gaat hier maar om 13 dollar maar toch). Over een week ofzo moet ik toch al een refund doen van een ander pakketje die vanaf 6 november openstaat en maar niet verzonden word.
Taobao orders van na die datum zijn bij mij allemaal netjes afgehandeld. Het tracking nummer geeft nu zelfs aan dat ze hong kong uit zijn (een sinds 1 week geleden 1 sinds vandaag).
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:27:29 #185
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75419401
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:23 schreef caspergf1 het volgende:
Dankjulliewelllll

Ik ben sprakeloos.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_75419443
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:24 schreef mstr het volgende:

[..]

Stel je toch eens voor.
Nederlandse FBI.
Zo'n strafblad als dit is natuurlijk wel leuk, verboden wapenbezit. Maakt je leven in Nederland moeilijk, maar je kunt ook nog eens nergens heen. Nergens staat namelijk dat het om zo'n futiliteit gaat.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:29:29 #187
98259 mstr
Een jonge God!
pi_75419476
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zo'n strafblad als dit is natuurlijk wel leuk, verboden wapenbezit. Maakt je leven in Nederland moeilijk, maar je kunt ook nog eens nergens heen. Nergens staat dat het om zo'n futiliteit gaat.
Verboden wapenbezit is gewoon om te lachen van het janken als het door zo'n pistooltje komt
pi_75419488
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:27 schreef Twizu het volgende:

[..]

Ik ben sprakeloos.

Er zijn bepaalde dingen waar je gewoon geen risico mee wilt nemen. Ik zit er ook niet op te wachten om een aantekening te krijgen dat ik wapens heb geprobeerd in te voeren. Voorkomen is beter dan genezen.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:30:41 #189
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75419533
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:29 schreef Skiet het volgende:

[..]

Er zijn bepaalde dingen waar je gewoon geen risico mee wilt nemen. Ik zit er ook niet op te wachten om een aantekening te krijgen dat ik wapens heb geprobeerd in te voeren. Voorkomen is beter dan genezen.
Mee eens. Maar de Nederlandse FBI
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_75419562
kent iemand een verkoper op Ebay

die van die goedkope mini-laptops aanbied?

met een 2 gb harde schijf ofzo?

ik word steeds overboden en dan krijg je prijzen rond de 100 euro..
pi_75419598
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:29 schreef mstr het volgende:

[..]

Verboden wapenbezit is gewoon om te lachen van het janken als het door zo'n pistooltje komt
Emigreren wordt wel praktisch onmogelijk met zo'n strafblad.
pi_75419617
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:31 schreef Jeffrey_San het volgende:
kent iemand een verkoper op Ebay
die van die goedkope mini-laptops aanbied?
met een 2 gb harde schijf ofzo?
ik word steeds overboden en dan krijg je prijzen rond de 100 euro..
Ken ik niet, maar denk ook niet dat je ze voor beneden die prijs snel zult vinden.
Wat is goedkoop?
pi_75419661
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef veda het volgende:

[..]

Taobao orders van na die datum zijn bij mij allemaal netjes afgehandeld. Het tracking nummer geeft nu zelfs aan dat ze hong kong uit zijn (een sinds 1 week geleden 1 sinds vandaag).
Een andere taobao order is bij mij gewoon aangekomen van 6 november. En de 2 van 18 november zijn nog onderweg aangetekend. Dus het is niet zo dat ik standaard een probleem heb. Ik heb zelf het idee dat er in die periode van 20-26 oktober iets gebeurd is met een hoop pakketjes. Omdat ik op een ander buitenlands forum ook iets las van andere mensen van dat tijdsbestek en chinese pakketjes.
pi_75419669
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:32 schreef veda het volgende:

[..]

Ken ik niet, maar denk ook niet dat je ze voor beneden die prijs snel zult vinden.
Wat is goedkoop?
Ik vind 100,- eigenlijk al spotgoedkoop
pi_75419700
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:33 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Voor een Mini Netbook met een 2 gb harde schijf en 128 mb geheugen ofzo ??
pi_75419726
Vandaag pakje binnen van Jack
Shipped: 10/27/2009 !!!
Ze zijn dus nu onderin de stapel bezig..
pi_75419746
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:33 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Voor 100 euro kan je op marktplaats van die Asus EEE pc's krijgen. Die draaien dan windows XP (en geen windows ME oid). Heb je wat meer aan als die dingetjes.

Of draaien die ook gewoon windows XP?
pi_75419839
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:35 schreef veda het volgende:

[..]

Voor 100 euro kan je op marktplaats van die Asus EEE pc's krijgen. Die draaien dan windows XP (en geen windows ME oid). Heb je wat meer aan als die dingetjes.

Of draaien die ook gewoon windows XP?
Nee die draaien op windows CE
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:51:19 #199
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_75420370
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Emigreren wordt wel praktisch onmogelijk met zo'n strafblad.
Voor iemand met de naam fastmatti maken ze wel een uitzondering, zolang het maar buiten Europa is

Hoewel ik twijfel aan alle bangmakerij dat je een strafblad krijgt voor een aansteker. Enig idee hoeveel mensen gepakt worden met dit soort prullaria?? Dan kun je wel een hek rondom Nederland zetten. Die bloedzuigers bij de overheid geven liever dikke boetes

De boksbeugel gast heeft verder ook weinig vernomen van justitie. Als je dit soort zooi achter de voordeur bewaart is Nederland niet eens zo eng.

Die mini laptops zijn 112 dollar bij suntek, dat is zo'n 80 euro? De vraag is alleen wat je er werkelijk mee kunt draaien. Misschien leuk voor Mame maar dat zal wel pacman worden niet SF3 Damn small linux erop
http://www.suntekstore.com/c/20037787/7-/a/index.html
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:52:14 #200
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_75420410
Ach sommigen kopen boksbeugels nunchaka's en al die zooi gewoon uit china en hebben nog nooit problemen gehad.
Laten we maar weer on-topic gaan en niet gaan zeuren over de Nederlands FBI
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')