Hij poept zelfs als een gek. Daarom vind ik het ook een beetje verwarrend. En verontrustend, omdat hij geen signalen lijkt af te geven dat hij meer eten nodig heeft. Dat deed hij in de eerste week ook niet en toen had hij toch een vochttekort. Dat wisten we alleen door de kristallen in zijn plasluiers.quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:47 schreef Twinkly het volgende:
[..]
De lactatiekundige vertelde mij dat er uit wordt gegaan van de toename ten opzichte van het laagste gewicht na de geboorte. Is hij dan wel voldoende aangekomen?
Het klinkt allemaal wel goed dat hij genoeg plas- en poepluiers heeft en alert en tevreden is

En idd, mijn gevoel was goed. Ze was iets afgevallen zelfs, ipv aangekomen. Vorige keer was op 27 oktober en dan nu ws (schaap geeft me het precieze gewicht nog even door) 5 gram afgevallen en 1,5 cm gegroeid. Gelukkig was hij bij de fijne wvk, die er geen paniek van maakte, wel zei dat ze de volgende keer aangekomen moest zijn en dacht dat het ziek-zijn er wel mee te maken had. Geen adviezen over bijvoeden ofzo. Op de opmerking dat ze nog volledig bv kreeg, reageerde ze alleen met "prima".quote:Op donderdag 10 december 2009 17:10 schreef miss_sly het volgende:
Edit: ik ben eigenlijk een beetje bang dat ze al over bijvoeding gaan beginnen morgen. Senna is namelijk geen mager kindje, maar ook niet een enorme spekbaby zoals je veel ziet bij bv-kindjes. ze heeft echt een behoorlijke tik gehad van het ziek-zijn en ze is niet heel groot, dus ze ziet er eignelijk best klein en fijn uit, ondanks de bv. Of ik heb gewoon geen slagroom, maar magere melk
Dus ik ben over morgen erg benieuwd, maar stiekem wel blij dat schaap morgen gaat en ik moet werken

En het doet pijn.
  En het doet pijn.  Ik liet hem gister erg schrikken door heel hard auw te roepen en hem van de borst te halen. Ik hoop dat het werkt.
  Ik liet hem gister erg schrikken door heel hard auw te roepen en hem van de borst te halen. Ik hoop dat het werkt.

gelukkig had ik toch wel het gevoel dat dat eigenlijk niet kon, maar het klonk heel eng
 gelukkig had ik toch wel het gevoel dat dat eigenlijk niet kon, maar het klonk heel eng 

dat is niet fijn! Ik hoop ook dat het werkt, oeke. Gelukkig heeft hij nog geen tandjes, maar zo met die kaakjes doet ookal pijn
 dat is niet fijn! Ik hoop ook dat het werkt, oeke. Gelukkig heeft hij nog geen tandjes, maar zo met die kaakjes doet ookal pijn  

Bij ons is was het minimum 100 gram per week, dat is wel een groot verschil!quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij poept zelfs als een gek. Daarom vind ik het ook een beetje verwarrend. En verontrustend, omdat hij geen signalen lijkt af te geven dat hij meer eten nodig heeft. Dat deed hij in de eerste week ook niet en toen had hij toch een vochttekort. Dat wisten we alleen door de kristallen in zijn plasluiers.
Als ik uitga van zijn laagste geboortegewicht (4595 gram een paar dagen na geboorte) en zijn gewicht bij 3 weken en 6 dagen (5010 gram) dan heeft hij het minimum van 180 gram per week verreweg niet gehaald.

Wij leren ook nog steeds tussen de 90 en 200 gram per week hoor. 90 is echt aan de magere kant, maar nog wel voldoende.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:34 schreef YPPY het volgende:
[..]
Bij ons is was het minimum 100 gram per week, dat is wel een groot verschil!

En wat dan met -5 in een week of 6?quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij leren ook nog steeds tussen de 90 en 200 gram per week hoor. 90 is echt aan de magere kant, maar nog wel voldoende.
vbn opleiding dus

Wat leuk Tico dat je die opleiding doet! Word je dan vrijwilliger of een echte lactatiekundige?quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij leren ook nog steeds tussen de 90 en 200 gram per week hoor. 90 is echt aan de magere kant, maar nog wel voldoende.
vbn opleiding dus

Miss, Je kindje is ziek geweest zeg je zelf. Is ze nu beter? Dan zal ik volgende week nog even langs het weeguurtje gaan om te kijken of ze dan wel weer is aangekomen. Ze mag natuurlijk niet blijven afvallen...quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat dan met -5 in een week of 6?

Contactpersoon, dus dan geef ik infoavonden voor zwangeren of inloopochtenden voor voedende moeders. Ik ben van plan om met iemand uit mijn buurt een borstvoedingscafe op te gaan zetten in den haag. En verder help je voedende moeders met problemen voor zover je dat kan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat leuk Tico dat je die opleiding doet! Word je dan vrijwilliger of een echte lactatiekundige?

Ze is alweer dik 2 weken beter zelfs.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Miss, Je kindje is ziek geweest zeg je zelf. Is ze nu beter? Dan zal ik volgende week nog even langs het weeguurtje gaan om te kijken of ze dan wel weer is aangekomen. Ze mag natuurlijk niet blijven afvallen...

Erg leuk dat je dat doet! Ik heb in het verleden wel eens zo iemand gebeld (op advies van Owlet), omdat we er 'hier' niet meer uitkwamen. Fijn om dan met iemand te kunnen praten die verstand van zaken heeft.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Contactpersoon, dus dan geef ik infoavonden voor zwangeren of inloopochtenden voor voedende moeders. Ik ben van plan om met iemand uit mijn buurt een borstvoedingscafe op te gaan zetten in den haag. En verder help je voedende moeders met problemen voor zover je dat kan.

) melk!
 ) melk!   

Grapje. Op dit moment ben ik best tevreden met mijn cb, de nieuwe arts vindt ik echt geweldig en de wvk die wij vorige keer hadden was ook heel goed. Gelukkig zijn wij nooit meer terug geweest bij de wvk met die wij toen zo'n ruzie hadden over haar bv advies enzo. Stiekem hoop ik dat ze er niet meer is. Eigenlijk is er sinds hij een maand of 4/5 is niet meer veel gezegd of gevraagd over de bv. Al helemaal niet over hoe vaak ik voedt. Misschien hebben zij daar respect voor ons gekregen na de ruzie.
  Grapje. Op dit moment ben ik best tevreden met mijn cb, de nieuwe arts vindt ik echt geweldig en de wvk die wij vorige keer hadden was ook heel goed. Gelukkig zijn wij nooit meer terug geweest bij de wvk met die wij toen zo'n ruzie hadden over haar bv advies enzo. Stiekem hoop ik dat ze er niet meer is. Eigenlijk is er sinds hij een maand of 4/5 is niet meer veel gezegd of gevraagd over de bv. Al helemaal niet over hoe vaak ik voedt. Misschien hebben zij daar respect voor ons gekregen na de ruzie.

Nee hoor, het is terecht dat je je zorgen maakt hoor! Maar ik ben gewoon heel voorzichtig, ik wil jouw ook geen rotgevoel aanpraten. Nee het is inderdaad niet goed dat ze is afgevallen, ga daarom even extra wegen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze is alweer dik 2 weken beter zelfs.
Nou ja, ik ben er toch van geschrokken ook al is het verklaarbaar. Maar goed, daar sta ik kennelijk alleen in en reageer ik wellicht overgevoelig ofzo.
Ik kijk wel verder.

Ik lees hier heel af en toe nog een beetje mee, nostalgiequote:Op donderdag 10 december 2009 17:02 schreef huuphuup het volgende:
oh n0esz0rz!ik wist helegaar niet dat je vitamine D alleen met je piemel op kan nemen!!

Boven de P97 van de flesvoedingscurve, in die voor borstgevoede kindjes vielen ze binnen de lijntjes.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Ticootje het volgende:
Bm, zaten jouw kindjes niet allebei boven de curve?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |