abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75640177
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:36 schreef Claudia_x het volgende:
Van de verloskundige en kraamhulp moest ik kijken. Ik had ze bijna tegen elkaar uitgespeeld. Tegen de verloskundige had ik gezegd dat ik met de kraamhulp zou kijken, en tegen de kraamhulp... juistem. Helaas trapte de verloskundige er niet in en gingen we gezellig met z'n allen kijken. Toen deed ik net alsof ik het in het spiegeltje zag. 'Oh ja, oooh, nee, valt mee ja.'
ROFL
ik durf het niet aan te raken
quote:
Bedenk ik nog een vraag: waar hebben jullie je co-sleeper gekocht?
Bij de Ikea Het is dit bedje waar we de zijkant uitgelaten hebben. Het is geen bedje waar standaard de zijkant uitgelaten kan worden dus moesten we het verstevigen met een latje. Daarna met spanbanden aan ons bed bevestigd.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:39:51 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_75641332
Jochem is echt uit zijn wieg aan het groeien en ik ben er nog niet aan toe om hem naar het grote ledikant te doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75644067
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

Bedenk ik nog een vraag: waar hebben jullie je co-sleeper gekocht?
Niet. De co-sleepers die te koop zijn gaan vanaf zo'n 150 euro geloof ik, dus met 3 mdf-platen heeft vriend er zelf eentje gebouwd (nog geen 20 euro ). De meeste co-sleepers zijn zelf gemaakt, meestal van Ikea ledikantjes. Als je wilt, kan ik vanmiddag wel even proberen een foto te maken?

Huup ik had inderdaad gelezen van de moedermelkbank. Ik zou best willen meedoen, maar ik kan echt niet iedere keer m'n melk naar R'dam toe brengen! Ik vrees dat dat voor veel moeders geldt
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:25:00 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_75644159
Wup, heel graag een foto!

En meiden, denk ook gewoon aan het moedermelknetwerk he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75644336
Even een klein vraagje.. Ik hoorde eens van iemand dat je productie terugloopt als je ongesteld bent.. herkennen jullie dat? Ik heb al een week ongeveer het gevoel ongesteld te moeten worden en mn productie is echt treurig, ik kolf ineens nog maar 40 ml uit twee borsten.... En dat verklaart meteen waarom Timo ieder uur wil drinken...

Iemand een tip om het een beetje sneller op te krikken?
pi_75644447
oh ik heb geen idee Chan? Timo zo vaak mogelijk laten drinken lijkt me het best voor je productie, maar dat doe je al. Eeeuhm, genoeg ernaast blijven drinken? Ofzo?
Wat rot zeg.

Ik heb mail terug van het Erasmus. Voor de geinteresseerden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt inderdaad als een logische aanpak
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75645479
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:30 schreef Chan het volgende:
Even een klein vraagje.. Ik hoorde eens van iemand dat je productie terugloopt als je ongesteld bent.. herkennen jullie dat? Ik heb al een week ongeveer het gevoel ongesteld te moeten worden en mn productie is echt treurig, ik kolf ineens nog maar 40 ml uit twee borsten.... En dat verklaart meteen waarom Timo ieder uur wil drinken...

Iemand een tip om het een beetje sneller op te krikken?
Veel aanleggen (of tussendoor extra kolven) (liever vaker kleine beetjes dan minder vaak een lange voeding), een extra nachtvoeding instellen... Meer kan ik ook even niet bedenken. Het gaat in ieder geval over en zolang je op verzoek blijft voeden hoef je je geen zorgen te maken over Timo.

Overigens:
Hoeveel je zelf drinkt heeft niets te maken met hoeveel je produceert Je zou echt zo goed als niets moeten drinken om je productie terug te laten lopen en dan nog ga je zelf eerder van je stokje dan dat je wat aan je productie merkt
pi_75645521
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:07 schreef owlet het volgende:

[..]

Veel aanleggen (of tussendoor extra kolven) (liever vaker kleine beetjes dan minder vaak een lange voeding), een extra nachtvoeding instellen... Meer kan ik ook even niet bedenken. Het gaat in ieder geval over en zolang je op verzoek blijft voeden hoef je je geen zorgen te maken over Timo.

Overigens:
Hoeveel je zelf drinkt heeft niets te maken met hoeveel je produceert Je zou echt zo goed als niets moeten drinken om je productie terug te laten lopen en dan nog ga je zelf eerder van je stokje dan dat je wat aan je productie merkt

zie je wel!
ik werd gek van mn kraamzorg met dr glazen water ik moest al zo vaak naar de wc van het vocht wat k aan het lozen was na de bevalling, die glazen water extra hoefden niet zo nodig van mij ik kwam al aan ruime 2 liter per dag
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75646950
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:08 schreef huuphuup het volgende:

[..]

zie je wel!
ik werd gek van mn kraamzorg met dr glazen water ik moest al zo vaak naar de wc van het vocht wat k aan het lozen was na de bevalling, die glazen water extra hoefden niet zo nodig van mij ik kwam al aan ruime 2 liter per dag
Ik ook! Pff, en maar gieten met dat kannetje op de wc. Want plassen 'snerkt'. Da's een Zeeuws woord dat de kraam me heeft geleerd. Ik snap trouwens nog steeds niet hoe je mee kunt gieten tijdens het plassen. Je moet wel heel raar zitten, wil die straal de goede kant uitlopen. Op een gegeven moment plaste ik alleen nog maar onder de douche.

Huup, klinkt logisch idd. Maar ipv jou te adviseren om hun website inde gaten te houden, kunnen ze beter afspreken dat ze weer contact met jou opnemen wanneer ze je nodig hebben. Want voor hetzelfde geld laat jij het versloffen en lopen ze 'inkomsten' mis. Maar goed, ik heb dan ook nogal een commercieel beroep, dus zie het misschien iets anders.

Claudia, ik heb wel gekeken, ben veel te nieuwsgierig om het te laten. En het had er wel eens beter uit gezien. Ga straks trouwens die poli van de plastisch chirurg eens bellen voor een afspraak. Wten jullie dat trouwens? Die chirurg had tegens N.'s broertje gezegd dat ik geen verwijskaart mee hoefde te nemen. Maar heb ik die niet toch nodig voor de verzekering?
pi_75650151
Ik hoop hier advies te krijgen

Heb sinds vandaag een oppaskindje van 3 maanden. Nu wil hij de fles niet! Die hij om 12 uur al had moeten hebben. Huilen huilen huilen, ermee lopen, liedjes zingen en toen werd ie rustig. Op deze manier hem 3 keer tot rust gekregen en tussendoor de fles met moedermelk aangeboden waardoor hij dus weer overstuur begon te raken..
Alle tips van zijn moeder werkten niet, smakgeluiden maken, met een lepeltje wat voeding naar binnen laten glijden waardoor hij het proeft en hopelijk wel zou willen.. Met em op de arm lopen en voeden, zitten, terwijl ie in z'n bedje ligt. Niets

Hij ligt nu weer te slapen en is rustig maar gedronken heeft ie dus nog steeds niet. Is dit gewoon een kwestie van wennen aan elkaar? Het is, zeggen de ouders, een heel vrolijk en rustig kindje altijd. Ik heb hem vandaag toch een paar keer goed overstuur en boos gehad..

Hij is de fles trouwens wel gewend.
pi_75650433
Heb je al geprobeerd met zijn buik tegen de jouwe en dan een flesje geven. De speen al warm gemaakt? Een drupje melk over de speen gesmeerd?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75650582
Zijn buik tegen de mijne snap ik niet

De speen warmmaken zal ik onthouden, drupje melk heb ik idd geprobeerd. Maar hij was te overstuur om überhaupt interesse te tonen in de melk. En toen ik hem met wiegen en neuriën weer stil had en het weer aanbood begon hij weer opnieuw.. Frustrerend wel.
pi_75650650
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:45 schreef heaven7 het volgende:
Zijn buik tegen de mijne snap ik niet

De speen warmmaken zal ik onthouden, drupje melk heb ik idd geprobeerd. Maar hij was te overstuur om überhaupt interesse te tonen in de melk. En toen ik hem met wiegen en neuriën weer stil had en het weer aanbood begon hij weer opnieuw.. Frustrerend wel.
jij zit, comfi, klein beetje achterover, op een bank ofzo. Kindje hou je vast, met zn hoofd in het kommetje van je arm en dan zorg je dat je hem zo rolt dat zijn buikje (en heupjes) tegen jouw buik aanligt. En zn hoofd ook een klein beetje meedraaien, en dan zo de fles geven.

Das de houding waarin hij ook gewend is borstvoeding te krijgen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75650681
Aah zo Goeie, zal ik ook onthouden, bedankt
pi_75655581
En, als je het lukt met de hoeveelheid melk die je hebt, probeer eens te variëren met de temperatuur. Mijn dochter dronken bijvoorbeeld eigenlijk alleen maar uit de fles als de melk koud of kamertemperatuur was.

F.W.I.W: In principe haalt hij het, als hij op verzoek te drinken krijgt, vanavond en vanacht wel in. Je hoeft dus niet in paniek te raken, al kan ik me heel goed voorstellen dat het niet leuk is om zo'n overstuur kind te hebben.
Wat ik zelf zou doen is in ieder geval zorgen dat hij geen grotere aversie tegen de fles krijgt. Dus niet blijven proberen op alle mogelijke manieren als hij overduidelijk overstuur is.
Dan kan je misschien beter steeds even kort proberen en als hij duidelijk niet wil daar meteen mee stoppen.

Dan heb je best kans dat hij, als hij wat meer gewend is, vanzelf wel een keer de fles gaat pakken

Succes!
pi_75668218
Veel scces vannacht BJ. voor de successen, die Evi al heeft geboekt.

Wat bedoelen jullie met omschakelen op de electrische kolf. Gewoon het knopje, dat je indrukt als de eerste druppels komen nog eens indrukken als er geen druppels komen? Moet je het dan weer indrukken als het weer begint te druppelen? Bij mij komt het in een soort golven. Eerst sterk met een toeschietreflex, dan wordt het minder tot het ophoudt en opeens kan het weer beginnen te druppelen. Ik kolf meestal zo'n half uur. Ik zal dit ook nog eens in het kolftopic posten. Ben in ieder geval altijd dankbaar voor dat soort tips.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_75679750
hier weer een nieuwe dag aangebroken, en ik ben enorm moe Maar allemaal met een goed doel hoor.
Evie heeft van8 nog maar 1 keer bijvoeding gehad; de rest van de voedingen heeft ze goed aan de borst gedronken en vanmorgen was ze 10 gram aangekomen! (terwijl de verwachting eigenlijk was dat ze de komende dagen zou gaan afvallen). Ik hoop dat ze de komende nacht doorkomt zonder die bijvoeding,,,
maar ze was, na 3 kwartier drinken; na een half uur alweer klaarwakker; huilen en happen...
dus hongerig.....
kijken hoe het de aankomende nacht gaat... Ze ligt nu net weer lekker te slapen..

en oo mijn borsten doen wel een beetje pijn hoor... tis niet niets 8x per dag minimaal 30 tot 45 minuten en daarna nog kolven...

ik houd jullie op de hoogte; sorry dat ik weinig post en weinig reageer; maar druk druk druk....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 16 december 2009 @ 10:41:26 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75679795
tinu, de PISA moet je volgens mij even helemaal uitzetten en dan weer aandraaien. volgens mij gaat hij niet weer op tsr-stand als je nog een keer op dat knopje drukt.

BJ, fijn dat het zoveel beter gaat! hopelijk hoef je snel niet meer bij te kolven voor de sondevoeding en komen je borsten ook wat tot rust (en jij ook )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:40:55 #244
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75683869
Dames, ben ik weer even met een vraag, maar wat moet je doen om ongewenst gedrag bij een baby tegen te gaan? Stef heeft sinds eergisteren bedacht dat het helemaal briljant is om tijdens het voeden ineens zijn hoofd in zijn nek te gooien of zijn hoofd weg te draaien, maar dan laat hij de tepel niet los en dat is nogal AU! Leg ik hem dan verkeerd aan? Komt er dan te weinig melk uit de borst? Volgens mij drinkt hij zat (sinds zijn regeldagen zit ik ongeveer 60 a 70 % van de voedingen aan 2 borsten, soms geeft hij nog wat melk op na het voeden) en het aanhappen gaat verder goed, maar mijn tepels zijn ondertussen echt pijnlijk van die grapjes en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, ik wil zijn koppie niet klem leggen (als dat al kan) en vraag me af of ik zelf iets fout doe ofzo..
3!
pi_75684142
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:40 schreef Incantrix het volgende:
Dames, ben ik weer even met een vraag, maar wat moet je doen om ongewenst gedrag bij een baby tegen te gaan? Stef heeft sinds eergisteren bedacht dat het helemaal briljant is om tijdens het voeden ineens zijn hoofd in zijn nek te gooien of zijn hoofd weg te draaien, maar dan laat hij de tepel niet los en dat is nogal AU! Leg ik hem dan verkeerd aan? Komt er dan te weinig melk uit de borst? Volgens mij drinkt hij zat (sinds zijn regeldagen zit ik ongeveer 60 a 70 % van de voedingen aan 2 borsten, soms geeft hij nog wat melk op na het voeden) en het aanhappen gaat verder goed, maar mijn tepels zijn ondertussen echt pijnlijk van die grapjes en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, ik wil zijn koppie niet klem leggen (als dat al kan) en vraag me af of ik zelf iets fout doe ofzo..
Haha! Sorry, Lente doet het ook. Zomaar tussendoor vindt ze het dan lekker om d'r nekje ff te strekken of zo. Ze draait dan met m'n tepel nog in d'r mond, d'r gezichtje helemaal naar beneden. Richting bank of bed dus, ligt er net waarop ik me op dat moment bevind.

Ik heb niet het idee dat ze dan niet goed aangehapt ligt of zo. Wel roep ik hard en schel 'au'! Maar dat lijkt vooralsnog weinig effect te hebben...
  woensdag 16 december 2009 @ 12:50:52 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_75684219
Uitrekken met tepel in de mond is volgens mij niet af te leren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75684563
Deed Senna ook. Ik probeerde er een beetje op te anticiperen door goed op te letten, maar afleren is me nooit gelukt. Inmiddels doet ze het trouwens dus niet meer, is er uit zichzelf mee gestopt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75684689
oh hier ook
ik heb inspector gadget tepels nu
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75685548
hier hetzelfde, meestal als ze klaar is en besluit eerst d'r hoofd weg te halen en dan pas d'r mond open te doen. mooie benaming huup
ik zal zo de foto's van de co-sleeper even in het babytopic plaatsen, want daar ging het ook over slapen gisteren.
  woensdag 16 december 2009 @ 13:36:31 #250
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75685937
Oh Gotskie, doen ze dat allemaal? Hier dito, met melk aan de wangen en alsof het een of ander trekdropjebetreft laat ie zich heel dramatisch en volgepompt van mijn borst achterover vallen om te zeggen dat hij tot de nok aan toe en nog een extra mondje vol zit
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75688224
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh Gotskie, doen ze dat allemaal? Hier dito, met melk aan de wangen en alsof het een of ander trekdropjebetreft laat ie zich heel dramatisch en volgepompt van mijn borst achterover vallen om te zeggen dat hij tot de nok aan toe en nog een extra mondje vol zit

Huup, als ik m'n bh losmaak, roept N. vaak: "Go go Gadget nippel!"
pi_75689080
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:29 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Huup, als ik m'n bh losmaak, roept N. vaak: "Go go Gadget nippel!"
dat dus hahahaha

Oooh rocka haha herkenbaar! Handje in dramastand op het voorhoofd erbij?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75695335
Even van me afschrijven.
Ik heb nu een astma-aanval. Dat heb ik niet zo vaak, maar als ik het heb is het vrijwel altijd na een verkoudheid(svirus). Ik heb een kuurtje prednisolon gekregen een een inhalatiediskus met daarin medicatie die bestaat uit twee bestanddelen, waarvan één L2 en één L3 op de lijst van Hale.
Meestal red ik het wel met de prednisolon (L2) en nemen de klachten na een dag af, dus die diskus is eigenlijk bedoeld om te gebruiken als ik weer verkouden word zodat de astma in toom gehouden kan worden. De apotheker raadde mij aan om de diskus nu ook te gebruiken, 14 dagen lang.

Nou heb ik even aan de huisarts gevraagd of de medicatie mocht met borstvoeding. Hij vond van niet en stelde dat prednisolon sterker is (voor mij) en dus slechter. Toen ik dat hoorde had ik niet zoveel zin in de rest van de discussie. Hij vond ook dat ik wel in één keer kon overstappen op flesvoeding. Ik heb niet zoveel gezegd (ik had ook niet zoveel adem ) maar ik vond het helemaal niet tof dat hij dat zei. Het is echt een hele fijne arts (en leuke man) en nou valt hij van zijn voetstuk. Ah well, dat is natuurlijk niet mijn grootste probleem nu.
Nu denk ik dus dat ik die diskus maar links laat liggen omdat ik het de vorige keren ook met prednisolon alleen heb gered. Jammer van de ¤70,60 die het ding gekost heeft. Al met al:

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 16-12-2009 18:58:33 ]
pi_75695666
Ah Jore dat is echt shit aan alle kanten. Van de astma tot aan je huisarts. Ik hoop dat ie zich vanavond onder het eten toch een beetje gaat schamen dat 'ie een astmatische moeder heeft aangeraden te stoppen met borstvoeding.
pi_75695976
Jore, wat vervelend dit. iig beterschap!

iemand de reclameborden van VGZ al gezien? schattige foto, hoor, van een kindje aan de borst. alleen jammer dat dat babietje met getuite lippen alleen de tepel in de mond heeft en dus een hele slechte reclamefoto voor bv is
pi_75696016
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:47 schreef miss_sly het volgende:

iemand de reclameborden van VGZ al gezien? schattige foto, hoor, van een kindje aan de borst. alleen jammer dat dat babietje met getuite lippen alleen de tepel in de mond heeft en dus een hele slechte reclamefoto voor bv is
Haha, viel me ook op.
pi_75697960
Jore, da's shit zeg... Je zou een medicatieconsult bij Gonneke kunnen overwegen of een belletje naar de LLL-lijn. Vragen over medicijnen worden daar doorgestuurd naar een speciale vrijwilligster die een medische achtergrond heeft en inzage heeft in de meeste publicaties over BV en medicatie.
pi_75703261
quote:

Ikke niet... Foto?
Lotte!
Noah!
pi_75703746
Kan geen foto vinden.

KOm eens in het babietjestopic vertellen hoe het met jou en je meisje gaat!
pi_75704033
He Jore, wat rot zeg!! Ik hoop met je mee dat de prednisolon alleen gewoon gaat werken
pi_75705068
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:51 schreef miss_sly het volgende:
Kan geen foto vinden.

KOm eens in het babietjestopic vertellen hoe het met jou en je meisje gaat!
U vraagt, wij draaien.

Jore, wat een vervelende situatie. Kan je verder geen tips geven ofzo, maar dan maar een voor jou
Lotte!
Noah!
pi_75706702
Jore wat vervelend. Als de diskus niet mag, kun je het misschien idd eerst even met het andere medicijn alleen proberen of informatie vragen bij een expert of er uitwijk mogelijkheden, dus andere medicijnen zijn.

Ik heb ook dergelijke problemen gehad met oogdruppels. Ik weet hoe het voelt. Hopelijk vind je een goede oplossing.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 17 december 2009 @ 08:29:04 #263
95408 Incantrix
pi_75716511
Oooww, en ik maar denken dat ik iets verkeerd deed! Haha, Rocka en Huups, ik heb me rotgelachen om jullie posts Miss_Sly, thnx voor de tip, proberen te anticiperen dus.. En Ssserpente, dat "AU!" brullen gaat hier ook geheel vanzelf, maar hij vind het echt niet boeiend ofzo..

Jore, jeumig wat naar zeg Erg vervelend ook dat je huisarts niet echt zijn best deed om even met je mee te denken maar gewoon al voor je besloten heeft dat je dan maar moet stoppen met de BV. Ik hoop dat je het inderdaad afkunt met dat ene medicijn of op een andere, goede oplossing kunt komen, bijv. via de kanalen die Owlet heeft geschreven. Dikke voor jou en veel sterkte met je astma!

En nee, dat bord heb ik nog niet gezien, nu ben ik wel nieuwsgierig!
3!
  donderdag 17 december 2009 @ 09:34:05 #264
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_75718165
quote:
Ja, ik heb de borden ook gezien. Ik vond het erg mooi. En van dat mondje was me niet opgevallen en ik denk dat het maar erg weinig mensen zal opvallen. 't Ziet er toch een heel stuk beter uit dan zo'n frummeltje met een fles in de mond!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_75720748
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:25 schreef Troel het volgende:
En meiden, denk ook gewoon aan het moedermelknetwerk he
Daar kun je ook melk doneren als je kindje al wat ouder is. Ik heb mij net opgegeven maar ik denk dat we wat laat zijn
hier dus
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_75830236
Ik vind voeden met dit weer stiekem echt ontzettend gezellig
lekker onder het dekbed 's avonds/'s nachts en 's morgensvroeg. Zo knus

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75830386
Jore is het nog gelukt met alleen de prednisolon?

Huup wat lief Die mooie grote ogen

Timo valt tegenwoordig élke keer in slaap tijdens het voeden en ergens anders dan aan mij borst wil hij ook niet meer slapen
pi_75831711
Bah Jore wat shit zeg! Zo flauw hoe veel mensen stoppen met bv als eerste oplossing noemen en niet verder denken. Hoe is het nu met je, is de benauwdheid al minder?

LOL Rocka Niels doet precies hetzelfde! Idd met een gezichtje onder de melk en half stoned.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_75835273
Doen jullie kindjes dit ook? Perse zelf aan willen happen en dan verkeerd happen, met de bovenlip naar binnen bijvoorbeeld, en als je het dan wilt verbeteren boos worden. Steeds weer loslaten en opnieuw aanhappen. Mijn tepels vinden het niet leuk
  zondag 20 december 2009 @ 14:29:13 #270
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75836863
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:53 schreef Twinkly het volgende:
Doen jullie kindjes dit ook? Perse zelf aan willen happen en dan verkeerd happen, met de bovenlip naar binnen bijvoorbeeld, en als je het dan wilt verbeteren boos worden. Steeds weer loslaten en opnieuw aanhappen. Mijn tepels vinden het niet leuk
herkenbaar... en dan heel druk gaan doen inderdaad....

ik zie dat ik helemaal niet meer had gemeld hoe het nu gaat met Evie.
Wij zijn afgelopen donderdag eindelijk thuis gekomen na bijna 2 weken ziekenhuis. Ons meisje is gestart met moedermelk via de fles. En dat ging zo goed dat ze mee mocht. Ook het gewicht nam dusdanig toe dat de kinderarts er vertrouwen in had dat het goed zou gaan.
Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en gaat het goed.
Bij elke voeding leg ik haar eerst aan de borst; tot ze zelf loslaat... de ene keer drinkt ze super; de andere keer gaat het zoals bovenstaand. Na de borst krijgt ze nog een flesje met moedermelk om voldoende intake te krijgen. En dat gaat allemaal een stuk ontspannender dan in het ziekenhuis,
En; Evie zat gister bijna weer op geboortegewicht! (op 5 gram na).
de verwachting is dat ze uiteindelijk sterk genoeg is en voldoende energie heeft om alleen aan de borst te drinken.
  zondag 20 december 2009 @ 15:46:00 #271
95408 Incantrix
pi_75839999
quote:
Yup, dat is echt náár! Mijn linkertepel doet op dit moment sowieso erg pijn als hij drinkt, ik ga dinsdag naar het CB als het weer het toelaat, daar hebben ze dan bv-spreekuur en ik hoop tips te krijgen om dat te verbeteren. Ik heb geen kloven ofzo, maar ik denk dat hij daar minder goed drinkt/aanhapt i.v.m. zijn voorkeurshouding. Hij laat daar ook veel vaker los en doet dat meestal door zijn kop in zijn nek te gooien en dan pas los te laten, ook zo pijnlijk Heb jij dat probleem ook erger aan één kant? Ik las dat Niels ook een voorkeurshouding heeft?

BJ, wat goed zeg! voor Evie, zet 'm op meissie, nog maar een paar gram te gaan! Ik vind je verhaal inderdaad superhoopvol klinken joh, echt respect dat je zo doorzet, nog even en je meissie drinkt gewoon lekker bij jou!

[edit]En Jore, inderdaad, hoe is het nu met jou? [/edit]
3!
  zondag 20 december 2009 @ 16:55:13 #272
190853 RockabeIIa
pi_75842636
Incan, ik denk wel eens dat vrouwen altijd een zure en een zoete kant hebben
Hier ook eentje met voorkeurshouding maar ik merk dat niet bij het voeden.
pi_75844246
quote:
Ja! Je krijgt er ook van die gezellige smakgeluiden bij, gevolgd door ontevreden grommen en kreunen. Ik vind het wel grappig. (Net als dat plotseling naar achter gooien van het hoofdje zonder los te laten. )

Ik heb trouwens het idee dat het niet zozeer een kwestie van verkeerd aanhappen is, maar van verkeerd aanbieden. Onder een net iets andere hoek gaat het hier ineens wel goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75844914
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Je krijgt er ook van die gezellige smakgeluiden bij, gevolgd door ontevreden grommen en kreunen. Ik vind het wel grappig. (Net als dat plotseling naar achter gooien van het hoofdje zonder los te laten. )

Ik heb trouwens het idee dat het niet zozeer een kwestie van verkeerd aanhappen is, maar van verkeerd aanbieden. Onder een net iets andere hoek gaat het hier ineens wel goed.
Jaa dat! En dat gesmak! Ik dacht zelfs aan spruw gisteren. Zou best kunnen dat hij dan net anders ligt dan normaal inderdaad.

Icantrix Niels doet het vooral rechts, dus dan ligt hij met zijn hoofdje links en zijn voorkeurshouding is naar rechts. Ik denk dat dat best wel eens de oorzaak kan zijn!
  zondag 20 december 2009 @ 18:09:31 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75845525
ons kleintje heeft ook een voorkeur voor de ene borst.. heel bijzonder.. daar drinkt ze tnt wel veel beter uit.
Maar ik blijf elke voeding wisselen; ze moet toch ook echt leren aan beide borsten goed te drinken
nog even een gewichtupdate; bloot gewicht voor het eerst boven geboortegewicht!
2800 gram!!! jeujjjjj!
  zondag 20 december 2009 @ 18:15:08 #276
95408 Incantrix
pi_75845732
Rocka, whahaha, geweldig Dát zal het zijn, ben ik links gewoon zuur

Claudia, daar probeer ik ook mee te experimenteren maar er is hier echt geen pijl te trekken op wanneer het goed gaat en wanneer niet Wel fijn dat jij er ondertussen om kan lachen, dan doet het hopelijk geen zeer

Twinkly, whaha, ik begreep er níks van, Stef heeft ook een voorkeurshouding naar rechts, maar bij mij is het de linkerborst die hij altijd zeer doet.. Tot ik me bedacht dat ik altijd in de rugbyhouding voed, dus bij mij is de andere borst de pisang

BJ, wat goed!! En gewoon blijven wisselen inderdaad!
3!
  zondag 20 december 2009 @ 18:36:11 #277
190853 RockabeIIa
pi_75846512
Nog een typisch ding wat jullie baby's ook vast doen: Heel de neus in de borst drukken/wrijven met een hoop drama terwijl de tepel nog in zijn mond zit en dan al krijsend en met de ogen dicht enorm te ontluchten. Zo ontspannend dat voeden...
pi_75848183
Ko doet heel beschaafd stoppen met drinken, even nadenken en dan een enorme wind laten.

En mijn ene borst produceert meer dan mijn andere, dat is normaal geloof ik, en Ko had altijd de voorkeur voor de volle. Nu is het een beetje rechtgetrokken naar mijn gevoel.

BJ, wat fijn dat het zo goed gaat!

Jore, hoe is het nu?

Huup, dat vind ik ook fijn, lekker samen onder het dekbed en dan lekker drinken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 21 december 2009 @ 17:28:32 #279
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75886987
Even een ander vraagje dames, ik geef dan wel geen bv, maar ik kolf wel voltijd, en kind heeft dus nog nooit kv gehad, maar ik vroeg me af wanneer je ongeveer weer ongesteld wordt. Kind is 9 maanden, en ik dacht dat het rond de 8 maanden weer op gang kwam, maar nu kan ik daar opeens niets concreets meer over vinden. Ik las ergens 6 maanden, ergens anders 14 maanden. Wat is jullie ervaring?

wij willen eigenlijk wel weer een kindje......
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_75887766
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:28 schreef Basboussa het volgende:
Even een ander vraagje dames, ik geef dan wel geen bv, maar ik kolf wel voltijd, en kind heeft dus nog nooit kv gehad, maar ik vroeg me af wanneer je ongeveer weer ongesteld wordt. Kind is 9 maanden, en ik dacht dat het rond de 8 maanden weer op gang kwam, maar nu kan ik daar opeens niets concreets meer over vinden. Ik las ergens 6 maanden, ergens anders 14 maanden. Wat is jullie ervaring?

om eerlijk te zijn geen idee, maar ik ben ook benieuwd naar het antwoord.

Ik ben ook van plan om langer door te gaan met voeden dan 6 maanden maar hoop niet dat dat de wens voor een tweede kindje in de weg zal zitten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75889774
quote:

Hmmz, borstvoeding is geen 100% anticonceptie... Je moet aan een aantal voorwaarden voldoen dan is het de eerste 6 maanden redelijk veilig...

Er zit een user in zwangerschap en geboorte die is helemaal niet ongesteld geweest maar was gewoon opeens zwanger... Dus je hoeft niet perse te stoppen met borstvoeding geven.. Alleen heb je dan geen idee wanneer je vruchtbaar bent..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 december 2009 @ 18:51:05 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_75889998
Meestal is het zo dat als de nachtvoedingen weg zijn, de cyclus weer op gang komt. Maar het kan heel erg wisselen, sommigen zijn na 2 maand al weer ongesteld, anderen pas na 2 jaar.
pi_75898195
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:23 schreef oeke het volgende:
Ko doet heel beschaafd stoppen met drinken, even nadenken en dan een enorme wind laten.
Niels ook Dan kijkt hij heel stoned, denk je dat hij klaar is met drinken en dan ineens PFRRRRRRRRRT!!!!!!
pi_75898294
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:27 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Niels ook Dan kijkt hij heel stoned, denk je dat hij klaar is met drinken en dan ineens PFRRRRRRRRRT!!!!!!
Haha, Lotte ook! Je merkt het eigenlijk al tijdens de voeding. Ze drinkt wat onrustiger, zoekt meer contact. En dan opeens poept ze zichzelf van boven tot onder vol met 1 grote scheet. Lekker hoor
Lotte!
Noah!
pi_75898795
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:27 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hahaha hier ook *hmm* pfffrt

En soms ook als ze niest, dan komt er tegelijkertijd een enorme scheet uit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75919862
Ik wilde gewoon even melden dat ik niet hou van toeschietreflexen buiten de voeding om. Wat een k-gevoel is dat zeg
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:52:16 #287
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75920995
Ik ken dat, WupWup. Eerst word ik een soort van misselijk en net op het moment dat ik me af begin te vragen waarom ik me zo k*t voel, krijg ik een toeschietreflex. Tegenwoordig herken ik het gevoel wel trouwens, dan weet ik dat er een tsr aan zit te komen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:12:43 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_75924249
Als er melk aangemaakt wordt op het moment dat je je kind aanlegt, waarom werkt dat bij het kolven dan niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 december 2009 @ 14:13:42 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_75924291
quote:

Er zijn ook mensen die voltijd bv geven en na een maand weer ongesteld worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75926605
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:12 schreef Troel het volgende:
Als er melk aangemaakt wordt op het moment dat je je kind aanlegt, waarom werkt dat bij het kolven dan niet
Nou, inderdaad! Ik kolf momenteel tussen voedingen door maar 60 ml. Dat betekent dat ik voor elke voeding zo'n beetje 2 keer moet kolven. Ik mag hopen dat dat straks beter gaat als ik weer moet werken en het kolven in plaats van de voedingen komt.

Ik zou trouwens niet weten wat een toeschietreflex is. Zo te horen hoef ik er niet rouwig om te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75926693
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! Ik kolf momenteel tussen voedingen door maar 60 ml. Dat betekent dat ik voor elke voeding zo'n beetje 2 keer moet kolven. Ik mag hopen dat dat straks beter gaat als ik weer moet werken en het kolven in plaats van de voedingen komt.

Ik zou trouwens niet weten wat een toeschietreflex is. Zo te horen hoef ik er niet rouwig om te zijn.
't Is anders best handig, op het juiste moment.
pi_75933323
Dat is naar GWS, dat je er misselijk van wordt Dat heb ik gelukkig niet. Hier jeukt het en prikt het en het levert natte plekken op als ik de kompressen weer eens vergeten ben of als ze weer aan de wandel zijn gegaan
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:01:49 #293
12913 GreatWhiteSilence
pi_75937766
Gelukkig is dat onpasselijke gevoel weer weg als de tsr is geweest. Het levert hier geen natte plekken meer op, mijn voorgevel is inmiddels zindelijk. Ik draag nog wel steeds kompressen, just in case...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75941730
Eventjes een vraagje: Als je kind zo rond een jaar oud is, kan hij/ zij toch nog niet helemaal zonder borstvoeding. Als je dan de borstvoeding wil afbouwen moet je dus op flesjes overgaan of dreumesmelk dingetjes toch? Mijn kind drinkt nu nog 4 keer aan de borst op een dag en is 10,5 maand oud. Ik kan me gewoon niet voorstellen, dat die zo veel voedingen afbouwt in 1,5 maand. Misschien zou het afbouwen van de 2 overdag voedingen kunnen in die tijd. Dan zou ik in ieder geval niet meer hoeven kolven en kan ik s'ochtends en s'avonds nog zelf voeden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75941927
Eind augustus, toen was Lotte iets van 1 jaar en 2 maanden ofzo, ben ik overgestapt op alleen 's ochtends en 's avonds voeden. Niet meer voor het slapen gaan overdag. Daarvoor kreeg ze dat nog wel en eventueel ook nachtvoedingen er tussendoor. Ik ben begonnen met het geven van gewone melk op een gegeven moment (weet dus even niet meer wanneer) en het afbouwen van de voedingen overdag voor het slapen.
Nu drinkt ze alleen nog 's ochtends (bijna 1,5 nu).

Vanmorgen heeft ze me flink zeer gedaan In het donker op gevoel aanleggen werkt dus niet zo goed voor je gevoel
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:39:31 #296
12913 GreatWhiteSilence
pi_75942275
Hier word ik 's nachts ook vaak geraakt door tanden in een overmoedig enthousiasme. Gelukkig heb ik een hoge pijngrens.
pi_75942826
Ik ook wel, maar vond het nu toch echt wel heel vervelend
Over de rest van de dag blijf je het dan ook weer voelen enzo..aaaaahhhh
pi_75979125
GWS en Mrien beterschap voor je bijtplekken.

Mrien door wat heb je de voedingen dan vervangen of wat kwam daarvoor in de plaats? Alleen melk is denk ik meer voor het vocht, niet voor een volwaardige voeding. Ik las in andere topics, dat de kinderen om 17/17.30 uur warm eten krijgen. Als wij dat zouden kunnen doen zou misschien 1 voeding komen te vervallen en zou de laatste voeding (nu 22/22.30 uur) naar voren schuiven. Alleen is dat met de tijd niet echt goed te doen omdat wij hem pas rond 17.15/17.30 uur van het kdv ophalen. Daarnaast is zijn schema nu zo, dat hij rond 16 uur op het kdv een fles krijgt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76006267
Tinu, kunnen ze Jair niet iets anders geven dan een fles om 16.00 uur? Een beker sap en fruit of rijstewafel oid?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_76028295
Hallo!
Daar zijn we weer. Dit meer met Fabian aan de borst.
Fabian drinkt goed, hij hapt super goed en drinkt heerlijk. Hi heeft een enorme zuigbehoefte, maarja, mama kán niet 24 uur de borst geven dus krijgt hij zo soms een pinkje, vindt ie heerlijk, en soms als mama en papa niet willen pinken krijgt hij een speen.
Was daar geen voorstander van maar heb ide mening maar bijgesteld. Hij fgooit hem ook vaak nog weg, dan wil hij wat anders.
Sinds een uurke of heb ik een dikke schijf in allebei mn borsten dus de stuwing is goed op gang.
Ga Fabian zo maar aanleggen om de druk eraf te halen, twijfel nog of ik de druk eraf zal kolven. Maar ja..eerst kijken of Fabian het wil doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')