quote:
* Wanneer ik er in eerste instantie alleen ga wonen en zij bij me intrekt staat de verhuurder dan in het recht om mij er gelijk uit te zetten?
Volgens mij mag een verhuurder dat nooit, (kijk maar naar de vele gevallen van overlast en huurachterstand, en vele andere dingen die ' erger' zijn dan samenwonen, waar nooit meteen uitzetting op volgt) en moeten er altijd procedures gevolgd worden en ene redelijke opzegtermijn gegeven worden.
Ik ben erg benieuwd wat bij een procedure een rechter zou vinden van dit" samenwoonverbod" , ik ben ook erg benieuwd naar de motivatie van de verhuurder. Ik kan namelijk geen enkele reden verzinnen waarom je samenwonen absoluut en onbespreekbaar zou willen verbieden.
Het lijkt mij dat je als verhuurder wel hele gewichtige argumenten moet hebben om zo in de leefsfeer van je bewoners te kunnen roeren. Vraag me sterk af of dit wel wettelijk kan.
quote:
* Er staat namelijk nog een vreemde clausule in dat het niet toegestaan is om parket op de vloer te leggen terwijl ik weet dat dit bij sommige bewoners wel het geval is.
Dat is helemaal niet zo een vreemde clausule. Die staat namelijk in bijna elk huurcontract voor woonruimte in een meerverdiepingencomplex.
Het heeft simpelweg met geluidsoverlast te maken, als je parket, laminaat of zeil neerlegt op een verdieping is de kans erg groot dat er daarna geluidshinder ontstaat voor de bewoners eronder., zeker als de bewoners niet goed opletten en vaak dingen laten vallen of met schoenen erover heen lopen.
Overigens wordt, als er geen klachten zijn parket of zeil wel vaak gedoogd, alleen bij klachten dient het meteen verwijderd te worden door die clausule, en dat scheelt een hoop geharrewar en geklaag.
**edit** waarom bel je niet gewoon de verhuurder en vraag je hem niet waarom die regel zo gesteld is?