Rechts houden. Recht vooruit lopen. Een beetje om je heen kijken hoe de andere bezoekers zich voortbewegen. Uberhaupt: UIT JE OGEN KIJKEN.
Hoe moeilijk moeten dit soort dingen nou eigenlijk zijn???
Voor de goede orde: Ik heb het dus over die zombies op de rommelmarkt die gisteren in het Beursgebouw in Eindhoven gehouden werd. Een hele mensenmassa die zich gedroeg alsof ze de enige waren in de toch redelijk drukke hal, met een bijna gehypnotiseerd lijkende blik, strak vooruit. Meer dan de potentiële buit (hetgene wat er in de kraampjes lag) leken ze niet te zien.
In het midden van een smal paadje stilstaan met een hele groep, om daar lekker te gaan kletsen, en vooral níemand doorlaten: Ook al zo'n leuke bezigheid. Net als links houden, wat minstens de helft deed. Waardoor het bijna leek alsof ikzelf (zoveel mogelijk rechts houdend) me schandelijk misdroeg ten opzichte van de andere bezoekers.
Gevolg is dat je er ook zélf onbedoeld bij gaat lopen alsof je dronken bent, rekening houdend met de bewegingen van de anderen. Je kunt immers bijna nergens normaal langs.
Ik ga, naast deze, ook maandelijks naar die in de Brabanthallen in Den Bosch. En om de zoveel tijd naar eentje in de buurt. Maar die andere rommelmarkten zijn doorgaans leuk, en daar kom je meestal nog mensen tegen die normaal lopen en meer dan één hersencel lijken te hebben.

("En nu?" Niets. Maar zo'n topic lucht in ieder geval wel op.)
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2009 06:37:17 ]