oog om oog , tand om tand, komt regelrecht uit het Christendom.quote:Op maandag 7 december 2009 00:31 schreef Suusje-V het volgende:
In de islam geldt (naar wat ik lees/hoor, ik weet verder geen flikker van de islam) de regel 'oog om oog, tand om tand'.
Als vriendjes bijv. uit wraak zuur in het gezicht van hun vriendin gooien waardoor hun gezicht verminkt raakt, kan de rechter de uitspraak doen dat de dader (dat vriendje dus) hetzelfde lot moet ondergaan. Dus dat er ook zuur in hún gezicht wordt gegooid (door autoriteiten).
Door deze regel denken mensen wel 2x na voor ze iets verkeerds flikken.
Ik denk dat dat is wat ze bedoelde, of niet?
dus dit hoort bij de islam?quote:Op maandag 7 december 2009 00:31 schreef Suusje-V het volgende:
In de islam geldt (naar wat ik lees/hoor, ik weet verder geen flikker van de islam) de regel 'oog om oog, tand om tand'.
Als vriendjes bijv. uit wraak zuur in het gezicht van hun vriendin gooien waardoor hun gezicht verminkt raakt, kan de rechter de uitspraak doen dat de dader (dat vriendje dus) hetzelfde lot moet ondergaan. Dus dat er ook zuur in hún gezicht wordt gegooid (door autoriteiten).
Door deze regel denken mensen wel 2x na voor ze iets verkeerds flikken.
Ik denk dat dat is wat ze bedoelde, of niet?
kijk naar jezelf jongequote:Op maandag 7 december 2009 00:31 schreef Burakius het volgende:
/fail
wie plaatst het : look at me i'm an attention whore?
Ik heb anders nog nooit een christen gezien met een verminkt gezicht door zuur.quote:Op maandag 7 december 2009 00:32 schreef Burakius het volgende:
[..]
oog om oog , tand om tand, komt regelrecht uit het Christendom.. Er is nog wel wat voor tezeggen, maar het is al half 1
![]()
/fail.
Dat weet ik dus niet.quote:
Nee het hoort niet bij de Islam.quote:Op maandag 7 december 2009 00:35 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet.
Maar ik weet wel dat dat veel toe wordt gepast in Islamitische landen (in het Midden-Oosten etc.)
Jezus wat faal jij in conclusies trekken.quote:Op maandag 7 december 2009 00:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee het hoort niet bij de Islam.
Als een stadion vol met supporters zit, maar een klein gedeelte met hooligans, dan zijn die hooligans toch ook niet de representatie voor de rest van alle supporters.
/fail.
Waarom reageer je als je niet de moeite wilt nemen om het verder te onderzoeken, maar je toch weer een ondoordachte opmerking moet maken.quote:Op maandag 7 december 2009 00:38 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Jezus wat faal jij in conclusies trekken.
Ik zeg toch ook heulegaar niet dat het bij de Islam hoort?
Leer lezen. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik geen flikker weet van de Islam.
Het gaat hier alleen over verminking en het oog om oog, tand om tand principe.
Rot nou maar op met je off-topic/spam/falen met je /fail gebeuren
Ik post hier wat ik weet, iets dat ontopic is en eventueel een antwoord geeft op de vraag van TS.quote:Op maandag 7 december 2009 00:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom reageer je als je niet de moeite wilt nemen om het verder te onderzoeken, maar je toch weer een ondoordachte opmerking moet maken.
Ja, ik ben benieuwd!quote:Op maandag 7 december 2009 00:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik verheug me wel op deze presentatie
ik ben een attention whorequote:Op maandag 7 december 2009 00:44 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ik post hier wat ik weet, iets dat ontopic is en eventueel een antwoord geeft op de vraag van TS.
Als TS er nog meer over wilt weten is het aan haar het verder te onderzoeken.
Ondoordachte opmerkingen heb ik nooit gemaakt, die dingen heb jij zelf gesuggereerd met je bekrompen 'verstand'.
Daarentegen heb jij nog geen enkele on-topic post geplaatst, evenals een post waar TS iets aan zou kunnen hebben.
Het is toch een regel die al in de codex van Hammurabi voorkwam, in het hedendaagse Irak, ver voordat het Christendom ook maar enige invloed had of zelfs maar bestond.quote:Op maandag 7 december 2009 00:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom reageer je als je niet de moeite wilt nemen om het verder te onderzoeken, maar je toch weer een ondoordachte opmerking moet maken.
Ghehe, toch mag ik je welquote:Op maandag 7 december 2009 00:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik ben een attention whoredat weet je
Nee, ik was niet op zoek naar posts waar ik iets mee kan, wilde alleen jullie mening.
Ik mag jou en Burakius niet.quote:Op maandag 7 december 2009 00:47 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ghehe, toch mag ik je wel
Ik snap alleen niet helemaal waaruit wij een mening zouden moeten vormen naar jouw info uit de OP![]()
Komt waarschijnlijk omdat het al zo laat isquote:Op maandag 7 december 2009 00:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik mag jou en Burakius niet.Jullie reageren beiden als twee gestoorden.
praat je er maar uitquote:Op maandag 7 december 2009 00:49 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk omdat het al zo laat is
Dan ben ik hier en daar nogal eens ontoerekeningsvatbaar
Dit is dus dikke fail aan jouw kant. Babylonie had het oog om oog, tand om tand principe dus al eeuwen voordat de Joodse populatie zich bezig begon te houden met het Christendom. En waar lag het vroegere Babylonie? In het midden-oosten, dus Suusje V heeft nog niet eens ongelijk.quote:Op maandag 7 december 2009 00:32 schreef Burakius het volgende:
[..]
oog om oog , tand om tand, komt regelrecht uit het Christendom.. Er is nog wel wat voor tezeggen, maar het is al half 1
![]()
/fail.
Ik hou niet van dat zweverige gebrabbel van gelovigen.quote:Op maandag 7 december 2009 00:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
praat je er maar uit
"oprotten met je geloof", wat is dat voor opmerking
Jij vindt het zweverig. Ik vind het gewoon zwak van je dat je daarom zegt dat hij moet oprotten. Ik heb het andere topic gelezen, dus daar hoef je niet over te beginnen. Jullie bashen elkaar maar, 2 gestoorden bij elkaar.quote:Op maandag 7 december 2009 00:55 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ik hou niet van dat zweverige gebrabbel van gelovigen.
Eigenlijk heeft dat niets met dit topic te maken, maar met wat onzin dat hij in een ander topic had gepost.
En met het feit dat ik hem gewoon schijtirritant vind omdat hij hier een beetje offtopic gaat lopen posten in een zwakke poging mij te bashen
Hij moet oprotten met z'n zweverige off-topic gelul dusquote:Op maandag 7 december 2009 00:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij vindt het zweverig. Ik vind het gewoon zwak van je dat je daarom zegt dat hij moet oprotten. Ik heb het andere topic gelezen, dus daar hoef je niet over te beginnen. Jullie bashen elkaar maar, 2 gestoorden bij elkaar.
Het ging hier toch over verminking en geloof? Hoezo offtopic eigenlijkquote:Op maandag 7 december 2009 01:03 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Hij moet oprotten met z'n zweverige off-topic gelul dus
Omdat hij in eerste instantie mij probeerde te bashen met dingen die ik niet zei, die hij verkeerd concludeerde.quote:Op maandag 7 december 2009 01:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het ging hier toch over verminking en geloof? Hoezo offtopic eigenlijk
hij heeft wel over het geloof gesprokenquote:Op maandag 7 december 2009 01:05 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Omdat hij in eerste instantie mij probeerde te bashen met dingen die ik niet zei, die hij verkeerd concludeerde.
Hij heeft geen enkel woord over verminking gesproken
Als er iemand gestoord is ben jij het wel, met je gedachten dat je je moeder vermoord en shit. Een kind van 16 dat maar 5 uurtjes per dag slaapt. Malloot. Probeer mij niet de les te lezen. Totaal geen respect heb je.quote:Op maandag 7 december 2009 00:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij vindt het zweverig. Ik vind het gewoon zwak van je dat je daarom zegt dat hij moet oprotten. Ik heb het andere topic gelezen, dus daar hoef je niet over te beginnen. Jullie bashen elkaar maar, 2 gestoorden bij elkaar.
Jezus. Dit is zo weird.quote:Op maandag 7 december 2009 01:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als er iemand gestoord is ben jij het wel, met je gedachten dat je je moeder vermoord en shit. Een kind van 16 dat maar 5 uurtjes per dag slaapt. Malloot. Probeer mij niet de les te lezen. Totaal geen respect heb je.
Gelukkig heb ik jouw respect ook niet nodig. Moet ik ook beginnen met dingen over jou te gaan posten? Computer en m'n hersenen onthouden alles. Triest.quote:Op maandag 7 december 2009 01:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als er iemand gestoord is ben jij het wel, met je gedachten dat je je moeder vermoord en shit. Een kind van 16 dat maar 5 uurtjes per dag slaapt. Malloot. Probeer mij niet de les te lezen. Totaal geen respect heb je.
De moslims hebben inderdaad geen 'oog om oog, tand om tand'' regel nodig om andere mensen te verminken. De Koran bevat genoeg verzen voor ze die ze kunnen aanhalen tijdens hun barbaarse acties.quote:Op maandag 7 december 2009 00:32 schreef Burakius het volgende:
[..]
![]()
/fail.
The circle is round.quote:Op maandag 7 december 2009 01:13 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Jezus. Dit is zo weird.
Ik vind jullie allebei debiel (en jullie mij allebei ook)
Maar ik ben het hier wel mee eens
Daar kom je nu pas achter? Onze nationalistische Tartaarse vriend heeft wel vaker last van hypocrisie. Claimen niet nationalistisch te zijn, maar wel stiekem leugens op Wikipedia pagina's zetten.quote:Op maandag 7 december 2009 01:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
Burakijs je bent wel triest. Het woord "respect".
Ik ben niet nationalistisch mijn gemixte rassen vriend. Waarom heb je zoiets tegen me? We hebben allebei evenveel Turks bloed in ons. Jij als Iranees moet dat toch weten na 1000 jaar Turkse overheersing?quote:Op maandag 7 december 2009 01:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar kom je nu pas achter? Onze nationalistische Tartaarse vriend heeft wel vaker last van hypocrisie. Claimen niet nationalistisch te zijn, maar wel stiekem leugens op Wikipedia pagina's zetten.
Iedereen is hypocriet. Niets speciaals. Jij hoeft er ook niet meteen bovenop te zitten omdat iemand hem aanvalt, ziek in je hoofd. Wat een liefde voor elkaar.quote:Op maandag 7 december 2009 01:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Daar kom je nu pas achter? Onze nationalistische Tartaarse vriend heeft wel vaker last van hypocrisie. Claimen niet nationalistisch te zijn, maar wel stiekem leugens op Wikipedia pagina's zetten.
Nee, er zijn weinig Iraniers die niet op de hoogte zijn van dat ze Turks bloed bezitten. Bovendien zijn de uiterlijke verschillen tussen Turken en Iraniers duidelijk te zien. Ook is er nooit sprake geweest van massale menging tussen beide rassen. Wat wel een feit is, is dat de meeste Turken vrijwel allemaal de Perzische cultuur aannamen. Je weet wel: de cultuur die in vergelijk met de barbaarse Mongolische cultuur superieur was en is. Maar goed, zonde van mijn tijd om iemand die nooit een beschaving heeft gekend dat uit te leggen.quote:Op maandag 7 december 2009 01:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben niet nationalistisch mijn gemixte rassen vriend. Waarom heb je zoiets tegen me? We hebben allebei evenveel Turks bloed in ons. Jij als Iranees moet dat toch weten na 1000 jaar Turkse overheersing?
Aawww, waarom laat je me dit nou doenquote:Op maandag 7 december 2009 01:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, er zijn weinig Iraniers die niet op de hoogte zijn van dat ze Turks bloed bezitten. Bovendien zijn de uiterlijke verschillen tussen Turken en Iraniers duidelijk te zien. Ook is er nooit sprake geweest van massale menging tussen beide rassen. Wat wel een feit is, is dat de meeste Turken vrijwel allemaal de Perzische cultuur aannamen. Je weet wel: de cultuur die in vergelijk met de barbaarse Mongolische cultuur superieur was en is. Maar goed, zonde van mijn tijd om iemand die nooit een beschaving heeft gekend dat uit te leggen.
Een paar loze plaatjes posten zonder uitleg overtuigd mij echt niet hoor.quote:Op maandag 7 december 2009 01:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Aawww, waarom laat je me dit nou doen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wou dat mislukte landje van je niet belachelijk maken hoor'. Zonder de Islam was het helemaal al een gat geworden. Nu heeft het te minsten nog een Gouden periode meegemaakt door de Islam.
Lol, ik wou net zeggen "Nee, da's lekker duidelijkquote:Op maandag 7 december 2009 01:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een paar loze plaatjes posten zonder uitleg overtuigd mij echt niet hoor.
Jou overtuigen? lol. Wie gaat dat nou proberen? Nee ik wil je alleen belachelijk maken eerlijk gezegdquote:Op maandag 7 december 2009 01:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een paar loze plaatjes posten zonder uitleg overtuigd mij echt niet hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |