abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75354773
Wat heb jij gedaan om hem/haar voor je te winnen? Je weet wel, onder haar raam zingen of iets anders dat zo uit een film kan komen.

Ik heb inspiratie nodig ....
  zondag 6 december 2009 @ 23:18:22 #2
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_75354883
Ik wandelde gewoon haar leven in eigenlijk...
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_75354913
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef MOD het volgende:
Ik wandelde gewoon haar leven in eigenlijk...
helaas heeft niet iedereen dat geluk .... het is trouwens ook meer als grap bedoeld. We kennen elkaar lang en het is altijd net niet iets geworden. Nou vind ik het wel tijd.
pi_75354998
Het uit pure wanhoop domweg verteld

Kaartjes sturen met iets te slijmerige teksten.

Gedichtjes geschreven

Niet dat het ene fuck hielp trouwens.
pi_75355019
Ga bij een restaurant spaghetti eten en eet dan samen van één bord slierten naar elkaar toe, terwijl er op de achtergrond twee mannen in het Italiaans aan het zingen zijn, en dan als je bij het laatste gehaktballetje bent, dan moet je die met je neus naar haar kant oprollen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75355034
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:21 schreef RealZeus het volgende:

Gedichtjes geschreven

Aah dan is ze je niet waard!
  zondag 6 december 2009 @ 23:23:30 #7
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_75355095
Man o man o man, vroeger bijna alleen maar kansloze acties in naam der wanhopigheid.
Al doende leert men he.
Je moeder is een hamster
pi_75355105
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:21 schreef Biancavia het volgende:
Ga bij een restaurant spaghetti eten en eet dan samen van één bord slierten naar elkaar toe, terwijl er op de achtergrond twee mannen in het Italiaans aan het zingen zijn, en dan als je bij het laatste gehaktballetje bent, dan moet je die met je neus naar haar kant oprollen.

Dat wordt mijn plan B
pi_75355565
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:21 schreef RealZeus het volgende:

Gedichtjes geschreven

Wie niet kan dichten kan het immers ook beter laten.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_75355633
Ik ben bezig met een boek. Over een aantal jaren zal ze het dan lezen.
pi_75355739
Ik heb ooit 20 kilometer gefietst omdat ik wist dat ze misschien op een feestje zou zijn
(terwijl ik dus op dat feestje bijna niemand kende en al op een ander feestje was van een van mijn beste maten)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 6 december 2009 @ 23:43:13 #12
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_75355834
Oehh met sinterklaas als surprise een heel groot hart voor haar gemaakt

Het was in groep 7 of 8, en ze wilde me echt niet
pi_75355852
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:35 schreef nozem het volgende:

[..]

Wie niet kan dichten kan het immers ook beter laten.
Dat ging anders prima, ze was zelfs ontroerd, en nee, dat waren geen tranen van het lachen.

Maar ja, ik was haar type niet dus helaas...
pi_75355875
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:43 schreef bioloogje het volgende:
Oehh met sinterklaas als surprise een heel groot hart voor haar gemaakt

Het was in groep 7 of 8, en ze wilde me echt niet
ik wilde al zeggen een bioloog die hart niet kan spellen, schande
  zondag 6 december 2009 @ 23:45:02 #15
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_75355897
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:44 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

ik wilde al zeggen een bioloog die hart niet kan spellen, schande
Ninja edit FTW
  zondag 6 december 2009 @ 23:45:29 #16
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_75355913
Ik ben als een rambo naar binnen gestormd en heb heb haar bevrijd van haar ouders met veel te losse handjes.
Vervolgens heb ik die vader onderhanden genomen en ben ik als ware held met haar in mijn armen naar buiten gegaan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_75355953
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:45 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ninja edit FTW
Booyah
pi_75356156
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben als een rambo naar binnen gestormd en heb heb haar bevrijd van haar ouders met veel te losse handjes.
Vervolgens heb ik die vader onderhanden genomen en ben ik als ware held met haar in mijn armen naar buiten gegaan.
De zonsondergang tegemoet?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_75356216
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
Cool verhaal Hollywood al gebeld?
pi_75356403
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:39 schreef HostiMeister het volgende:
Ik heb ooit 20 kilometer gefietst omdat ik wist dat ze misschien op een feestje zou zijn
(terwijl ik dus op dat feestje bijna niemand kende en al op een ander feestje was van een van mijn beste maten)
Aaaw.

Ze was er niet?
Pretentieus geneuzel.
pi_75356840
Wat een stoere verhaaltjes lees ik hier
pi_75356965
Door mijn looks en smooth talks hoef ik nooit wat geks te doen.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75357172
quote:
Op maandag 7 december 2009 00:00 schreef roooosje het volgende:

[..]

Aaaw.

Ze was er niet?
Jawel, we hebben zelfs in een tentje liggen zoenen
  maandag 7 december 2009 @ 01:16:55 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_75358149
Ik heb een keertje, terwijl ik stoned was, een hele lange brief naar een meisje gestuurd om haar voor vergevenis te vragen omdat ik raar aan het gedragen was.

Eerlijk gezegd is het beter geeindigd als ik dacht. Niet dat het goed is geeindigd, natuurlijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 7 december 2009 @ 01:24:49 #25
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_75358287
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:16 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een keertje, terwijl ik stoned was, een hele lange brief naar een meisje gestuurd om haar voor vergevenis te vragen omdat ik raar aan het gedragen was.

Eerlijk gezegd is het beter geeindigd als ik dacht. Niet dat het goed is geeindigd, natuurlijk.
Stoned bellen en dan allemaal lieve woordjes zeggen is ook een prima gekke actie in de naam der liefde.
Sommige vonden me stoned leuker dan niet stoned
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_75359782
Op de middelbare school, in de derde klas was ik verliefd op iemand uit de zesde. Hij had mij natuurlijk nog nooit opgemerkt. Ik heb al m'n moed verzameld en hem een brief toegeschoven in de schoolbieb, met de woorden: 'ik denk dat je dit wel interessant vindt'. !!!

In de pauze stond z'n halve klas om hem heen die brief te lezen en blikken naar mij te werpen.
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef MOD het volgende:
Ik wandelde gewoon haar zijn leven in eigenlijk...
En dit.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_75359846
quote:
Op maandag 7 december 2009 06:49 schreef Soempie het volgende:
Op de middelbare school, in de derde klas was ik verliefd op iemand uit de zesde. Hij had mij natuurlijk nog nooit opgemerkt. Ik heb al m'n moed verzameld en hem een brief toegeschoven in de schoolbieb, met de woorden: 'ik denk dat je dit wel interessant vindt'. !!!

In de pauze stond z'n halve klas om hem heen die brief te lezen en blikken naar mij te werpen.
[..]

En dit.
Echt van die lage actie's
Je vertouwd iemand iets heel persoonlijks toe en dan gaan ze erover kleppen tegen vrienden.
Echt zo laag
Niet van deze tijd.
pi_75359858
quote:
Op maandag 7 december 2009 07:12 schreef Barendsz het volgende:

[..]

Echt van die lage actie's
Je vertouwd iemand iets heel persoonlijks toe en dan gaan ze erover kleppen tegen vrienden.
Echt zo laag
Ik kon het me wel voorstellen. Hij kreeg een brief van iemand die hij waarschijnlijk nog nooit had gezien. Ik denk dat hij in de pauze gewoon heeft verteld: 'wat mij nou net gebeurd is...wtf '.

Maar wel lief van je.

Ik heb me ook eens geheel vrijwillig aangemeld voor dezelfde, saaie cursus. Bleek de jongen in kwestie in een andere groep te zitten.

Volgens mij was het daarna wel afgelopen met m'n kansloze acties.

[ Bericht 16% gewijzigd door Soempie op 07-12-2009 07:23:07 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_75373246
(12 jaar geleden ofzo)Met de hulpmentoren regelen dat ik straf corvee kreeg in het gebouw waar de meisjes waren/sliepen. Niets is zo romantisch als om 2 uur 's nachts met een vriend de kantine vegen.........

Tijgeren over een balkon heen (leraren zaten voor de ramen te kaarten), via de regenpijp het dak op en vervolgens via het raam naar binnen sluipen bij de dames. We waren met 5 vrienden. Na 15 min kwam de eerste controle langs, ik dook een willekeurig bed in. 2 andere vrienden werden meegenomen naar hun kamer, waar al gauw bleek dat ze nog 3 jongens misten op die kamer. Kwamen ze ons alsnog ophalen

Ik zelf heb een keer een groot hart met lekkernijen gekregen tijdens de les, midden in de klas, van de conrector, namens een stille aanbidster. I was not amused!!!

We hebben een keer een poster opgehangen in de schoolkantine van een vriend en het meisje wat hij leuk vond. Hij durfde zijn gevoelens niet kenbaar te maken dus hebben we hem daarmee geholpen
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75373926
M'n laatste sigaret gegeven.

Hij werd ruim vergoed, wees gerust.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_75374583
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:

We hebben een keer een poster opgehangen in de schoolkantine van een vriend en het meisje wat hij leuk vond. Hij durfde zijn gevoelens niet kenbaar te maken dus hebben we hem daarmee geholpen
Als je dat bij mij gedaan had had ik dat niet kunnen waarderen.
pi_75374867
Zelf nooit echt acties ondernomen, behalve gekke sms sturen dan, te verlegen!
Maar wel leuke acties ontvangen:
1x gooide een jongen die dagelijks bij me i/d trein zat een liefdesbrief op m'n schoot
(alle medepassagiers me bemoedigend toelachen, heel beschamend, maar wel leuk)
We hebben daarna ook afgesproken, maar het is toch niks geworden helaas.

Op school met valentijn een roos gekregen van een geheime aanbidder, via een schoolactie.
(en ik was de enige in de klas , nooit achter gekomen van wie ook eigenlijk?!)

En op een vakantie in Italie een mooie Italiaanse serenade gehad, van de mooiste italiano v/d camping
(jammer alleen dat ik er weinig van verstond, alleen Bella!... belladonna! hihi! )
Moeten jullie vaker doen mannen, dat is er dus wat er mist bij de nederlandse vrouw
pi_75375031
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:52 schreef gekkie_ het volgende:

Moeten jullie vaker doen mannen, dat is er dus wat er mist bij de nederlandse vrouw
Tsja, wellicht zijn de Nederlandse dames te nuchter en heeft het practisch geen zin voor een gezonde hollandse jongen om een dergelijke actie te ondernemen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 7 december 2009 @ 16:03:38 #34
280427 WitAchterLicht
Want het rood doet het niet!
pi_75375418
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:52 schreef gekkie_ het volgende:

Op school met valentijn een roos gekregen van een geheime aanbidder, via een schoolactie.
(en ik was de enige in de klas , nooit achter gekomen van wie ook eigenlijk?!)
zat/zit jij toevallig in zoetermeer op school?
GT: Cagystorm
pi_75376075
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:03 schreef WitAchterLicht het volgende:

[..]

in brabant hadden/ hebben ze ook van die acties
.....echt schattig!
pi_75381513
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:03 schreef WitAchterLicht het volgende:

[..]

die acties hebben ze volgens mij op aardig wat scholen hoor door 't hele land heen.

maar ontopic:

liefdesbrieven schrijven en versturen, liedjes voordragen.
In 4 smsjes schrijven ik hou van jou..

dat soort dingen, niet echt iets stoms.
pi_75382697
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:21 schreef Biancavia het volgende:
Dat met je neus naar haar kant oprollen doen ze alleen in die kinderfilm (hoe heet die ook al weer ? )

-
pi_75383886
Toen ik in Rome woonde en mijn "amore" in Amsterdam, ben ik eens midden in de nacht om half 4 met mijn fiets 15km over grotendeels onverlichte wegen naar het vliegveld gefietst. Tijdens het fietsen heb ik van de bloemenvelden waar ik langskwam witte rozen en klaprozen geplukt, die ik mee heb genomen in mijn tas. Vervolgens ben ik in de vroege ochtend naar Milaan gevlogen, daar heb ik 4 uur gewacht op mijn aansluiting, toen ben ik naar Eindhoven gevlogen, daar heb ik de trein genomen naar Amsterdam waar ik 2 uur heb zitten wachten op mijn liefde.

Ik vertelde haar het verhaal en liet haar de bloemen zien. Aangezien ze een vriend thuis had had ik ook een plastic schepje voor haar meegenomen uit Rome zodat ze de bloemen op de hoek van haar straat zou kunnen ingraven en ze elke dag op weg naar haar werk zou kunnen zien.

Ze pakte de bloemen aan en gooide ze in de gracht: "ik denk dat ze hier beter af zijn", zei ze.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75384244
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:36 schreef JohnDDD het volgende:
Toen ik in Rome woonde en mijn "amore" in Amsterdam, ben ik eens midden in de nacht om half 4 met mijn fiets 15km over grotendeels onverlichte wegen naar het vliegveld gefietst. Tijdens het fietsen heb ik van de bloemenvelden waar ik langskwam witte rozen en klaprozen geplukt, die ik mee heb genomen in mijn tas. Vervolgens ben ik in de vroege ochtend naar Milaan gevlogen, daar heb ik 4 uur gewacht op mijn aansluiting, toen ben ik naar Eindhoven gevlogen, daar heb ik de trein genomen naar Amsterdam waar ik 2 uur heb zitten wachten op mijn liefde.

Ik vertelde haar het verhaal en liet haar de bloemen zien. Aangezien ze een vriend thuis had had ik ook een plastic schepje voor haar meegenomen uit Rome zodat ze de bloemen op de hoek van haar straat zou kunnen ingraven en ze elke dag op weg naar haar werk zou kunnen zien.

Ze pakte de bloemen aan en gooide ze in de gracht: "ik denk dat ze hier beter af zijn", zei ze.
Dus zei had al een ander en jij probeerde haar te krijgen? Maar ze wilde niet een gooide de bloemen weg ?
-
pi_75384427
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:10 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Dat met je neus naar haar kant oprollen doen ze alleen in die kinderfilm (hoe heet die ook al weer ? )

Lady & de Vagebond
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_75384441
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:43 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Dus zei had al een ander en jij probeerde haar te krijgen? Maar ze wilde niet een gooide de bloemen weg ?
Ach of ze niet wilde, dat weet ik niet. Ze heeft me wel een kus gegeven die dag. Maar ze wilde die bloemen niet meenemen nee. Zo was het altijd met haar. Het ene wel, het andere niet. Volledig hypocriet soms. Ook omdat ze al iemand had.
  maandag 7 december 2009 @ 19:52:36 #42
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_75384712
- Op de bonnefooi naar Zuid Frankrijk liften om haar op te pikken na haar werk vakantie
- Een speurtocht uitzetten in een park, schatkaart tekenen en op bepaalde punten kado's begraven
- rozen uit tuinen jatten en 's nachts aan haar fiets binden
- een luisterboek voor haar ingesproken

We zijn niet meer bij elkaar.

Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  maandag 7 december 2009 @ 19:55:09 #43
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_75384837
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ach of ze niet wilde, dat weet ik niet. Ze heeft me wel een kus gegeven die dag. Maar ze wilde die bloemen niet meenemen nee. Zo was het altijd met haar. Het ene wel, het andere niet. Volledig hypocriet soms. Ook omdat ze al iemand had.
Omg!! Dus AL die moeite gedaan,,, voor niks?!
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_75385104
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wat een kutwijf...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_75386540
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:00 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Wat een kutwijf...
Ja dat klopt maar weet je, ik zou zo nog een keer verliefd op haar worden, zo gek was ik op haar en zo leuk was ze.

@VeerEli: Nou niet helemaal voor niets hoor
pi_75387400
Overigens, wat ik niet in mijn oorspronkelijke post zei, ik heb haar toen die dag maar 1 uur gezien. Ben daarna bij iemand anders blijven logeren, volgende ochtend weer terug naar Eindhoven en direct weer het vliegtuig gepakt naar Milaan!!! Al die moeite voor een uurtje met mijn liefde!
pi_75387900
God, waar zal ik eens beginnen...
Kansloos:
- Hopeloos verliefd worden op iemand die ik alleen via internet kende, bakken met tijd en energie in gestoken, een keer op het punt gestaan om naar 'r toe te gaan, toch maar niet gedaan for whatever reason, en toen ging zij er dus toch met die ander vandoor. Geen idee hoe me dat overkomen is, zo alleen via internet, maar goed. Daarom ook kansloos waarschijnlijk.
- Valentijnskaartje sturen, een schrijffout maken met je botte harses, te laat zijn om een nieuwe te halen, dus toch maar opsturen, en dan de volgende dag te kakken gezet worden ermee...
- Al je moed bij elkaar schrapen, een gesprekje aanknopen, een hele avond praten, en dan uiteindelijk recht in je bek uitgelachen worden als iemand anders zo vriendelijk is om de dame in kwestie even duidelijk te maken dat je er niet alleen staat voor de gezelligheid...
- Verliefd worden op het mooiste meisje van de klas. En dan moet ik er bij vertellen dat ik van die klas het sulletje was. En dat dus iedereen het wist, en me er achter m'n rug om belachelijk om maakte. Die meid wist het ook wel trouwens, maar die heeft me dan wel weer altijd gewoon in m'n waarde gelaten, de schat...

Minder kansloos:
- Drie weken na een geslaagd feestje eindelijk al je moed bij elkaar geschraapt hebben, haar een mailtje sturen via de schoolmail omdat dat de enige manier is om met haar in contact te komen, en dan zo een date proberen te fixen. Ik was 23, scheet 7 kleuren bagger, was zo zenuwachtig dat ik er haast parkinsonpillen voor nodig had, maar het werd uiteindelijk best gezellig. Midden op straat en plein publique zoenend geeindigd, maar na een paar dagen vond ze het welletjes. Nouja, haar fout, haar gemis.
- Na een open dag op de hogeschool bij het uitreiken van het zakje 'bedankchocolade' vragen of ze ook mee gaat naborrelen in de kantine. Dat deed ze, een week later ging ze mee uit met de rest van mijn kluppie, et voilá. En morgen zie ik haar weer

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartholomeus op 08-12-2009 20:04:59 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_75419856
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:02 schreef Bartholomeus het volgende:
God, waar zal ik eens beginnen...
Kansloos:
- Hopeloos verliefd worden op iemand die ik alleen via internet kende, bakken met tijd en energie in gestoken, een keer op het punt gestaan om naar 'r toe te gaan, toch maar niet gedaan for whatever reason, en toen ging zij er dus toch met die ander vandoor. Geen idee hoe me dat overkomen is, zo alleen via internet, maar goed. Daarom ook kansloos waarschijnlijk.
- Valentijnskaartje sturen, een schrijffout maken met je botte harses, te laat zijn om een nieuwe te halen, dus toch maar opsturen, en dan de volgende dag te kakken gezet worden ermee...
- Al je moet bij elkaar schrapen, een gesprekje aanknopen, een hele avond praten, en dan uiteindelijk recht in je bek uitgelachen worden als iemand anders zo vriendelijk is om de dame in kwestie even duidelijk te maken dat je er niet alleen staat voor de gezelligheid...
- Verliefd worden op het mooiste meisje van de klas. En dan moet ik er bij vertellen dat ik van die klas het sulletje was. En dat dus iedereen het wist, en me er achter m'n rug om belachelijk om maakte. Die meid wist het ook wel trouwens, maar die heeft me dan wel weer altijd gewoon in m'n waarde gelaten, de schat...
Dit zou mij gebeurd kunnen zijn.
pi_75420947
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:38 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dit zou mij gebeurd kunnen zijn.
En met mij is het ook goedgekomen, dus kop op, schouders recht, snikkel naar voor, en lekker je eigen dingetje doen Wie weet komt ze wel ineens bij je in de bus zitten straks, you never really can tell
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_75421795
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

En met mij is het ook goedgekomen, dus kop op, schouders recht, snikkel naar voor, en lekker je eigen dingetje doen Wie weet komt ze wel ineens bij je in de bus zitten straks, you never really can tell
Ik ben bang van niet. Daar is ze te mooi voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')